Lossless Scaling 3.1 oferuje tryb, który pozwoli odetchnąć karcie graficznej. Aktualizacja wprowadza również lepszą jakość obrazu
Od jakiegoś czasu w przypadku gier wideo braki w mocy obliczeniowej układów graficznych rekompensuje się oprogramowaniem. Dzięki technikom opracowywanym przez firmy, takie jak NVIDIA, AMD, czy też Intel, gracze mogą prowadzić rozgrywkę w wyższych rozdzielczościach lub z większą liczbą FPS. Ze skrótami pokroju DLSS i MFG zaznajomiona zdaje się spora część (jeśli nie większość) graczy. Dla omawianych rozwiązań istnieje jednak ciekawa alternatywa - Lossless Scaling.
Program Lossless Scaling pozwala skorzystać z upscalingu i generatora klatek na pecetowych układach graficznych. Nowa aktualizacja przynosi lepszą jakość obrazu, a przy tym wprowadza zupełnie nowy tryb.
Lossless Scaling jest już w stanie wygenerować trzy dodatkowe klatki na jedną prawdziwą. Dodano też inną przydatną funkcję
Ze wspomnianej techniki NVIDIA DLSS oficjalnie można skorzystać tylko na układach graficznych od Zielonych, z kolei AMD FSR oraz Intel XeSS wychodzą poza ramy modeli od tych producentów. Omawiane oprogramowanie Lossless Scaling łączy w sobie różne techniki upscalingu, a także napomknięty generator klatek, a przy tym, tak jak ostatnie rozwiązania, dostępne jest dla różnych układów graficznych i wszystkich gier, które mogą się uruchomić w oknie. Program ma bardzo dobrą opinię wśród użytkowników (89% pozytywnych opinii na Steam), zaś jego koszt wynosi 27 zł. Ostatnia aktualizacja (Lossless Scaling 3.1) skupia się na dwóch aspektach: poprawie jakości obrazu oraz wzroście wydajności.
Lossless Scaling pozwoli już wkrótce czterokrotnie zwiększyć liczbę FPS-ów w niemal każdej grze dostępnej na rynku
W pierwszym przypadku największą zmianę można zauważyć w trybie adaptacyjnym (Adaptive Mode) oraz przy wysokim mnożniku (Fixed Mode). Zjawisko ghostingu poruszających się obiektów powinno być teraz mniejsze, a przy okazji zredukowano ich migotanie. Wśród zmian znajdziemy również wzmiankę o ulepszonym radzeniu sobie z granicami, a także lepszym wykrywaniem interfejsu użytkownika. Nowością z zakresu wydajności jest kolejny tryb (Performance Mode), który przy nieco zmniejszonej jakości obrazu ma maksymalnie dwukrotnie zmniejszyć obciążenie układu graficznego. Co ciekawe, wspomniano także, że omawiany tryb może w niektórych przypadkach podnieść jakość obrazu przez wyższą podstawową liczbę FPS. Program znajdziemy pod tym adresem, natomiast jeśli chcemy dowiedzieć się o nim trochę więcej, to warto udać się na tę stronę.
Powiązane publikacje

Co zamiast płatnego Microsoft Office? Pakiety biurowe na Windows, macOS i Linux. Zobacz 5 bezpłatnych alternatyw
118
Perplexity AI uruchamia drogą przeglądarkę internetową Comet z zaawansowanymi funkcjami sztucznej inteligencji
21
Grok 4 debiutuje w cieniu skandalu. Czy nowy model xAI naprawdę przewyższa ChatGPT i Gemini w każdej dziedzinie?
38
Soundslice wprowadza import tabulatury ASCII w odpowiedzi na powtarzające się fałszywe informacje generowane przez ChatGPT
3