fsr 4
Pełne wymagania sprzętowe gry Battlefield 6 PC. Opcja Ultra+ do 4K / 240 FPS wymaga karty graficznej GeForce RTX 5080
Już jutro odbędzie się premiera Battlefield 6. To będzie największa premiera tego miesiąca i zdecydowanie tytuł, który będzie w stanie powalczyć z nadchodzącym Call of Duty: Black Ops 7 o portfele oraz zainteresowanie graczy. W ostatnich tygodniu studio EA DICE dwukrotnie podawało wymagania sprzętowe dla komputerowej wersji Battlefielda 6. Początkowo dotyczyły one bety, by później zaktualizować je o pełną wersję. Niespodziewanie, nastąpiła kolejna aktualizacja, wprowadzając czwarty zestaw wymagań...
AMD FSR 3.1 kontra FSR 4 na karcie graficznej AMD Radeon RX 7900 XT. Testy wydajności i porównanie jakości obrazu
Może to się nam podobać lub nie, ale prawda jest taka, że dzisiaj większość nowych gier wymaga włączenia jednej z technik upscalingu obrazu, jeśli chcemy pograć na wysokich ustawieniach graficznych oraz w wyższej rozdzielczości. W ostatnich latach nastąpił dynamiczny rozwój takich rozwiązań jak NVIDIA DLSS, AMD FSR czy Intel XeSS. Metody od NVIDII oraz Intela od początku wykorzystywały uczenie maszynowe, aby ulepszyć jakość skalowania - najlepsze rezultaty otrzymywaliśmy na kartach NVIDIA GeForce...
Test Borderlands 4 PC. Jakość technik skalowania NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4, Intel XeSS 2 oraz Unreal TSR. Test Frame Generation
W tym roku doczekaliśmy już przynajmniej kilku "perełek" na rynku gier. Mówiąc w ten sposób mam oczywiście na myśli produkcje, którym przypadł zaszczytny tytuł najgorzej działających gier, wręcz tragicznych pod względem optymalizacji. Takimi produkcjami były głównie pozycje wykonane z pomocą silnika Unreal Engine 5, tj. Mafia: The Old Country, The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered czy Cronos: The New Dawn (tak, nasz polski rodzynek również potrafił pokazać czasami środkowy palec nawet bardzo...
Test Dying Light: The Beast PC oraz PlayStation 5 Pro. Jakość technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4 oraz Intel XeSS 2 plus Frame Generation
W ostatnich latach nie brakowało na rynku gier, w których na pierwszy plan wysuwał się motyw zombie. Polskie studio Techland z powodzeniem rozwija serię Dying Light, gdzie w przypadku pierwszej części pokazano jak powinno się wspierać tytuł w długim okresie czasu. Kilka lat temu do sprzedaży wprowadzono Dying Light 2: Stay Human, które już bardziej podzieliło społeczność. Nie wszyscy byli zadowoleni ze zmian jakie wprowadzono do gry. W międzyczasie do sprzedaży trafił Dead Island 2, który oferował...
AMD FSR 4 wykorzystujące instrukcje INT8 można uruchomić na kartach Radeon RX 7000 i RX 6000, a także GeForce RTX 3000
Jakiś czas temu firma AMD przypadkowo opublikowała pliki z kodem źródłowym dla techniki skalowania FSR 4. Jak wiadomo, oficjalnie rozwiązanie to korzysta z obliczeń typu FP8, w związku z czym obsługa upscalingu AI została ograniczona do kart graficznych Radeon RX 9000, opartych na architekturze RDNA 4. Pliki z kodu źródłowego zawierały jednak także inną wersję FSR 4, wykorzystującą obliczenia INT8. Pliki te zdołano zawczasu pobrać, co pozwoliło pierwszym użytkownikom na ominięcie ograniczenia...
Nowe sterowniki AMD Adrenalin Edition 25.9.1 pozwalają na włączenie FSR 4 dla ponad 85 gier z bibliotekami DirectX 12
W ostatnich miesiącach technika AMD FSR 4 była dodawana do kolejnych gier (ostatnie gry, które albo na premierę otrzymały FSR 4 lub dostaną w momencie premiery to przykładowo Mafia: The Old Country, Dying Light: The Beast czy Battlefield 6), choć o takim stopniu adopcji jak w przypadku NVIDIA DLSS 4 nie było mowy. Sytuacja uległa poprawie przy okazji publikacji najnowszych sterowników graficznych AMD Adrenalin Edition 25.9.1, które pozwalają włączyć FSR 4 dla znacznie większej liczby gier.
Studio EA DICE nie chce Ray Tracingu w Battlefield 6 i ma ku temu konkretne powody. Sytuacja odwrotna do Battlefield V
Kilka lat temu Battlefield V był w zasadzie pionierem we wprowadzaniu Ray Tracingu. Gra debiutowała w podobnym czasie co pierwsze karty graficzne NVIDIA GeForce RTX 2000 z generacji Turing i była to chyba pierwsza gra, którą tak mocno promowano (na PC) tematyką śledzenia promieni. Po premierze oczywiście szybko okazało się jak bardzo sprzęto-żerna jest ta technologia i mało który PC w ogóle mógł sobie pozwolić na odpalenie maksymalnych ustawień graficznych w wyższej rozdzielczości niż Full HD....
Wymagania sprzętowe Dying Light: The Beast PC. Gra otrzyma Ray Tracing, NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4 oraz Intel XeSS 2
Dying Light: The Beast pierwotnie miał ukazać się 22 sierpnia, jednak na kilka tygodni przed debiutem ogłoszono opóźnienie do 19 września tego roku. Powodem była chęć dopracowania gry pod względem technicznym, co wynikło z opinii dziennikarzy, którzy mieli okazję zagrać w wersję preview. Teraz do premiery pozostało nieco ponad dwa tygodnie i Techland zdecydował się opublikować oficjalne wymagania sprzętowe swojej gry. Co ciekawe, wymagania dotyczą zarówno desktopów jak i notebooków.
Pełne wymagania sprzętowe gry Battlefield 6 PC. Komputerowa wersja otrzyma techniki skalowania DLSS 4, FSR 4 oraz XeSS 2
Battlefield 6 w ostatnich tygodniach był intensywnie testowany przez społeczność graczy, zarówno tych grających na komputerach jak i konsolach. Studio EA DICE, które jest głównym producentem tytułu, obecnie wprowadza ostatnie poprawki przed październikową premierą gry. Jeszcze przed startem beta-testów, producent ogłosił wymagania sprzętowe Battlefielda 6. Teraz zostały one uzupełnione o dodatkowe informacje. Potwierdzono również cechy komputerowej wersji gry.
CachyOS - dystrybucja Linuksa stała się lepszą opcją dla graczy i nie tylko. Aktualizacja jest związana z DLSS, XeSS, FSR 4 i NTSync
Po małej przerwie ponownie zaglądamy do świata dystrybucji opartych na jądrze Linux. Tym razem skierujemy swoją uwagę w stronę CachyOS - odsłony, która opiera się na rozpoznawalnym wariancie Arch, ale oferuje dodatkowe optymalizacje od twórców. W ostatnich sześciu miesiącach zyskała na popularności, o czym może (choć wcale nie musi) świadczyć 1. miejsce z tego okresu w rankingu na stronie DistroWatch. Nowa aktualizacja wprowadza szereg ciekawych usprawnień i nowości.
Kod źródłowy AMD FSR 4 miał zostać udostępniony w formie Open-source, jednak publikacja plików okazała się pomyłką
W ostatnim czasie na GitHubie opublikowano pakiet AMD FidelityFX SDK 2.0, w skład którego wchodziły nie tylko pliki dla zaktualizowanej wersji FSR 3.1 o numeracji FSR 3.1.5, ale również kod źródłowy dla najnowszej wersji FSR 4, jako jedynej działającej na bazie uczenia maszynowego oraz instrukcji FP8. Wypuszczenie kodu źródłowego dla FSR 4 było zaskakującym ruchem, jednak teraz okazuje się, że była to pomyłka ze strony AMD, co zostało potwierdzone w oświadczeniu firmy.
Karta graficzna AMD Radeon RX 9060 oficjalnie zaprezentowana. Nieco słabsza wersja Radeona RX 9060 XT, ale bez ceny MSRP
Raptem wczoraj informowaliśmy o wstępnej specyfikacji karty graficznej AMD Radeon RX 9060, która pojawiła się w sieci. Z informacji wynikało, że karta zaoferuje bliźniaczą specyfikację do Radeona RX 9060 XT 8 GB, a jedynymi różnicami będzie niższe taktowanie rdzenia oraz pamięci. Tymczasem, bez zbędnych zapowiedzi, AMD oficjalnie zaprezentowało dzisiaj Radeona RX 9060. Finalnie specyfikacja jest nieco odmienna od tego co wczoraj pisaliśmy. Zaskakujące jest to, że karta nie trafi, przynajmniej na...
Wymagania sprzętowe Mafia: The Old Country. Gra zaoferuje skalowanie NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4, Intel XeSS 2 oraz TSR
Za tydzień ukaże się nowa gra z cyklu Mafia - Mafia: The Old Country. Tym razem akcja przeniesie nas na słoneczną Sycylię, a sama produkcja będzie prequelem wszystkich dotychczasowych części. Nowa Mafia stawia na treściwy, liniowy gameplay bez otwartego świata oraz ogromu aktywności. Mniejsza gra z krótszą kampanią poskutkowała również odpowiednio niższymi cenami na PC oraz konsolach obecnej generacji. Teraz poznaliśmy oficjalne wymagania sprzętowe komputerowej wersji.
AMD FSR 4, FSR 3.1 z Frame Generation oraz Intel XeSS 2 z Frame Generation w końcu zmierzają do Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077 od momentu premiery był tak naprawdę pokazem technologicznym, ukierunkowanym na prezentację możliwości kolejnych generacji kart graficznych NVIDIA GeForce RTX. CD Projekt RED ściśle współpracuje z NVIDIĄ, dzięki czemu do gry trafi m.in. Path Tracing czy kolejne odsłony techniki DLSS, w tym DLSS 4 z Multi Frame Generation. O ile jednak DLSS był traktowany priorytetowo, także inne rozwiązania jak AMD FSR czy Intel XeSS były traktowane znacznie bardziej po macoszemu. Nowa wersja Cyberpunka...
Monster Hunter Wilds otrzyma wsparcie dla NVIDIA DLSS 4 oraz AMD FSR 4. To remedium firmy na problemy z optymalizacją gry
Monster Hunter Wilds od studia Capcom zadebiutował kilka miesięcy temu i z miejsca stał się hitem sprzedażowym. Tylko na Steamie kilka godzin po premierze, w produkcję grało ponad 1,3 mln graczy jednocześnie. Mimo sukcesu kasowego, sama gra okazała się bardzo niedopracowana pod kątem technicznym, na czele z fatalną wręcz optymalizacją. Choć wizualnie nie robiła przesadnego wrażenia (lub jakiegokolwiek wrażenia), wymagania sprzętowe były bardzo wysokie. Najnowszy patch ma w pewny sposób "poprawić"...
PlayStation Handheld z nowymi szczegółami specyfikacji. Specyfikacja konsoli ma mieć podobieństwa do AMD Strix Halo
O przenośnej konsoli od Sony, należącej do ekosystemu PlayStation, mówi się już od przynajmniej kilku miesięcy. Urządzenie to miałoby trafić na rynek w podobnym czasie co nowa generacja, a więc PlayStation 6. Ostatnio o handheldzie usłyszeliśmy po raz kolejny, dzięki informatorowi KeplerL2, który często dzieli się zakulisowymi informacjami na temat m.in. nowych kart graficznych. Jeśli omawiane doniesienia się potwierdzą, przenośna konsola w jednym aspekcie będzie zbliżona do APU AMD Strix Halo...
AMD FSR Redstone - Firma ujawnia pakiet technologii, bazujących na uczeniu maszynowym. Dostępność tylko dla kart RDNA 4
Firma AMD na targach CES 2025 w Las Vegas ogłosiła nie tylko nadchodzącą premierę pierwszych kart graficznych z serii Radeon RX 9000, ale również ogłosiła nową wersję techniki skalowania - FSR 4 - bazującą już w pełni na uczeniu maszynowym. Tym samym FSR 4 swoimi możliwościami znacznie zbliżył się do ostatnich iteracji konkurencyjnego rozwiązania w postaci NVIDIA DLSS. Na targach Computex doszło natomiast do zaskakującego ogłoszenia pakietu technologii FSR Redstone.
AMD Radeon RX 9060 XT - Oficjalna prezentacja karty graficznej RDNA 4. Do wyboru wersje z 8 lub 16 GB pamięci
W marcu firma AMD oficjalnie zaprezentowała dwie pierwsze karty graficzne, wykorzystujące architekturę RDNA 4. Mowa o modelach Radeon RX 9070 XT oraz Radeon RX 9070. Obie karty oferowały przyzwoitą specyfikację oraz solidną wydajność zarówno w rasteryzacji jak i w Ray Tracingu, a ponadto jako pierwsze obsługiwały technikę FSR 4. Później na rynek chiński trafił Radeon RX 9070 GRE, natomiast na targach Computex oficjalną prezentację ma model, o którym słyszeliśmy i pisaliśmy już od dawna - Radeon...
Wymagania sprzętowe The Last of Us: Part II Remastered PC. Gra otrzyma m.in. techniki skalowania NVIDIA DLSS oraz AMD FSR 4
Dwa lata temu na PC zadebiutowała gra The Last of Us: Part I, która delikatnie mówiąc, nie okazała się specjalnie udanym portem wydania konsolowego. Produkcja przez kilka kolejnych miesięcy była intensywnie łatana. Za chwilę nastąpi premiera The Last of Us: Part II Remastered na PC i liczymy, że tutaj otrzymamy znacznie bardziej dopracowany port. Na dwa tygodnie przed debiutem, otrzymaliśmy oficjalne wymagania sprzętowe oraz garść informacji o PC-owej wersji.
AMD FSR 4 - moderzy znaleźli sposób na uruchomienie techniki w niewspieranych tytułach, ale jest kilka haczyków
Na początku marca 2025 roku, wraz z premierą pierwszych kart graficznych z rodziny Radeon RX 9000, AMD zaprezentowało nową wersję technologii upscalowania obrazu FSR 4, opartą na algorytmach sztucznej inteligencji, która znacząco podnosi jakość obrazu. Choć początkowo zaoferowano obsługę techniki jedynie w 30 tytułach, to moderzy szybko znaleźli sposób na jej implementację w niewspieranych grach, w tym Cyberpunku 2077.
Konsola PlayStation 5 Pro w przyszłym roku otrzyma technikę skalowania, działającą na zasadzie AMD FSR 4
Wraz z prezentacją kart graficznych AMD Radeon RX 9070 XT oraz Radeon RX 9070, opartych na architekturze RDNA 4, producent omówił także szczegóły działania skalowania FSR 4, które wykorzystuje (po raz pierwszy u AMD) uczenie maszynowe oraz dedykowane jednostki AI, przeprojektowane z myślą o RDNA 4. Oprócz nowych kart graficznych, beneficjentem technologii FSR 4 stanie się konsola PlayStation 5 Pro, choć na faktyczną obsługę jeszcze dość długo poczekamy.
AMD Toyshop - demo technologiczne prezentujące najnowsze postępy firmy w zaawansowanym path tracingu
AMD, tuż przed premierą kart graficznych Radeon RX 9070 i Radeon RX 9070 XT, prezentuje nowe demo technologiczne ukazujące najnowsze postępy firmy w zaawansowanym path tracingu. Technika ta staje się coraz bardziej dostępna nie tylko dzięki rosnącej mocy obliczeniowej, ale także dzięki technologiom wspomagającym, takim jak skalowanie rozdzielczości czy generowanie "sztucznych" klatek przy użyciu algorytmów sztucznej inteligencji.
Karta graficzna AMD Radeon RX 9060 zadebiutuje w drugim kwartale tego roku. Szykuje się konkurencja dla GeForce RTX 5060
W piątek firma AMD oficjalnie zaprezentowała karty graficzne Radeon RX 9070 XT oraz Radeon RX 9070. Nowości zostały oparte na architekturze RDNA 4, która została znacząco przebudowana pod kątem wydajności w Ray Tracingu oraz z wykorzystaniem algorytmów AI (pełna obsługa skalowania FSR 4, bazującego na uczeniu maszynowym). Obie karty zadebiutują już 6 marca w sklepach, ale to nie koniec nowości związanych z RDNA 4. AMD potwierdza bowiem zbliżający się pomału debiut kolejnego modelu.
AMD FSR 4 oficjalnie zaprezentowane. Ponad 30 gier na premierę ze wsparciem i dostępność tylko dla układów RDNA 4
Dzisiaj AMD oficjalnie prezentuje karty graficzne Radeon RX 9070 XT oraz Radeon RX 9070. Są to pierwsze modele oparte na architekturze RDNA 4, w którym zaimplementowano nie tylko nowe rdzenie RT (3. generacja), ale również nowe jednostki do obliczeń AI (2. generacja). Jedną z nowości dla kart graficznych Radeon RX 9000 jest pełna obsługa techniki FSR 4. Ta również została dzisiaj zaprezentowana i znamy szczegóły jej działania, a także listę wspieranych gier.
AMD Radeon RX 9070 XT oraz Radeon RX 9070 - Specyfikacja, cena i wydajność kart graficznych RDNA 4
Karty graficzne AMD Radeon RX 9070 XT oraz Radeon RX 9070 miały być początkowo zaprezentowane na targach CES 2025 w Las Vegas. Finalnie do pokazu kart i architektury RDNA 4 nie doszło, a sama premiera została nieco odłożona w czasie, by lepiej dopracować zarówno warstwę software jak również upewnić się co do odpowiedniej dostępności kart w sklepach. Teraz w końcu przyszła pora na oficjalną prezentację kart, pod kątem specyfikacji, wydajności oraz cen.
The Last of Us: Part I doczekało się obsługi AMD FSR 3.1 wraz z Frame Generation. Gra może otrzymać również FSR 4
The Last of Us: Part I na premierę wersji PC, delikatnie mówiąc, nie poszczycił się wysoką jakością techniczną. Twórcy przez długi czas regularnie naprawiali i aktualizowali grę, aż w końcu doprowadzono stan techniczny do akceptowalnego poziomu. Niedługo na PC zadebiutuje także The Last of Us: Part II Remastered, tymczasem Naughty Dog dość nieoczekiwanie zaktualizowało pierwszą grę, dodając pełne wsparcie dla AMD FSR 3.1. Już teraz pojawiły się w sieci sugestie, że premiera tej aktualizacji...
AMD wyjaśnia powód marcowej premiery kart graficznych Radeon RX 9070 (XT). Jednocześnie karty są promowane na Reddit
Kilka dni temu firma AMD oficjalnie potwierdziła, że sprzedaż kart graficznych Radeon RX 9070 oraz Radeon RX 9070 XT rozpocznie się w marcu, co dla wielu osób było rozczarowującą informacją. Wszystko bowiem wskazywało, że premiera odbędzie się lada moment, co sugerowały nawet niektóre sklepy, posiadające już na stanie pierwsze modele kart RDNA 4. Producent zdecydował się przybliżyć powody opóźnienia, jednocześnie jednak kolejne informacje wskazują, że decyzja o marcowej premierze została podjęta...
AMD FSR 4 przetestowany w grze Ratchet & Clank: Rift Apart. Nowa wersja oferuje zauważalnie lepszą jakość skalowania
Podczas ostatniej prezentacji firmy AMD, w trakcie targów CES 2025 w Las Vegas, zabrakło jakichkolwiek informacji na temat architektury RDNA 4, kart graficznych Radeon RX 9000 czy techniki FSR 4. Finalnie firma wytłumaczyła to faktem ograniczonego czasu na prezentację. Koniec końców dostaniemy (być może już całkiem niedługo) osobny pokaz, skupiający się wyłącznie na możliwościach RDNA 4. Co ciekawe, wstępną ocenę techniki FSR 4 można było przeprowadzić na stoisku AMD na targach CES. Wnioski są...
AMD Radeon RX 9070 XT oficjalnie potwierdzony. Technika AMD FSR 4 będzie dostępna tylko dla kart RDNA 4
Podczas targów CES 2025 w Las Vegas, firma AMD zaprezentowała kilka nowości z rynku procesorów oraz kart graficznych. W przypadku tej ostatniej kategorii, potwierdzono w końcu nowe układy RDNA 4 w postaci serii Radeon RX 9070 oraz Radeon RX 9060. Na razie zdradzono jedynie tyle, że pierwsze dostępne karty to będą modele Radeon RX 9070 XT oraz Radeon RX 9070, tym samym producent potwierdza wprowadzenie nowej nomenklatury, która ma zostać upodobniona do nazw dla procesorów AMD Ryzen.
Konferencje NVIDIA i AMD na CES 2025 dotyczące kart graficznych GeForce RTX 5000 i AMD Radeon RX 9000 - Oglądaj na żywo
Dzisiejszej nocy podczas konferencji na targach CES 2025, oficjalnie ujawnione zostaną szczegóły dotyczące nowych kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 5000 i AMD Radeon RX 9000. Zdążyliśmy już przygotować dla czytelników bogaty pakiet materiałów, które opublikujemy w momencie zejścia NDA. Jeżeli prowadzicie nocny tryb życia, to zdecydowanie warto zostać na PurePC. Będzie trochę ciekawostek, które dotychczas nie pojawiły się w przeciekach...
AMD RDNA 4 - Najnowsze informacje potwierdzają zapowiedź kart graficznych Radeon RX 8000 na targach CES 2025
Nadchodzące miesiące będą bardzo ciekawe dla całego komputerowego rynku. Trzech producentów GPU przygotowuje się do premiery swoich najnowszych kart graficznych. NVIDIA wprowadzi serię GeForce RTX 5000, AMD - Radeony RX 8000, natomiast Intel wejdzie na rynek wraz z linią ARC Battlemage. Premiera NVIDII podczas targów CES 2025 jest już w zasadzie pewna, natomiast kolejne informacje wskazują, że również AMD nie będzie dłużej zwlekać i pokaże modele oparte na architekturze RDNA 4 właśnie w styczniu.
AMD RDNA 4 z oficjalną datą premiery w 2025 roku. Pojawiły się też nowe informacje na temat techniki FSR 4
Wielkimi krokami zbliża się premiera konsumenckich kart graficznych NVIDII z generacji Blackwell. Także konkurencja nie zamierza jednak składać broni. W przeszłości informowaliśmy o tym, że karty AMD z rodziny RDNA 4 także powinny pojawić się w przyszłym roku. Ta informacja została właśnie oficjalnie potwierdzona. Wiemy też, na jaki element nowej architektury będzie postawiony szczególny nacisk oraz co może zaoferować w przyszłości technika FSR 4.



























AMD potwierdza: karty graficzne Radeon RX 5000 i RX 6000 nie otrzymają już nowych funkcji i optymalizacji gier
Test Battlefield 6 - Analiza jakości obrazu, wydajności DLSS 4 oraz wpływu Multi Frame Generation na opóźnienia systemowe
Test wydajności Battlefield 6 - Wymagania sprzętowe nie zabijają, ale graficznie również bez fajerwerków
Pudełko, sprzęt i dokumentacja - czy potrzeba czegoś więcej? Sony i Apple pokazują, że nie. W ślad za ładowarkami mogą iść przewody...
Koniec z instalacją Windows 11 bez konta Microsoft. Popularne triki przestają działać w nowych wersjach systemu