vulkan
- 1
- 2
- następna ›
MediaTek Dimensity 9400 - układ graficzny z mobilnego chipu przetestowany. Jak wypada rywal Snapdragona 8 Gen 4?
Premiera nowych mobilnych chipów od Qualcomma i MediaTeka odbędzie się już za moment, więc z dnia na dzień dowiadujemy się o nich coraz więcej. Tym razem swojego debiutu w benchmarku Geekbench doczekał się układ graficzny z nadchodzącego flagowego chipu MediaTek Dimensity 9400. Zaskakująca jest jego niezwykle wysoka częstotliwość taktowania. We wspomnianym teście z użyciem bibliotek OpenCL przegrywa on jednak z nowością od Qualcomma.
Linux jako platforma do gier? Dzięki Valve ta wizja może się ziścić. Proton, z którego korzysta Steam Deck, zaczyna dorastać
Linux przebył długą drogę, aby umożliwić użytkownikom rozgrywkę w gry z systemu Windows na dobrym poziomie. Oprogramowaniem, które się do tego w dużej mierze przyczyniło było wydane w 1993 roku Wine. Przez następne lata powstawały kolejne narzędzia, które pomagały w rozwoju tego aspektu. W popularyzacji grania na Linuksie spory udział od kilku lat ma firma Valve, która odpowiada za stworzenie pakietu Proton. To niezwykle użyteczne oprogramowanie skończyło 6 lat.
Samsung Galaxy Z Flip6 - testy w Geekbench ujawniły procesor zasilający smartfona. Przeciwnicy Exynosa mogą odetchnąć z ulgą
Samsung zaprezentował już większość swoich najbardziej wyczekiwanych urządzeń na ten rok. Można podejrzewać, że południowokoreański gigant szykuje dla nas jeszcze jedno ważne wydarzenie, podczas którego zaprezentowane zostaną składane smartfony z linii Galaxy Z. Pytanie tylko, czy na pewno będą one zasilane przez topowe układy Qualcomma? Po ostatnich plotkach powstało małe zamieszanie w temacie, ale wydaje się, że teraz już wszystko jest jasne.
Qualcomm Snapdragon X Elite został przygotowany na obsługę gier wideo, tak przynajmniej twierdzi producent
Qualcomm zaprojektował swój SoC Snapdragon X Elite, przede wszystkim jako konkurencję dla chipów Apple z serii M. Jednak firma nie usiadła na laurach i postanowiła stworzyć konkurencję ARM dla większości mobilnych chipów x86. Jak zdradza jeden z inżynierów amerykańskiego przedsiębiorstwa, nowy układ został przygotowany do gier wideo i przetestowany w kilkunastu tytułach. Do ich uruchomienia możemy bowiem wykorzystać trzy różne sposoby.
AMD Ryzen 7 8700G - wiemy już niemal wszystko o nowym układzie APU z wydajną grafiką Radeon 780M
Wygląda na to, że już niebawem AMD zaprezentuje kilka nowych układów. Wiemy już, że nadciągają kolejne procesory z serii Ryzen 5000 przeznaczone na platformę AM4, jednak równie ciekawie zapowiadają się zupełnie świeże modele APU z linii Ryzen 8000 (Zen 4). Niedawno opisywaliśmy na naszych łamach 6-rdzeniowy/12-wątkowy model Ryzen 5 8600G, a teraz przyszła pora na mocniejszy model Ryzen 7 8700G, który zawitał do bazy Geekbench dosłownie chwilę później.
AMD Ryzen 5 8600G - wiemy coraz więcej o nowym układzie APU. Układ iGPU może zapewniać wydajność na poziomie GTX-a 1060
Już niebawem AMD wprowadzi na rynek swoje wyczekiwane układy APU przeznaczone na platformę AM5. Jednostki mają należeć do serii 8000G i w sumie spodziewamy się czterech jej przedstawicieli. Dla wielu osób najciekawiej zapowiada się 6-rdzeniowy/12-wątkowy Ryzen 5 8600G, o którym wiemy już niemal wszystko. Do sieci wyciekły właśnie informacje nt. jego specyfikacji. Co więcej, pojawiły się także wstępne wyniki wydajności wbudowanej grafiki.
Fedora Asahi Remix - dystrybucja Linuxa oficjalnie dostępna dla MacBooków i innych sprzętów Apple z układami Apple Silicon
Zwolennicy systemu Linux, którzy mimo wszystko korzystają z urządzeń firmy Apple, otrzymali właśnie możliwość instalacji kolejnej dystrybucji - tytułowej Fedora Asahi Remix. Powstała ona przy współpracy członków Fedora Asahi SIG oraz projektu Asahi Linux. Wprowadza obsługę procesorów z serii Apple Silicon (M1 i M2), które oparte są na architekturze ARM. Dodatkowo instalacja jest naprawdę bardzo prosta, wszak ogranicza się do wpisania jednego polecenia w terminalu.
AMD kończy ze wsparciem sterowników Vulkan dla układów Polaris i Vega. Na razie krok ten dotyczy wyłącznie Linuksa
Zarówno NVIDIA, jak i AMD wspierają ciągle szeroki przekrój układów graficznych. Druga z wymienionych firm rozdzieliła jednak sterowniki dla nowszych i starszych kart. Najnowsza wersja oprogramowania dla posiadaczy GPU z rodzin Vega oraz Polaris została wydana 31 sierpnia. Upłynęło zatem już od tego momentu sporo czasu. Osoby korzystające z Linuksa muszą z kolei liczyć się z zakończeniem wsparcia API Vulkan dla tych układów graficznych.
Winlator - nareszcie uruchomisz niemal każdą grę z Windowsa na Androidzie! Darmowy projekt już dostępny. Jak z niego skorzystać?
Rozwój technologii w ostatnich dwóch dekadach był dość dynamiczny. Tak naprawdę większość urządzeń, które były produkowane w jednym roku, w następnym mogły zostać uznane za sporo mniej wydajne i nie tak funkcjonalne. I choć w ostatnich latach branża nie rozwija się w tak błyskawicznym tempie, to cały ówczesny proces pozwolił nam na trzymanie małych komputerów w naszych kieszeniach. Dzisiejsze smartfony i tablety są już na tyle wydajne, że radzą sobie z emulowaniem coraz nowszych konsol....
NVIDIA GeForce RTX 4060 - układ doczekał się pierwszych testów w Geekbench. Wyniki wydajności dla wielu będą rozczarowujące
Jeszcze w tym miesiącu zapoznamy się z kartą graficzną GeForce RTX 4060, jednak o ile w poprzednich latach układy z oznaczeniem XX60 okazywały się najbardziej opłacalnym wyborem dla graczy, tak wiele wskazuje na to, że nowa jednostka spotka się z dosyć chłodnym przyjęciem. Już po specyfikacji nadchodzącego modelu widać, że nie ma co spodziewać się bezkonkurencyjnej propozycji w średniej półce cenowej. Potwierdzają to także najnowsze testy z Geekbench.
AMD nie zaktualizowało sterowników dla kart graficznych Radeon RX 6000 od 48 dni. Priorytetem są teraz modele RX 7000
Karty graficzne AMD Radeon od dawna kojarzone są z długowiecznością. Jak wykazały nasze testy, a także różne analizy entuzjastów, układy te po pewnym czasie osiągają lepsze wyniki od konkurentów. Co więcej, powszechnie uważa się, że cieszą się długim wsparciem ze strony producenta. Mimo to posiadacze popularnych układów z serii RX 6000 mają prawo być rozczarowani. Okazuje się, że te modele od dawna nie otrzymały nowej wersji sterowników. Czy można mieć powody do niepokoju?
NVIDIA GeForce RTX 4080 - karta graficzna doczekała się testu w Geekbench. Widać nieznaczną przewagę nad RTX 3090 Ti
Zostało już tylko kilka dni do oficjalnej premiery karty graficznej NVIDIA GeForce RTX 4080, dlatego nie powinny Was dziwić najnowsze przecieki wydajności drugiego modelu opartego na architekturze Ada Lovelace. Model RTX 4080 pojawił się właśnie w bazie Geekbench. Układ został przetestowany na płycie głównej ASUS ROG Crosshair X670 Extreme z 16-rdzeniowym procesorem AMD Ryzen 9 7950X. Wyniki można uznać ze zgodne z oczekiwaniami, ale czy zadowolą one graczy i entuzjastów?
Chińska firma Moore Threads prezentuje karty graficzne z układami MTT S80 oraz MTT S3000 do gier i obliczeń AI
Rynek kart graficznych opiera się przede wszystkim na układach NVIDII oraz AMD (niedługo być może także Intela), jednak w Państwie Środka od czasu do czasu pojawiają się także nowe jednostki GPU od lokalnych producentów. Niektórzy nie mają łatwo, o czym przekonał się pewny chiński startup Biren Technology - produkcja ich układów graficznych została bowiem zablokowana w fabrykach TSMC. Teraz inna firma, już bardziej znana - Moore Threads, zaprezentowała dwa nowe układy graficzne. I to dość szybko,...
Intel ARC A770 oraz ARC A750 - wyniki kart graficznych w testach OpenCL i Vulkan pojawiły się w bazie GeekBench
Podczas wrześniowego wydarzenia Intel InnovatiON, producent potwierdził cenę oraz datę premiery swojej flagowej karty graficznej ARC A770. Niedługo później firma podała również do publicznej wiadomości cenę nieco słabszego modelu ARC A750. Na obie karty będziemy czekać do 12 października, a ceny najtańszych modeli powinny sięgać okolic 1800-1900 złotych. Tymczasem w popularnym programie GeekBench pojawiły się testy obu kart - testy przeprowadzono zarówno w OpenCL jak i Vulkanie.
Intel ARC A750 vs NVIDIA GeForce RTX 3060 - producent porównuje wydajność kart w blisko 50 grach z DirectX 12 i Vulkan
Choć trudno uznać debiut kart graficznych Intel ARC za udany, producent w ostatnim czasie coraz chętniej wypowiada się na temat wydajności poszczególnych modeli. Tym razem w ruch poszła tematyka osiągów drugiej w hierarchii karty graficznej - Intel ARC A750 Limited Edition, czyli referencyjnego projektu producenta. Intel w blisko 50 grach porównał wydajność ARC A750 do jego bezpośredniego konkurenta, jakim jest model NVIDIA GeForce RTX 3060.
Samsung Exynos 2200 z układem graficznym Xclipse 920 został przetestowany w OpenCL oraz Vulkan i oferuje wysoką wydajność
Samsung Exynos 2200 to nadchodzący, flagowy procesor od koreańskiej firmy i przygotowany z myślą m.in. o topowych smartfonach. W ostatnich dniach o układzie SoC zrobiło się głośno, głównie za sprawą oficjalnej zapowiedzi ze strony Samsunga. Możemy liczyć, że Exynos 2200 trafi do części smartfonów z serii Galaxy S22. Jego najmocniejszym atutem ma być zupełnie nowy układ graficzny - Xclipse 920 - przygotowany we współpracy z firmą AMD. Xclipse 920 wykorzystuje architekturę RDNA 2, która już...
Innosilicon Technology ujawnia kartę graficzną Fenghua No.1 z pamięcią GDDR6X, przygotowaną na rynek serwerów i PC
Obecnie na rynku kart graficznych dominują układy NVIDII oraz AMD, natomiast już za kilka miesięcy do rywalizacji włączy się także Intel. Każda z trzech firm oferuje także bardzo wydajne akceleratory do zastosowań HPC. W przypadku NVIDII mowa o układzie Ampere A100, AMD niedawno zaprezentowało akcelerator Instinct MI250X oraz MI250 z budową MCM. Intel z kolei finalizuje prace nad swoim akceleratorem Ponte Vecchio. Niemniej coraz częściej słyszymy głosy o chińskich producentach, którzy wprowadzają...
Red Dead Redemption 2 PC - Test wydajności NVIDIA DLSS. Posiadacze kart graficznych GeForce RTX będą zadowoleni?
NVIDIA konsekwentnie usprawnia i rozwija technikę DLSS, jednocześnie dodając kolejne wielkoformatowe tytuły do swojego portfolio, obejmującego około pięćdziesiąt tytułów m.in. Metro Exodus Enhanced Edition, Cyberpunk 2077, Call of Duty: Black Ops Cold War, Death Stranding, DOOM Eternal czy niebawem Battlefield 2042. Ostatnio do rodziny dołączył również Red Dead Redemption 2, będący jedną z najbardziej wymagających oraz najładniejszych gier komputerowych obecnej generacji. Jak wypadła implementacja...
DOOM Eternal PC - Test wydajności kart graficznych GeForce vs Radeon w Ray Tracing i DLSS. Piekielnie dobra optymalizacja?
DOOM Eternal to swoisty fenomen wśród multiplatformowych gier komputerowych. Produkcja nawet osiemnaście miesięcy po premierze wciąż prezentuje się widowiskowo, oferując niezwykle dynamiczną rozgrywkę okraszoną licznymi wybuchami, latającymi flakami i różnymi wodotryskami, jednak charakteryzuje się stosunkowo niewielkimi wymaganiami sprzętowymi. Niedawno id Software postanowiło jeszcze bardziej dopieścić swoje ostatnie dzieło, wprowadzając do DOOM Eternal dwie techniki - ray tracing i NVIDIA DLSS....
Cyberpunk 2077: Ray tracing także na kartach AMD Radeon RX 6000
Niedawno wspominaliśmy o tym, że producent ze studia CD Projekt RED ujawnił, że na premierę gry Cyberpunk 2077 ray tracing będzie dostępny wyłącznie na kartach NVIDIA GeForce RTX 2000 i 3000. Mimo że każdy z czterech efektów, jakie pojawią się w RPG-u polskiego dewelopera, wykorzystuje API Microsoftu – DirectX Ray Tracing (DXR), które będzie obsługiwane przez nadchodzące karty graficzne AMD Radeon RX 6900 XT, RX 6800 XT i RX 6800. AMD ujawniło w oficjalnym komunikacie prasowym, że wszystkie wykorzystujące...
Serious Sam 4 - zwiastun fabularny zdradza historię i... bolączki gry
Przed nieco ponad tygodniem otrzymaliśmy oficjalne wymagania systemowe gry Serious Sam 4: Planet Badass. Jak się okazało, nie były one takie znów niskie. Wymagania zalecane wskazywały chociażby na 16 GB pamięci RAM, 8-rdzeniowy procesor o taktowaniu 3,3 GHz oraz kartę graficzną NVIDIA GeForce RTX 2060 (jako jedną z opcji - link do pełnych wymagań znajdziecie poniżej). Wobec takich wieści ze strony producenta wydawać się mogło, że szykuje nam się kawał całkiem przyzwoitej graficznie rozgrywki. Czy...
Crysis Remastered z ray tracingiem to zbyt wiele dla RTX 2080 Ti
Premiera Crysis Remastered odbędzie się jutro i na testy niezależnych serwisów będziemy musieli jeszcze chwilkę poczekać, ale niemieckie studio Crytek postanowiło już teraz zdradzić to, jakiej mniej więcej wydajności można spodziewać się na karcie graficznej GeForce RTX 2080 Ti, która była topowym układem do… dziś, czyli do premiery GeForce RTX 3080. Mimo że mamy do czynienia z remasterem trzynastoletniej gry, w której mało który sprzęt w tamtym czasie dawał radę, to wdrożenie ray tracingu...
Crysis Remastered - trailer w 8K oraz porównanie do oryginału
Crysis Remastered już tuż tuż. Odświeżona wersja hitu z 2007 roku pojawi się na Pecetach, PlayStation 4 oraz Xboksie One już za dwa dni, a więc 18 września 2020. W związku z tym radosnym oczekiwaniem, studio Crytek opublikowało nowy zwiastun gry. Zarejestrowane w rozdzielczości 8K wideo porównuje nową produkcję z oryginałem i prezentuje rozwiązania graficzne, które zastosowano w grze, a więc m.in. oświetlenie globalne SVOGI, ray tracing w czasie rzeczywistym czy też udoskonalone efekty cząsteczkowe....
Serious Sam 4 - poznaliśmy wymagania sprzętowe wersji PC
Już za niecałe dwa tygodnie zadebiutuje czwarta część Serious Sama, której akcja będzie się toczyć jeszcze przed wydarzeniami z trójki (chronologicznie będzie to więc pierwsza część). Do tej pory wydawca oraz producent zaprezentowali graczom kilka materiałów wideo, które prezentują najciekawsze aspekty gry. Lokacje mają być dużo większe, a starcia z hordami Mentala mają być jeszcze bardziej epickie za sprawą systemu Legion - dzięki niemu na mapie pojawią się nawet dziesiątki tysięcy wrogów...
Crysis Remastered z trybem graficznym "Czy pójdzie na tym Crysis?"
Wczorajszym wieczorem na twitterowym, oficjalnym koncie gry Crysis Remastered pojawiła się informacja o tym, iż gra otrzyma tryb graficzny o nazwie "Can it Run Crysis?" Będzie to nic innego jak ustawienie zapewniające możliwie najwyższe detale i opcje graficzne, które mają za zadanie wycisnąć z naszych pecetów ostatnie soki (tryb będzie poza tym dostępny wyłącznie na PC). Tryb nazwano tak "na cześć" popularnego powiedzenia "Czy pójdzie na tym Crysis?", który wywodzi się z popularnych w 2007 roku...
Czy pójdzie mi Crysis Remastered? Znamy wymagania sprzętowe PC
Zbliża się premiera gry Crysis Remastered, czyli odświeżonej wersji FPS-a z 2007 roku od niemieckiego studia Crytek. Za przygotowanie remastera odpowiadają zarówno twórcy oryginału, jak i zespół deweloperski Saber Interactive, znany z portów Halo: Combat Evolved Anniversary (PC) oraz Wiedźmin 3: Dziki Gon (Nintendo Switch). W nowej wersji zabraknie trybu wieloosobowego – nie będzie ona również posiadać samodzielnego dodatku Crysis: Warhead. Dostaniemy więc jedynie starczającą na maksymalnie kilkanaście...
Test wydajności DOOM Eternal PC - Piekielnie dobra optymalizacja!
Do diabła! DOOM Eternal będący najnowszym wcieleniem kultowej pierwszoosobowej strzelaniny, dumnie wjechał na wszystkie znaczące platformy sprzętowe, pokazując jak powinna wyglądać wzorowa kontynuacja nawiązująca do najbardziej krwawych oraz dynamicznych reprezentantów gatunku. Jeśli czekaliście na produkcję mogącą przyspieszyć tętno, wywołać oczopląs i jednocześnie spowodować krwotok wewnętrzny, to koniecznie musicie zaaplikować sobie DOOM Eternal. Jednak żeby rozgrywka była satysfakcjonująca,...
Khronos Group prezentuje zestaw rozszerzeń Vulkan Ray Tracing
Śledzenie promieni to technika renderowania, która realistycznie symuluje sposób w jaki promienie światła przecinają się i wchodzą w interakcje z geometrią sceny, materiałami i źródłami światła. Technologia ta jest szeroko stosowana do renderowania filmów, ale od niedawna wykorzystuje się ją również w aplikacjach i grach wideo. Większość osób o technologii śledzenia promieni pierwszy raz usłyszało przy okazji premiery kart graficznych GeForce RTX 2000, które oferują jej sprzętową obsługę....
Test wydajności Red Dead Redemption 2 PC - Vulkan vs DirectX 12
Premiera pecetowej wersji Red Dead Redemption 2 była jednym z najgorętszych wydarzeń ostatniego kwartału, jednak oprócz licznych zachwytów nad rozbudowaną mechaniką i światem, pojawiło się również mnóstwo głosów użytkowników niezadowolonych z jakości konwersji. Problemy z uruchomieniem produkcji, niestabilne działanie, średnia optymalizacja - naprawdę długo można byłoby wymieniać uchybienia stricte techniczne. Mnie osobiście dotknął syndrom niedziałającego DirectX 12, ograniczając wybór...
Test wydajności Quake II RTX - Ray tracing ma swoje wymagania
Quake II przeżywa ostatnimi czasy prawdziwy renesans, wróciwszy z emerytury dzięki fanowskiej modyfikacji oprawy graficznej wykorzystującej path tracing, która całkowicie przerobiła oświetlenie w ponad dwudziestoletniej produkcji. NVIDII pomysł reaktywacji wiekowego klasyka najwyraźniej się spodobał, postanowiła więc zmobilizowac programistów, zakasać rękawy i zaimplementować Quake II mocny ray tracingowy zastrzyk. Quake II RTX jest jeszcze ładniejszym wydaniem legendarnego shootera, mającym pokazać...
Crytek Neon Noir - demo z obsługą Ray Tracingu do pobrania
Crytek od dawna był znany z tworzenia spektakularnych technologii, jak np. ich engine CryEngine. Pierwszy Crysis był w momencie premiery wręcz przełomowym tytułem pod względem jakości oprawy graficznej i przez lata stosowany był jako najlepszy benchmark dla kolejnych generacji kart graficznych. Deweloperzy Cryteka opracowali nowe demo techniczne zatytułowane Neon Noir, które po raz pierwszy publicznie zaprezentowano w marcu tego roku. Czym się charakteryzuje? Przede wszystkim wspiera technikę Ray Tracingu...
Quake II RTX z ray-tracingiem - gra dostępna za darmo od 6 czerwca
Quake II RTX jest pierwszą grą na świecie, w której każda ścieżka promieni jest w pełni śledzona (path tracing), co oznacza że wszystkie efekty graficzne takie jak cienie, odbicia czy załamania światła połączone są w jeden algorytm ray tracingu. Rezultatem jest nowy wygląd Quake II, jednej z najpopularniejszych gier na świecie, wydanej oryginalnie w 1997 roku przez studio id Software. Firma NVIDIA ogłosiła właśnie, że tytuł będzie udostępniony do pobrania za darmo już 6 czerwca na stronie...
Test wydajności Quake II - Path tracing na API Vulkan wstrząsa...
Grudzień 1997 roku obfitował w szereg ważnych wydarzeń politycznych, kulturalnych i obyczajowych - podpisano Traktat Ottawski, TVP2 rozpoczęła emisję serialu Złotopolscy, natomiast id Software wypuściło finalną wersję Quake II. Sequel kultowego „kłejka” dosłownie wstrząsnął światem pierwszoosobowych strzelanin, wyznaczając kolejne granice względem zaawansowania oprawy wizualnej, kształtu kampanii fabularnej czy konstrukcji poziomów. Przeszło dwie dekady później Quake II ciągle trzyma się...
Basemark 1.1 jest dostępny. Nowa wersja z obsługą DirectX 12
Ekipa Basemark Oy udostępniła nową wersję benchmarka Basemark, oznaczoną numerem 1.1. Pod nazwą Basemark występuje kilka różnych programów, ale ten podstawowy służy do testowania kart graficznych oraz zintegrowanych GPU w komputerach i urządzeniach działających pod kontrolą systemu operacyjnego Windows, Linux oraz Android. Według twórców benchmark jest dopracowany tak, że możliwe jest bezpośrednie porównywanie wyników z różnych platform programowych. Zależnie od platformy oferuje testy z wykorzystaniem...
Valve rozwija Steam Play: 3000 gier z Windows dostępne na Linuksie
Po raz pierwszy Valve poinformowało o wprowadzaniu usługi Steam Play w 2010 roku. Część gier kupionych w wersji dla dowolnej platformy i oznaczonych symbolem SteamOS + Linux uruchamianych jest w systemach unixowych za pośrednictwem zmodyfikowanej przez Valve wersji Wine, rozwijanej pod nazwą Proton (kompletne repozytorium Protona udostępnione zostało na GitHubie). Co to oznacza dla użytkowników Linuxa? Dużą dawkę rozrywki: aktualnie 3000 gier z Windows zadziała w Linuxie, w planach kolejne tytuły. Wkrótce...
Final Fantasy XV może zyskać obsługę interfejsu Vulkan
Po ponad roku od debiutu na konsolach PlayStation 4 i Xbox One, gra Final Fantasy XV w marcu bieżącego roku pojawiła się w wersji dla platformy Windows. Jeszcze przed tym liczono na to, że gra będzie korzystać z interfejsu programowania DirectX 12 oraz Vulkan, ale ostatecznie Square Enix ograniczył się z silnikiem Luminous Studio 1.5 tylko do DirectX-a 11. Kilka dni temu na twitterowym koncie wydawcy pojawił się wpis z filmem Nvidii zwiastującym dzisiejszą imprezę GeForce Gaming Celebration, co ruszyło...
- 1
- 2
- następna ›
Karty graficzne dobijają do ściany wydajności. Ratunkiem według NVIDII jest sztuczna inteligencja, napędzająca np. technikę DLSS
Sony PlayStation 5 Pro oficjalnie zaprezentowane - znamy specyfikację, datę premiery oraz cenę ulepszonej konsoli
AMD nie jest zainteresowane rynkiem najwyżej pozycjonowanych GPU. Przedstawiciel firmy nakreślił plany na przyszłość
Apple iPhone 16 oraz iPhone 16 Pro - debiut nowych smartfonów. Największy iPhone w historii i lepsza fotografia
Apple celowo spowalnia iPhone'y, choć nikogo o tym nie informuje. System iOS 18 ogranicza wydajność i odświeżanie ekranu