Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

vulkan

Quake II RTX z ray-tracingiem - gra dostępna za darmo od 6 czerwca

Quake II RTX z ray-tracingiem - gra dostępna za darmo od 6 czerwca

Quake II RTX jest pierwszą grą na świecie, w której każda ścieżka promieni jest w pełni śledzona (path tracing), co oznacza że wszystkie efekty graficzne takie jak cienie, odbicia czy załamania światła połączone są w jeden algorytm ray tracingu. Rezultatem jest nowy wygląd Quake II, jednej z najpopularniejszych gier na świecie, wydanej oryginalnie w 1997 roku przez studio id Software. Firma NVIDIA ogłosiła właśnie, że tytuł będzie udostępniony do pobrania za darmo już 6 czerwca na stronie...

Test wydajności Quake II - Path tracing na API Vulkan wstrząsa...

Test wydajności Quake II - Path tracing na API Vulkan wstrząsa...

Grudzień 1997 roku obfitował w szereg ważnych wydarzeń politycznych, kulturalnych i obyczajowych - podpisano Traktat Ottawski, TVP2 rozpoczęła emisję serialu Złotopolscy, natomiast id Software wypuściło finalną wersję Quake II. Sequel kultowego „kłejka” dosłownie wstrząsnął światem pierwszoosobowych strzelanin, wyznaczając kolejne granice względem zaawansowania oprawy wizualnej, kształtu kampanii fabularnej czy konstrukcji poziomów. Przeszło dwie dekady później Quake II ciągle trzyma się...

Basemark 1.1 jest dostępny. Nowa wersja z obsługą DirectX 12

Basemark 1.1 jest dostępny. Nowa wersja z obsługą DirectX 12

Ekipa Basemark Oy udostępniła nową wersję benchmarka Basemark, oznaczoną numerem 1.1. Pod nazwą Basemark występuje kilka różnych programów, ale ten podstawowy służy do testowania kart graficznych oraz zintegrowanych GPU w komputerach i urządzeniach działających pod kontrolą systemu operacyjnego Windows, Linux oraz Android. Według twórców benchmark jest dopracowany tak, że możliwe jest bezpośrednie porównywanie wyników z różnych platform programowych. Zależnie od platformy oferuje testy z wykorzystaniem...

Valve rozwija Steam Play: 3000 gier z Windows dostępne na Linuksie

Valve rozwija Steam Play: 3000 gier z Windows dostępne na Linuksie

Po raz pierwszy Valve poinformowało o wprowadzaniu usługi Steam Play w 2010 roku. Część gier kupionych w wersji dla dowolnej platformy i oznaczonych symbolem SteamOS + Linux uruchamianych jest w systemach unixowych za pośrednictwem zmodyfikowanej przez Valve wersji Wine, rozwijanej pod nazwą Proton (kompletne repozytorium Protona udostępnione zostało na GitHubie). Co to oznacza dla użytkowników Linuxa? Dużą dawkę rozrywki: aktualnie 3000 gier z Windows zadziała w Linuxie, w planach kolejne tytuły. Wkrótce...

Final Fantasy XV może zyskać obsługę interfejsu Vulkan

Final Fantasy XV może zyskać obsługę interfejsu Vulkan

Po ponad roku od debiutu na konsolach PlayStation 4 i Xbox One, gra Final Fantasy XV w marcu bieżącego roku pojawiła się w wersji dla platformy Windows. Jeszcze przed tym liczono na to, że gra będzie korzystać z interfejsu programowania DirectX 12 oraz Vulkan, ale ostatecznie Square Enix ograniczył się z silnikiem Luminous Studio 1.5 tylko do DirectX-a 11. Kilka dni temu na twitterowym koncie wydawcy pojawił się wpis z filmem Nvidii zwiastującym dzisiejszą imprezę GeForce Gaming Celebration, co ruszyło...

Ray Tracing w postaci NVIDIA RTX trafi do API Vulkan

Ray Tracing w postaci NVIDIA RTX trafi do API Vulkan

Jednym z bardziej popularnych pojęć w branży komputerowej jest w ostatnim czasie ray tracing, czyli zaawansowana metoda renderowania, która ma szansę przynieść nam olbrzymi postęp jeśli chodzi o oprawę graficzną gier komputerowych. Co prawda przy dostępnych obecnie na rynku układach graficznych czeka nas jeszcze długa droga, zanim ten moment nastąpi, ale pierwsze kroki w tym kierunku zostały już poczynione. Jednym z najważniejszych było bez wątpienia stworzenie przez NVIDIĘ technologii NVIDIA RTX,...

AMD w końcu odniosło się do programu GPP NVIDII

AMD w końcu odniosło się do programu GPP NVIDII

Do jednej z największych kontrowersji tego roku w świecie nowych technologii z pewnością będziemy zaliczać GeForce Partner Program. Przypomnijmy, że na mocy tej specyficznej umowy producenci sprzętu zobowiązali się usunąć karty AMD Radeon ze swoich popularnych serii w taki sposób, by te nie mogły być kojarzone z układami NVIDII. W ostatnich dniach byliśmy świadkami, jak proces ten wchodzi w życie - firma ASUS zapowiedziała już osobą markę AREZ dla kart graficznych Czerwonych, a niebawem zapewne...

Wolfenstein II: The New Colossus - ujawniono wymagania gry

Wolfenstein II: The New Colossus - ujawniono wymagania gry

Pewnie spora część graczy czeka już na piątkową premierę Assassin's Creed: Origins. Jednak tego samego dnia na półki sklepowe trafi bodaj najbardziej wyczekiwana strzelanina przygotowana z myślą o pojedynczym graczu. Mowa oczywiście o Wolfenstein II: The New Colossus. Choć do premiery pozostało już tylko kilka dni, do tej pory nie ujawniono oficjalnych wymagań sprzętowych. Na szczęście to się zmieniło, bowiem dzisiaj wydawca gry, firma Bethesda, ujawniła zarówno minimalną jak również rekomendowaną...

GPU-Z 2.1.0 - kilka poprawek oraz wsparcie dla NVIDIA Tesla

GPU-Z 2.1.0 - kilka poprawek oraz wsparcie dla NVIDIA Tesla

Są takie programy, których używa prawie każdy z nas. Jednogłośnie okrzyknięte zostały przez komputerowych maniaków najlepszymi lub po prostu nie posiadają bezpośredniej konkurencji. Świetnym przykładem takiej aplikacji jest GPU-Z wywodzący się z zagranicznego portalu TechPowerUp. To małe i niepozorne oprogramowanie, w którym drzemie spora moc służy do odczytywania parametrów kart graficznych. Zarówno modeli od NVIDII, AMD, jak i zintegrowanych układów w procesorach Intel. Dzisiaj wydana została...

Id Software - Nowy silnik id Tech zoptymalizowany pod sprzęt AMD

Id Software - Nowy silnik id Tech zoptymalizowany pod sprzęt AMD

Id Software to niekwestionowana legenda branży gier komputerowych, developer odpowiedzialny nie tylko za kilka kultowych strzelanin pierwszoosobowych, ale również szereg zaawansowanych silników graficznych, wykorzystywanych później przez kolejne studia. Największe triumfy Teksańczycy święcili w czasach obecności Johna Carmacka, który był pionierem implementacji techniki ray castingu (Catacomb-3D), binary space partitioning (DOOM) czy MegaTexture (Quake Wars). Obecne id Software jest własnością Bethesdy,...

Znamy specyfikację oraz wydajność serii AMD Radeon RX 500

Znamy specyfikację oraz wydajność serii AMD Radeon RX 500

Oficjalna premiera najnowszej serii kart graficznych od AMD ma mieć miejsce już za kilka dni, a więc nic dziwnego, że co i rusz zdradzane są kolejne smaczki. Poszczególni partnerzy Czerwonych ujawniają wygląd swoich autorskich modeli, sklepy pokazują ceny, a samo AMD... podaje resztę szczegółów. Oczywiście nie do końca celowo, bo mowa o przecieku. Do sieci trafiły bowiem właśnie zdjęcia z zamkniętej prezentacji, które teoretycznie objęte są nadal umową o poufności. Ze slajdów dowiedzieć się...

Quake Champions - Będzie API Vulkan i optymalizacja pod Ryzen

Quake Champions - Będzie API Vulkan i optymalizacja pod Ryzen

Quake Champions zbliża się wielkimi krokami. Już niebawem ruszają beta testy produkcji, która jednocześnie wraca do korzeni gatunku i chce mierzyć się z obecnymi liderami sieciowych FPSów. Co chwilę pojawiają się nowe informacje o czempionach, mapach i trybach rozgrywki. Ostatnio ujawniono także nieco szczegółów technicznych. Potwierdziły się przypuszczenia, że spadkobierca Quake III Arena będzie wykorzystywał API Vulkan, które zastosowano w DOOM. Tytuł zostanie także zoptymalizowany z myślą...

Jak to jest z multi-GPU w Vulkanie? Potrzeba Windows 10 czy nie?

Jak to jest z multi-GPU w Vulkanie? Potrzeba Windows 10 czy nie?

Jedną z licznych zalet Vulkana, czyli nowoczesnego API graficznego opracowanego przez Khronos Group, miała być jego uniwersalność. Przedstawiony został jako alternatywa dla DirectX 12, która oferowałaby zbliżone do niego możliwości renderowania grafiki i niskopoziomowy dostęp do podzespołów, ale przy tym pozostałaby otwarta i dostępna dla wszystkich. "Wszystkich" oznacza w tym przypadku także osoby, którym nie uśmiecha się przesiadka na budzącego w dalszym ciągu liczne kontrowersje Windowsa 10....

Twórcy Star Citizen wybierają Vulkan i chcą porzucić DirectX

Twórcy Star Citizen wybierają Vulkan i chcą porzucić DirectX

Star Citizen, największy sukces gamingowych akcji crowfundingowych, powoli zbliża się do premiery. Choć ma mieć ona miejsce w tym roku, to dokładna data nie jest jeszcze znana. Wciąż pojawiają się jednak nowe informacje dotyczące gry. Jedną z nich jest to, że studio Cloud Imperium Games postanowiło zrezygnować ze wspierania DirectX 12. Wybrali Vulkana - API od konsorcjum Khronos. Jego największą zaletą jest, według CIG, pozostawienie użytkownikom możliwości wybory sytemu. Poza tym Vulkan nie różni...

AMD Vega zaprezentowana - Wydajność wygląda obiecująco

AMD Vega zaprezentowana - Wydajność wygląda obiecująco

AMD coraz chętniej chwali się swoimi nadchodzącymi produktami. O nadchodzących procesorach opartych o architekturę AMD Zen więcej dowiemy się już dziś wieczorem, natomiast póki co w internecie aż roi się od nowych informacji o produktach z rodziny AMD Vega. Najwięcej uwagi poświęcono nowej linii akceleratorów AMD Instinct, ale oprócz nich dziennikarze mieli także okazję zobaczyć nowe karty graficzne dla entuzjastów w ich naturalnym środowisku, czyli w grach. Okazuje się, że wydajność nowych...

Samsung Galaxy S7 Edge - Wydajna mobilna platforma do grania

Samsung Galaxy S7 Edge - Wydajna mobilna platforma do grania

Kiedy w 1989 roku do sprzedaży trafiła wyprodukowana przez Nintendo konsola GameBoy, wówczas nikt nie przypuszczał, jak wielki wpływ na rynek gier będzie miało to niepozorne urządzenie. Nie była to pierwsza przenośna konsola, ale od niej wszystko się tak naprawdę zaczęło. Nagle grać można było wszędzie, a wystarczył do tego mały monochromatyczny wyświetlacz, kilka przycisków i obudowa wyglądająca jak oderwana od czołgu. Dziś praktycznie każdy nosi w kieszeni urządzenia, które są nie tylko...

DOOM z API Vulkan - Wybuchowy test wydajności kart graficznych

DOOM z API Vulkan - Wybuchowy test wydajności kart graficznych

DOOM stanowi ewenement wśród wielkoformatowych gier komputerowych (tzw. AAA), bowiem developer zamiast bibliotek DirectX 11 albo DirectX 12, wykorzystał do reinkarnacji legendy pierwszoosobowych strzelanin trochę zapomniany OpenGL. Studio id Software pozostało wierne otwartemu interfejsowi, będąc w zasadzie ostatnim cokolwiek znaczącym bastionem, aktywnie promującym to uniwersalne rozwiązanie. Kilka tygodniu temu potwierdzone również zostało, że pecetowy DOOM otrzyma aktualizację dodającą obsługę...

Test DOOM PC - Wydajność na Crimson Edition 16.5.2.1 Hotfix

Test DOOM PC - Wydajność na Crimson Edition 16.5.2.1 Hotfix

Wydajność pełnej wersji DOOM okazała się niemiłym zaskoczeniem dla posiadaczy kart graficznych AMD Radeon, które działały znacznie gorzej, niż podczas otwartych beta-testów przeprowadzonych na początku miesiąca. Wówczas modele Czerwonych wyraźnie deklasowały Zieloną konkurencję, więc oczekiwania względem finalnego produktu były podobne. Stało się jednak inaczej - GeForce wyraźnie przyspieszyły, natomiast Radeony mocno wyhamowały. Skutkiem tego GeForce GTX 970 w przeważającej większości...

Test wydajności DOOM PC - Wymagania sprzętowe iście piekielne?

Test wydajności DOOM PC - Wymagania sprzętowe iście piekielne?

Jego piekielność DOOM zadebiutował w piątek 13-tego, wybierając znamienną datę zwiastującą kłopoty, jednak wówczas niewielu potencjalnych graczy właściwie zinterpretowało niepokojący zbieg okoliczności. Długo wyczekiwana pierwszoosobowa strzelanina opracowana przez legendarne studio id Software, miała wszystkim przypomnieć korzenie gatunku, który ukształtował jej praprzodek. Entuzjazm względem DOOM trochę ostudziły wprawdzie testy modułu sieciowego, jednak to kampania singleplayer obiecywała...

NVIDIA GeForce 364.47 WHQL z obsługą Vulkan API 1.0

NVIDIA GeForce 364.47 WHQL z obsługą Vulkan API 1.0

Jak ważna jest kwestia sterowników, wie każdy, kto natknął się na problemy z wyświetlaniem obrazu, niestabilność gier, a także niespodziewanie niską wydajność. Producenci kart starają się więc w miarę szybko publikować nowe ich wersje dostosowane do najnowszych produkcji – bez tego cięgi zbierają bowiem nie tylko gry, ale również same karty graficzne, na których są uruchamiane. NVIDIA udostępniła właśnie nowe sterowniki WHQL – pakiet GeForce 364.47 zawiera optymalizacje dla najnowszych...

Vulkan 1.0 - API oficjalnie dostępne dla deweloperów gier

Vulkan 1.0 - API oficjalnie dostępne dla deweloperów gier

Coraz więcej mówi się o DirectX 12 mającym trafić do nowych gier komputerowych - API stworzone przez Microsoft ma zrewolucjonizować rynek i pozwolić deweloperom na wykorzystanie mocy obliczeniowej komputerów PC oraz konsoli Xbox One. A jak będzie w praktyce? Pomimo tego, że DirectX 12 i system operacyjny Windows 10 oficjalnie zadebiutowały już jakiś czas temu, do tej pory nie ujrzeliśmy żadnej gry najwyższej klasy korzystającej z tego API. Przyszłość cyfrowej rozrywki nie należy jednak tylko do...

NVIDIA gospodarzem spotkania deweloperów API Vulkan

NVIDIA gospodarzem spotkania deweloperów API Vulkan

Kolejne miesiące mogą okazać się przełomowe dla rynku gier komputerowych. Dlaczego? W ubiegłym roku Microsoft ogłosił wsparcie dla API DirectX 12 w systemie operacyjnym Windows 10 - wtedy zaczęto spekulować na temat przyszłych gier mających obsługiwać wspomnianą technologię. Do tej pory żaden z większych deweloperów nie zdecydował się na zaktualizowanie swojej produkcji do DX12, ani na zaprezentowanie nowego tytułu wspierającego opisywane API. DirectX 12 będzie można ocenić dopiero po premierze...

AMD zapowiada GPUOpen i nowe sterowniki dla Linuksa

AMD zapowiada GPUOpen i nowe sterowniki dla Linuksa

Istnienie programu NVIDIA GameWorks budzi wiele emocji, zarówno pozytywnych, jak i negatywnych. Studia, które zdecydują się na skorzystanie z niego, mogą liczyć na zaimplementowanie w swoich grach dodatkowych możliwości. Dodatkowe „fajerwerki” powodują jednak pewną fragmentację rynku rozrywki: składając nowy sprzęt, musimy zdecydować się na urządzenia wspierające technologie wykorzystywane w grach, w jakie chcemy zagrać. Możliwe, że za sprawą AMD dojdzie w przyszłym roku do poważnych zmian...

Co ma wspólnego API Mantle i Vulkan, czyli glNext?

Co ma wspólnego API Mantle i Vulkan, czyli glNext?

W tym roku branża gier komputerowych otrzyma kilka bardzo ważnych nowych narzędzi do rozwoju swoich nowych produkcji. Nie musimy już chyba wspominać, że wszyscy ekscytują się nadchodzącym DirectX 12, który zadebiutuje wraz z systemem operacyjnym Windows 10. Czy jest to jedyny powód do zadowolenia dla deweloperów? Początek tego miesiąca był bardzo gorący dla całego segmentu gier, a wszystko to za sprawą głośnych zapowiedzi i... kontrowersyjnych decyzji. Kilka dni temu AMD poinformowało o zmianie...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.