rendering
NVIDIA GeForce RTX 5090 bez pełnego PCIe 5.0 sporo traci w niektórych zastosowaniach. Jak bardzo może zwolnić?
NVIDIA GeForce RTX 5090 przyniosła nie tylko wzrost wydajności, ale też wprowadzenie standardu PCIe 5.0 x16. Czy pełna przepustowość tego interfejsu jest niezbędna dla osiągnięcia maksymalnej wydajności? Nowe testy pokazują, że ograniczenie przepustowości może znacząco wpłynąć na wyniki w określonych scenariuszach, głównie w aplikacjach kreatywnych. W grach różnice są minimalne, ale profesjonaliści powinni zwrócić uwagę na konfigurację swojego systemu.
AMD przedstawia technologię Work Graphs redukującą zużycie pamięci VRAM przy renderowaniu drzew z 38 GB do 52 KB
W najnowszym badaniu autorstwa AMD zaprezentowano technologie, które mogą zrewolucjonizować rendering złożonych scen 3D. Zamiast przechowywać ogromne ilości danych geometrii roślin, proces ten odbywa się dynamicznie na GPU. Dzięki temu znacząco zmniejsza się wykorzystanie pamięci VRAM. W tekście przyjrzymy się, jak działa ta technologia, jakie przynosi wyniki i jakie wnioski z tego płyną zarówno dla graczy, jak i branży gier.




























AMD potwierdza: karty graficzne Radeon RX 5000 i RX 6000 nie otrzymają już nowych funkcji i optymalizacji gier
TOP 10 gier, które zyskały po latach. Początkowo były unikane przez graczy, dziś uważane są za klasyki
Nowe informacje o kartach NVIDIA GeForce RTX 5000 SUPER oraz gorszej dostępności modelu GeForce RTX 5060 Ti 16 GB
Test Battlefield 6 PC, PlayStation 5 oraz PlayStation 5 Pro. Jakość technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4 oraz Intel XeSS 2
Złącze 12V-2x6 znów pod lupą. Tym razem uszkodzona została karta Sapphire Radeon RX 9070 XT NITRO+