grafika 3D
3Dfx Voodoo - pionierski akcelerator 3D powraca do życia dzięki modderowi, który odkrył sekrety architektury i ulepszył projekt
 
				Firma 3Dfx była jednym z pionierów grafiki 3D z lat 1994–2002, która zapisała się w historii złotymi zgłoskami dzięki akceleratorowi 3D Voodoo i jego architekturze wyprzedzającej swoje czasy, deklasującej konkurencję tamtego okresu. Dzisiejszy rynek kart graficznych wciąż nosi ślady dziedzictwa 3Dfx, czego przykładem jest m.in. technologia SLI, a także wywodzący się z niej NVLink od NVIDIA. Dziś Voodoo powraca za sprawą moddera SDZ, który zgłębił tajniki akceleratora.
Audio2Face 3D udostępniony za darmo. NVIDIA otwiera kod źródłowy zaawansowanego systemu lip-sync wspomaganego AI
 
				AI oferuje narzędzia, które automatyzują i przyspieszają skomplikowane procesy przy tworzeniu animacji w grach. Generowanie realistycznych zachowań i mimiki cyfrowych postaci to jedno z największych wyzwań, które do niedawna wymagało ogromnych nakładów pracy. Czołowi gracze na rynku prześcigają się w rozwijaniu swoich autorskich rozwiązań, a niektóre z nich postanawiają udostępnić istotne elementy swoich platform odbiorcom.
Blender trafi na tablety Apple iPad Pro. Program do grafiki 3D zawita też do modeli z Androidem na pokładzie
 
				Tworzenie grafiki 3D przez wiele lat było dostępne na komputerach, które dysponowały odpowiednią mocą obliczeniową. Technika idzie jednak cały czas do przodu, a rezultatem tego są coraz wydajniejsze urządzenia mobilne, takie jak tablety, czy też smartfony. Mimo swojego niewielkiego rozmiaru flagowe modele zapewniają naprawdę dużą moc, którą można wykorzystać na różne sposoby. Z tego względu twórcy Blendera zdecydowali, że program zostanie przeniesiony na tablety.
AMD przedstawia technologię Work Graphs redukującą zużycie pamięci VRAM przy renderowaniu drzew z 38 GB do 52 KB
 
				W najnowszym badaniu autorstwa AMD zaprezentowano technologie, które mogą zrewolucjonizować rendering złożonych scen 3D. Zamiast przechowywać ogromne ilości danych geometrii roślin, proces ten odbywa się dynamicznie na GPU. Dzięki temu znacząco zmniejsza się wykorzystanie pamięci VRAM. W tekście przyjrzymy się, jak działa ta technologia, jakie przynosi wyniki i jakie wnioski z tego płyną zarówno dla graczy, jak i branży gier.
Napisz tekst, a AI wygeneruje z tego obiekt 3D za darmo. Możesz go użyć np. w Blenderze lub Unreal Engine. Oto Luma AI
 
				Sztuczna inteligencja to żadna nowość, ale trzeba przyznać, że w ostatnim czasie spotkać można ją już niemal na każdym kroku. Stała się o wiele bardziej dostępna i wszechstronna, a w podstawowej formie można z niej korzystać za darmo. A to dopiero początek. Owszem, trzeba pogodzić się z tym, że AI będzie wykorzystywane zarówno do rzeczy głupich, śmiesznych, poważnych, kreatywnych, użytecznych, jak i niebezpiecznych. Dopóki sztuczna inteligencja nie ma własnej świadomości i wolnej woli, to...
ReShade 6.0 - opublikowano kolejną wersję narzędzia służącego do modyfikowania i ulepszania grafiki w grach
 
				ReShade to specjalne narzędzia, które pozwalają na dodanie i personalizację efektów post-procesowych w grach. Rezultatem ich zastosowania jest nierzadko polepszenie jakości grafiki bez znaczącego spadku liczby FPS-ów, a także modyfikacja wyglądu wielu produkcji. Wydana została właśnie wersja 6.0 narzędzi. Wśród najbardziej znaczących zmian jest dodanie wsparcia dla Ray Tracingu, shadingu mesh oraz gier zmodyfikowanych przy użyciu NVIDIA RTX Remix.
Blender 4.0 - debiutuje kolejna odsłona popularnego programu do modelowania grafiki 3D. Zmiany są istotne i bardzo przydatne
 
				Blender jest jednym z popularniejszych programów, które umożliwiają zaawansowaną pracę z grafiką 3D i nie tylko. Oprogramowanie pozwala nam na modelowanie obiektów, czy też tworzenie animacji. Jednak w przeciwieństwie do dość sporej konkurencji jest ono całkowicie darmowe, a mimo to ciągle rozwijane. Najnowsza wersja oznaczona numeracją 4.0 została właśnie oficjalnie wydana - zmian jest całkiem sporo i zaszły one praktycznie na każdej płaszczyźnie.




























Test Battlefield 6 - Analiza jakości obrazu, wydajności DLSS 4 oraz wpływu Multi Frame Generation na opóźnienia systemowe
Test wydajności Battlefield 6 - Wymagania sprzętowe nie zabijają, ale graficznie również bez fajerwerków
Pudełko, sprzęt i dokumentacja - czy potrzeba czegoś więcej? Sony i Apple pokazują, że nie. W ślad za ładowarkami mogą iść przewody...
AMD potwierdza: karty graficzne Radeon RX 5000 i RX 6000 nie otrzymają już nowych funkcji i optymalizacji gier
Koniec z instalacją Windows 11 bez konta Microsoft. Popularne triki przestają działać w nowych wersjach systemu