Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

ReShade 6.0 - opublikowano kolejną wersję narzędzia służącego do modyfikowania i ulepszania grafiki w grach

Łukasz Stefaniak | 15-01-2024 16:00 |

ReShade 6.0 - opublikowano kolejną wersję narzędzia służącego do modyfikowania i ulepszania grafiki w grachReShade to specjalne narzędzia, które pozwalają na dodanie i personalizację efektów post-procesowych w grach. Rezultatem ich zastosowania jest nierzadko polepszenie jakości grafiki bez znaczącego spadku liczby FPS-ów, a także modyfikacja wyglądu wielu produkcji. Wydana została właśnie wersja 6.0 narzędzi. Wśród najbardziej znaczących zmian jest dodanie wsparcia dla Ray Tracingu, shadingu mesh oraz gier zmodyfikowanych przy użyciu NVIDIA RTX Remix.

Popularne wśród graczy narzędzia ReShade otrzymały wersję 6.0. Zmiany są dosyć znaczące, ponieważ dodano pewien zakres wsparcia dla Ray Tracingu oraz gier zmodyfikowanych przy użyciu NVIDIA RTX Remix.

ReShade 6.0 - opublikowano kolejną wersję narzędzia służącego do modyfikowania i ulepszania grafiki w grach [1]

NVIDIA RTX Remix Creator Kit - narzędzia do łatwego remasterowania starszych gier z oficjalną datą premiery

Na wersję 6.0 musieliśmy czekać dość długo. Wystarczy wspomnieć, że edycja 5.0 zadebiutowała mniej więcej dwa lata temu. Zmiany w najnowszej wersji ReShade uzasadniają jednak tę numerację. W praktyce są one bowiem dosyć rewolucyjne. Do tej pory efekt zbliżony do sprzętowego Ray Tracingu można było uzyskać dzięki połączeniu ReShade wraz z RTGI (na przykład Marty McFly’s RTGI). Ta metoda nie wykorzystywała jednak potencjału rdzeni RT obecnych we współczesnych kartach graficznych. Z listy zmian ReShade 6.0 wynika, że to się teraz prawdopodobnie zmieni, przynajmniej w ograniczonym zakresie.

ReShade 6.0 - opublikowano kolejną wersję narzędzia służącego do modyfikowania i ulepszania grafiki w grach [2]

RTX Remix już teraz daje drugie życie dla starszych gier. Efekty potrafią być doprawdy imponujące

Najnowsza aktualizacja dostosowuje ReShade do współpracy z grami zmodyfikowanymi przy użyciu narzędzi NVIDIA RTX Remix. Dodano także między innymi wsparcie dla lokalizacji (niestety na liście brakuje póki co polskiej wersji językowej), wsparcie dla standardu OpenXR (wykorzystywanego w przypadku aplikacji AR i VR) czy shadingu mesh, który umożliwia tworzenie na współczesnych kartach graficznych skomplikowanych geometrycznie scen. Wersja 6.0 to także poprawki szeregu błędów, na jakie można było natrafić wykorzystując ReShade w grach Resident Evil 3 Remake, Immortals of Aveum czy niektórych produkcjach korzystających z OpenGL. Pełną listę zmian można znaleźć na oficjalnym forum ReShade.

Źródło: WCCFTech
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 25

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.