Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国
 

opengl

AMD Radeon RX 5500 - karta graficzna znaleziona w GFXBench

AMD Radeon RX 5500 - karta graficzna znaleziona w GFXBench

Od premiery pierwszych kart graficznych z generacji Radeon Navi minęło już trochę czasu. Na rynku pojawiły się już nawet niereferencyjne warianty modeli RX 5700 XT oraz RX 5700, jednak w wielu innych segmentach nadal brakuje nowoczesnych i wydajnych rozwiązań od Czerwonych. Czekamy więc nie tylko na jeszcze wydajniejsze, ale i bardziej budżetowe rozwiązania oparte o nową architekturę, tym bardziej, że NVIDIA ma już w ofercie całą gamę różnych Turingów. Na szczęście AMD ma w zanadrzu kilka nowych...

Basemark 1.1 jest dostępny. Nowa wersja z obsługą DirectX 12

Basemark 1.1 jest dostępny. Nowa wersja z obsługą DirectX 12

Ekipa Basemark Oy udostępniła nową wersję benchmarka Basemark, oznaczoną numerem 1.1. Pod nazwą Basemark występuje kilka różnych programów, ale ten podstawowy służy do testowania kart graficznych oraz zintegrowanych GPU w komputerach i urządzeniach działających pod kontrolą systemu operacyjnego Windows, Linux oraz Android. Według twórców benchmark jest dopracowany tak, że możliwe jest bezpośrednie porównywanie wyników z różnych platform programowych. Zależnie od platformy oferuje testy z wykorzystaniem...

Znamy wydajność karty AMD Radeon Vega Frontier Edition

Znamy wydajność karty AMD Radeon Vega Frontier Edition

Obecna sytuacja na rynku kart graficznych jest mocno nieciekawa. Układy ze średniego segmentu cenowego są zasadniczo stale niedostępne, a pozostałe modele podrożały do niebotycznych kwot. Nic więc dziwnego, że zarówno fani Czerwonych, jak i zwykli pasjonaci komputerowi czekają od dawna na premierę AMD RX Vega. W końcu zgodnie z założeniem ma być to powrót Advanced Micro Devices do walki z Zielonymi w segmencie hi-end. Aktualnie niestety nadal nic nie wiadomo o cywilnych Vegach, acz poznaliśmy pierwsze...

Specyfikacja AMD Radeon Vega: 64 CU, 4096 SP, 8GB HBM2 2048-bit

Specyfikacja AMD Radeon Vega: 64 CU, 4096 SP, 8GB HBM2 2048-bit

Nie ma co ukrywać - NVIDIA swoim świeżo zaprezentowanym GTX-em 1080 Ti dosłownie zmiotła konkurencję. Karta ta nie tylko oferuje wydajność niemal równą Titana X Pascal, lecz również sprzedawana jest w niedawnej cenie zwykłego GTX-a 1080. Z racji tego, że w ostatnim roku AMD pokazało tylko budżetowe układy z rodziny Polaris, za najwydajniejszy układ tej firmy uznaje się R9 Fury X, który wyraźnie odstaje od czołówki, głównie przez tylko 4 GB pamięci HBM. Już niebawem jednak Czerwoni wrócą...

DOOM z API Vulkan - Wybuchowy test wydajności kart graficznych

DOOM z API Vulkan - Wybuchowy test wydajności kart graficznych

DOOM stanowi ewenement wśród wielkoformatowych gier komputerowych (tzw. AAA), bowiem developer zamiast bibliotek DirectX 11 albo DirectX 12, wykorzystał do reinkarnacji legendy pierwszoosobowych strzelanin trochę zapomniany OpenGL. Studio id Software pozostało wierne otwartemu interfejsowi, będąc w zasadzie ostatnim cokolwiek znaczącym bastionem, aktywnie promującym to uniwersalne rozwiązanie. Kilka tygodniu temu potwierdzone również zostało, że pecetowy DOOM otrzyma aktualizację dodającą obsługę...

Test DOOM PC - Wydajność na Crimson Edition 16.5.2.1 Hotfix

Test DOOM PC - Wydajność na Crimson Edition 16.5.2.1 Hotfix

Wydajność pełnej wersji DOOM okazała się niemiłym zaskoczeniem dla posiadaczy kart graficznych AMD Radeon, które działały znacznie gorzej, niż podczas otwartych beta-testów przeprowadzonych na początku miesiąca. Wówczas modele Czerwonych wyraźnie deklasowały Zieloną konkurencję, więc oczekiwania względem finalnego produktu były podobne. Stało się jednak inaczej - GeForce wyraźnie przyspieszyły, natomiast Radeony mocno wyhamowały. Skutkiem tego GeForce GTX 970 w przeważającej większości...

Test wydajności DOOM PC - Wymagania sprzętowe iście piekielne?

Test wydajności DOOM PC - Wymagania sprzętowe iście piekielne?

Jego piekielność DOOM zadebiutował w piątek 13-tego, wybierając znamienną datę zwiastującą kłopoty, jednak wówczas niewielu potencjalnych graczy właściwie zinterpretowało niepokojący zbieg okoliczności. Długo wyczekiwana pierwszoosobowa strzelanina opracowana przez legendarne studio id Software, miała wszystkim przypomnieć korzenie gatunku, który ukształtował jej praprzodek. Entuzjazm względem DOOM trochę ostudziły wprawdzie testy modułu sieciowego, jednak to kampania singleplayer obiecywała...

NVIDIA GeForce 364.47 WHQL z obsługą Vulkan API 1.0

NVIDIA GeForce 364.47 WHQL z obsługą Vulkan API 1.0

Jak ważna jest kwestia sterowników, wie każdy, kto natknął się na problemy z wyświetlaniem obrazu, niestabilność gier, a także niespodziewanie niską wydajność. Producenci kart starają się więc w miarę szybko publikować nowe ich wersje dostosowane do najnowszych produkcji – bez tego cięgi zbierają bowiem nie tylko gry, ale również same karty graficzne, na których są uruchamiane. NVIDIA udostępniła właśnie nowe sterowniki WHQL – pakiet GeForce 364.47 zawiera optymalizacje dla najnowszych...

Co ma wspólnego API Mantle i Vulkan, czyli glNext?

Co ma wspólnego API Mantle i Vulkan, czyli glNext?

W tym roku branża gier komputerowych otrzyma kilka bardzo ważnych nowych narzędzi do rozwoju swoich nowych produkcji. Nie musimy już chyba wspominać, że wszyscy ekscytują się nadchodzącym DirectX 12, który zadebiutuje wraz z systemem operacyjnym Windows 10. Czy jest to jedyny powód do zadowolenia dla deweloperów? Początek tego miesiąca był bardzo gorący dla całego segmentu gier, a wszystko to za sprawą głośnych zapowiedzi i... kontrowersyjnych decyzji. Kilka dni temu AMD poinformowało o zmianie...

AMD zmienia strategię wobec API Mantle ze względu na DirectX 12

AMD zmienia strategię wobec API Mantle ze względu na DirectX 12

Walka pomiędzy producentami kart graficznych odbywa się na różnych polach. Nie zawsze najlepszym sposobem na pokonanie przeciwnika jest wytoczenie przeciwko niemu najpotężniejszych dział - w tym sensie rozumiemy znakomite parametry sprzętowe, które bez odpowiednich dodatków w postaci dobrego oprogramowania nic nie zdziałają. Obecne gry komputerowe tworzone przy użyciu API DirectX cechują się nadmiernym wykorzystaniem procesora, co jest spowodowane ogromem "zbędnych" funkcji mających na celu zapewnienie...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.