mesa
AMD Radeon RX Vega 64 oraz RX 5700 XT ze wsparciem Ray Tracingu? Jest to możliwe na systemie Linux i o dziwo działa dobrze
Technika Ray Tracingu zadebiutowała wraz z premierą kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 2000. Po 6,5 roku stała się nie tylko standardem w dużych tytułach AAA, ale coraz częściej staje się wręcz wymogiem. Nowoczesne gry wymagają jej choćby w minimalnym stopniu, wykorzystując ją jako formę oświetlenia. To zrodziło pytanie wśród entuzjastów: czy starsze karty AMD mogą obsłużyć Ray Tracing? Okazuje się, że tak i to o dziwo całkiem sprawnie.
Biblioteki Mesa Lavapipe wzbogacono o bazującą na procesorze obsługę Ray Tracingu. Wydajność jest na razie niewielka
Przeznaczone dla Linuksa biblioteki Mesa Lavapipe to w uproszczeniu software’owa implementacja API Vulkan. Nie może być w tym przypadku oczywiście mowy o wydajności zbliżonej do sprzętowo przyspieszanych rozwiązań, jednak biblioteki te wykorzystuje się w mniej wymagających zadaniach. Mesa Lavapipe zostało ostatnio wzbogacone o bazującą na procesorze obsługę Ray Tracingu. Jest to jednak na razie głównie ciekawostka.



























AMD potwierdza: karty graficzne Radeon RX 5000 i RX 6000 nie otrzymają już nowych funkcji i optymalizacji gier
Test Battlefield 6 - Analiza jakości obrazu, wydajności DLSS 4 oraz wpływu Multi Frame Generation na opóźnienia systemowe
TOP 10 gier, które zyskały po latach. Początkowo były unikane przez graczy, dziś uważane są za klasyki
Test wydajności Battlefield 6 - Wymagania sprzętowe nie zabijają, ale graficznie również bez fajerwerków
Pudełko, sprzęt i dokumentacja - czy potrzeba czegoś więcej? Sony i Apple pokazują, że nie. W ślad za ładowarkami mogą iść przewody...