Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

śledzenie promieni

NVIDIA chwali się, że już ponad 500 gier oraz aplikacji obsługuje Ray Tracing lub DLSS. Do standardu jednak wciąż daleka droga

NVIDIA chwali się, że już ponad 500 gier oraz aplikacji obsługuje Ray Tracing lub DLSS. Do standardu jednak wciąż daleka droga

NVIDIA jest liderem w rozwoju Ray Tracingu i zastosowania sztucznej inteligencji do zwiększania liczby FPS-ów w grach. Firma z Santa Clara pochwaliła się, że z techniki śledzenia promieni, DLSS lub obu tych funkcji, korzysta już ponad 500 gier i aplikacji. Choć większość środowiska powiązanego z gamingiem jest zgodna, że Ray Tracing powinien w przyszłości stać się standardem, to droga do jego upowszechnienia będzie długa i wyboista.

Cyberpunk 2077 - przeszkadza Ci ghosting po aktywacji Path Tracingu? Wkrótce problem może zostać zminimalizowany

Cyberpunk 2077 - przeszkadza Ci ghosting po aktywacji Path Tracingu? Wkrótce problem może zostać zminimalizowany

Choć zastosowanie Path Tracingu w grach z kategorii AAA jest prawdziwym przełomem w jakości grafiki, to technika ma ciągle swoje wady. Jedną z nich jest zjawisko ghostingu, które widać zwłaszcza w przypadku szybko poruszających się obiektów w grze Cyberpunk 2077. Postęp technologiczny w przyszłości wyeliminuje jednak także ten problem. Znaczącą poprawę może przynieść już najnowsza wersja techniki Ray Reconstruction, o ile zostanie zaimplementowana do gry.

Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 - znamy pełną specyfikację flagowego układu. Apple 17 Pro będzie miał silnego rywala

Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 - znamy pełną specyfikację flagowego układu. Apple 17 Pro będzie miał silnego rywala

Wielkimi krokami zbliża się premiera nowego flagowego układu od Qualcomma, czyli jednostki Snapdragon 8 Gen 3. Tuż przed nią w sieci pojawiła się oficjalna specyfikacja oraz opis możliwości SoC. Wszystko wskazuje na to, że tegoroczny model będzie się bardzo wyróżniał w stosunku do poprzednich generacji. Na pokładzie znajdzie się wsparcie dla sprzętowego śledzenia promieni, a także obsługa generatywnej sztucznej inteligencji. Apple A17 Pro może czuć się zagrożony.

NVIDIA DLSS 3.5 z Ray Reconstruction - nowa wersja techniki udoskonali jakość śledzenia promieni na kartach GeForce RTX

NVIDIA DLSS 3.5 z Ray Reconstruction - nowa wersja techniki udoskonali jakość śledzenia promieni na kartach GeForce RTX

W ubiegłym roku NVIDIA wprowadziła kolejną generację techniki DLSS, która łączy w sobie trzy różne funkcje: Super Resolution, Frame Generation oraz Reflex. DLSS w takiej postaci został jednak zablokowany wyłącznie dla kart graficznych GeForce RTX 4000 z racji wykorzystania silnika Optical Flow Accelerator, który został znacząco ulepszony w rdzeniach Tensor 4. generacji. Niespełna rok po tej zapowiedzi NVIDIA ogłasza właśnie kolejny postęp - DLSS 3.5. Nowa wersja poprawi przede wszystkim jakość...

Portal: Prelude RTX otrzymał Path Tracing, DLSS 3 oraz RTX IO. Remaster od dzisiaj dostępny za darmo dla posiadaczy Portala

Portal: Prelude RTX otrzymał Path Tracing, DLSS 3 oraz RTX IO. Remaster od dzisiaj dostępny za darmo dla posiadaczy Portala

W momencie prezentacji architektury Ada Lovelace oraz pierwszych kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 4000, sporo czasu poświęcono wówczas na prezentację odnowionej wersji gry Portal, czyli jednej z najbardziej oryginalnych gier platformowo-logicznych od firmy Valve. Nową wersję Portala upiększono dzięki implementacji Path Tracingu, co znacząco wpłynęło na poprawę jakości oprawy graficznej. Portal RTX był również jedną z pierwszych gier z obsługą techniki DLSS 3 (Super Resolution w połączeniu z...

AMD przypomina o możliwościach techniki FSR 2.1 i prezentuje wyniki wydajności w grach z Ray Tracingiem

AMD przypomina o możliwościach techniki FSR 2.1 i prezentuje wyniki wydajności w grach z Ray Tracingiem

Karty graficzne AMD Radeon nie cieszą się dużą popularnością wśród graczy, którym zależy na najwyższej płynności w tytułach z włączonym śledzeniem promieni. Wpływ na to ma nie tylko niższa wydajność w porównaniu do konkurencji, ale także mniejsze rozpowszechnienie techniki skalowania obrazu FSR. Producent opublikował wyniki wydajności w popularnych grach, aby przekonać wymagających użytkowników do wyboru modeli z serii RDNA 3.

Resident Evil 2 i Resident Evil 3 - Capcom zapowiada powrót usuniętych opcji Ray Tracingu i dźwięku 3D

Resident Evil 2 i Resident Evil 3 - Capcom zapowiada powrót usuniętych opcji Ray Tracingu i dźwięku 3D

Remake'i Resident Evil 2 oraz Resident Evil 3 to bardzo dobre produkcje. Swój poziom zawdzięczają nie tylko mechanizmom rozgrywki, ale także oprawie graficznej, która opcjonalnie wykorzystuje technikę śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Ostatnie aktualizacje do gier nie były jednak w pełni udane. Z nie do końca jasnych powodów usunięto bowiem z menu opcję włączenia Ray Tracingu i konfiguracji dźwięku 3D. Firma Capcom zapowiedziała stosowne poprawki.

Cyberpunk 2077 - 30 FPS-ów w trybie Ray Tracing: Overdrive na karcie GeForce RTX 3050? To możliwe, ale wymaga modowania gry

Cyberpunk 2077 - 30 FPS-ów w trybie Ray Tracing: Overdrive na karcie GeForce RTX 3050? To możliwe, ale wymaga modowania gry

Tryb Ray Tracing: Overdrive w Cyberpunk 2077 wynosi jakość oświetlenia na najwyższy poziom, jaki da się osiągnąć w grach na współczesnym sprzęcie. Jest to oczywiście okupione wysokimi wymaganiami, ale coraz więcej doniesień wskazuje, że możliwa jest także w miarę komfortowa gra na słabszych układach graficznych. Digital Foundry przetestowało Path Tracing w tytule CD Projekt RED na karcie NVIDIA GeForce RTX 3050.

Cyberpunk 2077 - debiut aktualizacji wprowadzającej do gry wyczekiwany przez wielu tryb Ray Tracing: Overdrive

Cyberpunk 2077 - debiut aktualizacji wprowadzającej do gry wyczekiwany przez wielu tryb Ray Tracing: Overdrive

Zaledwie przed chwilą zadebiutowała aktualizacja 1.62 do gry Cyberpunk 2077. Poprawka dodaje oczekiwane przez wielu wsparcie dla Path Tracingu, który jest najbardziej zaawansowaną odmianą techniki śledzenia promieni. Niestety wielu graczy będzie musiało obejść się smakiem, ponieważ z nowym trybem poradzą sobie tylko karty graficzne z serii NVIDIA GeForce RTX 4000 oraz GeForce RTX 3090. Kwestią otwartą pozostaje, jak działać będzie gra na słabszych GPU.

Cyberpunk 2077 - NVIDIA zaprezentowała materiał z trybu wykorzystującego Path Tracing. Zmiany prezentują się imponująco

Cyberpunk 2077 - NVIDIA zaprezentowała materiał z trybu wykorzystującego Path Tracing. Zmiany prezentują się imponująco

Już 11 kwietnia ukaże się aktualizacja do Cyberpunka 2077, która wprowadzi do gry Path Tracing, czyli najbardziej zaawansowaną odmianę Ray Tracingu. NVIDIA właśnie zaprezentowała materiał wideo, który daje nam wstępny pogląd na to, jak implementacja techniki będzie wyglądała w praktyce. Można spodziewać się polepszenia jakości grafiki. Jednocześnie dzięki zastosowaniu DLSS 3, gra ma działać w pełni zadowalająco także na słabszych modelach z rodziny Ada Lovelace.

Elden Ring nareszcie z Ray Tracingiem na PC. Twórcy ujawnili przy okazji zaktualizowane wymagania sprzętowe

Elden Ring nareszcie z Ray Tracingiem na PC. Twórcy ujawnili przy okazji zaktualizowane wymagania sprzętowe

Elden Ring to bezsprzecznie jedna z najbardziej udanych gier zeszłego roku. Produkcja From Software zadebiutowała na rynku już ponad rok temu i jak być może pamiętacie - jeszcze przed premierą ogłaszano plany wdrożenia wsparcia dla Ray Tracingu zarówno na PC jak i konsolach obecnej generacji. Wówczas nie doprecyzowano jednak konkretnego terminu, prócz lakonicznego stwierdzenia o dodaniu "po premierze". Minął rok i niektórzy być może sądzili już, że śledzenie promieni nie zostanie ostatecznie dodane....

Steam Deck z obsługą Ray Tracingu. Poznaliśmy pierwsze wyniki wydajności w grze DOOM Eternal

Steam Deck z obsługą Ray Tracingu. Poznaliśmy pierwsze wyniki wydajności w grze DOOM Eternal

Biorąc pod uwagę specyfikację techniczną konsoli Steam Deck prawdopodobnie żaden gracz nie spodziewał się, że w przyszłości możliwe będzie uruchomienie tytułów z natywnym wsparciem Ray Tracingu. Technika śledzenia promieni wymaga dużej mocy obliczeniowej i stanowi wyzwanie nawet dla najszybszych układów graficznych. Valve postanowiło miło zaskoczyć i w najnowszej wersji systemu Steam Deck OS 3.4.6 Beta umożliwiło włączenie Ray Tracingu w grze DOOM Eternal.

Hogwarts Legacy skorzysta na PC z dobrodziejstw Ray Tracingu. Poznaliśmy szczegóły implementacji technologii

Hogwarts Legacy skorzysta na PC z dobrodziejstw Ray Tracingu. Poznaliśmy szczegóły implementacji technologii

Za trzy tygodnie na rynku zadebiutuje bodaj jedna z bardziej wyczekiwanych gier ostatnich miesięcy: Dziedzictwo Hogwartu (Hogwarts Legacy). Produkcja studia Avalanche Software może być najlepszą grą w uniwersum Harry'ego Pottera, o ile warstwa fabularna będzie dopieszczona, a gameplay będzie dawał sporo frajdy. Tytuł nadal jest dla nas sporą zagadką, jeśli chodzi o samą jakość, jednak im bliżej premiery tym więcej dowiadujemy się, także w kontekście aspektów technicznych. Tym razem potwierdzono...

Half-Life: Ray Traced - nowa modyfikacja graficzna dla kultowej gry zaoferuje lepszą oprawę wizualną dzięki Ray Tracingowi

Half-Life: Ray Traced - nowa modyfikacja graficzna dla kultowej gry zaoferuje lepszą oprawę wizualną dzięki Ray Tracingowi

Starsze tytuły, nawet pomimo znacznie gorszej oprawy graficznej, potrafią niejednokrotnie bardziej wciągnąć w rozgrywkę w porównaniu do wielu nowych gier. Bez zaprzeczenia jednym z takich tytułów jest kultowy już Half-Life z Gordonem Freemanem w roli głównej. Choć produkcja głównych gier (nie licząc VR-owej produkcji Half-Life: Alyx) zakończyła się na Half-Life 2: Episode Two, wierni fani do dzisiaj czekają na zapowiedź trzeciej części. Tymczasem jeśli ktoś byłby w nadchodzących miesiącach...

Hellblade: Senua's Sacrifice z aktualizacją na PC dodającą wsparcie dla Ray Tracingu oraz technik NVIDIA DLSS i AMD FSR

Hellblade: Senua's Sacrifice z aktualizacją na PC dodającą wsparcie dla Ray Tracingu oraz technik NVIDIA DLSS i AMD FSR

Hellblade: Senua's Sacrifice latem tego roku otrzymała aktualizację dla konsol Xbox Series, dzięki której możliwości nowych urządzeń Microsoftu zaczęto wykorzystywać w bardzo udanej produkcji studia Ninja Theory. Wówczas pojawiły się także informacje, jakoby podobna aktualizacja, umożliwiająca grę w wyższej jakości obrazu i z lepszym framerate'm nie pojawi się dla konsoli Sony PlayStation 5, jako że studio Ninja Theory w międzyczasie zostało przejęte przez Microsoft. W końcu końcu jednak omawiana...

Battlefield 2042 otrzyma jednak Ray Tracing na PC dzięki współpracy z firmą NVIDIA. Sprawdzamy na co możemy liczyć

Battlefield 2042 otrzyma jednak Ray Tracing na PC dzięki współpracy z firmą NVIDIA. Sprawdzamy na co możemy liczyć

Poprzednia gra z serii Battlefield - Battlefield V - cieszyła się na PC najlepszą jakością oprawy graficznej, co zawdzięczane było głównie poprzez zaoferowanie wsparcia dla Ray Tracingu - partnerem przy implementacji była NVIDIA, a sama gra to był jeden z pierwszych tytułów AAA, które wykorzystały śledzenie promieni. Gra oferowała także wsparcie dla DLSS, ale tylko pierwszej generacji, odznaczającej się znaczącym pogorszeniem jakości obrazu. Kilka miesięcy temu DICE ujawniło, że Battlefield...

Dying Light 2 oraz Marvel's Guardians of the Galaxy z obsługą Ray Tracingu oraz techniki NVIDIA DLSS od premiery

Dying Light 2 oraz Marvel's Guardians of the Galaxy z obsługą Ray Tracingu oraz techniki NVIDIA DLSS od premiery

W tym roku zadebiutuje jeszcze przynajmniej kilka, potencjalnie bardzo ciekawych gier. Wśród nich znajdziemy m.in. wyczekiwanego Dying Light 2 od polskiego studia Techland oraz Marvel's Guardians of the Galaxy, autorstwa Eidos Montreal. Druga część "zombie-apokalipsy" po wielu perturbacjach zadebiutuje na rynku 7 grudnia (oby w lepszym stanie niż Cyberpunk 2077 z 10 grudnia 2020). Z kolei Marvel's Guardians of the Galaxy, w przeciwieństwie do Avengers, ma być projektem w pełni skupiającym się na trybie pojedynczego...

Steam Deck - nowe informacje na temat procesora APU AMD Van Gogh oraz możliwości dołożenia nośnika SSD

Steam Deck - nowe informacje na temat procesora APU AMD Van Gogh oraz możliwości dołożenia nośnika SSD

Kilka dni temu Valve zaprezentowało swoją wizję na granie na przenośnym urządzeniu - mowa oczywiście o Steam Deck, który choć wygląda jak klasyczna przenośna konsola, to w mniemaniu Valve jest czymś w rodzaju miniaturowego komputera. Zapowiedź mimo wszystko okazała się niemałym zaskoczeniem. Choć informacje o konsoli, nad którą pracuje Valve pojawiały się już wcześniej, sama prezentacja Steam Deck odbyła się bez żadnych wcześniejszych zapowiedzi. Ciekawe są także użyte podzespoły - bazą...

NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti oraz GeForce RTX 3050 Laptop GPU - nowe karty graficzne NVIDIA Ampere dla laptopów

NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti oraz GeForce RTX 3050 Laptop GPU - nowe karty graficzne NVIDIA Ampere dla laptopów

Przed momentem opublikowaliśmy materiał dotyczący nowych procesorów Intel Tiger Lake-H dla wydajnych laptopów do gier oraz do pracy. To jednak nie jedyna premiera jaka ma dzisiaj miejsce. Po tygodniach informacji przedostających się do sieci, NVIDIA zdecydowała się na oficjalnie wprowadzenie do oferty kart graficznych GeForce RTX 3050 Laptop GPU oraz GeForce RTX 3050 Ti Laptop GPU. Mają to być częścią najtańszych z dotychczasowych notebooków (kwoty zaczynające się od 799 dolarów), które będą wspierać...

GTA San Andreas z ray tracingiem. Wkrótce także w GTA VC i GTA III

GTA San Andreas z ray tracingiem. Wkrótce także w GTA VC i GTA III

Technika śledzenia promieni w czasie rzeczywistym pomału opanowuje gaming. Mimo iż ray tracing do działania potrzebuje bezsprzecznie wyśrubowanego sprzętu, i wykorzystuje równie bezsprzecznie sporo zasobów, to dobrze zaimplementowany przynosi sporo graficznego dobrodziejstwa w produkcjach AAA. Ostatecznie technika ta rozpełznie się także na mniejsze produkcje, a modderzy wykorzystują ją już dziś nawet do leciwych już tytułów. Takim też sposobem pojawiła się szansa ogrania produkcji GTA San Andreas...

Recenzja Sony PlayStation 5 oraz gry Spider-Man: Miles Morales

Recenzja Sony PlayStation 5 oraz gry Spider-Man: Miles Morales

Mamy już listopad, a to oznacza, że dzielą nas zaledwie dni od premiery konsol nowej generacji w postaci Sony PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S. Premiera next-genów to zawsze jedno z najważniejszych wydarzeń w branży i wiele uwagi skupionych jest zarówno na firmach Sony jak i Microsoft. Przez ostatnie miesiące byliśmy karmieni kolejnymi informacjami o grach, usługach, wyglądzie oraz jakości wykonania. Wiemy jak prezentują się odświeżone systemu operacyjne w konsolach obu producentów. Kilkanaście...

Viking City Builder pierwszą strategią z ray tracingiem i NVIDIA DLSS

Viking City Builder pierwszą strategią z ray tracingiem i NVIDIA DLSS

Niedawno firma Nvidia ujawniła listę gier na 2020 rok, które otrzymają ray tracing i/lub DLSS. Poza Cyberpunkiem 2077, Watch Dogs Legion i Call of Duty: Black Ops Cold War są to przede wszystkim mniej rozpoznawalne, często niezależne produkcje. Lista tytułów obsługujących technikę śledzenia promieni będzie sukcesywnie się wydłużać w przyszłym roku. W większości przypadków mowa o strzelankach, grach akcji i RPG-ach, ale na horyzoncie jawi się pierwsza strategia z ray tracingiem i DLSS. Mowa o Viking...

Jakie gry komputerowe otrzymają ray tracing i DLSS w 2020 roku?

Jakie gry komputerowe otrzymają ray tracing i DLSS w 2020 roku?

Mimo że od premiery pierwszych kart graficznych obsługujących ray tracing, GeForce RTX 2000, minęły ponad dwa lata, to lista gier, które wykorzystuje rzeczoną technikę, jest wciąż dość skromna. Obecnie jesteśmy po premierze kolejnej generacji, GeForce RTX 3000 z rodziny Ampere, która przynosi poprawę w wydajności po włączeniu śledzenia promieni i DLSS. Pytanie tylko, czy będzie okazja do sprawdzenia tego w nowych grach na PC? W 2020 roku będziemy mieli jeszcze kilkanaście tytułów, które obsłużą...

Fortnite otrzyma ray tracing w dniu premiery GeForce'a RTX 3080

Fortnite otrzyma ray tracing w dniu premiery GeForce'a RTX 3080

Wiemy, kiedy zostanie wprowadzona obsługa technik ray tracingu i DLSS 2.0 w niezwykle popularnej grze Fortnite. Firma NVIDIA, która zapowiedziała dodanie tych opcji na pokazie kart graficznych GeForce RTX 3000, poinformowała, że Epic Games udostępni stosowną aktualizację gry w dniu premiery GeForce RTX 3080, która ma przynieść wraz z innymi układami opartymi na architekturze Ampere duży wzrost wydajności w grach z włączonymi ray tracingiem względem obecnej generacji Turing. O tym, jak szybkie okaże...

STALKER 2 będzie obsługiwać ray tracing na PC i Xbox Series X

STALKER 2 będzie obsługiwać ray tracing na PC i Xbox Series X

W miniony czwartek, tj. 23 lipca, podczas konferencji Xbox Games Showcase zaprezentowano pierwszy zwiastun z zapowiedzianego oficjalnie w maju 2018 roku STALKER-a 2. Trwający niespełna dwie minuty trailer prezentuje sceny wyrenderowane na silniku gry. Nie oznacza to, że gra tak będzie wyglądać w rzeczywistości, ale jest to cel, jaki sobie twórcy wyznaczyli i do jakiego chcą dążyć. Jako że gra nie powstaje z myślą o Xboksie One i PlayStation 4, tylko zmierza wyłącznie na PC i Xboksa Series X, jakość...

Marvel's Avengers - szczegóły techniczne wersji dla PlayStation 5

Marvel's Avengers - szczegóły techniczne wersji dla PlayStation 5

Kilka dni temu odbył się pokaz gry Marvel's Avengers, nad którym pracuje obecnie studio Crystal Dynamics oraz Square Enix. Tytuł na licencji Marvela zadebiutuje na PC, Xbox One oraz PlayStation 4 we wrześniu. Podczas prezentacji potwierdzono, że w późniejszym czasie pojawią się także dedykowane wersje dla PlayStation 5 oraz Xbox Series X. Wówczas jednak nie doprecyzowano czego powinniśmy oczekiwać po nowej generacji konsol. W przypadku urządzenia japońskiej firmy poznaliśmy garść szczegółów - nie...

Cyberpunk 2077 z obsługą Ray Tracingu i DLSS 2.0 na premierę

Cyberpunk 2077 z obsługą Ray Tracingu i DLSS 2.0 na premierę

Dzisiaj odbył się pierwszy pokaz Cyberpunka 2077 w ramach cyklu Night City Wire. Zaprezentowano efektowny zwiastun świata gry oraz nowy materiał z rozgrywki prezentujący jedną z mini-gierek dostępnych w tytule. Niedługo później pierwsze media opublikowały swoje pierwsze wrażenia z gry (spokojnie, nasze wrażenia także się pojawią!), a teraz oliwy do ognia dolała NVIDIA, która opublikowała szczegółowe informacje na temat implementacji Ray Tracingu oraz DLSS 2.0 do Cyberpunka 2077. Tak, oprócz techniki...

NVIDIA GeForce RTX 3080 z wysokim TDP i nietypowym PCB?

NVIDIA GeForce RTX 3080 z wysokim TDP i nietypowym PCB?

Wszystko wskazuje na to, że nadchodząca generacja kart graficznych GeForce RTX 3000 może być naprawdę rewolucyjna. Nie chodzi tutaj tylko o wyższą wydajność, ale sam projekt układu - jak widzieliśmy na dotychczasowych przeciekach, producent ma zamiar zastosować nietypowy projekt chłodzenia wykorzystujący wentylatory znajdujące się po przeciwnych stronach karty. Jak się jednak teraz okazuje, rozwiązanie to nie jest tylko wynikiem zwykłej fantazji inżynierów NVIDII. Jak donosi serwis Coreteks, nowe...

Khronos Group prezentuje zestaw rozszerzeń Vulkan Ray Tracing

Khronos Group prezentuje zestaw rozszerzeń Vulkan Ray Tracing

Śledzenie promieni to technika renderowania, która realistycznie symuluje sposób w jaki promienie światła przecinają się i wchodzą w interakcje z geometrią sceny, materiałami i źródłami światła. Technologia ta jest szeroko stosowana do renderowania filmów, ale od niedawna wykorzystuje się ją również w aplikacjach i grach wideo. Większość osób o technologii śledzenia promieni pierwszy raz usłyszało przy okazji premiery kart graficznych GeForce RTX 2000, które oferują jej sprzętową obsługę....

Bright Memory: Infinite RTX - Test wydajności ray tracing i DLSS

Bright Memory: Infinite RTX - Test wydajności ray tracing i DLSS

Tematy dotyczące ray tracingu i DLSS wzbudzają niemałe zainteresowanie, dlatego postanowiłem zaserwować Wam kolejną porcję testów wydajności skupionych na powyższym zagadnieniu, jednak tym razem z orientalnym posmakiem. Bright Memory to chińska produkcja raczej nieznana szerokiemu odbiorcy, zwłaszcza że ciągle pozostaje w kategorii Early Access na Steamie, aczkolwiek posiadająca implementacje obydwu technologii promowanych przez NVIDIA. Poza tym, wykorzystuje do generowania grafiki Unreal Engine 4, demonstrując...

Gry komputerowe z ray tracing i DLSS - dostępne i nadchodzące

Gry komputerowe z ray tracing i DLSS - dostępne i nadchodzące

NVIDIA wprowadzając rodzinę kart graficznych GeForce RTX 2000 postanowiła rozpocząć nowy rozdział w ewolucji gier komputerowych, wyposażając swoje urządzenia w specjalne jednostki odpowiadające za śledzenie promieni i zaawansowane obliczenia wykorzystujące sieci neuronowe. Pomysł bezsprzecznie ciekawy, jednak rewolucje w świecie technologii wymagają czasu potrzebnego do implementacji. Tutaj sytuacja wygląda(ła) podobnie - szumnie zapowiadany ray tracing i DLSS jeszcze niedawno były dostępne w zaledwie...

DirectX 12 oficjalnie trafi do Windows 7. Będzie obsługa ray-tracingu

DirectX 12 oficjalnie trafi do Windows 7. Będzie obsługa ray-tracingu

Windows 7 to przez jednych niemal zapomniany już system (choć wciąż dobrze wspominany), przez drugich zaś wciąż wykorzystywany. Sytuacja ta z pewnością ulegnie zmianie już w najbliższym czasie, jako że Siódemka w styczniu 2020 straci oficjalne wsparcie. Mimo to, na kilka miesięcy przed tym wydarzeniem, użytkownicy wspomnianego systemu otrzymują od Microsoftu prezent - w systemie pojawi się mianowicie DirectX 12, ale co chyba ważniejsze - obsługa ray tracingu. Dla niektórych osób, taka decyzja może...

Reshade - Quake 3, FEAR, GTA V i Carmageddon z path tracingiem

Reshade - Quake 3, FEAR, GTA V i Carmageddon z path tracingiem

Na YouTubie, a dokładniej na kanale EiermannTelevision, pojawiło się kilka filmików przedstawiających wiele starszych (ale nie tylko) gier, które wzbogacono efektami ray tracing (a właściwie to path tracing). Technika ta zadebiutowała w tytułach Quake 3, Carmageddon, Grand Theft Auto 5, Grand Theft Auto 4, Half Life, F.E.A.R. oraz Star Wars Jedi Outcast, za sprawą ostatniej wersji oprogramowania Reshade. Wspomniany mod, tworzony przez Pascala Glichera, jest właśnie w fazie alfa i nie ma też co spodziewać...

Quake II z obsługą Ray Tracingu będzie dostępny jako open source

Quake II z obsługą Ray Tracingu będzie dostępny jako open source

Pewne rzeczy są wieczne. Jak na przykład miłość do Quake II. W moim przypadku to jedna z najlepszych i najważniejszych gier. Nic dziwnego, że podobnie jak miliony graczy na całym świecie, byłem pełen podziwu dla odświeżonego wyglądu starej gry wspartej przez najnowsze technologie wizualne. Przyznam szczerze, że przez chwilę, na początku, odebrałem to jako żart. Do póki nie zobaczyłem efektu. A ten jest niesamowity. W trakcie GTC 2019 NVIDIA zaprezentowała zaktualizowaną wersję Quake II ze zmodernizowaną...

Ray Tracing w Quake II - klasyka strzelanin w nowej odsłonie

Ray Tracing w Quake II - klasyka strzelanin w nowej odsłonie

Kupiliście kartę graficzną NVIDII z serii 20xx i szukacie tytułu, który płynnie obsłuży ray tracing? Oto on... A właściwie to nowa jego wersja. Światło dzienne ujrzał bowiem QUAKE II PATHTRACED (lub inaczej zwane Q2VKPT), czyli kultowa gra, która czasy młodości ma już dwie dekady za sobą, a dziś została wzbogacona o obsługę śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Osoby, które zgrzytały zębami z rozczarowania nad tym, jak technologia ta działa wespół z najnowszymi grami AAA, być może...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.