Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Cyberpunk 2077: Ray tracing także na kartach AMD Radeon RX 6000

Bartosz Woldański | 06-11-2020 16:30 |

Cyberpunk 2077: Ray tracing także na kartach AMD Radeon RX 6000Niedawno wspominaliśmy o tym, że producent ze studia CD Projekt RED ujawnił, że na premierę gry Cyberpunk 2077 ray tracing będzie dostępny wyłącznie na kartach NVIDIA GeForce RTX 2000 i 3000. Mimo że każdy z czterech efektów, jakie pojawią się w RPG-u polskiego dewelopera, wykorzystuje API Microsoftu – DirectX Ray Tracing (DXR), które będzie obsługiwane przez nadchodzące karty graficzne AMD Radeon RX 6900 XT, RX 6800 XT i RX 6800. AMD ujawniło w oficjalnym komunikacie prasowym, że wszystkie wykorzystujące technikę śledzenia promieni tytuły oparte na branżowych standardach, włączając to DXR i nadchodzący Vulkan Ray Tracing API, będą obsługiwane przez ich układy. NVIDIA oficjalnie potwierdziła, że nie będzie w żadnym stopniu blokować ray tracingu w nadchodzącym Cyberpunku 2077.

Wbrew temu, co twierdziło studio CD Projekt RED, NVIDIA potwierdziła, że ray tracing w grze Cyberpunk 2077 będzie działać na każdej karcie graficznej obsługującej API DXR, a więc także na Radeonach z serii RX 6000.  

Cyberpunk 2077: Ray tracing także na kartach AMD Radeon RX 6000 [1]

Cyberpunk 2077 - ray tracing na premierę tylko na GeForce RTX

Wieści z obozu CD Projekt RED mogły sugerować, że ewentualna blokada ray tracingu dla konkurencyjnych kart może wynikać z jakiejś umowy pomiędzy polskim studiem a NVIDIĄ. Nic bardziej mylnego - Zieloni zaprzeczyli temu, ujawniając, że „nic, co jest powiązane z ray tracingiem w Cyberpunku 2077, nie należy do NVIDII”, więc obsługa techniki śledzenia promieni w tej grze na kartach Radeon RX 6000 jest zależna od AMD. Cyberpunk 2077 nie zalicza się do wyjątków - są nimi jedynie JX3, Wolfenstein: Youngblood i Quake 2 RTX, które wykorzystują autorskie rozszerzenia Zielonych, aczkolwiek ostatni tytuł doczekał się wersji opartej na rozszerzeniu Vulkan KHR ray tracing, więc po odpowiednich sterownikach AMD nie powinno być problemu z działaniem ray tracingu w tym kultowym FPS-ie na kartach Radeon RX 6000. 

Cyberpunk 2077: Ray tracing także na kartach AMD Radeon RX 6000 [2]

Cyberpunk 2077 z obsługą Ray Tracingu i DLSS 2.0 na premierę

Obsługa obsługą, ale osobną kwestią pozostaje wydajność na układach AMD, które pojawią się 18 listopada (RX 6800 XT i RX 6800) i 8 grudnia (RX 6900 XT). Wszak ray tracing w Cyberpunku 2077 był optymalizowany pod GeForce RTX 2000 i 3000. Mimo że RPG wyjdzie po premierze Radeonów RX 6000, to studio ma obecnie inne priorytety (łatanie błędów i wersje na konsole obecnej generacji, które przyczyniły się do kolejnej obsuwy), więc raczej należy spodziewać się wyraźnie lepszego działania Cyberpunka 2077 z włączonym ray tracingiem na kartach firmy NVIDIA.  O tym, jak będzie w rzeczywistości, przekonamy się 10 grudnia 2020 roku (oby...).

Cyberpunk 2077: Ray tracing także na kartach AMD Radeon RX 6000 [3]Cyberpunk 2077: Ray tracing także na kartach AMD Radeon RX 6000 [4]

Źródło: Wccftech, AMD
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 92

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.