Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Crysis Remastered z ray tracingiem to zbyt wiele dla RTX 2080 Ti

Bartosz Woldański | 17-09-2020 17:00 |

Crysis Remastered z ray tracingiem to zbyt wiele dla RTX 2080 TiPremiera Crysis Remastered odbędzie się jutro i na testy niezależnych serwisów będziemy musieli jeszcze chwilkę poczekać, ale niemieckie studio Crytek postanowiło już teraz zdradzić to, jakiej mniej więcej wydajności można spodziewać się na karcie graficznej GeForce RTX 2080 Ti, która była topowym układem do… dziś, czyli do premiery GeForce RTX 3080. Mimo że mamy do czynienia z remasterem trzynastoletniej gry, w której mało który sprzęt w tamtym czasie dawał radę, to wdrożenie ray tracingu znacząco podniesie jej wymagania sprzętowe. Tak też sugerują pierwsze wyniki wydajności udostępnione przez Cryteka, z których wynika, że do włączonego ray tracingu przydadzą się nowe karty graficzne GeForce RTX 3000.

Poznaliśmy wyniki wydajności w Crysis Remastered na karcie graficznej GeForce RTX 2080 Ti i procesorze AMD Ryzen 7 2700X, które zapewniają niespełna 40 klatek na sekundę w rozdzielczości Full HD i to wcale nie w najwyższych detalach. Wpływ na taką płynność ma jednak włączenie RT.

Crysis Remastered z ray tracingiem to zbyt wiele dla RTX 2080 Ti [1]

Crysis Remastered - trailer w 8K oraz porównanie do oryginału

Według oficjalnych wymagań sprzętowych Crysis Remastered producent zaleca do gry zaledwie kartę graficzną pokroju GeForce RTX 1660 Ti lub Radeona RX Vega 56, ale sytuacja zmienia się diametralnie, gdy włączy się ray traycing (na API Vulkan za sprawą rozszerzenia Nvidia VKRay). Niestety, studio Crytek nie ujawniło zalecanej konfiguracji do włączonej opcji śledzenia promieni, ale uchyliło rąbka tajemnicy podczas transmisji, w trakcie której uruchomiono wbudowany benchmark gry Crysis Remastered (na mapie Wyspa) i podzielono się wynikami wydajności na komputerze wyposażonym w procesor Ryzen 7 2700X, 16 GB RAM-u i kartę graficzną GeForce RTX 2080 Ti. Na takim sprzęcie uzyskano średnio tylko 38 klatek na sekundę. 

Crysis Remastered z ray tracingiem to zbyt wiele dla RTX 2080 Ti [2]

Crysis Remastered z trybem graficznym "Czy pójdzie na tym Crysis?"

Crysis Remastered został uruchomiony z aktywowanym ray tracingiem (bardzo wysoka jakość), ale zaledwie w rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli. Jeśli chodzi o pozostałe opcje, to włączono postprocesowe wygładzanie krawędzi TSAA (ang. Temporal Sample Anti-Aliasing) oraz bardzo wysokie detale, a więc nawet nie maksymalne, ponieważ gra zaoferuje specjalną opcję graficzną „Czy pójdzie na tym Crysis?” (ang. „Can it Run Crysis?”) z teksturami 8K. Wyniki nie zachwycają, tak jak nie zachwyca oprawa wizualna Crysis Remastered. Wydajność poprawić będzie można po włączeniu DLSS. Technika ta ma pojawić się w Crysis Remastered, ale dopiero po premierze gry. Przypominamy, że wersja PC ma być dostępna tylko w Epic Games Store. 

Crysis Remastered z ray tracingiem to zbyt wiele dla RTX 2080 Ti [3]

Crysis Remastered z ray tracingiem to zbyt wiele dla RTX 2080 Ti [4]

Źródło: DSOGaming, Crytek
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 78

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.