Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

directstorage

Horizon Forbidden West zadebiutuje na PC w marcu. Gra otrzyma wsparcie dla technik DLSS, FSR oraz XeSS

Horizon Forbidden West zadebiutuje na PC w marcu. Gra otrzyma wsparcie dla technik DLSS, FSR oraz XeSS

Komputerowa wersja Horizon Forbidden West Complete Edition (a więc z dodatkiem Burning Shores) została zapowiedziana jeszcze w ubiegłym roku. Za port odpowiada studio Nixxes Software, współpracujące z firmą Guerllla. Sony potwierdziło właśnie datę premiery, a dodatkowo rozpoczęto przyjmowanie zamówień przedpremierowych. Choć drugi Horizon nie wspiera Ray Tracingu, nie zabraknie wielu innych funkcjonalności od wszystkich wiodących firm: NVIDII, AMD oraz Intela.

Ratchet & Clank: Rift Apart - implementacja DirectStorage może zmniejszać wydajność na kartach graficznych NVIDII

Ratchet & Clank: Rift Apart - implementacja DirectStorage może zmniejszać wydajność na kartach graficznych NVIDII

PC-towa wersja gry Ratchet & Clank: Rift Apart nie jest pozbawiona problemów. Wielu graczy doświadcza podczas rozgrywki crashów. Problem ten był szczególnie widoczny w przypadku posiadaczy kart AMD, którzy chcieli korzystać z Ray Tracingu. Choć został on już rozwiązany, to odkryto inną ciekawą zależność. Okazuje się, że zastosowana w grze implementacja technologii DirectStorage może powodować niższą wydajność tytułu na kartach graficznych NVIDII.

Ratchet & Clank: Rift Apart PC z pełnymi wymaganiami sprzętowymi. Gra wykorzysta DirectStorage w wersji 1.2

Ratchet & Clank: Rift Apart PC z pełnymi wymaganiami sprzętowymi. Gra wykorzysta DirectStorage w wersji 1.2

Kilka tygodni temu potwierdzono prace nad komputerową wersją kolejnej gry z PlayStation - tym razem na rynek trafi Ratchet & Clank: Rift Apart z 2021 roku. Hit studia Insomniac Games zadebiutuje na PC dokładnie za 2 tygodnie - 27 lipca. Teraz poznaliśmy garść nowych informacji na temat nadchodzącej wersji produkcji, w tym przede wszystkim oficjalne wymagania sprzętowe. Ratchet & Clank: Rift Apart ponadto jako pierwsza gra wykorzysta DirectStorage w wersji 1.2.

Diablo IV otrzyma prawdopodobnie wsparcie dla technologii DirectStorage. To szansa na szybsze ładowanie zasobów gry

Diablo IV otrzyma prawdopodobnie wsparcie dla technologii DirectStorage. To szansa na szybsze ładowanie zasobów gry

Za nami otwarte beta testy gry Diablo IV. Najnowsza produkcja Blizzarda zbiera wiele pochwał, ale nie brakuje też problemów. Do oficjalnej premiery tytułu zostało jeszcze trochę czasu, więc wiele z nich zostanie zapewne skorygowanych. W sieci pojawiła się ciekawa informacja, według której gra będzie drugim tytułem PC-towym, mającym pełne wsparcie dla technologii Microsoft DirectStorage. Powinno to bardzo pozytywnie wpłynąć na czas ładowania rozgrywki.

DirectStorage 1.1 - użycie nowej technologii Microsoftu obniża wydajność w Forspoken na topowym GeForce RTX 4090

DirectStorage 1.1 - użycie nowej technologii Microsoftu obniża wydajność w Forspoken na topowym GeForce RTX 4090

Forspoken to gra, która zadziwiła wszystkich swoimi pokaźnymi wymaganiami sprzętowymi. Najnowsza produkcja Luminous Productions znajduje się pod tym względem w czołówce. Jest to jednocześnie pierwszy tytuł, który w pełni wykorzystuje technologię Microsoftu - DirectStorage 1.1, mającą na celu znaczące usprawnienie czasu ładowania gry. Okazuje się, że jej zastosowanie nie pozostaje bez wpływu na ogólną wydajność tytułu.

Forspoken doczekał się oficjalnych wymagań sprzętowych PC. GeForce RTX 4080 rekomendowany do detali ultra w 4K

Forspoken doczekał się oficjalnych wymagań sprzętowych PC. GeForce RTX 4080 rekomendowany do detali ultra w 4K

W tym miesiącu czeka nas debiut dwóch dużych produkcji - odrestaurowany Dead Space, za którego odpowiada EA Motive oraz Forspoken od studia Luminous Productions. Ten drugi doczekał się w grudniu wersji demo, jednak wyłącznie na konsoli PlayStation 5. Forspoken zmierza na PC oraz PS5, gdzie konsolowa wyłączność potrwa dwa lata. Na niecałe dwa tygodnie przed debiutem poznaliśmy w końcu oficjalne wymagania sprzętowe gry. To kolejna gra, która będzie miała spory apetyt na pamięć RAM.

Intel ARC A770 zaskakującym zwycięzcą w benchmarku nowej technologii Microsoftu - DirectStorage 1.1

Intel ARC A770 zaskakującym zwycięzcą w benchmarku nowej technologii Microsoftu - DirectStorage 1.1

Benchmarki to specyficzne narzędzia. Czasami ich wykorzystanie przynosi zaskakujące wyniki. Takim przypadkiem są niewątpliwie rezultaty, jakie osiągnięto przy wykorzystaniu narzędzia testującego technologię Microsoftu DirectStorage 1.1. Zaskakującym zwycięzcą pojedynku okazał się układ graficzny Intel Arc A770, który pokonał wyraźnie lepsze, wg zapewnień producentów, w przypadku większości pozostałych zastosowań, karty NVIDIA oraz AMD.

Microsoft DirectStorage 1.1 zaprezentowany - najważniejszą cechą będzie dekompresja danych z pomocą GPU

Microsoft DirectStorage 1.1 zaprezentowany - najważniejszą cechą będzie dekompresja danych z pomocą GPU

Podczas pierwszej, publicznej prezentacji systemu operacyjnego Windows 11, firma Microsoft mocno promowała jedno z rozwiązań dla graczy - funkcję DirectStorage API. Na początku tego roku wprowadzono wersję 1.0, która wykorzystywała szybkie nośniki SSD PCIe z interfejsem NVMe. Tymczasem Microsoft opublikował na swoim blogu bardzo interesującą wiadomość, dotyczącą nadchodzącej premiery DirectStorage w wersji 1.1. Co nowego wprowadzi względem dotychczasowej wersji?

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.