Skorzystaj z AMD FSR 3 na Steam Decku w grach, które nie obsługują tej techniki. Modyfikacja dostępna za darmo
Wydajność Steam Decka w porównaniu z dzisiejszą konkurencją pozostawia wiele do życzenia. Handheld od Valve czasy świetności ma już za sobą, ale nadal ma wierne grono użytkowników, którzy cenią jego ergonomiczną konstrukcję, względną energooszczędność oraz system Steam OS. Sprzęt może lepiej sobie radzić w grach dzięki technice AMD FidelityFX Super Resolution 3, jednak nie w każdej grze się z nią spotkamy. Stworzono więc wtyczkę, która rozwiązuje ten problem.
Steam Deck jest w stanie zapewnić lepszą płynność w grach dzięki AMD FidelityFX Super Resolution 3. Opcja nie jest jednak dostępna we wszystkich produkcjach. Użytkownicy stworzyli więc modyfikację, która to zmienia.
AMD FSR 3.1 - zapowiedziano nową wersję techniki. Wśród zalet jest oddzielenie upscalingu obrazu od generowania klatek
Technika AMD FidelityFX Super Resolution 3 otworzyła graczom możliwość skorzystania nie tylko z lepszego upscalingu, ale również z generatora klatek (opcja Frame Generation). Była to więc konkurencja dla Deep Learning Super Sampling 3 od NVIDII. Jednak w niektórych nowszych grach zaimplementowano tylko opcję od Zielonych, przez co użytkownicy mniej wydajnych urządzeń z układem graficznym od AMD, takich jak Steam Deck, nie byli w stanie skorzystać z podobnych dobrodziejstw. Dla handhelda od Valve sytuacja właśnie się zmieniła, gdyż dla popularnego narzędzia Decky Loader pojawiła się nowa wtyczka o nazwie Decky Framegen. Podmienia ona biblioteki DLL z techniką DLSS na FSR. Dzięki temu w grach będziemy mogli wybrać opcję DLSS oraz opcjonalnie włączyć Frame Generation, a w gruncie rzeczy będziemy korzystać z rozwiązań od AMD (w wielu przypadkach mowa o FSR 3.1).
DLSS Swapper z nowymi opcjami, które pozwalają w łatwy sposób zmieniać wersje bibliotek AMD FSR 3.1 oraz Intel XeSS
Oczywiście nie zawsze wszystko będzie idealnie wyglądało, wszak może się zdarzyć, że spotkamy się z problemami, takimi jak ghosting (choć warto zauważyć, że dostępne są również poprawki, które niwelują takie niepożądane efekty w konkretnych grach). Kolejną niedogodnością może być zwiększony input lag, natomiast produkcje nadal powinny być stosunkowo grywalne. Jeśli akurat mamy Steam Decka pod ręką i jesteśmy zainteresowani nową wtyczką, to znajdziemy ją w serwisie GitHub pod tym adresem.
Powiązane publikacje

Koniec z przycięciami w grach. Inżynier Epic Games pokazuje, jak naprawić najbardziej irytujące problemy w Unreal Engine
25
AMD Variable Graphics Memory w Ryzen AI Max+ pozwala przydzielać pamięć RAM jako VRAM zaawansowanym modelom AI
28
OpenAI łączy modele GPT i o-series w jednym potężnym systemie GPT-5, który ma mieć debiut już w sierpniu
20
Blender trafi na tablety Apple iPad Pro. Program do grafiki 3D zawita też do modeli z Androidem na pokładzie
9