Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
 
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Test Star Wars Outlaws PC - Jakość Ray Tracingu, DLSS Super Resolution oraz Ray Reconstruction. Porównanie z FSR i XeSS

Damian Marusiak | 09-09-2024 12:00 |

Test Star Wars Outlaws PC - Jakość Ray Tracingu, DLSS Super Resolution oraz Ray Reconstruction. Porównanie z FSR i XeSSStar Wars Outlaws zostało oficjalnie zapowiedziane w ubiegłym roku jako kolejny projekt ze świata Gwiezdnych Wojen. W ostatnich latach gry z tego uniwersum były przygotowywane przede wszystkim przez Electronic Arts, dzięki czemu dostaliśmy chociażby Star Wars Jedi: Fallen Order oraz Star Wars Jedi: Survivor. Produkcja od Ubisoftu uderza jednak w inne nuty. Zamiast kierować rycerzem Jedi, sterujemy złodziejką Key Vess, która trafia do podziemnego świata przestępczości, w którym rządzą kartele. Sama gra daje nam również otwarty świat, choć w nieco odmiennej formie niż to, do czego Ubisoft nas przyzwyczaił chociażby przy seriach Assassin's Creed, Watch Dogs czy Far Cry. Gra przygotowana została na silniku Snowdrop, który w zeszłym roku zachwycał swoimi możliwościami w innej grze Ubisoftu - Avatar: Frontiers of Pandora. Tym razem nie dość, że gra wygląda gorzej, to w dodatku wydajność okazuje się wręcz dramatycznie zła.

Autor: Damian Marusiak

Star Wars Outlaws, podobnie jak Avatar: Frontiers of Pandora, ma obligatoryjnie włączony Ray Tracing, głównie w zakresie cieni oraz odbić, przy czym gracze mogą regulować poziom szczegółowości w zakresie od jakości niskiej do ultra. Dla posiadaczy nielicznych, topowych kart NVIDII (bowiem modele innych producentów są po prostu za słabe) zaoferowano również możliwość włączenia oświetlenia bezpośredniego (RTX Direct Illumination; RTXDI), które w domyśle ma charakteryzować się bardziej naturalnym zakresem oświetlenia. Ray Tracing w szczątkowej formie (cienie / odbicia, tyle że na niższym poziomie szczegółowości) jest oferowany także na konsolach PlayStation 5 oraz Xbox Series (zarówno X jak i S).

Star Wars Outlaws to najnowsza produkcja Ubisoftu, która zabiera nas do odległej Galaktyki. Na PC możemy liczyć na wsparcie dla technik NVIDIA DLSS 3.5, AMD FSR 3 oraz Intel XeSS 1.3. Sprawdzamy jakość wszystkich tych rozwiązań, włącznie z działaniem Ray Reconstruction. Nie zabraknie także testów skalowania wydajności (na detalach wysokich i ultra) na karcie graficznej Palit GeForce RTX 4080 SUPER GamingPro.

Test Star Wars Outlaws PC - Jakość Ray Tracingu, DLSS Super Resolution oraz Ray Reconstruction. Porównanie z FSR i XeSS [nc1]

Do tego na PC dochodzi obsługa trzech technik skalowania: NVIDIA DLSS 3.5, AMD FSR 3 oraz Intel XeSS 1.3 (ten ostatni z pominięciem trybu Ultra Quality+). NVIDIA DLSS jest najbardziej rozbudowana, bowiem oprócz samego skalowania rozdzielczości czy generowania klatek, użytkownicy kart GeForce RTX mogą jeszcze włączyć rekonstrukcję promieni (Ray Reconstruction), które bardzo pomaga w poprawie jakości odbić RT czy usunięcia artefaktów na obrazie, które pojawiają się dość często w wyniku znacznie gorszej, domyślnej jakości odszumiania po włączeniu wszystkich efektów śledzenia promieni. Generator klatek jest z kolei dostępny osobno dla techniki NVIDIA DLSS oraz osobno dla AMD FSR. Nie ma możliwości włączenia Frame Generation w połączeniu np. ze skalowaniem XeSS.

Star Wars Outlaws NVIDIA DLSS - rozdzielczość bazowa NVIDIA DLSS - rozdzielczość końcowa AMD FSR - rozdzielczość bazowa AMD FSR - rozdzielczość końcowa Intel XeSS - rozdzielczość bazowa Intel XeSS - rozdzielczość końcowa
Native AA 1920x1080
2560x1440
3840x2160
Ultra Quality+ - - - - - -
Ultra Quality - - 1472x828
1926x1104
2944x1656
1920x1080
2560x1440
3840x2160
1472x828
1926x1104
2944x1656
1920x1080
2560x1440
3840x2160
Quality 1280x720
1706x960
2560x1440
1920x1080
2560x1440
3840x2160
1280x720
1706x960
2560x1440
1920x1080
2560x1440
3840x2160
1120x630
1493x840
2240x1260
1920x1080
2560x1440
3840x2160
Balanced 1114x626
1486x835
2259x1270
1920x1080
2560x1440
3840x2160
1129x635
1506x847
2227x1253
1920x1080
2560x1440
3840x2160
960x540
1280x720
1920x1080
1920x1080
2560x1440
3840x2160
Performance 960x540
1280x720
1920x1080
1920x1080
2560x1440
3840x2160
960x540
1280x720
1920x1080
1920x1080
2560x1440
3840x2160
834x469
1113x626
1669x939
1920x1080
2560x1440
3840x2160
Ultra Performance - - 640x360
854x480
1280x720
1920x1080
2560x1440
3840x2160
640x360
853x480
1280x720
1920x1080
2560x1440
3840x2160

Każda z trzech technik skalowania może być również wykorzystana jako metoda wygładzania krawędzi (bazowo aktywne jest TAA); wówczas gra działa w natywnej rozdzielczości ekranu. Z drugiej strony tej natywnej rozdzielczości w rzeczywistości ciężko się doszukać, ponieważ Star Wars Outlaws jest wręcz przeładowany efektami postprocesesingu, które i tak mają tendencje do nadmiernego zmiękczania obrazu, w efekcie czego oprawa jest mocno nieostra i to nawet po wyłączeniu głębi ostrości czy aberracji chromatycznej. W naszych testach jednak skupimy się zarówno na jakości skalowania DLSS, FSR oraz XeSS oraz sprawdzeniu, jak każda z tych technik sprawdza się w formie wygładzania krawędzi.

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 62

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.