Test Star Wars Outlaws PC - Jakość Ray Tracingu, DLSS Super Resolution oraz Ray Reconstruction. Porównanie z FSR i XeSS
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Test Star Wars Outlaws PC - Porównanie DLSS, FSR i XeSS
- 2 - Test Star Wars Outlaws PC - Platforma testowa
- 3 - Test Star Wars Outlaws PC - Palit GeForce RTX 4080 SUPER GamingPro
- 4 - Test Star Wars Outlaws PC - Miejsca testowe
- 5 - Test Star Wars Outlaws PC - Porównanie detali graficznych
- 6 - Test Star Wars Outlaws PC - Jakość RTX Direct Illumination
- 7 - Test Star Wars Outlaws PC - Jakość Ray Reconstruction
- 8 - Test Star Wars Outlaws PC - Jakość NVIDIA DLSS (Full HD)
- 9 - Test Star Wars Outlaws PC - Jakość AMD FSR (Full HD)
- 10 - Test Star Wars Outlaws PC - Jakość Intel XeSS (Full HD)
- 11 - Test Star Wars Outlaws PC - Jakość antyaliasingu (Full HD)
- 12 - Test Star Wars Outlaws PC - DLSS kontra FSR (Full HD)
- 13 - Test Star Wars Outlaws PC - DLSS kontra XeSS (Full HD)
- 14 - Test Star Wars Outlaws PC - FSR kontra XeSS (Full HD)
- 15 - Test Star Wars Outlaws PC - Jakość NVIDIA DLSS (Quad HD)
- 16 - Test Star Wars Outlaws PC - Jakość AMD FSR (Quad HD)
- 17 - Test Star Wars Outlaws PC - Jakość Intel XeSS (Quad HD)
- 18 - Test Star Wars Outlaws PC - Jakość antyaliasingu (Quad HD)
- 19 - Test Star Wars Outlaws PC - DLSS kontra FSR (Quad HD)
- 20 - Test Star Wars Outlaws PC - DLSS kontra XeSS (Quad HD)
- 21 - Test Star Wars Outlaws PC - FSR kontra XeSS (Quad HD)
- 22 - Test Star Wars Outlaws PC - Jakość NVIDIA DLSS (4K)
- 23 - Test Star Wars Outlaws PC - Jakość AMD FSR (4K)
- 24 - Test Star Wars Outlaws PC - Jakość Intel XeSS (4K)
- 25 - Test Star Wars Outlaws PC - Jakość antyaliasingu (4K)
- 26 - Test Star Wars Outlaws PC - DLSS kontra FSR (4K)
- 27 - Test Star Wars Outlaws PC - DLSS kontra XeSS (4K)
- 28 - Test Star Wars Outlaws PC - FSR kontra XeSS (4K)
- 29 - Test Star Wars Outlaws PC - Skalowanie wydajności (High)
- 30 - Test Star Wars Outlaws PC - Skalowanie wydajności (Ultra)
- 31 - Test Star Wars Outlaws PC - Skalowanie wydajności (RTXDI OFF / DLSS)
- 32 - Test Star Wars Outlaws PC - Skalowanie wydajności (RTXDI Ultra / DLSS)
- 33 - Test Star Wars Outlaws PC - Galeria screenów
- 34 - Test Star Wars Outlaws PC - Podsumowanie
Star Wars Outlaws zostało oficjalnie zapowiedziane w ubiegłym roku jako kolejny projekt ze świata Gwiezdnych Wojen. W ostatnich latach gry z tego uniwersum były przygotowywane przede wszystkim przez Electronic Arts, dzięki czemu dostaliśmy chociażby Star Wars Jedi: Fallen Order oraz Star Wars Jedi: Survivor. Produkcja od Ubisoftu uderza jednak w inne nuty. Zamiast kierować rycerzem Jedi, sterujemy złodziejką Key Vess, która trafia do podziemnego świata przestępczości, w którym rządzą kartele. Sama gra daje nam również otwarty świat, choć w nieco odmiennej formie niż to, do czego Ubisoft nas przyzwyczaił chociażby przy seriach Assassin's Creed, Watch Dogs czy Far Cry. Gra przygotowana została na silniku Snowdrop, który w zeszłym roku zachwycał swoimi możliwościami w innej grze Ubisoftu - Avatar: Frontiers of Pandora. Tym razem nie dość, że gra wygląda gorzej, to w dodatku wydajność okazuje się wręcz dramatycznie zła.
Autor: Damian Marusiak
Star Wars Outlaws, podobnie jak Avatar: Frontiers of Pandora, ma obligatoryjnie włączony Ray Tracing, głównie w zakresie cieni oraz odbić, przy czym gracze mogą regulować poziom szczegółowości w zakresie od jakości niskiej do ultra. Dla posiadaczy nielicznych, topowych kart NVIDII (bowiem modele innych producentów są po prostu za słabe) zaoferowano również możliwość włączenia oświetlenia bezpośredniego (RTX Direct Illumination; RTXDI), które w domyśle ma charakteryzować się bardziej naturalnym zakresem oświetlenia. Ray Tracing w szczątkowej formie (cienie / odbicia, tyle że na niższym poziomie szczegółowości) jest oferowany także na konsolach PlayStation 5 oraz Xbox Series (zarówno X jak i S).
Star Wars Outlaws to najnowsza produkcja Ubisoftu, która zabiera nas do odległej Galaktyki. Na PC możemy liczyć na wsparcie dla technik NVIDIA DLSS 3.5, AMD FSR 3 oraz Intel XeSS 1.3. Sprawdzamy jakość wszystkich tych rozwiązań, włącznie z działaniem Ray Reconstruction. Nie zabraknie także testów skalowania wydajności (na detalach wysokich i ultra) na karcie graficznej Palit GeForce RTX 4080 SUPER GamingPro.
Do tego na PC dochodzi obsługa trzech technik skalowania: NVIDIA DLSS 3.5, AMD FSR 3 oraz Intel XeSS 1.3 (ten ostatni z pominięciem trybu Ultra Quality+). NVIDIA DLSS jest najbardziej rozbudowana, bowiem oprócz samego skalowania rozdzielczości czy generowania klatek, użytkownicy kart GeForce RTX mogą jeszcze włączyć rekonstrukcję promieni (Ray Reconstruction), które bardzo pomaga w poprawie jakości odbić RT czy usunięcia artefaktów na obrazie, które pojawiają się dość często w wyniku znacznie gorszej, domyślnej jakości odszumiania po włączeniu wszystkich efektów śledzenia promieni. Generator klatek jest z kolei dostępny osobno dla techniki NVIDIA DLSS oraz osobno dla AMD FSR. Nie ma możliwości włączenia Frame Generation w połączeniu np. ze skalowaniem XeSS.
Star Wars Outlaws | NVIDIA DLSS - rozdzielczość bazowa | NVIDIA DLSS - rozdzielczość końcowa | AMD FSR - rozdzielczość bazowa | AMD FSR - rozdzielczość końcowa | Intel XeSS - rozdzielczość bazowa | Intel XeSS - rozdzielczość końcowa |
Native AA | 1920x1080 2560x1440 3840x2160 |
|||||
Ultra Quality+ | - | - | - | - | - | - |
Ultra Quality | - | - | 1472x828 1926x1104 2944x1656 |
1920x1080 2560x1440 3840x2160 |
1472x828 1926x1104 2944x1656 |
1920x1080 2560x1440 3840x2160 |
Quality | 1280x720 1706x960 2560x1440 |
1920x1080 2560x1440 3840x2160 |
1280x720 1706x960 2560x1440 |
1920x1080 2560x1440 3840x2160 |
1120x630 1493x840 2240x1260 |
1920x1080 2560x1440 3840x2160 |
Balanced | 1114x626 1486x835 2259x1270 |
1920x1080 2560x1440 3840x2160 |
1129x635 1506x847 2227x1253 |
1920x1080 2560x1440 3840x2160 |
960x540 1280x720 1920x1080 |
1920x1080 2560x1440 3840x2160 |
Performance | 960x540 1280x720 1920x1080 |
1920x1080 2560x1440 3840x2160 |
960x540 1280x720 1920x1080 |
1920x1080 2560x1440 3840x2160 |
834x469 1113x626 1669x939 |
1920x1080 2560x1440 3840x2160 |
Ultra Performance | - | - | 640x360 854x480 1280x720 |
1920x1080 2560x1440 3840x2160 |
640x360 853x480 1280x720 |
1920x1080 2560x1440 3840x2160 |
Każda z trzech technik skalowania może być również wykorzystana jako metoda wygładzania krawędzi (bazowo aktywne jest TAA); wówczas gra działa w natywnej rozdzielczości ekranu. Z drugiej strony tej natywnej rozdzielczości w rzeczywistości ciężko się doszukać, ponieważ Star Wars Outlaws jest wręcz przeładowany efektami postprocesesingu, które i tak mają tendencje do nadmiernego zmiękczania obrazu, w efekcie czego oprawa jest mocno nieostra i to nawet po wyłączeniu głębi ostrości czy aberracji chromatycznej. W naszych testach jednak skupimy się zarówno na jakości skalowania DLSS, FSR oraz XeSS oraz sprawdzeniu, jak każda z tych technik sprawdza się w formie wygładzania krawędzi.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- następna ›
- ostatnia »
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Test Star Wars Outlaws PC - Porównanie DLSS, FSR i XeSS
- 2 - Test Star Wars Outlaws PC - Platforma testowa
- 3 - Test Star Wars Outlaws PC - Palit GeForce RTX 4080 SUPER GamingPro
- 4 - Test Star Wars Outlaws PC - Miejsca testowe
- 5 - Test Star Wars Outlaws PC - Porównanie detali graficznych
- 6 - Test Star Wars Outlaws PC - Jakość RTX Direct Illumination
- 7 - Test Star Wars Outlaws PC - Jakość Ray Reconstruction
- 8 - Test Star Wars Outlaws PC - Jakość NVIDIA DLSS (Full HD)
- 9 - Test Star Wars Outlaws PC - Jakość AMD FSR (Full HD)
- 10 - Test Star Wars Outlaws PC - Jakość Intel XeSS (Full HD)
- 11 - Test Star Wars Outlaws PC - Jakość antyaliasingu (Full HD)
- 12 - Test Star Wars Outlaws PC - DLSS kontra FSR (Full HD)
- 13 - Test Star Wars Outlaws PC - DLSS kontra XeSS (Full HD)
- 14 - Test Star Wars Outlaws PC - FSR kontra XeSS (Full HD)
- 15 - Test Star Wars Outlaws PC - Jakość NVIDIA DLSS (Quad HD)
- 16 - Test Star Wars Outlaws PC - Jakość AMD FSR (Quad HD)
- 17 - Test Star Wars Outlaws PC - Jakość Intel XeSS (Quad HD)
- 18 - Test Star Wars Outlaws PC - Jakość antyaliasingu (Quad HD)
- 19 - Test Star Wars Outlaws PC - DLSS kontra FSR (Quad HD)
- 20 - Test Star Wars Outlaws PC - DLSS kontra XeSS (Quad HD)
- 21 - Test Star Wars Outlaws PC - FSR kontra XeSS (Quad HD)
- 22 - Test Star Wars Outlaws PC - Jakość NVIDIA DLSS (4K)
- 23 - Test Star Wars Outlaws PC - Jakość AMD FSR (4K)
- 24 - Test Star Wars Outlaws PC - Jakość Intel XeSS (4K)
- 25 - Test Star Wars Outlaws PC - Jakość antyaliasingu (4K)
- 26 - Test Star Wars Outlaws PC - DLSS kontra FSR (4K)
- 27 - Test Star Wars Outlaws PC - DLSS kontra XeSS (4K)
- 28 - Test Star Wars Outlaws PC - FSR kontra XeSS (4K)
- 29 - Test Star Wars Outlaws PC - Skalowanie wydajności (High)
- 30 - Test Star Wars Outlaws PC - Skalowanie wydajności (Ultra)
- 31 - Test Star Wars Outlaws PC - Skalowanie wydajności (RTXDI OFF / DLSS)
- 32 - Test Star Wars Outlaws PC - Skalowanie wydajności (RTXDI Ultra / DLSS)
- 33 - Test Star Wars Outlaws PC - Galeria screenów
- 34 - Test Star Wars Outlaws PC - Podsumowanie