Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Test AMD FidelityFX Super Resolution 2.0 w grze Deathloop. Porównanie AMD FSR 2.0 kontra AMD FSR 1.0 i NVIDIA DLSS

Damian Marusiak | 15-05-2022 11:10 |

Test AMD FidelityFX Super Resolution 2.0 w grze Deathloop. Porównanie AMD FSR 2.0 kontra AMD FSR 1.0 i NVIDIA DLSSW ubiegłym roku zadebiutowała pierwsza generacja techniki AMD FidelityFX Super Resolution, której celem miało być zauważalne podniesienie wydajności poprzez upscalowanie obrazu z niższej rozdzielczości. Do działania wykorzystano bardzo prosty i łatwy w implementacji algorytm, który finalnie nie oferował specjalnie udanej jakości obrazu, przynajmniej w rozdzielczościach Full HD oraz WQHD. W 4K często jakość była w pełni akceptowalna, jednocześnie gracze mogli wówczas liczyć na spory skok wydajności. Dużym plusem była otwartość rozwiązania i możliwość aktywacji nie tylko na kilku generacjach kart graficznych AMD, ale również NVIDII. W tym roku doczekaliśmy się debiutu AMD FidelityFX Super Resolution 2.0, które znacząco zostało przebudowane względem pierwowzoru. Na razie efekty prac możemy zobaczyć tylko w grze Deathloop, jednak efekty są bardziej niż zadowalające. AMD FSR 2.0 faktycznie w końcu wygląda na konkurencję dla NVIDIA DLSS.

Autor: Damian Marusiak

AMD FSR 2.0 bazuje m.in. na wdrożeniu techniki temporal upscaling (skalowanie czasowe), która wykorzystuje informacje z wcześniejszych klatek w celu udoskonalenia jakości obrazu w kolejnych, renderowanych już z niższej rozdzielczości. Dzięki temporal upscaling, obraz ma być bardziej szczegółowy i wierny temu, co zobaczymy w natywnej rozdzielczości. Dodatkowo AMD FSR 2.0 korzysta z bardziej zaawansowanej metody antyaliasingu, oferującej lepszą jakość wygładzania krawędzi w porównaniu m.in. do zwykłego TAA. Kolejną zmianą względem pierwszej generacji jest to, że FSR 2.0 wykorzystuje teraz 3 główne elementy w potoku renderowania obrazu: wektory koloru, głębi oraz ruchu klatek. Wszystkie te elementy mają wpływać na zauważalną poprawę jakości końcowego obrazu.

AMD FSR 2.0 to nowa wersja popularnej techniki upscalowania obrazu. Tym razem rozwiązanie przeszło szereg modyfikacji, co powinno korzystanie wpłynąć na jakość obrazu, jednocześnie w dalszym ciągu oferując wysoki wzrost wydajności. FSR 2.0 debiutuje dzisiaj w grze Deathloop.

Test AMD FidelityFX Super Resolution 2.0 w grze Deathloop. Porównanie AMD FSR 2.0 kontra AMD FSR 1.0 i NVIDIA DLSS [nc1]

AMD FSR 2.0 będzie korzystać z czterech głównych presetów: Quality, Balanced, Performance oraz Ultra Performance. Ze względu na zmiany w implementacji, druga generacja będzie stawiać nieco wyższe wymagania kartom graficznym, niemniej w dalszym ciągu pozostanie on rozwiązaniem w pełni otwartym. Choć nie ma większych ograniczeń w tym, na czym zechcemy odpalić grę z FSR 2.0, producent ujawnił pewne progi wśród GPU, które będą optymalnym wyborem dla poszczególnych rozdzielczości. W przypadku upscalowania do rozdzielczości Full HD, optymalne GPU ze stajni AMD to przynajmniej Radeon RX 590 lub Radeon RX 6500 XT. W przypadku NVIDII mowa o karcie NVIDIA GeForce GTX 1070 i wyżej. Dla upscalowanych rozdzielczości 1440p oraz 4K wymagania co do obecnego GPU są odpowiednio wyższe - lista znajduje się w powyższej tabeli, z kolei dokładna rozpiska poszczególnych trybów FSR 2.0 umieszczona została w poniższej tabeli. Dodatkowo potwierdzono, że pakiet bibliotek do FSR 2.0 zostanie także udostępniony dla konsol Xbox Series, jest zatem spora szansa, że urządzenia Microsoftu także będą otrzymywać wsparcie dla nowej wersji FidelityFX Super Resolution.

Test AMD FidelityFX Super Resolution 2.0 w grze Deathloop. Porównanie AMD FSR 2.0 kontra AMD FSR 1.0 i NVIDIA DLSS [nc1]

Test AMD FidelityFX Super Resolution 2.0 w grze Deathloop. Porównanie AMD FSR 2.0 kontra AMD FSR 1.0 i NVIDIA DLSS [nc1]

  AMD FSR 2.0 - rozdzielczość bazowa AMD FSR 2.0 - rozdzielczość końcowa NVIDIA DLSS 2.X - rozdzielczość bazowa NVIDIA DLSS 2.X - rozdzielczość końcowa
Quality 1280x720
1706x960
2293x960
2560x1440
1920x1080
2560x1440
3440x1440
3840x2160
1280x720
1707x960
2560x1440
1920x1080
2560x1440
3840x2160
Balanced 1129x635
1506x847
2024x847
2259x1270
1920x1080
2560x1440
3440x1440
3840x2160
1114x626
1485x835
2227x1253
1920x1080
2560x1440
3840x2160
Performance 960x540
1280x720
1720x720
1920x1080
1920x1080
2560x1440
3440x1440
3840x2160
960x540
1280x720
1920x1080
1920x1080
2560x1440
3840x2160
Ultra Performance 640x360
854x480
1147x480
1280x720
1920x1080
2560x1440
3440x1440
3840x2160
640x360
853x480
1280x720
2560x1440
1920x1080
2560x1440
3840x2160
7680x4320

Jak widać na powyżej tabeli, rozdzielczość bazowa w przypadku AMD FSR 2.0 oraz NVIDIA DLSS 2.X jest bardzo zbliżona. Druga z technik jednak w dalszym ciągu korzysta z dedykowanych jednostek Tensor, podczas gdy FSR 2.0 ponownie będzie w pełni otwartym rozwiązaniem (choć sama implementacja będzie dłuższa niż przy pierwszej generacji). Premierowo AMD FidelityFX Super Resolution 2.0 jest dostępny wyłącznie w grze Deathloop, na której to się skupimy. Tytuł studia Arkane Lyon posiada również wsparcie dla FSR 1.0 oraz NVIDIA DLSS 2.X, więc mamy dostęp do przekrojowego porównania. Producent do gry zaimplementował FSR 2.0 z trzema trybami obrazu: Quality, Balanced oraz Performance i to na tych trzech presetach skupimy się w ogólnym porównaniu. W przypadku testów wydajności, do swoich pomiarów wykorzystałem notebooka ASUS ROG Zephyrus G14 2022. Wyniki zostały przygotowane na dedykowanym układzie AMD Radeon RX 6800S oraz zintegrowanym układzie Radeon 680M.

Test AMD FidelityFX Super Resolution 2.0 w grze Deathloop. Porównanie AMD FSR 2.0 kontra AMD FSR 1.0 i NVIDIA DLSS [nc1]

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 168

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.