Test AMD FidelityFX Super Resolution 2.0 w grze Deathloop. Porównanie AMD FSR 2.0 kontra AMD FSR 1.0 i NVIDIA DLSS
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Test techniki AMD FSR 2.0 w grze Deathloop i porównanie z FSR 1.0 i NVIDIA DLSS
- 2 - Deathloop - miejsca testowe
- 3 - AMD FSR 2.0 - jakość obrazu w rozdzielczości Full HD
- 4 - AMD FSR 2.0 - jakość obrazu w rozdzielczości WQHD
- 5 - AMD FSR 2.0 - jakość obrazu w rozdzielczości Ultra HD
- 6 - AMD FSR 1.0 vs AMD FSR 2.0 - jakość obrazu w Full HD
- 7 - AMD FSR 1.0 vs AMD FSR 2.0 - jakość obrazu w WQHD
- 8 - AMD FSR 1.0 vs AMD FSR 2.0 - jakość obrazu w 4K
- 9 - NVIDIA DLSS 2.3 vs AMD FSR 2.0 - jakość obrazu w Full HD
- 10 - NVIDIA DLSS 2.3 vs AMD FSR 2.0 - jakość obrazu w WQHD
- 11 - NVIDIA DLSS 2.3 vs AMD FSR 2.0 - jakość obrazu w 4K
- 12 - AMD FSR 1.0 vs AMD FSR 2.0 na zintegrowanym układzie graficznym
- 13 - NVIDIA DLSS, AMD FSR 1.0 i FSR 2.0 - Skalowanie wydajności (1920x1080)
- 14 - NVIDIA DLSS, AMD FSR 1.0 i FSR 2.0 - Skalowanie wydajności (2560x1440)
- 15 - NVIDIA DLSS, AMD FSR 2.0 - Skalowanie wydajności (3840x2160)
- 16 - AMD FSR - skalowanie wydajności na zintegrowanym układzie graficznym
- 17 - AMD FSR 2.0 - podsumowanie
W ubiegłym roku zadebiutowała pierwsza generacja techniki AMD FidelityFX Super Resolution, której celem miało być zauważalne podniesienie wydajności poprzez upscalowanie obrazu z niższej rozdzielczości. Do działania wykorzystano bardzo prosty i łatwy w implementacji algorytm, który finalnie nie oferował specjalnie udanej jakości obrazu, przynajmniej w rozdzielczościach Full HD oraz WQHD. W 4K często jakość była w pełni akceptowalna, jednocześnie gracze mogli wówczas liczyć na spory skok wydajności. Dużym plusem była otwartość rozwiązania i możliwość aktywacji nie tylko na kilku generacjach kart graficznych AMD, ale również NVIDII. W tym roku doczekaliśmy się debiutu AMD FidelityFX Super Resolution 2.0, które znacząco zostało przebudowane względem pierwowzoru. Na razie efekty prac możemy zobaczyć tylko w grze Deathloop, jednak efekty są bardziej niż zadowalające. AMD FSR 2.0 faktycznie w końcu wygląda na konkurencję dla NVIDIA DLSS.
Autor: Damian Marusiak
AMD FSR 2.0 bazuje m.in. na wdrożeniu techniki temporal upscaling (skalowanie czasowe), która wykorzystuje informacje z wcześniejszych klatek w celu udoskonalenia jakości obrazu w kolejnych, renderowanych już z niższej rozdzielczości. Dzięki temporal upscaling, obraz ma być bardziej szczegółowy i wierny temu, co zobaczymy w natywnej rozdzielczości. Dodatkowo AMD FSR 2.0 korzysta z bardziej zaawansowanej metody antyaliasingu, oferującej lepszą jakość wygładzania krawędzi w porównaniu m.in. do zwykłego TAA. Kolejną zmianą względem pierwszej generacji jest to, że FSR 2.0 wykorzystuje teraz 3 główne elementy w potoku renderowania obrazu: wektory koloru, głębi oraz ruchu klatek. Wszystkie te elementy mają wpływać na zauważalną poprawę jakości końcowego obrazu.
AMD FSR 2.0 to nowa wersja popularnej techniki upscalowania obrazu. Tym razem rozwiązanie przeszło szereg modyfikacji, co powinno korzystanie wpłynąć na jakość obrazu, jednocześnie w dalszym ciągu oferując wysoki wzrost wydajności. FSR 2.0 debiutuje dzisiaj w grze Deathloop.
AMD FSR 2.0 będzie korzystać z czterech głównych presetów: Quality, Balanced, Performance oraz Ultra Performance. Ze względu na zmiany w implementacji, druga generacja będzie stawiać nieco wyższe wymagania kartom graficznym, niemniej w dalszym ciągu pozostanie on rozwiązaniem w pełni otwartym. Choć nie ma większych ograniczeń w tym, na czym zechcemy odpalić grę z FSR 2.0, producent ujawnił pewne progi wśród GPU, które będą optymalnym wyborem dla poszczególnych rozdzielczości. W przypadku upscalowania do rozdzielczości Full HD, optymalne GPU ze stajni AMD to przynajmniej Radeon RX 590 lub Radeon RX 6500 XT. W przypadku NVIDII mowa o karcie NVIDIA GeForce GTX 1070 i wyżej. Dla upscalowanych rozdzielczości 1440p oraz 4K wymagania co do obecnego GPU są odpowiednio wyższe - lista znajduje się w powyższej tabeli, z kolei dokładna rozpiska poszczególnych trybów FSR 2.0 umieszczona została w poniższej tabeli. Dodatkowo potwierdzono, że pakiet bibliotek do FSR 2.0 zostanie także udostępniony dla konsol Xbox Series, jest zatem spora szansa, że urządzenia Microsoftu także będą otrzymywać wsparcie dla nowej wersji FidelityFX Super Resolution.
AMD FSR 2.0 - rozdzielczość bazowa | AMD FSR 2.0 - rozdzielczość końcowa | NVIDIA DLSS 2.X - rozdzielczość bazowa | NVIDIA DLSS 2.X - rozdzielczość końcowa | |
Quality | 1280x720 1706x960 2293x960 2560x1440 |
1920x1080 2560x1440 3440x1440 3840x2160 |
1280x720 1707x960 2560x1440 |
1920x1080 2560x1440 3840x2160 |
Balanced | 1129x635 1506x847 2024x847 2259x1270 |
1920x1080 2560x1440 3440x1440 3840x2160 |
1114x626 1485x835 2227x1253 |
1920x1080 2560x1440 3840x2160 |
Performance | 960x540 1280x720 1720x720 1920x1080 |
1920x1080 2560x1440 3440x1440 3840x2160 |
960x540 1280x720 1920x1080 |
1920x1080 2560x1440 3840x2160 |
Ultra Performance | 640x360 854x480 1147x480 1280x720 |
1920x1080 2560x1440 3440x1440 3840x2160 |
640x360 853x480 1280x720 2560x1440 |
1920x1080 2560x1440 3840x2160 7680x4320 |
Jak widać na powyżej tabeli, rozdzielczość bazowa w przypadku AMD FSR 2.0 oraz NVIDIA DLSS 2.X jest bardzo zbliżona. Druga z technik jednak w dalszym ciągu korzysta z dedykowanych jednostek Tensor, podczas gdy FSR 2.0 ponownie będzie w pełni otwartym rozwiązaniem (choć sama implementacja będzie dłuższa niż przy pierwszej generacji). Premierowo AMD FidelityFX Super Resolution 2.0 jest dostępny wyłącznie w grze Deathloop, na której to się skupimy. Tytuł studia Arkane Lyon posiada również wsparcie dla FSR 1.0 oraz NVIDIA DLSS 2.X, więc mamy dostęp do przekrojowego porównania. Producent do gry zaimplementował FSR 2.0 z trzema trybami obrazu: Quality, Balanced oraz Performance i to na tych trzech presetach skupimy się w ogólnym porównaniu. W przypadku testów wydajności, do swoich pomiarów wykorzystałem notebooka ASUS ROG Zephyrus G14 2022. Wyniki zostały przygotowane na dedykowanym układzie AMD Radeon RX 6800S oraz zintegrowanym układzie Radeon 680M.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- następna ›
- ostatnia »
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Test techniki AMD FSR 2.0 w grze Deathloop i porównanie z FSR 1.0 i NVIDIA DLSS
- 2 - Deathloop - miejsca testowe
- 3 - AMD FSR 2.0 - jakość obrazu w rozdzielczości Full HD
- 4 - AMD FSR 2.0 - jakość obrazu w rozdzielczości WQHD
- 5 - AMD FSR 2.0 - jakość obrazu w rozdzielczości Ultra HD
- 6 - AMD FSR 1.0 vs AMD FSR 2.0 - jakość obrazu w Full HD
- 7 - AMD FSR 1.0 vs AMD FSR 2.0 - jakość obrazu w WQHD
- 8 - AMD FSR 1.0 vs AMD FSR 2.0 - jakość obrazu w 4K
- 9 - NVIDIA DLSS 2.3 vs AMD FSR 2.0 - jakość obrazu w Full HD
- 10 - NVIDIA DLSS 2.3 vs AMD FSR 2.0 - jakość obrazu w WQHD
- 11 - NVIDIA DLSS 2.3 vs AMD FSR 2.0 - jakość obrazu w 4K
- 12 - AMD FSR 1.0 vs AMD FSR 2.0 na zintegrowanym układzie graficznym
- 13 - NVIDIA DLSS, AMD FSR 1.0 i FSR 2.0 - Skalowanie wydajności (1920x1080)
- 14 - NVIDIA DLSS, AMD FSR 1.0 i FSR 2.0 - Skalowanie wydajności (2560x1440)
- 15 - NVIDIA DLSS, AMD FSR 2.0 - Skalowanie wydajności (3840x2160)
- 16 - AMD FSR - skalowanie wydajności na zintegrowanym układzie graficznym
- 17 - AMD FSR 2.0 - podsumowanie
Powiązane publikacje

Test Assassin's Creed Shadows - PC kontra PlayStation 5. Test technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR i Intel XeSS, skalowanie wydajności
121
Test wydajności Assassin's Creed Shadows PC - Wymagania sprzętowe to większy problem, niż czarnoskóry samuraj
162
Test wydajności GTA V Enhanced - Ray tracing podnosi wymagania sprzętowe do poziomu GTA VI. Wielka aktualizacja na 10 rocznicę
178
Test kart graficznych AMD Radeon RX 9070 vs NVIDIA GeForce RTX 5070 - Która jest wydajniejsza i bardziej opłacalna?
222