gdc 2022
Intel XeSS z prezentacją podczas GDC 2022. Nowa technika ma oferować lepszą jakość obrazu niż typowe czasowe skalowanie

W przyszłym tygodniu Intel ujawni w końcu pierwsze układy graficzne ARC Alchemist, które trafią do laptopów. Wśród zaprezentowanych GPU będzie m.in. Intel ARC A370M jako propozycja z segmentu entry-level. Na mocniejsze warianty ARC będziemy musieli poczekać do drugiego kwartału roku. Wraz z nową architekturą Xe-HPG zadebiutuje także technika XeSS (Xe Super Sampling), która najwyraźniej będzie konkurencją nie tylko dla NVIDIA DLSS, ale także świeżo pokazanego AMD FidelityFX Super Resolution 2.0....
AMD FSR 2.0 będzie w pełni otwartym rozwiązaniem, dostępnym na kartach AMD Radeon i NVIDIA GeForce oraz konsolach Xbox

W ubiegłym tygodniu AMD wprowadziło nie tylko sterowniki Adrenalin Edition 22.3.1 ze wsparciem dla techniki Radeon Super Resolution, ale także ujawniło pierwsze konkrety dotyczące FidelityFX Super Resolution 2.0. AMD FSR 2.0 to nowa wersja rozwiązania, polegającego na upscalingu (tym razem jednak mowa o temporal upscaling) obrazu z niższej, bazowej rozdzielczości, wpływając tym samym na zwiększenie liczby klatek na sekundę. Pierwsza generacja nie była zbyt udanym rozwiązaniem, ale zwłaszcza na starszych...
Test Battlefield 6 - Analiza jakości obrazu, wydajności DLSS 4 oraz wpływu Multi Frame Generation na opóźnienia systemowe
Ile potrzeba pamięci RAM do gier? Porównanie wydajności 16, 32 i 64 GB pamięci RAM - Czy więcej oznacza szybciej?
Test wydajności Battlefield 6 - Wymagania sprzętowe nie zabijają, ale graficznie również bez fajerwerków
Pudełko, sprzęt i dokumentacja - czy potrzeba czegoś więcej? Sony i Apple pokazują, że nie. W ślad za ładowarkami mogą iść przewody...
Pierwsze recenzje techniczne gry Silent Hill f pokazują moc Unreal Engine 5. Konsola PlayStation 5 ze skalowaniem z 360p