Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Marvel's Spider-Man 2 - dzięki DLSS 4 gra wygląda akceptowalnie nawet podczas upscalowania obrazu z rozdzielczości 360p

Łukasz Stefaniak | 04-02-2025 15:00 |

Marvel's Spider-Man 2 - dzięki DLSS 4 gra wygląda akceptowalnie nawet podczas upscalowania obrazu z rozdzielczości 360pPonad sześć lat temu NVIDIA udostępniła pierwszą wersję techniki DLSS. Jej ówczesne implementacje w grach nie zachwycały, ponieważ aktywowanie tej opcji nadmiernie rozmywało obraz i generowało sporą ilość artefaktów. Na przestrzeni lat DLSS było ulepszane. Upscaling w najnowszym wcieleniu techniki jest tak dobry, że otworzył drogę do skutecznego upscalowania obrazu z rozdzielczości 360p. Widać to na przykładzie gry Marvel's Spider-Man 2.

Gra Marvel's Spider-Man 2 wygląda akceptowalnie także w przypadku skorzystania z trybu Ultra Performance w ramach nowej wersji Super Resolution. DLSS 4 przesuwa zatem granicę dla upscalingu obrazu.

Marvel's Spider-Man 2 - dzięki DLSS 4 gra wygląda akceptowalnie nawet podczas upscalowania obrazu z rozdzielczości 360p [1]

Kingdom Come Deliverance II i Marvel's Spider-Man 2 PC to kolejne gry ze wsparciem dla techniki NVIDIA DLSS 4

Najnowsza wersja techniki upscalowania obrazu NVIDII, która jest częścią składową DLSS 4, oferuje pokaźny wzrost jakości w porównaniu ze starszymi implementacjami. Dzięki niej Cyberpunk 2077 w trybie Quality wygląda niemal tak dobrze, jak podczas renderowania w natywnej rozdzielczości, co sprawia, że większość moich zarzutów sprzed roku całkowicie zdezaktualizowało się. Podobne efekty są uzyskiwane także w PC-towej wersji gry Marvel's Spider-Man 2, która zadebiutowała kilka dni temu. Nowy model Super Resolution jest na tyle dobry, że można mówić o względnie akceptowalnej jakości obrazu nawet w trybie Ultra Performance. Jeżeli ktoś gra w rozdzielczości 1080p, będzie to oznaczało upscalowanie z niezwykle niskiej rozdzielczości 360p. W serwisie YouTube opublikowano materiał wideo, który pokazuje, czego można się w takim przypadku spodziewać.

Wymagania sprzętowe Marvel's Spider-Man 2 PC. Karta graficzna GeForce RTX 4090 wymagany do gry w 4K i 60 FPS

Autor filmiku ustawił DLSS Override w aplikacji NVIDIA App na "Najnowsze". Gra została uruchomiona na karcie GeForce RTX 4060 w maksymalnych detalach graficznych. Tryb Ultra Performance pozwolił na uzyskanie bez Ray Tracingu średniej liczby FPS-ów bliskiej 90, ze spadkami 1% do około 42. Gra była w tych warunkach oczywiście w pełni grywalna, ale to nie wydajność jest tutaj naszym głównym przedmiotem zainteresowania, a jakość obrazu. Przy upscalowaniu z tak niskiej rozdzielczości nie należy oczywiście nastawiać się na fajerwerki graficzne. Marvel's Spider-Man 2 wygląda jednak w takich ustawieniach dosyć akceptowalnie, zwłaszcza jeśli weźmiemy poprawkę na kompresję wideo. Nie rażą nadmiernie artefakty graficzne, choć uniknąć się ich oczywiście nie dało. Najpoważniejszym zarzutem są glitche na wodzie w oddali. Problematyczny może być też ghosting za postaciami w ruchu, a także zauważalne rozmycie obrazu (temu można jednak przeciwdziałać na przykład za pomocą filtra wyostrzającego w NVIDIA App). Ostatecznie jednak, jeśli weźmiemy pod uwagę to, że mowa tutaj o obrazie mającym wewnętrzną rozdzielczość 360p, efekt jest zaskakująco dobry.

Marvel's Spider-Man 2 - dzięki DLSS 4 gra wygląda akceptowalnie nawet podczas upscalowania obrazu z rozdzielczości 360p [2]

Źródło: RandomGamingHD (YouTube)
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 110

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.