Wymagania sprzętowe Marvel's Spider-Man 2 PC. Karta graficzna GeForce RTX 4090 wymagany do gry w 4K i 60 FPS
Już jutro na PC odbędzie się premiera kolejnej gry od PlayStation Studios - mowa oczywiście o Marvel's Spider-Man 2 od studia Insomniac Games, w kooperacji z Nixxes Software. Pomimo faktu premiery odbywającej się już jutro, gry wciąż nie można zakupić w przedsprzedaży (najwyraźniej opcja pojawi się dopiero wraz z faktycznym debiutem). Bardzo długo również musieliśmy czekać na podanie wymagań sprzętowych - te zostały opublikowane dosłownie przed kilkunastoma minutami.
Studia Insomniac Games oraz Nixxes Software opublikowały oficjalne wymagania sprzętowe gry Marvel's Spider-Man 2 PC, której premiera odbędzie się już jutro. Komputerowa wersja, w przeciwieństwie do konsolowej, będzie miała możliwość wyłączenia Ray Tracingu.
Wymagania sprzętowe Assassin's Creed Shadows PC. Do 4K w ultra detalach będzie wymagany przynajmniej GeForce RTX 4090
Wymagania sprzętowe gry Marvel's Spider-Man 2 PC zostały podzielone na łącznie sześć sekcji, z czego trzy pierwsze dotyczą rozgrywki bez Ray Tracingu, a trzy kolejne - z RT. Jeśli chodzi o te pierwsze, to twórcy podali konfiguracje do grania w najniższych detalach i 720p, na średnich ustawieniach w Full HD oraz do wysokich ustawień w 1440p. Do grania w HD, studio zaleca posiadanie przynajmniej takich kart jak NVIDIA GeForce GTX 1650 lub AMD Radeon RX 5500 XT. Do średnich ustawień w Full HD przyda się już GeForce RTX 3060 lub Radeon RX 5700. Do wysokich detali w Quad HD, twórcy zalecają posiadanie GeForce RTX 3070 lub Radeon RX 6800. Jak widać, do grania bez Ray Tracingu nie będziemy potrzebowali wybitnie mocnych kart.
Minimalne wymagania | Rekomendowane wymagania | Wysokie wymagania | |
Procesor | Intel Core i3-8100 AMD Ryzen 3 3100 |
Intel Core i5-8400 AMD Ryzen 5 3600 |
Intel Core i5-11400 AMD Ryzen 5 5600 |
Karta graficzna | NVIDIA GeForce GTX 1650 AMD Radeon RX 5500 XT |
NVIDIA GeForce RTX 3060 AMD Radeon RX 5700 |
NVIDIA GeForce RTX 3070 AMD Radeon RX 6800 |
Pamięć RAM | 16 GB | 16 GB | 16 GB |
Miejsce na dysku | 140 GB (wymagany SSD) | 140 GB (wymagany SSD) | 140 GB (wymagany SSD) |
Biblioteki | DirectX 12 | DirectX 12 | DirectX 12 |
System | Windows 10 / 11 | Windows 10 / 11 | Windows 10 / 11 |
Rozdzielczość | 1280 x 720 | 1920 x 1080 | 2560 x 1440 |
Detale gry | Bardzo niskie (Very Low) | Średnie (Medium) | Wysokie (High) |
Płynność | 30 FPS | 60 FPS | 60 FPS |
High Ray Tracing | Very High Ray Tracing | Ultimate Ray Tracing | |
Procesor | Intel Core i5-11600K AMD Ryzen 5 5600X |
Intel Core i7-12700K AMD Ryzen 9 5900X |
Intel Core i9-12900K AMD Ryzen 7 7800X3D |
Karta graficzna | NVIDIA GeForce RTX 4070 AMD Radeon RX 7900 XT |
NVIDIA GeForce RTX 4080 AMD Radeon RX 7900 XTX |
NVIDIA GeForce RTX 4090 |
Pamięć RAM | 16 GB | 16 GB | 32 GB |
Miejsce na dysku | 140 GB (wymagany SSD) | 140 GB (wymagany SSD) | 140 GB (wymagany SSD) |
Biblioteki | DirectX 12 | DirectX 12 | DirectX 12 |
System | Windows 10 / 11 | Windows 10 / 11 | Windows 10 / 11 |
Rozdzielczość | 2560 x 1440 | 2560 x 1440 | 3840 x 2160 |
Detale gry | Wysokie (High) RT Wysokie (RT High) |
Wysokie (High) RT Bardzo wysokie (Very High) |
Bardzo wysokie (Very High) RT Ultra (RT Ultimate) |
Płynność | 60 FPS | 60 FPS | 60 FPS |
Marvel's Spider-Man 2 oficjalnie zamierza na PC, a premiera odbędzie się na początku 2025 roku
W przypadku aktywnego śledzenia promieni, wymagania już znacząco wzrastają, zarówno w kontekście kart graficznych jak i procesorów. Jeśli chodzi o GPU, to grania w 1440p przy wysokich ustawieniach gry i Ray Tracingu, potrzebne będą takie modele kart jak GeForce RTX 4070 lub Radeon RX 7900 XT. W tej samej rozdzielczości, ale na ustawieniach bardzo wysokich dla Ray Tracingu, developerzy zalecają posiadanie przynajmniej GeForce RTX 4080 lub Radeon RX 7900 XTX. Do gry w 4K, z maksymalnymi ustawieniami graficznymi, potrzebujemy układu GeForce RTX 4090. Do 4K zalecane jest również 32 GB RAM-u. Marvel's Spider-Man 2 na PC otrzyma Ray Tracing skupiający się na odbiciach, okluzji otoczenia oraz cieniach. Wnętrza budynków również zostaną usprawnione z wykorzystaniem RT. Gracze będą mogli aktywować techniki skalowania: NVIDIA DLSS 3, AMD FSR 3.1 lub Intel XeSS. Dostępny będzie także generator klatek oraz DLSS Ray Reconstruction. Co ciekawe, w tym ostatnim przypadku Nixxes Software potwierdza wykorzystanie dwóch wersji DLSS RR - jednej debiutującej w wersji DLSS 3.5 oraz drugiej, ulepszonej, która dostępna będzie w ramach DLSS 4. O nowszej wersji wspomniane jest wyłącznie w kontekście DLSS RR, zatem nie wiemy czy również skalowanie rozdzielczości będzie dostępne w ramach DLSS 4. Gra ponadto otrzymała pełne wsparcie dla monitorów 21:9, 32:9 oraz 48:9.
Powiązane publikacje

Assassin's Creed Shadows ze szczegółowym omówieniem trybów działania na PlayStation 5 oraz PlayStation 5 Pro
9
STALKER 2: Heart of Chornobyl - w hitowę grę studia GSC Game World zagrało już 6 mln graczy, a nadal jest potencjał na więcej
35
Path of Exile 2 - Grinding Gear Games szykuje dużą aktualizację. Nowe Ascendancy, unikalne przedmioty i zmiany w Atlasie
5
Assassin's Creed Shadows trafi na urządzenia Apple z procesorami ARM z serii M już w dniu premiery. Nadchodzi też inny duży tytuł
30