Gothic Remake - deweloperzy z nowym odcinkiem poświęconym wizji artystycznej gry. Oryginał i barokowa stylistyka
Tworzenie odnowionej wersji kultowej gry nigdy nie jest proste. Jednym z ważniejszych zadań deweloperów jest odpowiednia ocena, ile aspektów ma być podobnych do oryginału, a co nowego wprowadzić tak by podwyższyć jakość projektu, jednocześnie pozostawiając czynniki, za które fani go pokochali. Z takimi problemami boryka się ekipa z Alkimia Interactive. W najnowszym odcinku ich serii Making of deweloperzy skoncentrowali się na omówieniu artystycznej wizji.
Pojawił się trzeci odcinek cyklu Making of Gothic Remake, gdzie Alkimia Interactive przedstawia swoją wizję artystyczną gry.
Gothic Remake - Alkimia Interactive wyciągnęła wnioski z opinii graczy i zaktualizowała wersję demo
Choć rok 2025 jest wręcz zapchany premierami mocnych tytułów z przeróżnych gatunków, wielu graczy i tak najbardziej czeka na odrestaurowaną wersję kultowej gry od Piranha Bytes. Pracujący nad Gothic Remake deweloperzy z Alkimia Interactive dość regularnie dzielą się owocami swojej pracy. W lutym rozpoczęli specjalny cykl materiałów, w których poświęcają czas na konkretne aspekty swojego projektu. Tym razem motywem przewodnim jest szeroko pojęta artystyczna wizja, jaka prześwieca im podczas tworzenia:
Gothic Remake - twórcy przedstawiają szczegóły swojej wizji na nowym dłuższym materiale
Starając się uchwycić nastrój i ogólny zarys oryginału, załoga z Alkimia Interactive planuje uchwycić motywy pasujące do całego uniwersum (co jest pewnym wyzwaniem, zważywszy chociażby na to, jak taki Gothic 3 różni się od reszty). Kluczowym miało się okazać wprowadzenie bardziej realistycznych aspektów do środowiska (np. budowle) i rozbudowanie wokół oryginału specyficznej, spójnej estetyki. Deweloperzy mają na przykład nawiązywać do barokowych dzieł - od Caravaggio po Lorraine'a i Poussina - a także neoklasycyzmu. Wymieniany jest także Petrus van Schendel, który specjalizował się w malowaniu atmosferycznych, nocnych scen. Ma to nadać kolonii karnej bardziej realistycznych barw, kształtując depresyjny wymiar całości. Projekt był pierwotnie tworzony na Unreal Engine 4, by po nieco ponad roku przejść na "piątkę", co ma pomóc w odpowiednim wyrażeniu tychże wizji. A jak wyjdzie w praniu, cóż, 1 sierpnia czeka nas duża prezentacja THQ, więc możemy się spodziewać jakiegoś dłuższego gameplayu.
Powiązane publikacje

STALKER 2: Heart of Chornobyl oficjalnie zapowiedziany dla PlayStation 5. Będzie wsparcie dla DualSense i PS5 Pro
9
Max – filmowe i serialowe nowości VOD na 7 - 13 lipca 2025. Wśród premier Wiking, 40-letni prawiczek, Zła kobieta oraz The Outrun
1
Netflix - filmowe i serialowe nowości VOD na 7 - 13 lipca 2025. Wśród premier Ziam, Za murem, 7 misiów oraz W mroku słońca
2
Tony Hawk's Pro Skater 3 + 4 - nowa wersja kultowych gier z pierwszymi recenzjami. Jedna z głośniejszych gier lipca doceniona
9