directx 9
Jak zmieniał się rozwój grafiki na przestrzeni lat? API DirectX, Ray Tracing i Path Tracing, a w końcu software górujący nad hardware
Kilka tygodni temu świętowaliśmy nasze 18 urodziny. Taki długi okres w branży komputerowej to niemal wieczność, na co wpływ ma nieustanny rozwój, zarówno podzespołów komputerowych, jak i również software'u, którego celem jest wspomaganie hardware'u oraz umożliwienie wydobycia ze sprzętu pełnego potencjału. Myślę, że mnóstwo naszych Czytelników zgodzi się, że jeszcze kilka, kilkanaście lat temu byliśmy świadkami znacznie prężniej rozwijanego hardware'u i to właśnie komponenty górowały...
Call of Duty 4: Modern Warfare - modyfikacja, która dodaje do gry obsługę Path Tracingu. Klasyczna odsłona wraca do żywych
Jedna z najlepiej ocenianych odsłon z serii strzelanek od studia Infinity Ward, a dokładniej Call of Duty 4: Modern Warfare, doczekała się właśnie implementacji techniki Path Tracingu. Oczywiście mamy do czynienia z nieoficjalną modyfikacją, która do tego celu wykorzystuje oprogramowanie NVIDIA RTX Remix. Klasyczna edycja prezentuje się teraz dużo lepiej, choć sama integracja Path Tracingu nie jest jeszcze całkowicie idealna, wszak edytor do RTX Remix będzie dopiero wydany.
Intel ARC - nowe sterowniki firmy przynoszą duży skok wydajności kart graficznych w grach opartych na API DirectX 9
Karty graficzne Intela po wielu perturbacjach zadebiutowały w końcu na rynku w postaci modeli ARC A380, ARC A750 oraz ARC A770. W grach opartych na bibliotekach DirectX 12 możemy liczyć na całkiem przyzwoitą wydajność, podczas gdy w DirectX 11 i starszych API osiągi były bardzo nierówne. Dodatkowo rzeczywista wydajność w grach była uzależniona od tego, czy mieliśmy aktywną funkcję Resizable BAR czy też nie. Firma Intel opublikowała nowy pakiet sterowników dla kart ARC i wygląda na to, że producent...



























AMD potwierdza: karty graficzne Radeon RX 5000 i RX 6000 nie otrzymają już nowych funkcji i optymalizacji gier
Test Battlefield 6 - Analiza jakości obrazu, wydajności DLSS 4 oraz wpływu Multi Frame Generation na opóźnienia systemowe
Test wydajności Battlefield 6 - Wymagania sprzętowe nie zabijają, ale graficznie również bez fajerwerków
Pudełko, sprzęt i dokumentacja - czy potrzeba czegoś więcej? Sony i Apple pokazują, że nie. W ślad za ładowarkami mogą iść przewody...
TOP 10 gier, które zyskały po latach. Początkowo były unikane przez graczy, dziś uważane są za klasyki