vulcan
NVIDIA GeForce RTX 3090 Ti - wyciekają autorskie wersje układów firm EVGA i Colorful. To potężne jednostki pod każdym względem

Premiera kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 3090 Ti odbędzie się już 29 marca, a więc za kilka dni. Najwyższa więc pora na solidną porcję przecieków o niereferencyjnych wersjach najpotężniejszej jednostki Ampere. Wcześniej opisywaliśmy na naszych łamach model firmy MSI, a teraz poznajemy modele firm EVGA i Colorful. Na podstawie tego co zobaczyliśmy można przewidzieć, że wszystkie autorskie karty GeForce RTX 3090 Ti będą zajmować sporo miejsca w obudowie. Niestety, w przypadku chłodzeń powietrznych...
Google Chrome 94 z WebCodecs i WebGPU – granie w przeglądarce internetowej stanie się jeszcze przyjemniejsze

Przeglądarka internetowa Google Chrome 94 w wersji beta wykorzysta nowe standardy, których głównym celem jest poprawa wrażeń płynących z wirtualnej rozrywki w postaci streamingu gier wideo. Uściślając – chodzi o dwa różne rozwiązania, które łączy jeden wspólny cel. Nowości to kodeki WebCodecs oraz eksperymentalna funkcja WebGPU. Obydwie technologie będą kluczowe dla rozwoju rynku strumieniowania gier w usługach dostępnych za pośrednictwem przeglądarki internatowej, ale nie jest to jedyne ich...
Colorful GeForce RTX 3000 - autorskie modele kart NVIDIA Ampere

Za nami oficjalna prezentacja firma Nvidia, na której jej prezes, Jensen Huang, zapowiedział oczekiwane karty graficzne GeForce RTX 3000, czyli GeForce RTX 3090, RTX 3080 i RTX 3070. Długo więc nie musieliśmy czekać na przedstawienie autorskich modeli zewnętrznych partnerów Zielonych. Swoje karty pokazały już tacy producenci, jak ASUS, MSI, KFA2 czy EVGA. Przyszedł teraz czas na Colorful, które zaprezentowało pięć różnych serii: Vulcan, Neptune, Advanced, Ultra i NB. Ponadto ogłoszono nową wersję...
FRAPS 3.6.0 potwierdzony. Możliwe wsparcie DirecX 12 i Vulkan

Czasy się zmieniają, moda przemija, sprzęt wymieniany jest na nowy, a mimo to pewne rzeczy zostają z nami na długo w niezmienionej formie. Każdy ma pewne nawyki, które osobom postronnym mogą się wydawać całkowicie niepotrzebne i dziwne. Podobne zjawisko występuje w świecie komputerów - część z osób nadal korzysta z Winampa, Media Player Classica czy Gadu-Gadu mimo, iż te dawno nadgryzł ząb czasu, a rynek przygotował lepsze, darmowe alternatywy. Czasami nie ma w tym nic złego, innym jednak razem...
AMD nie będzie optymalizowało API Mantle

Jeszcze API Mantle nie umarło? Na początku marca firma AMD oficjalnie poinformowała deweloperów zainteresowanych tworzeniem gier wykorzystujących wspomnianą metodę renderowania o konieczności zmiany strategii - producent z Sunnyvale delikatnie zasygnalizował twórcom, że lepiej będzie się skupić na API DirectX 12 oraz Vulkan, ponieważ nowości wprowadzone we wspomnianych środowiskach pokrywają się poniekąd z założeniami Mantle. Co więcej, technologia AMD została wykorzystana przy tworzenia Vulkana...
Test Battlefield 6 - Analiza jakości obrazu, wydajności DLSS 4 oraz wpływu Multi Frame Generation na opóźnienia systemowe
Ile potrzeba pamięci RAM do gier? Porównanie wydajności 16, 32 i 64 GB pamięci RAM - Czy więcej oznacza szybciej?
Test wydajności Battlefield 6 - Wymagania sprzętowe nie zabijają, ale graficznie również bez fajerwerków
Pudełko, sprzęt i dokumentacja - czy potrzeba czegoś więcej? Sony i Apple pokazują, że nie. W ślad za ładowarkami mogą iść przewody...
Pierwsze recenzje techniczne gry Silent Hill f pokazują moc Unreal Engine 5. Konsola PlayStation 5 ze skalowaniem z 360p