Funkcja DirectStorage MI będzie dostępna także dla Windows 10 - Microsoft wycofuje się z wcześniejszej deklaracji
Podczas pierwszej, publicznej prezentacji systemu operacyjnego Windows 11, firma Microsoft mocno promowała jedno z rozwiązań dla graczy - funkcję DirectStorage MI API, które zadomowiło się już na konsolach Xbox Series X/S. Dzięki niej, programiści gier mogą wykorzystać pełnię możliwości nośników SSD PCIe NVMe, dzięki usunięciu wąskiego gardła, którym jest wolniejsza komunikacja pomiędzy magazynem danych a kartą graficzną. Podczas wspomnianej prezentacji Windowsa 11 wspomniano o tym, że funkcja DirectStorage MI API będzie dostępny wyłącznie dla nowych Okienek, a ponadto wymagany będzie SSD PCIe o pojemności przynajmniej 1 TB. Jak już wiemy, z drugiej deklaracji Microsoft zdążył się wycofać. Teraz przyszła pora na wymaganie dotyczące posiadania Windowsa 11.
Microsoft DirectStorage MI miał być jedną z kluczowych funkcji nadchodzącego systemu Windows 11. Producent jednak zmienił zdanie, dzięki czemu technika ta będzie dostępna również w systemie Windows 10.
Jaki dysk SSD wybrać? Co kupić do laptopa i desktopa? Polecane dyski SSD na marzec 2021 i poradnik zakupowy od 100 zł
Dzięki funkcji Microsoft DirectStorage MI API, znacznie poprawione zostaną czasy ładowania gier na PC poprzez wywoływanie znacznie mniejszej liczby żądań I/O pomiędzy procesorem a magazynem danych SSD. Obecne interfejsy API pamięci masowej nie są zoptymalizowane pod kątem dużej liczby żądań I/O, co powoduje, że gry nie działają znacznie szybciej na najszybszych nośnikach SSD PCIe NVMe w porównaniu ze starszymi nośnikami SSD, opartymi na interfejsie SATA III. Wykorzystanie w pełni możliwości oferowanych przez SSD PCIe NVMe, pozwoliłoby twórcom na tworzenie jeszcze bardziej rozbudowanych gier.
Microsoft usuwa wymóg posiadania 1 TB pamięci przez dyski SSD NVMe, do obsługi funkcji DirectStorage API
Firma Microsoft potwierdziła w końcu, że narzędzia testowe dla oprogramowania DirectStorage MI API będą dostępne nie tylko dla systemu Windows 11. Od teraz wymagany będzie przynajmniej Windows 10 w wersji 1909 lub nowszej. Microsoft argumentuje zmianę decyzji tym, że chce by jak najwięcej graczy mogło skorzystać z możliwości oferowanych przez pakiet DirectStorage MI API. Microsoft już wcześniej usunął wymóg posiadania nośnika SSD o pojemności minimum 1 TB. W dalszym jednak ciągu, aby móc korzystać z funkcji DirectStorage MI API, pozostaje konieczność posiadania SSD z obsługą tzw. Standard NVMe Express Controller, a także karty graficznej zgodnej z bibliotekami DirectX 12 oraz Shader Model 6.0. Wiemy także, że Windows 11 jest od podstaw projektowany z myślą o wykorzystaniu w pełni DirectStorage MI API. Można zatem sądzić, że nawet pomimo wsparcia dla Windows 10, to tylko najnowsza wersja Okienek zaoferuje najwyższy poziom optymalizacji w tym kierunku.
Powiązane publikacje

Pendrive jak kredka świecowa? Nowa seria od Sandisk, która powstała w partnerstwie z marką Crayola
34
Toshiba upycha 12 szklanych talerzy w dysku 3,5 cala. To krok w stronę HDD o pojemności 40 TB z technologią MAS-MAMR
67
Organizacja JEDEC przedstawiła specyfikację pamięci UFS 5.0. Szykuje się ogromny wzrost wydajności w smartfonach
33
Lexar prezentuje 1 TB karty pamięci SD z serii ARMOR SILVER PRO SDXC i ARMOR GOLD SDXC. Duża wytrzymałość i nagrywanie w 6K
10







![Funkcja DirectStorage MI będzie dostępna także dla Windows 10 - Microsoft wycofuje się z wcześniejszej deklaracji [1]](/image/news/2021/07/20_funkcja_directstorage_mi_bedzie_dostepna_takze_dla_windows_10_microsoft_wycofuje_sie_z_wczesniejszej_deklaracji_0.jpg)
![Funkcja DirectStorage MI będzie dostępna także dla Windows 10 - Microsoft wycofuje się z wcześniejszej deklaracji [2]](/image/news/2021/07/20_funkcja_directstorage_mi_bedzie_dostepna_takze_dla_windows_10_microsoft_wycofuje_sie_z_wczesniejszej_deklaracji_1.jpg)





