Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Funkcja DirectStorage MI będzie dostępna także dla Windows 10 - Microsoft wycofuje się z wcześniejszej deklaracji

Damian Marusiak | 20-07-2021 11:30 |

Funkcja DirectStorage MI będzie dostępna także dla Windows 10 - Microsoft wycofuje się z wcześniejszej deklaracjiPodczas pierwszej, publicznej prezentacji systemu operacyjnego Windows 11, firma Microsoft mocno promowała jedno z rozwiązań dla graczy - funkcję DirectStorage MI API, które zadomowiło się już na konsolach Xbox Series X/S. Dzięki niej, programiści gier mogą wykorzystać pełnię możliwości nośników SSD PCIe NVMe, dzięki usunięciu wąskiego gardła, którym jest wolniejsza komunikacja pomiędzy magazynem danych a kartą graficzną. Podczas wspomnianej prezentacji Windowsa 11 wspomniano o tym, że funkcja DirectStorage MI API będzie dostępny wyłącznie dla nowych Okienek, a ponadto wymagany będzie SSD PCIe o pojemności przynajmniej 1 TB. Jak już wiemy, z drugiej deklaracji Microsoft zdążył się wycofać. Teraz przyszła pora na wymaganie dotyczące posiadania Windowsa 11.

Microsoft DirectStorage MI miał być jedną z kluczowych funkcji nadchodzącego systemu Windows 11. Producent jednak zmienił zdanie, dzięki czemu technika ta będzie dostępna również w systemie Windows 10.

Funkcja DirectStorage MI będzie dostępna także dla Windows 10 - Microsoft wycofuje się z wcześniejszej deklaracji [1]

Jaki dysk SSD wybrać? Co kupić do laptopa i desktopa? Polecane dyski SSD na marzec 2021 i poradnik zakupowy od 100 zł

Dzięki funkcji Microsoft DirectStorage MI API, znacznie poprawione zostaną czasy ładowania gier na PC poprzez wywoływanie znacznie mniejszej liczby żądań I/O pomiędzy procesorem a magazynem danych SSD. Obecne interfejsy API pamięci masowej nie są zoptymalizowane pod kątem dużej liczby żądań I/O, co powoduje, że gry nie działają znacznie szybciej na najszybszych nośnikach SSD PCIe NVMe w porównaniu ze starszymi nośnikami SSD, opartymi na interfejsie SATA III. Wykorzystanie w pełni możliwości oferowanych przez SSD PCIe NVMe, pozwoliłoby twórcom na tworzenie jeszcze bardziej rozbudowanych gier.

Funkcja DirectStorage MI będzie dostępna także dla Windows 10 - Microsoft wycofuje się z wcześniejszej deklaracji [2]

Microsoft usuwa wymóg posiadania 1 TB pamięci przez dyski SSD NVMe, do obsługi funkcji DirectStorage API

Firma Microsoft potwierdziła w końcu, że narzędzia testowe dla oprogramowania DirectStorage MI API będą dostępne nie tylko dla systemu Windows 11. Od teraz wymagany będzie przynajmniej Windows 10 w wersji 1909 lub nowszej. Microsoft argumentuje zmianę decyzji tym, że chce by jak najwięcej graczy mogło skorzystać z możliwości oferowanych przez pakiet DirectStorage MI API. Microsoft już wcześniej usunął wymóg posiadania nośnika SSD o pojemności minimum 1 TB. W dalszym jednak ciągu, aby móc korzystać z funkcji DirectStorage MI API, pozostaje konieczność posiadania SSD z obsługą tzw. Standard NVMe Express Controller, a także karty graficznej zgodnej z bibliotekami DirectX 12 oraz Shader Model 6.0. Wiemy także, że Windows 11 jest od podstaw projektowany z myślą o wykorzystaniu w pełni DirectStorage MI API. Można zatem sądzić, że nawet pomimo wsparcia dla Windows 10, to tylko najnowsza wersja Okienek zaoferuje najwyższy poziom optymalizacji w tym kierunku.

Źródło: Microsoft, VideoCardz
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 36

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.