AMD LiquidVR - Wirtualna rzeczywistość to nie tylko sprzęt
Pod koniec lutego zaczęły do nas docierać wieści, jakoby AMD zainteresowało się technologią VR i chciało rozwinąć własny projekt. Rzeczywiście, firma dostarczająca akceleratory graficzne ma wiele wspólnego z projekcją obrazu i może uczynić wirtualną rzeczywistość lepszą niż mamy ją okazję obserwować w tym momencie. Na oficjalne wieści w tej sprawie nie trzeba było długo czekać. Podczas Game Developers Conference 2015 w San Francisco, producent karty graficznych Radeon ogłosił projekt o nazwie LiquidVR. Czy pod tajemniczą nazwą kryje się własny sprzęt dla technologii przyszłości? Nic bardziej mylnego. AMD chce powalczyć o swoją pozycję na rynku rozwiązań wirtualnej rzeczywistości przy pomocy oprogramowania, które ma pozwolić na opracowanie lepszych aplikacji i gier przy jednoczesnym wyeliminowaniu obecnych problemów.
LiquidVR to propozycja AMD dla dynamicznie rozwijającego się rynku rozwiązań VR.
Co jest ważne, rozwiązanie zaproponowane przez "czerwonych" ma cechować się uniwersalnością, a więc pomoże deweloperom w tworzeniu produktów dla wielu okularów i hełmów - przynajmniej teoretycznie. Nie jest zaskoczeniem, że AMD chce położyć nacisk na własne układy GPU i to właśnie za ich pomocą będą tworzone najlepsze efekty VR. Funkcja Direct-to-Display ma pozwolić na łączenie sprzętu wirtualnej rzeczywistości bezpośrednio z kartą graficzną, dzięki czemu przyszłe produkty nie będą musiały korzystać z systemu operacyjnego jako platformy zapewniającej dostęp do tej technologii.
Ograniczy to użycie zasobów, jak również poprawi stabilność. Pierwsza wersja SDK jest rozsyłana do partnerów AMD, natomiast firma podkreśla, że projekt jest na razie w fazie Alpha i jeszcze wiele może się zmienić. Na razie trudno o konkrety - rozwój oprogramowania VR wymaga czasu i sporego nakładu pracy specjalistów. Nie ma wątpliwości, że za jakiś czas na rynku sprzętu wirtualnej rzeczywistości będzie dochodziło do fascynujących pojedynków. Już w tym momencie można zauważyć kilka grup trzymających się razem...
Aktualizacja
AMD w odpowiedzi na pytania użytkowników rozwiewa pewne wątpliwości, które powstały wokół LiquidVR. Deweloperzy biorący udział w projekcie otrzymali już SDK - obecnie projekt jest w fazie Alpha i jest nadal rozwijany. Strategicznym partnerem AMD jest Oculus. Wszystkie układy GPU z architekturą Graphics Core Next obsługują funkcje LiquidVR, natomiast technologia wykorzystuje niektóre funkcje Mantle i współpracuje z DirectX.
Źródło: SlashGear / AMD
Powiązane publikacje

Anbernic RG 557 - handheld do gier, który oferuje chip Dimensity 8300, system Android oraz ekran AMOLED
7
Czytniki e-booków z serii BOOX Go 7 mogą stać się także osobistymi notatnikami. Nowości oferują Androida i wsparcie dla rysika
2
Okulary Ray-Ban Meta z funkcjami AI. Tłumaczenia na żywo i integracja z Instagramem dostępne w kolejnych krajach
54
Genesis Nitro 800, Nitro 660 oraz Trit 660 RGB - nowe fotele dla graczy. Regulowane podłokietniki i poduszki Memory Foam
22