mantle
AMD uruchamia GPUOpen - Nowa inicjatywa dla deweloperów

Współpraca oprogramowania oraz sprzętu to podstawa funkcjonowania systemu komputerowego - nawet najwydajniejsze układy stają się bezużyteczne, gdy programiści nie mogą wykorzystać ich możliwości przez braki we wsparciu dla narzędzi wykorzystywanych przy rozwoju gier oraz aplikacji. Przygotowanie odpowiedniego oprogramowania dla deweloperów pozwala na przekazanie im "władzy" nad wybranym układem (GPU, CPU), dzięki czemu wszyscy mogą cieszyć się z bezcennych korzyści. AMD pod koniec ubiegłego roku...
AMD zapowiada GPUOpen i nowe sterowniki dla Linuksa

Istnienie programu NVIDIA GameWorks budzi wiele emocji, zarówno pozytywnych, jak i negatywnych. Studia, które zdecydują się na skorzystanie z niego, mogą liczyć na zaimplementowanie w swoich grach dodatkowych możliwości. Dodatkowe „fajerwerki” powodują jednak pewną fragmentację rynku rozrywki: składając nowy sprzęt, musimy zdecydować się na urządzenia wspierające technologie wykorzystywane w grach, w jakie chcemy zagrać. Możliwe, że za sprawą AMD dojdzie w przyszłym roku do poważnych zmian...
3DMark API Overhead - Porównanie wydajności GPU w DirectX 12

DirectX 12 rozwijany przez firmę Microsoft oraz producentów podzespołów komputerowych zaczyna coraz częściej pojawiać się w mediach. API zmniejszające obciążenie procesora (tzw. narzut) ma pozwolić na znaczne zwiększenie wydajności dzięki optymalizacji - do tego dochodzą oczywiście nowe funkcje dla deweloperów, jak również kolejne efekty graficzne, jednak na razie mało kto zajmuje się tym tematem od strony jakości generowanej grafiki. Oczy wszystkich zainteresowanych są obecnie skupione na ewentualnej...
Co ma wspólnego API Mantle i Vulkan, czyli glNext?

W tym roku branża gier komputerowych otrzyma kilka bardzo ważnych nowych narzędzi do rozwoju swoich nowych produkcji. Nie musimy już chyba wspominać, że wszyscy ekscytują się nadchodzącym DirectX 12, który zadebiutuje wraz z systemem operacyjnym Windows 10. Czy jest to jedyny powód do zadowolenia dla deweloperów? Początek tego miesiąca był bardzo gorący dla całego segmentu gier, a wszystko to za sprawą głośnych zapowiedzi i... kontrowersyjnych decyzji. Kilka dni temu AMD poinformowało o zmianie...
AMD zmienia strategię wobec API Mantle ze względu na DirectX 12

Walka pomiędzy producentami kart graficznych odbywa się na różnych polach. Nie zawsze najlepszym sposobem na pokonanie przeciwnika jest wytoczenie przeciwko niemu najpotężniejszych dział - w tym sensie rozumiemy znakomite parametry sprzętowe, które bez odpowiednich dodatków w postaci dobrego oprogramowania nic nie zdziałają. Obecne gry komputerowe tworzone przy użyciu API DirectX cechują się nadmiernym wykorzystaniem procesora, co jest spowodowane ogromem "zbędnych" funkcji mających na celu zapewnienie...
AMD Mantle vs DirectX 11 - Porównanie wydajności w grach

Ostatnio przy zmianie platformy do testowania kart graficznych i opracowywaniu nowej metodologii pomiarowej, postanowiłem z ciekawości sprawdzić, jak wygląda aktualna kondycja AMD Mantle. Wrzawa spowodowana zaimplementowaniem tego interfejsu programistycznego do Battlefield 4 trochę przycichła, aczkolwiek tytułów wykorzystujących alternatywne API względem DirectX powoli lecz systematycznie przybywa. Sniper Elite III, Thief, Dragon Age: Inkwizycja czy Sid Meier's Civilization: Beyond Earth trudno nazwać grami...
Test procesorów i kart graficznych: Battlefield 4 Mantle vs DirectX

Battlefield 4 nareszcie doczekał się aktualizacji wprowadzającej obsługę Mantle, niskopoziomowego API stanowiącego alternatywę dla wszędobylskiego DirectX, które powstało z myślą o kartach graficznych AMD Radeon bazujących na architekturze GCN. Pierwotnie premierę patcha zaplanowano na grudzień ubiegłego roku, aczkolwiek najpewniej z powodu nieustannego łatania produkcji Electronic Arts, termin zdecydowano się przesunąć o kilka tygodni... lecz obiecano dokonać tego jeszcze w styczniu. Czy poprawka...
Karta graficzna NVIDIA GeForce RTX 5070 już dostępna w cenie poniżej MSRP. Coraz tańszy jest również RTX 5070 Ti
AMD Radeon RX 9070 XT sprzedaje się 10 razy lepiej niż GeForce RTX 5080. A przynajmniej tak wynika z danych sklepu MindFactory
Test karty graficznej MSI GeForce RTX 5060 Ti Gaming 16 GB - Więcej pamięci graficznej, jednak czy proporcjonalnie do wydajności?
Linux Mint vs Windows 11 vs Fedora - który system jest lepszy do gier, pracy i sztucznej inteligencji? Test z NVIDIA GeForce RTX 4090
NVIDIA GeForce RTX 5070 Ti - Podkręcono pamięć karty graficznej. Kości GDDR7 od SK hynix osiągnęły 34 Gb/s