Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

NVIDIA wypuszcza pakiet SDK dla Path Tracingu. Powszechna implementacja techniki w grach to jednak wciąż przyszłość

Łukasz Stefaniak | 21-03-2023 17:00 |

NVIDIA wypuszcza pakiet SDK dla Path Tracingu. Powszechna implementacja techniki w grach to jednak wciąż przyszłośćPowszechne zastosowanie Path Tracingu do generowania oświetlenia w grach to marzenie wielu graczy i deweloperów. NVIDIA wykonała właśnie kolejny krok na drodze do upowszechnienia tej techniki. Zadebiutował zestaw SDK do implementacji Path Tracingu przez twórców gier. Jego zastosowanie będzie na razie dosyć ograniczone, ale może posłużyć jako narzędzie, na którym zbudowane zostaną fundamenty pod przyszłe wdrożenie rozwiązania na szerszą skalę.

NVIDIA zaprezentowała pakiet SDK do implementacji Path Tracingu w grach. Zastosowanie narzędzi będzie na razie ograniczone, ale może to być fundament pod dalszy rozwój techniki.

NVIDIA wypuszcza pakiet SDK dla Path Tracingu. Powszechna implementacja techniki w grach to jednak wciąż przyszłość [1]

Hogwarts Legacy - porównanie wersji PC oraz PlayStation 5. Omówienie trybów obrazu i Ray Tracingu, skalowanie wydajności

Udostępniony deweloperom pakiet SDK pozwala dokładnie odtworzyć fizykę źródeł światła tak, żeby uzyskana scena była jak najbliższa rzeczywistości. Osoby, które oczekują jednak rychłej implementacji techniki na skalę masową w grach wideo, mogą nieco się rozczarować. Zestaw posłuży bowiem głównie jako wyznacznik poprawności implementacji źródeł światła w poszczególnych tytułach, a także jako baza do budowy realistycznych trybów fotograficznych. Nie jest to zatem narzędzie, które na obecnym etapie uprości znacząco wdrażanie Path Tracingu do zastosowań zakładających jego wykorzystanie w czasie rzeczywistym. Z pewnością będziemy stopniowo zmierzali jednak także w tym kierunku.

Wiedźmin 3: Dziki Gon Next Gen - Test wydajności kart graficznych. Potworne wymagania sprzętowe z ray tracingiem

W skład SDK NVIDII wchodzą następujące elementy:

  • DLSS 3 – dobrze znana technika służąca do ogólnego zwiększania wydajności scen,
  • RTX Direct Illumination - narzędzie pozwalające na próbkowanie dużej ilości dynamicznych źródeł światła,
  • NVIDIA Real-Time Denoisers - technika pozwalająca na wydajne odszumianie źródeł światła ze zniekształceń, które powstają w wyniku stosowania path tracingu,
  • Opacity Micro-Map – element zwiększający wydajność ray tracingu w scenach z dużą ilością efektów alfa,
  • Shader Execution Reordering – mechanizm usprawniający kolejkowanie shaderów, co przekłada się pozytywnie na wydajność scen.

NVIDIA postarała się o dołączenie wszystkich niezbędnych komponentów, dokumentacji, a także przykładowej aplikacji wykorzystującej technikę.

NVIDIA wypuszcza pakiet SDK dla Path Tracingu. Powszechna implementacja techniki w grach to jednak wciąż przyszłość [2]

Cyberpunk 2077 otrzyma pełny Path Tracing na PC. NVIDIA oraz CD Projekt RED pokażą projekt na GDC 2023

Path Tracing to najbardziej zaawansowana odmiana Ray Tracingu. Nie jest ona zbyt często wykorzystywana w grach z uwagi na bardzo duże wymagania sprzętowe. Do tej pory doczekaliśmy się jej implementacji w bardzo nielicznych tytułach, wśród których można wymienić Quake II RTX oraz Portal RTX. Trafiła także do nieoficjalnych modyfikacji gier Half-Life, Quake, Doom (1993) oraz Serious Sam. Rozwój Path Tracingu ciągle jednak postępuje, czego najlepszym przykładem jest zapowiedź pełnego wsparcia dla techniki w polskiej produkcji Cyberpunk 2077. Szczegóły poznamy już jutro (22 marca) podczas oficjalnej prezentacji CD Projekt RED i NVIDII w ramach GDC 2023.

Źródło: NVIDIA, VideoCardz
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 62

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.