Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

NVIDIA DLSS 4 w już ponad 175 grach i programach. Resident Evil Requiem na premierę z Path Tracingiem, Borderlands 4 z DLSS 4

Damian Marusiak | 18-08-2025 21:30 |

NVIDIA DLSS 4 w już ponad 175 grach i programach. Resident Evil Requiem na premierę z Path Tracingiem, Borderlands 4 z DLSS 4W styczniu NVIDIA ogłosiła najnowszą (na chwilę obecną) wersję techniki skalowania AI - DLSS 4, dostępną na kartach graficznych GeForce RTX (sam upscaling oraz rekonstrukcja promieni dostępne są na wszystkich kartach GeForce RTX, Frame Generation x2 dla modeli GeForce RTX 4000 w górę, natomiast Multi Frame Generation dla obecnej generacji GeForce RTX 5000). Przy okazji rozpoczynających się targów Gamescom w Kolonii, NVIDIA prezentuje najnowszą listę gier z obsługą Ray Tracingu oraz DLSS 4.

Technika NVIDIA DLSS 4 dostępna jest już w ponad 175 grach oraz programach. W najbliższych miesiącach lista poszerzy się m.in. o Resident Evil Requiem, Pragmata, Borderlands 4, Cronos: The New Dawn, Phantom Blade Zero, Dying Light: The Beast czy The Outer Worlds 2.

NVIDIA DLSS 4 w już ponad 175 grach i programach. Resident Evil Requiem na premierę z Path Tracingiem, Borderlands 4 z DLSS 4 [nc1]

Test Mafia: The Old Country PC. Jakość technik skalowania NVIDIA DLSS 4, AMD FSR, Intel XeSS, TSR oraz skalowanie wydajności

NVIDIA we współpracy z twórcami gier, wprowadza technikę DLSS 4 do kolejnych produkcji, które zadebiutują na PC w najbliższych miesiącach. W tym roku będą to takie gry jak Borderlands 4, Cronos: The New Dawn, Dying Light: The Beast czy The Outer Worlds 2. Wszystkie gry, poza Borderlands 4, na premierę będą oferowały wsparcie dla Ray Tracingu. NVIDIA duże plany ma także w stosunku do nadchodzącego wielkimi krokami Resident Evil Requiem. Będzie to pierwsza gra w serii, która na premierę otrzyma Path Tracing, dzięki czemu oświetlenie, cieniowanie oraz odbicia będą realistyczniejsze niż kiedykolwiek wcześniej w serii. Oczywiście, Resident Evil Requiem otrzyma obsługę DLSS 4. Kolejną premierą Capcom na 2026 rok będzie Pragmata i w tym wypadku otrzymamy zarówno obsługę Ray Tracingu jak i DLSS 4. Śledzenie promieni oraz skalowanie AI NVIDII pojawi się ponadto w grze Phantom Blade Zero.

NVIDIA DLSS 4 w już ponad 175 grach i programach. Resident Evil Requiem na premierę z Path Tracingiem, Borderlands 4 z DLSS 4 [nc1]

NVIDIA DLSS 4 w już ponad 175 grach i programach. Resident Evil Requiem na premierę z Path Tracingiem, Borderlands 4 z DLSS 4 [nc1]

Test Kingdom Come Deliverance II - Porównanie wersji PC oraz PlayStation 5. Jakość NVIDIA DLSS 4 i skalowanie wydajności

Resident Evil Requiem nie będzie jedyną grą z zaimplementowanym Path Tracingiem. Kolejnym tytułem będzie Directive 8020 A Dark Pictures od studia Supermassive Games. Podczas pokazu dla mediów, NVIDIA chwaliła się możliwościami DLSS 4 w grze Borderlands 4, oferując nawet 6-krotnie wyższą wydajność, jednocześnie zachowując lepszą jakość obrazu w ruchu w porównaniu do natywnej rozdzielczości. Do testów wykorzystano kartę GeForce RTX 5080, a sama gra prezentowana była w najwyższych ustawieniach graficznych (Badass), z DLSS 4 w trybie Performance (skalowanie z Full HD do 4K) oraz z 4-krotnym generowaniem klatek (stąd przechwalanie się NVIDII o nawet 6-krotnie wyższej wydajności). Borderlands 4 będzie w ogóle częścią większego planu Zielonych, bowiem właśnie teraz rusza nowa akcja promocyjna, w której gra będzie oferowana jako gratis przy zakupie następujących kart graficznych: GeForce RTX 5070, GeForce RTX 5070 Ti, GeForce RTX 5080 oraz GeForce RTX 5090. Akcja dotyczy także gotowych zestawów PC z wymienionymi wyżej kartami oraz notebooków z następującymi układami: GeForce RTX 5070 Laptop GPU, GeForce RTX 5070 Ti Laptop GPU, GeForce RTX 5080 Laptop GPU oraz GeForce RTX 5090 Laptop GPU. Akcja promocyjna rozpoczyna się dzisiaj o 21.30 i potrwa do 22 września 2025 roku.

NVIDIA DLSS 4 w już ponad 175 grach i programach. Resident Evil Requiem na premierę z Path Tracingiem, Borderlands 4 z DLSS 4 [nc1]

NVIDIA DLSS 4 w już ponad 175 grach i programach. Resident Evil Requiem na premierę z Path Tracingiem, Borderlands 4 z DLSS 4 [nc1]

Test DOOM: The Dark Ages PC kontra Xbox Series X. Jakość NVIDIA DLSS 4, AMD FSR, Intel XeSS oraz skalowanie wydajności

NVIDIA aktywnie współpracuje także ze studiem MachineGames w celu implementacji funkcji RTX Hair do gry Indiana Jones i Wielki Krąg (Indiana Jones and the Great Circle). Gra obecnie wspiera Path Tracing dla kart z przynajmniej 12 GB pamięci VRAM, jednak już we wrześniu Path Tracing zostanie poszerzony o rzeczoną funkcję RTX Hair, czyli realistycznego śledzenia promieni dla pojedynczych pasm włosów. Poniżej widoczne jest porównanie RTX Hair OFF oraz ON i w wersji z wykorzystaniem Path Tracingu, włosy wyglądają znacznie lepiej, choć pewnie jeszcze bardziej odbije się to na wymaganiach, które już teraz są bardzo wysokie dla Path Tracingu.

NVIDIA DLSS 4 w już ponad 175 grach i programach. Resident Evil Requiem na premierę z Path Tracingiem, Borderlands 4 z DLSS 4 [nc1]

NVIDIA DLSS 4 w już ponad 175 grach i programach. Resident Evil Requiem na premierę z Path Tracingiem, Borderlands 4 z DLSS 4 [nc1]

Źródło: NVIDIA, PurePC
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 89

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.