NVIDIA DLSS 4 w już ponad 175 grach i programach. Resident Evil Requiem na premierę z Path Tracingiem, Borderlands 4 z DLSS 4
W styczniu NVIDIA ogłosiła najnowszą (na chwilę obecną) wersję techniki skalowania AI - DLSS 4, dostępną na kartach graficznych GeForce RTX (sam upscaling oraz rekonstrukcja promieni dostępne są na wszystkich kartach GeForce RTX, Frame Generation x2 dla modeli GeForce RTX 4000 w górę, natomiast Multi Frame Generation dla obecnej generacji GeForce RTX 5000). Przy okazji rozpoczynających się targów Gamescom w Kolonii, NVIDIA prezentuje najnowszą listę gier z obsługą Ray Tracingu oraz DLSS 4.
Technika NVIDIA DLSS 4 dostępna jest już w ponad 175 grach oraz programach. W najbliższych miesiącach lista poszerzy się m.in. o Resident Evil Requiem, Pragmata, Borderlands 4, Cronos: The New Dawn, Phantom Blade Zero, Dying Light: The Beast czy The Outer Worlds 2.
Test Mafia: The Old Country PC. Jakość technik skalowania NVIDIA DLSS 4, AMD FSR, Intel XeSS, TSR oraz skalowanie wydajności
NVIDIA we współpracy z twórcami gier, wprowadza technikę DLSS 4 do kolejnych produkcji, które zadebiutują na PC w najbliższych miesiącach. W tym roku będą to takie gry jak Borderlands 4, Cronos: The New Dawn, Dying Light: The Beast czy The Outer Worlds 2. Wszystkie gry, poza Borderlands 4, na premierę będą oferowały wsparcie dla Ray Tracingu. NVIDIA duże plany ma także w stosunku do nadchodzącego wielkimi krokami Resident Evil Requiem. Będzie to pierwsza gra w serii, która na premierę otrzyma Path Tracing, dzięki czemu oświetlenie, cieniowanie oraz odbicia będą realistyczniejsze niż kiedykolwiek wcześniej w serii. Oczywiście, Resident Evil Requiem otrzyma obsługę DLSS 4. Kolejną premierą Capcom na 2026 rok będzie Pragmata i w tym wypadku otrzymamy zarówno obsługę Ray Tracingu jak i DLSS 4. Śledzenie promieni oraz skalowanie AI NVIDII pojawi się ponadto w grze Phantom Blade Zero.
Test Kingdom Come Deliverance II - Porównanie wersji PC oraz PlayStation 5. Jakość NVIDIA DLSS 4 i skalowanie wydajności
Resident Evil Requiem nie będzie jedyną grą z zaimplementowanym Path Tracingiem. Kolejnym tytułem będzie Directive 8020 A Dark Pictures od studia Supermassive Games. Podczas pokazu dla mediów, NVIDIA chwaliła się możliwościami DLSS 4 w grze Borderlands 4, oferując nawet 6-krotnie wyższą wydajność, jednocześnie zachowując lepszą jakość obrazu w ruchu w porównaniu do natywnej rozdzielczości. Do testów wykorzystano kartę GeForce RTX 5080, a sama gra prezentowana była w najwyższych ustawieniach graficznych (Badass), z DLSS 4 w trybie Performance (skalowanie z Full HD do 4K) oraz z 4-krotnym generowaniem klatek (stąd przechwalanie się NVIDII o nawet 6-krotnie wyższej wydajności). Borderlands 4 będzie w ogóle częścią większego planu Zielonych, bowiem właśnie teraz rusza nowa akcja promocyjna, w której gra będzie oferowana jako gratis przy zakupie następujących kart graficznych: GeForce RTX 5070, GeForce RTX 5070 Ti, GeForce RTX 5080 oraz GeForce RTX 5090. Akcja dotyczy także gotowych zestawów PC z wymienionymi wyżej kartami oraz notebooków z następującymi układami: GeForce RTX 5070 Laptop GPU, GeForce RTX 5070 Ti Laptop GPU, GeForce RTX 5080 Laptop GPU oraz GeForce RTX 5090 Laptop GPU. Akcja promocyjna rozpoczyna się dzisiaj o 21.30 i potrwa do 22 września 2025 roku.
Test DOOM: The Dark Ages PC kontra Xbox Series X. Jakość NVIDIA DLSS 4, AMD FSR, Intel XeSS oraz skalowanie wydajności
NVIDIA aktywnie współpracuje także ze studiem MachineGames w celu implementacji funkcji RTX Hair do gry Indiana Jones i Wielki Krąg (Indiana Jones and the Great Circle). Gra obecnie wspiera Path Tracing dla kart z przynajmniej 12 GB pamięci VRAM, jednak już we wrześniu Path Tracing zostanie poszerzony o rzeczoną funkcję RTX Hair, czyli realistycznego śledzenia promieni dla pojedynczych pasm włosów. Poniżej widoczne jest porównanie RTX Hair OFF oraz ON i w wersji z wykorzystaniem Path Tracingu, włosy wyglądają znacznie lepiej, choć pewnie jeszcze bardziej odbije się to na wymaganiach, które już teraz są bardzo wysokie dla Path Tracingu.
Powiązane publikacje

Karty graficzne z linii AMD Radeon RX 9000: ile dziś kosztują? Sprawdź porównanie ich cen względem MSRP
174
Kod źródłowy AMD FSR 4 miał zostać udostępniony w formie Open-source, jednak publikacja plików okazała się pomyłką
172
Limitowany ASUS ROG Matrix GeForce RTX 5090 na 30-lecie firmy. Memory Defroster, ciekły metal i cztery wentylatory
43
Karty graficzne NVIDIA GeForce RTX z serii 50 z niższym MSRP. Jakie modele doczekały się lepszej kwoty sugerowanej?
125