Test wydajności Mafia: The Old Country - Mamma mia! Wymagania sprzętowe to prawdziwy rozbój! Bez upscalingu będzie ciężko
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Test wydajności Mafia: The Old Country - Wstęp
- 2 - Test wydajności Mafia: The Old Country - Sprzęt Lexar
- 3 - Test wydajności Mafia: The Old Country - Miejsce pomiarowe
- 4 - Test wydajności Mafia: The Old Country - Porównanie detali
- 5 - Test wydajności Mafia: The Old Country - Platforma sprzętowa
- 6 - Test wydajności Mafia: The Old Country - 1920x1080 / Low
- 7 - Test wydajności Mafia: The Old Country - 1920x1080 / Medium
- 8 - Test wydajności Mafia: The Old Country - 1920x1080 / High
- 9 - Test wydajności Mafia: The Old Country - 1920x1080 / Epic
- 10 - Test wydajności Mafia: The Old Country - 2560x1440 / High
- 11 - Test wydajności Mafia: The Old Country - 2560x1440 / Epic
- 12 - Test wydajności Mafia: The Old Country - 3840x2160 / High
- 13 - Test wydajności Mafia: The Old Country - 3840x2160 / Epic
- 14 - Test wydajności Mafia: The Old Country - Skalowanie detali
- 15 - Test wydajności Mafia: The Old Country - Skalowanie NVIDIA DLSS
- 16 - Test wydajności Mafia: The Old Country - Skalowanie AMD FSR
- 17 - Test wydajności Mafia: The Old Country - Galeria screenów
- 18 - Test wydajności Mafia: The Old Country - Podsumowanie
Mafia: The Old Country to długo wyczekiwana kontynuacja popularnej serii, zasadniczo będąca prequelem wszystkich czterech poprzedników, bowiem twórcy postanowili przenieść grającego na początek XX wieku do słonecznej Sycylii. Oprócz deklaracji dostarczenia solidnej kampanii, liczne zapowiedzi obiecywały także znakomitą oprawę wizualną zawdzięczaną coraz popularniejszemu Unreal Engine 5. Jednak doskonale wiadomo, że zastosowany silnik oznacza wysokie wymagania sprzętowe, zwłaszcza względem kart graficznych. Dlatego optymalizacja Mafia: The Old Country wzbudzała uzasadnione obawy, co ostatecznie znalazło potwierdzenie w faktach - zobaczenie Sycylii w pełnej okazałości wymaga naprawdę mocnego peceta.
Autor: Sebastian Oktaba
Mafijna familia liczy obecnie pięcioro członków, uwzględniając Mafia 1 Definitive Edition będące remakiem oryginału, której najnowsza odsłona kontynuuje tradycje zapoczątkowane przed dwiema dekadami. Mafia: The Old Country stawia na klasyczną narracyjną opowieść, rezygnując ze struktury otwartego świata i schematycznych misji pobocznych, będących zmorą większości współczesnych produkcji. Fabularnie otrzymaliśmy natomiast prequel, bowiem akcja zamiast w Stanach Zjednoczonych została umieszczona na Włoskiej Sycylii, przedstawiając perypetie niejakiego Enzo na początku XX wieku. Zupełnie odmienne realia, całkowicie inna atmosfera oraz bohaterowie, niemniej fundamenty zaczerpnięte od pierwowzoru. Dorosła opowieść, liniowa rozgrywka, silnie zarysowane postacie plus solidna dawka akcji. Mamy zatem 2025 rok, piątą odsłonę i dodatkowo Unreal Engine 5 - czyżby szykowała się pięciogwiazdkowa produkcja?
Mafia: The Old Country to kolejna produkcja wykorzystująca Unreal Engine 5, który zapewnia naprawdę niezłą oprawę wizualną nawet na najniższych ustawieniach, jednak jest to okupione ogólnie wysokimi wymaganiami.
Minimalne wymagania sprzętowe Mafia: The Old Country obejmują procesory AMD Ryzen 7 2700X / Intel Core i7-9700K i karty graficzne AMD Radeon RX 5700 XT / NVIDIA GeForce RTX 2070, jednak to wystarczy wyłącznie do 1920x1080 Medium plus upscaling Balanced. Producent nie uwzględnia modeli Intela. Przejście na rozdzielczość 2560x1440 High podnosi poprzeczkę do poziomu AMD Ryzen 7 5800X / Intel Core i7-12700K oraz AMD Radeon RX 6950 XT / NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti, czyli topowych układów dwie generacje wstecz. Tutaj również potrzeby będzie upscaling na poziomie przynajmniej Quality i więcej pamięci RAM. Ostatnia bramka na 3840x2160 Epic wymaga AMD Ryzen 7 9700X / Intel Core i7-14700K oraz AMD Radeon RX 9070 / NVIDIA GeForce RTX 4070 Ti, chociaż to bardzo optymistyczne podejście developera, nawet uwzględniając upscaling Quality. Nasze testy wykazały bowiem, że wskazane karty graficzne ledwo wystarczają do 2560x1440 High, gdzie w trudnych momentach bywa poniżej 60 FPS...
Minimum | Rekomendowane | Entuzjasta | |
Rozdzielczość | 1920x1080 | 2560x1440 | 3840x2160 |
Ustawienia | Medium | High | Epic |
Upscaling | Balanced | Quality | Quality |
Procesor AMD | Ryzen 7 2700X | Ryzen 7 5800X | Ryzen 7 9700X |
Procesor Intel | Core i7-9700K | Core i7-12700K | Core i7-14700K |
Karta AMD | Radeon RX 5700 XT | Radeon RX 6950 XT | Radeon RX 9070 |
Karta NVIDIA | GeForce RTX 2070 | GeForce RTX 3080 Ti | GeForce RTX 4070 Ti |
Karta Intel | - | - | - |
Pamięć RAM | 16 GB | 32 GB | 32 GB |
Miejsce na SSD | 55 GB | 55 GB | 55 GB |
System operacyjny | Windows 10/11 | Windows 10/11 | Windows 10/11 |
Test wydajności The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered - Nowa jakość dzięki Unreal Engine 5, jednak wymagania sprzętowe...
Mafia: The Old Country wykorzystuje Unreal Engine 5, popularne narzędzie pozwalające sprawnie przygotowywać nawet wieloformatowe produkcje, dzięki zintegrowaniu wielu gotowych rozwiązań. Oprawa graficzna jest bezsprzecznie przyzwoita, co zawdzięcza zastosowaniu technik Lumen i Nanite, aczkolwiek żadnych nowych standardów nie wyznacza. Uwagę zwracają przede wszystkim globalne oświetlenie liczone w czasie rzeczywistym oraz dynamiczne cieniowanie, które występują nawet w najniższych ustawieniach. Kosztem obecności tak zaawansowanych funkcji graficznych okazują się oczywiście wysokie wymagania sprzętowe, jednak pewną rekompensatę stanowi niewielki regres oprawy wizualnej przy redukcji detali. Ostatecznie pozostaje włączenie upsalingu DLSS, FSR albo XeSS, które Mafia: The Old Country obsługuje, nie zabrakłotakże wsparcia dla generatorów klatek. Reszta wyjdzie w praniu...
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- następna ›
- ostatnia »
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Test wydajności Mafia: The Old Country - Wstęp
- 2 - Test wydajności Mafia: The Old Country - Sprzęt Lexar
- 3 - Test wydajności Mafia: The Old Country - Miejsce pomiarowe
- 4 - Test wydajności Mafia: The Old Country - Porównanie detali
- 5 - Test wydajności Mafia: The Old Country - Platforma sprzętowa
- 6 - Test wydajności Mafia: The Old Country - 1920x1080 / Low
- 7 - Test wydajności Mafia: The Old Country - 1920x1080 / Medium
- 8 - Test wydajności Mafia: The Old Country - 1920x1080 / High
- 9 - Test wydajności Mafia: The Old Country - 1920x1080 / Epic
- 10 - Test wydajności Mafia: The Old Country - 2560x1440 / High
- 11 - Test wydajności Mafia: The Old Country - 2560x1440 / Epic
- 12 - Test wydajności Mafia: The Old Country - 3840x2160 / High
- 13 - Test wydajności Mafia: The Old Country - 3840x2160 / Epic
- 14 - Test wydajności Mafia: The Old Country - Skalowanie detali
- 15 - Test wydajności Mafia: The Old Country - Skalowanie NVIDIA DLSS
- 16 - Test wydajności Mafia: The Old Country - Skalowanie AMD FSR
- 17 - Test wydajności Mafia: The Old Country - Galeria screenów
- 18 - Test wydajności Mafia: The Old Country - Podsumowanie
Powiązane publikacje

Test Dying Light: The Beast PC oraz PlayStation 5 Pro. Jakość technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4 oraz Intel XeSS 2 plus Frame Generation
39
Test wydajności Dying Light: The Beast - Nie potrzeba potwora do grania? Wymagania sprzętowe nie straszą... ale są niespodzianki
99
Test GTA V Enhanced - Analiza jakości obrazu, skalowania DLSS4 i wpływu Frame Generation na opóźnienia systemowe
165
Test kart graficznych 8 GB vs 16 GB VRAM na przykładzie GeForce RTX 5060 Ti vs Radeon RX 9060 XT. Także na obniżonych detalach
163