Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Wymagania sprzętowe F1 25 PC, także do rozgrywki w 8K lub z włączonym Path Tracingiem. Do PT zalecany GeForce RTX 5080

Damian Marusiak | 15-05-2025 11:30 |

Wymagania sprzętowe F1 25 PC, także do rozgrywki w 8K lub z włączonym Path Tracingiem. Do PT zalecany GeForce RTX 5080Już 30 maja (bądź 27 maja, jeśli gracze zdecydują się na wybór edycji Deluxe) zadebiutuje kolejna edycja wyścigów od Codemasters - tym razem mowa oczywiście o F1 25. Tegoroczna odsłona, jako pierwsza, zaoferuje na PC m.in. obsługę Path Tracingu. Na około dwa tygodnie przed premierą, studio podzieliło się obszernymi wymaganiami sprzętowymi, które dotyczą nie tylko klasycznych rozdzielczości Full HD, QHD czy 4K, ale również 8K czy przy graniu w wirtualnej rzeczywistości.

Studio Codemasters opublikowało rozbudowane wymagania sprzętowe dla nadchodzącej gry F1 25. Dotyczą one nie tylko standardowych rozdzielczości Full HD, Quad HD i 4K, ale również 8K, wirtualnej rzeczywistości czy dla aktywanego stale Path Tracingu, oferowanego wyłącznie na komputerach.

Wymagania sprzętowe F1 25 PC, także do rozgrywki w 8K lub z włączonym Path Tracingiem. Do PT zalecany GeForce RTX 5080 [1]

F1 25 - Najnowsza wyścigowa produkcja od Codemasters będzie kolejną grą z zaimplementowanym Path Tracingiem na PC

Wymagania sprzętowe F1 25 podzieliliśmy na dwie tabele, gdzie pierwsza dotyczy klasycznych rozdzielczości Full HD, Quad HD oraz 4K. W przypadku Full HD, twórcy zaoferowali konkretne konfiguracje dla niskich ustawień graficznych oraz wysokich detali i trzeba przyznać, że dysproporcje są całkiem spore. W pierwszym wypadku, do 60 FPS wystarczy leciwy już GeForce GTX 1060 lub Radeon RX 570, a także nowszy ale i budżetowy Intel ARC A380 (koniecznie z ReBAR) oraz 8 GB RAM-u. Do ustawień wysokich potrzebujemy już GeForce RTX 2070 lub GeForce RTX 5060 w przypadku NVIDII, Radeon RX 6600 XT u AMD lub Intel ARC A750, a także 16 GB pamięci RAM. W obu przypadkach mowa o natywnym Full HD, bez upscalerów czy FG.

  High Definition Low High Definiton High Performance Quality
Procesor Intel Intel Core i5-6400 Intel Core i5-9600K Intel Core i5-12600K Intel Core i5-10600K
Procesor AMD AMD Ryzen 3 1200 AMD Ryzen 5 2600X AMD Ryzen 5 7600X AMD Ryzen 5 5600X
Karta NVIDIA GeForce GTX 1060 GeForce RTX 2070
GeForce RTX 5060
GeForce RTX 3080
GeForce RTX 5070 Ti
GeForce RTX 3080 Ti
GeForce RTX 5080
Karta AMD Radeon RX 570 Radeon RX 6600 XT Radeon RX 6800 XT Radeon RX 7900 XTX
Karta Intel ARC A380 (ReBAR) ARC A750 (ReBAR) ARC B580 (ReBAR) ARC B580 (ReBAR)
Pamięć RAM 8 GB RAM 16 GB RAM 16 GB RAM 16 GB RAM
Miejsce na dysku 100 GB (zalecany SSD) 100 GB (zalecany SSD) 100 GB (zalecany SSD) 100 GB (zalecany SSD)
Biblioteki DirectX 12 DirectX 12 DirectX 12 DirectX 12
System Windows 10/11 Windows 10/11 Windows 10/11 Windows 10/11
Rozdzielczość 1920x1080 1920x1080 2560x1440 3840x2160
Upscaling / FG - - - Quality / FG OFF
Ray Tracing - - - ON
Detale graficzne Niskie (LOW) Wysokie (HIGH) Wysokie (HIGH) Ultra (ULTRA HIGH)
Framerate 60 FPS 60 FPS 144 FPS 60 FPS

F1 25 - pierwsza zapowiedź i informacje o nowej grze Codemasters i Electronic Arts, w tym ceny poszczególnych edycji

Dość dziwnym posunięciem jest umieszczenie Intel ARC B580 zarówno do wymagań dla rozdzielczości Quad HD (przy 144 FPS) oraz dla 4K i ustawień Ultra High (z włączonym Ray Tracingiem). Na tle kart od AMD czy NVIDII wygląda to wręcz komicznie, ale może Codemasters dostarczyło fantastyczną optymalizację dla karty Intel Battlemage - zapewne za 2 tygodnie się o tym przekonamy. W przypadku NVIDII, twórcy rekomendują do rozgrywki w Quad HD i przy 144 klatkach na sekundę, takie karty jak GeForce RTX 3080 oraz GeForce RTX 5070 Ti. Z kolei dla AMD - Radeon RX 6800 XT. Warto dodać, że mowa o tych samych, wysokich ustawieniach graficznych bez włączonego Ray Tracingu. Dopiero w 4K pojawiają się detale Ultra High, gdzie śledzenie promieni jest włączone (ale bez Path Tracingu). Tutaj producent zaleca posiadanie takich kart jak NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti, GeForce RTX 5080, AMD Radeon RX 7900 XTX lub wspomniany Intel ARC B580, który totalnie do tej grupy nie pasuje :). Warto również podkreślić, że konfiguracje "Quality" powinny mieć włączony upscaling na poziomie Quality, ale bez konieczności posiłkowania się generatorem klatek.

  Virtual Reality 8K UHD Path Tracing
Procesor Intel - Intel Core i5-12600K Intel Core i5-12600K
Procesor AMD AMD Ryzen 5 2600X AMD Ryzen 5 7600X AMD Ryzen 5 7600X
Karta NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti
GeForce RTX 5080
GeForce RTX 4090
GeForce RTX 5090
GeForce RTX 4080 SUPER
GeForce RTX 5080
Karta AMD Radeon RX 7900 XT - Radeon RX 7900 XTX
Pamięć RAM 16 GB RAM 32 GB RAM 16 GB RAM
Miejsce na dysku 100 GB (zalecany SSD) 100 GB (zalecany SSD) 100 GB (zalecany SSD)
Biblioteki DirectX 12 DirectX 12 DirectX 12
System Windows 10/11 Windows 10/11 Windows 10/11
Rozdzielczość 2K / Oko 7680x4320 1920x1080
Upscaling / FG - Balanced + FG ON Quality / FG OFF
Ray Tracing - ON ON (Path Tracing)
Detale graficzne Wysokie (HIGH) Ultra (ULTRA HIGH) Ultra Max (ULTRA MAX)
Framerate 90 FPS 60 FPS 60 FPS

Frame Generation będzie konieczne, jeśli chcemy zagrać w "8K". Daję to w cudzysłów, bowiem nie ma tutaj mowy o natywnej rozdzielczości, a skalowanej za pomocą wybranych technik upscalingu (NVIDIA DLSS), działających w trybie Balanced (zbalansowany). W tym wypadku wymagania co do kart są już ekstremalnie wysokie i tak naprawdę twórcy zalecają posiadanie któreś z topowych modeli od NVIDII: GeForce RTX 4090 lub GeForce RTX 5090. Framerate to 60 klatek, co przy aktywnym generatorze klatek, sprawia że bazowa liczba FPS-ów jest z pewnością znacznie niższa. Do wirtualnej rzeczywistości potrzebujemy również mocnych kart: GeForce RTX 3080 Ti, GeForce RTX 5080 lub Radeon RX 7900 XT. Co ciekawe, twórcy nie rekomendują tutaj żadnego procesora Intela - jednym układem zalecanym jako minimum jest AMD Ryzen 5 2600X. Wymagania dla gry w VR dotyczą rozdzielczości 2K na każde oko przy płynności 90 FPS.

Wymagania sprzętowe F1 25 PC, także do rozgrywki w 8K lub z włączonym Path Tracingiem. Do PT zalecany GeForce RTX 5080 [2]

Wymagania dla Path Tracingu są również ekstremalnie wysokie, ale i tutaj zdarzają się ciekawe rzeczy. Codemasters ograniczyło się tutaj do skalowanej rozdzielczości Full HD (preset Quality) i do 60 klatek na sekundę. Twórcy do gry zestawiają ze sobą karty NVIDIA GeForce RTX 4080 SUPER / GeForce RTX 5080 oraz Radeona RX 7900 XTX. Jest to nieoczekiwane połącznie, wiedząc że AMD RDNA 3 ma znacznie słabsze rdzenie RT niż NVIDIA... chyba że ponownie dokonano wyjątkowo dobrej optymalizacji dla kart AMD, o czym się zapewne niedługo przekonamy.

Źródło: Codemasters
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 15

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.