kompresja danych
AMD ujawnia szczegóły na temat Neural Texture Block Compression. Algorytm pozwoli zmniejszyć rozmiar tekstur

Jednym z problemów współczesnych gier są wymagania w zakresie przestrzeni dyskowej. Dzisiaj nikogo nie zaskakują już produkcje AAA, które zajmują ponad 150 GB. Znacząca część tej wartości to coraz bardziej szczegółowe tekstury, bez których trudno wyobrazić sobie grę z dobrą oprawą graficzną. Częściowo problem ten może rozwiązać algorytm AMD Neural Texture Block Compression (NTBC), którego szczegóły zostały zaprezentowane przez amerykańską firmę.
YouTube jako nieskończony magazyn na dane? Jest na to sposób, choć to bardziej tylko sztuka dla sztuki

Czasy, kiedy mieliśmy magazyn danych w chmurze o odpowiedniej pojemności, a w dodatku bez opłat minęły bezpowrotnie. Niegdyś zadowalające 15 GB, dziś z trudem wystarcza na dłuższy czas. Oczywiście mamy dość dużo alternatywnych rozwiązań tego problemu. Jednym z nich podzielił się użytkownik GitHuba (a jakżeby inaczej). Okazuje się, że można wykorzystać YouTube jako magazyn na pliki i to w zupełności za darmo. Niestety, jest kilka haczyków.
Test kart graficznych AMD Radeon RX 9060 XT vs NVIDIA GeForce RTX 5060 Ti - Waga kogucia doładowana 16 GB pamięci?
NVIDIA z totalną dominacją na rynku kart graficznych dla PC. Intel na tym rynku praktycznie nie istnieje
AMD Radeon RX 9060 XT - pierwsze wyniki testów potwierdzają niższą wydajność od GeForce'a RTX 5060 Ti
AMD Radeon RX 9070 XT - modele z pamięciami GDDR6 od Samsunga są trochę wolniejsze od tych z modułami od SK hynix
AMD broni Radeona RX 9060 XT w wersji 8 GB. Taka pojemność VRAM rzekomo nadal wystarcza wielu graczom