kompresja danych
AMD ujawnia szczegóły na temat Neural Texture Block Compression. Algorytm pozwoli zmniejszyć rozmiar tekstur

Jednym z problemów współczesnych gier są wymagania w zakresie przestrzeni dyskowej. Dzisiaj nikogo nie zaskakują już produkcje AAA, które zajmują ponad 150 GB. Znacząca część tej wartości to coraz bardziej szczegółowe tekstury, bez których trudno wyobrazić sobie grę z dobrą oprawą graficzną. Częściowo problem ten może rozwiązać algorytm AMD Neural Texture Block Compression (NTBC), którego szczegóły zostały zaprezentowane przez amerykańską firmę.
YouTube jako nieskończony magazyn na dane? Jest na to sposób, choć to bardziej tylko sztuka dla sztuki

Czasy, kiedy mieliśmy magazyn danych w chmurze o odpowiedniej pojemności, a w dodatku bez opłat minęły bezpowrotnie. Niegdyś zadowalające 15 GB, dziś z trudem wystarcza na dłuższy czas. Oczywiście mamy dość dużo alternatywnych rozwiązań tego problemu. Jednym z nich podzielił się użytkownik GitHuba (a jakżeby inaczej). Okazuje się, że można wykorzystać YouTube jako magazyn na pliki i to w zupełności za darmo. Niestety, jest kilka haczyków.
Karta graficzna NVIDIA GeForce RTX 5070 już dostępna w cenie poniżej MSRP. Coraz tańszy jest również RTX 5070 Ti
AMD Radeon RX 9070 XT sprzedaje się 10 razy lepiej niż GeForce RTX 5080. A przynajmniej tak wynika z danych sklepu MindFactory
Test karty graficznej MSI GeForce RTX 5060 Ti Gaming 16 GB - Więcej pamięci graficznej, jednak czy proporcjonalnie do wydajności?
Linux Mint vs Windows 11 vs Fedora - który system jest lepszy do gier, pracy i sztucznej inteligencji? Test z NVIDIA GeForce RTX 4090
Serwis PurePC idzie z duchem czasu i oddaje się w ręce sztucznej inteligencji. Szykujcie się na jeszcze więcej newsów i artykułów!