early access
- 1
- 2
- następna ›
Titan Quest II - nowy materiał prosto z Future Games Show. Twórcy przygotowują nas do letniego Early Access

Początek czerwca wypełniony jest pokazami prezentującymi zbliżające się premiery. Jakkolwiek State of Play nie porwało zbyt wielu osób, Summer Game Fest niejednokrotnie pozytywnie zaskoczyło, pokazując między innymi spin-off Dying Light, Resident Evil 9, czy zaskakując premierą dodatku do Lies of P. Ale w ten weekend pojawiło się jeszcze Future Games Show - bardziej kameralne wydarzenie, jednak i tam można znaleźć ciekawe treści, w tym Titan Quest II.
Tainted Grail: The Fall of Avalon - zbierająca świetne oceny polska gra z rozgrywką przypominającą Skyrima wychodzi z Early Access

W zeszłym roku mieliśmy premierę wczesnego dostępu wydawanego przez Awaken Realms tytułu od Questline. Z początku polskie studio mogło wzbudzać pewne wątpliwości, czy podoła zadaniu. Wszak w punkcie startowym trudno było mówić o jakimś wielkim hicie. Jednak im bliżej premiery właściwej wersji, tym więcej graczy doceniało wysiłek zespołu. I co najważniejsze, szczyt osiągnięto idealnie pod wejście na rynek z ukończonym projektem.
No Rest for the Wicked - szef Moon Studios prostuje swoją niepokojącą wypowiedź, tymczasem gra wreszcie ma lepsze opinie

Zapewne nie tak wyobrażali sobie twórcy z Moon Studios sytuację w nieco ponad rok od wejścia No Rest for the Wicked w Early Access. Zwłaszcza, że start był naprawdę dobry - i to pomimo wielu problemów, przede wszystkim technicznych. Piękna grafika, interesujące podejście do gatunku i stale powiększająca się zawartość - wydawało się, że będzie już tylko lepiej. Tymczasem ostatnie miesiące to głównie problemy, choć sytuacja istotnie się poprawia.
La Quimera - twórcy Metro z kolejnym dziwnym ruchem. Gra niespodziewanie się pojawiła, ale we wczesnym dostępie

Dziwne są koleje losu gry studia Reburn. Projekt debiutanckiego zespołu złożonego w sporej mierze z 4A Games wpierw wzbudził zainteresowanie całkiem zachęcającymi materiałami przedstawiającymi wstępnie rozgrywkę i fabularne tło. Im jednak dalej, tym gorzej. Do absurdalnych okoliczności doszło, gdy po pierwszych recenzjach La Quimera została wycofana na kilka godzin przed właściwą premierą. Na tym jednak nie koniec dziwacznych niespodzianek.
Morbid Metal - Ubisoft wydaje slashera z elementami rogue-lite od młodego studia. SF i mnóstwo dynamicznej akcji

Screen Juice to ekipa, na którą prawdopodobnie warto w najbliższym czasie zwrócić uwagę. Pomiędzy wypuszczaniem kolejnych odsłon swoich długich serii a chociażby procesowaniem się o zamknięte serwery gry Ubisoft najwyraźniej znalazło też miejsce na wsparcie w wypuszczeniu całkiem ciekawie zapowiadającej się pozycji. Tym samym niebawem na rynku we wczesnym dostępie pojawi się Morbid Metal, łączący kilka popularnych gatunków.
Path of Exile 2 - zbliża ogromna aktualizacja. Nowa klasa, Ascendancy, opcje craftingu, zmiany w Endgame i wiele innych

Po naprawdę sporym sukcesie na premierę Early Access Grinding Gear Games nieco zwolniło tempo. Na tyle, że znacząco ochłodziło to zapał wielu graczy. Oczywiście pojawiały się kolejne update'y, jednak nadal należy po prostu brać poprawkę na to, że to bardzo wstępny etap rozwoju Path of Exile 2. Początek przyszłego miesiąca będzie za to owocny dla osób, które czekały na jakieś bardziej znaczące zmiany w rozgrywce. Ich zakres jest zaiste spory.
Witchfire - The Astronauts prezentuje plan rozwoju gry aż do długo wyczekiwanego wypuszczenia wersji 1.0

Jesienią miną dwa lata, odkąd The Astronauts wypuściło we wczesnym dostępie Witchfire. Zanurzony w estetyce dark fantasy FPS z elementami RPG i roguelike od początku wzbudzał spore zainteresowanie. Kiedy w roku 2024 pojawił się na Steamie, był już po kilku większych aktualizacjach i został świetnie przyjęty. Polscy deweloperzy przygotowują powoli ostatnią fazę prac przed debiutem pełnoprawnej wersji i atrakcji jest co niemiara.
Path of Exile 2 - Grinding Gear Games szykuje dużą aktualizację. Nowe Ascendancy, unikalne przedmioty i zmiany w Atlasie

Grinding Gear Games niewątpliwie osiągnęło sukces na premierę wczesnego dostępu drugiej odsłony Path of Exile. Choć można było mówić o pewnych niedociągnięciach, dopisała zarówno frekwencja graczy na serwerach, jak i ostatecznie większość pozytywnych opinii. Ostatnio jednak impet trochę opadł, a deweloperzy powoli przygotowują kolejne aktualizacje. W ciągu najbliższych tygodni powinna się pojawić kolejna, dodając kilka ważnych nowości.
Hades II - świetna gra Supergiant Games z Early Access z kolejną wielką aktualizacją. Do akcji wchodzi Ares, wersja 1.0 coraz bliżej

Supergiant Games to jeden z najbardziej kreatywnych zespołów w branży co najmniej ostatniej dekady. Ich gry nigdy nie zachwycały fotorealistyczną grafiką, nie kosztowały też jakoś niesamowicie wiele. Wyróżniały się za to grywalnością, pomysłem na historię, designem i ścieżką dźwiękową. Po tym, jak Bastion, Transistor i Pyre osiągały sukcesy, przebił ich wszystkich pod tym względem Hades, dla wielu dziś tytuł kultowy. A kontynuacja może to przebić.
Chernobylite 2: Exclusion Zone - poznaliśmy datę wejścia gry do Early Access. Udostępniono zwiastun nakreślający narrację

Jak wiemy od jakiegoś czasu, polscy twórcy z The Farm 51 starają się iść za ciosem i po całkiem sporym sukcesie pierwszej odsłony Chernobylite przygotować kontynuację. Wygląda jednak na to, że nie pragną tworzyć tytułu, który stanowi raptem typowy sequel, a coś, co będzie się wyróżniało. Stąd też od jakiegoś czasu można ich wesprzeć na Kickstarterze, do końca którego pozostało kilka dni. Tymczasem dostaliśmy garść nowych informacji o projekcie.
StarRupture - na Green Hell 2 jeszcze trochę zaczekamy, ale Polacy udostępnili gameplay trailer survivala SF z otwartym światem

Gry, w których eksplorujemy nieznane miejsca, zazwyczaj mają spory potencjał. Przeważnie zajmują one niewielki aspekt danego tytułu, inne to jednak bardzo często symulatory, które nierzadko lepiej zostawić. Ale może w jakimś zakresie swoje pokaże zespół Creepy Jar. Twórcy Green Hell nie tworzą RPG na wielką skalę, poruszając się w innym gatunku, ale pewne podobieństwa do nich można znaleźć. Do tego na pierwszych materiałach wygląda całkiem nieźle.
Recenzja Path of Exile 2, czyli pogromcy Diablo 4. Opinia po wielu godzinach spędzonych w Early Access

Gatunek hack'n'slash jest wręcz ordynarnie banalnym konceptem. W praktyce sprowadza się on do przechodzenia z punktu A do B, pomiędzy którymi czyha na nas chmara przeciwników do zniszczenia. Jasne, miejscami pojawiają się misje poboczne i jakieś tam tło fabularne. Wszystko to jednak stanowi pretekst do rozwijania naszej postaci, zbierania coraz to lepszego wyposażenia i eksterminacji niemal wszystkiego, co się rusza. A jednak dekady temu David Brevik i Blizzard North rozpoczęli coś, co jest niezwykle popularne...
Path of Exile 2 - Grinding Gear Games budzi się na nowy rok i szykuje aktualizację mającą poprawić mnóstwo problemów

Trudno przypomnieć sobie sytuację, w której gra znajdująca się we wczesnym dostępie cieszyła się aż tak dużym wzięciem i praktycznie wszystko z nią związane zostaje poddane analizie. Grinding Gear Games długo tworzyło swój projekt, ale wreszcie zameldowali się z nim w grudniu ubiegłego roku. Zważmy na to, że aż do wersji 1.0 nie jest to produkt darmowy, jednak i tak przyciągnął masę graczy. Naturalnie nie obyło się bez szeregu problemów.
Path of Exile 2 - oto wyczekiwana premiera Early Access. Milion graczy wyrusza do Wraeclast. Dobre oceny i... zapchane serwery

Raczej nie da się tutaj mówić o jakiejś większej niespodziance czy czarnym koniu, bo wieści o jakości nowej części od Grinding Gear Games rozchodzą się już od wielu miesięcy, ale na pewno trudno było przewidzieć aż takie zainteresowanie. A jednak materiały związane z tytułem nieprawdopodobnie nakręciły społeczność, w tym osoby niemające dotąd wiele wspólnego z serią. Trochę trzeba było czekać, ale w końcu dochodzi do okazałej premiery.
Delta Force - zwiastun obiecującej gry bazującej na filmie Black Hawk Down od Ridleya Scotta. Debiut Early Access

Sporo mamy ostatnio mocnych premier. Dopiero co na rynek wszedł STALKER 2, a grudzień również ma w zanadrzu co nieco. Indiana Jones od studia MachineGames pokaże, co potrafi, ale chyba najbardziej błyszczy Path of Exile 2. Wciąż jednak pozostaje jeszcze parę innych tytułów, w tym robiące naprawdę dobre wrażenie Delta Force. Gra free-to-play została już wstępnie ograna przez część osób, pojawił się też świeży trailer, no i mamy premierę Early Access.
Priest Simulator: Vampire Show - dziwaczny wpis deweloperów. Early Access wieńczy rozwój gry, bo... im się nie chce

Zespół Asmodev nie jest jakoś szeroko znany w branży. Założone w 2018 roku warszawskie studio zajęło się paroma projektami, które zyskały trochę dobrych ocen i pewną grupę odbiorców, aczkolwiek nigdy nie odbiło się to szerszym echem. Znacząco wybił się pod tym względem Priest Simulator: Vampire Show, który pojawił się dwa lata temu we wczesnym dostępie. Wkrótce zresztą tytuł z niego wychodzi, ale spotyka się to z osobliwą deklaracją.
Path of Exile 2 - masa nowych materiałów od Grinding Gear Games. Intro gry, zawartość endgame'owa i nie tylko

Nierzadko mówi się o pogromcy Diablo IV (w dużej mierze przez wzgląd na to, jak wielu gra rozczarowała), ale chyba o żadnym tytule nie wspomina się w tym kontekście tak często, jak właśnie o projekcie Grinding Gear Games, który już niebawem pojawi się we wczesnym dostępie. Długo trzeba było czekać, ale deweloperzy na każdym kroku starają się udowodnić, że naprawdę warto. Teraz zaś można obejrzeć obiecany przedpremierowy zestaw materiałów.
GreedFall 2: The Dying World - kiepskie przyjęcie we wczesnym dostępie. Krytyka walki, optymalizacji i ogólnego konceptu

Na przestrzeni lat Early Access przynosiło różny skutek. Nieraz trafiał się taki Hades czy Baldur's Gate 3, ale mimo wszystko to przypadki, które wyjątkowo mocno wyróżniają się na plus. Nie zawsze jednak idzie tak dobrze, do tego nie każdy gracz ma ochotę sprawdzać tytuł, który siłą rzeczy nie jest ukończony. Powróciwszy do swojego największego hitu, zespół Spiders zdecydował się na tego typu manewr, a od paru dni można było to wstępnie zweryfikować.
Heroes of Might and Magic: Olden Era zaskoczeniem targów Gamescom 2024. Pierwsza zapowiedź prequela kultowej serii

Chyba trudno byłoby znaleźć zbyt wielu obrońców najnowszych odsłon Heroes of Might and Magic. Seria cieszyła się triumfami lata temu - czego najlepszym dowodem jest fakt, iż najczęściej gra się właśnie w klasyki, z legendarną "trójką" na czele. I wydawało się, że tak gracze, jak i deweloperzy zdążyli już sobie odpuścić próbę odnowienia jej, w międzyczasie pojawiło się też Songs of Conquest. Tymczasem na trwającym evencie doszło do czegoś niespodziewanego.
No Rest for the Wicked - gra twórców Ori rozwija się. Ogrom zmian i nowych funkcji, w tym reset zdolności, DLSS/FSR i poprawki grafiki

Po sukcesach z serią Ori Moon Studios zdecydowało się przygotować coś docelowo znacznie ambitniejszego. Doświadczyliśmy tego na własnej skórze świeżo po premierze Early Access, gdy pomimo wielu imponujących aspektów gra posiadała jednocześnie sporo problemów - głównie związanych z kwestiami technicznymi. Zresztą w dalszym ciągu deweloperzy w pocie czoła wykonują kolejne poprawki. Żadna z dotychczasowych nie może się jednak równać z najnowszą.
Hades II - twórcy chwalą się wejściem do Early Access. Gra już teraz dostępna na komputery osobiste

Gdy kilka lat temu Supergiant Games wprowadziło pierwszego Hadesa, raczej mało kto brał w ogóle pod uwagę, że w przyszłości przyjdzie nam oczekiwać kontynuacji. Poza tym, że historia wydawała się być jednorazowa, korzystanie z tego samego IP byłoby dla studia nowością. A jednak okazało się, że jest o czym opowiadać. Za nami techniczne testy, po których obiecano rychłą premierę gry we wczesnym dostępie. I deweloperzy słowa dotrzymali.
Terminator: Survivors - Nacon opowiada o szczegółach nadchodzącej gry. Fabularny kontekst, PvE, Unreal Engine 5 i inne

Uniwersum Terminatora to wciąż potencjalnie całkiem wdzięczne podłoże dla nowych projektów. O ile filmowy przemysł swoimi ostatnimi produkcjami (a w zasadzie w jakimś stopniu każdą po części drugiej) wyczerpał na pewien czas źródełko, o tyle gry mają się całkiem dobrze. Kilka lat temu polskie studio Teyon wprowadziło Terminator: Resistance, udanego FPS-a, w lutym zaś Slitherine pojawiło się z dobrze ocenianą strategią - Terminator: Dark Fate - Alliance. Tej jesieni z kolei Nacon wprowadzi franczyzę...
Wizardry: Proving Grounds of the Mad Overlord - poznaliśmy datę premiery wyjścia z Early Access remake'u kultowej gry sprzed dekad

W roku 1981 rozpoczął się jeden z najbardziej długowiecznych cykli w branży. Andrew Greenberg wraz z Robertem Woodheadem wypuścili na Apple II bodaj pierwszą grę, w której mogliśmy kierować drużyną bohaterów. We wrześniu zeszłego roku zespół Digital Eclipse wypuścił zaś we wczesnym dostępie remake tej klasyki. I choć trafił on do stosunkowo wąskiej grupy odbiorców, zbiera bardzo dobre oceny. Teraz czekamy już na właściwą wersję tytułu.
7 Days to Die - ponad 10 lat w Early Access i wreszcie widoki na wersję 1.0. Twórcy prezentują swoje przyszłe plany

Pod koniec 2013 roku wśród wielu gier, które wskoczyły do wczesnego dostępu, znajdował się tytuł od studia The Fun Pimps Entertainment. Od tamtej pory niemal wszystkie pozycje doczekały się ukończenia - z pewnością znaleźlibyśmy przykłady wypuszczonych kontynuacji - ale 7 Days to Die w dalszym ciągu tkwi tam gdzie wcześniej. A przynajmniej w teorii, bo gra stale się rozwija i wbrew pozorom cieszy się świetnymi opiniami. A do tego wkrótce nastąpi nie lada przełom.
No Rest for the Wicked - dole i niedole na Isola Sacra. Wrażenia po zmaganiach w Early Access gry twórców serii Ori

Early Access jest i chyba już zawsze pozostanie w jakimś stopniu sporną kwestią. Dla jednych to na przykład zwykła próba naciągnięcia graczy na kasę przed powstaniem właściwej wersji gry, inni widzą w tego typu strategii potencjalny stały kontakt ze społecznością. Każdy z wymienionych punktów widzenia znajdzie własne przykłady, choć ci ostatni mogą triumfować po sukcesie takiego Baldur's Gate 3. Tymczasem na rynek we wczesnym dostępie weszło No Rest for the Wicked. Z tej okazji uznałem, że...
Vivat Slovakia - słowacki tytuł w stylu GTA już we wczesnym dostępie. Pojawiły się pierwsze oceny graczy

Jeszcze trochę czasu upłynie, nim ogramy sobie szóstą część GTA. Zawsze jednak można poszukać sobie jakiegoś gatunkowego substytutu, nim dojdzie do wyczekiwanej z dawna premiery. I nie mówimy tutaj jedynie o powrocie do którejś z gier Rockstara, czy też może którejkolwiek modyfikacji do tychże. Studio Team Vivat od pewnego czasu szykowało projekt bazujący na tym gatunku z całkiem intrygującym klimatem. Teraz wreszcie wchodzi w Early Access.
Future Games Show: Spring Showcase 2024 - przegląd najciekawszych zapowiedzi. Star Wars Outlaws, Hellblade II i inne

Jeżeli chodzi o tegoroczne eventy, wszystko dopiero powoli się rozkręca, a te głośniejsze pojawią się dopiero nieco później. Mimo wszystko warto zerknąć na Future Games Show - chociażby przez wzgląd na całkiem pokaźną liczbę prezentowanych gier. Wiosenny pokaz reprezentuje bowiem zarówno najbardziej oczekiwane gry AAA, jak i interesujące pozycje z segmentu indie. Inna sprawa, że nie każdy miał ochotę przeczekiwać np. wygłupów prezenterów...
Last Epoch - kolejny obiecujący konkurent dla Diablo IV wkrótce z pełną wersją. Zwiastun przygotowuje do wyjścia z Early Access

Choć zeszły rok przyniósł fanom gier hack'n'slash długo wyczekiwaną czwartą odsłonę Diablo, można było mówić o sporym niedosycie. Co prawda Blizzard stara się udoskonalać swoją priorytetową grę, ale od dawna już niejeden rozczarowany gracz poszukiwał jakiejś gatunkowej alternatywy. Kandydatów znajdziemy, bo poza Path of Exile 2 całkiem zachęcający jest projekt od Eleventh Hour Games. Wczesny dostęp zyskał pewną popularność, czas na krok dalej.
Pioneers of Pagonia debiutuje we wczesnym dostępie - to duchowy spadkobierca cyklu The Settlers od ojca tej właśnie serii

W Steam Early Access zadebiutowała właśnie wczesna wersja gry pt. Pioneers of Pagonia, czyli strategii o budowaniu małego królestwa. Wszystko to autorstwa Volkera Werticha, a więc ojca szalenie udanego cyklu The Settlers. Gra w pełnej, ostatecznej wersji będzie kosztowała ok. 140 zł, jednak obecnie, z okazji wejścia do early access, można ją kupić już za 118 zł, a więc z 15-procentową promocją. Już teraz wiemy, że produkcja pojawi się tylko na PC i otrzyma polskie napisy. Autorzy zakładają, że...
Witchfire - The Astronauts z siedmiominutowym materiałem z rozgrywki. Nadszedł czas na polowanie na wiedźmy

W następnym tygodniu CD Projekt RED podzieli się z nami wyczekiwanym Phantom Liberty, ale nieco wcześniej dostaniemy inny obiecujący projekt z rodzimej stajni - a przynajmniej jego wersję w Early Access. Dużo czasu minęło od ogłoszenia tytułu, nie obyło się także bez przekładania premiery, aczkolwiek The Astronauts wreszcie wyszli z nim na prostą. Już teraz zatem pierwsi gracze sprawdzili Witchfire, natomiast deweloperzy zamieścili jeszcze jedno ciekawe wideo.
Hades II - nowy tytuł studia Supergiant Games z ważnymi szczegółami. Poznaliśmy orientacyjną datę premiery Early Access

Na rynku funkcjonują od lat, zachwycając fanów oryginalnymi pomysłami i jednocześnie demonstrując, że aby stworzyć coś ciekawego, nie trzeba koniecznie posiadać ogromnych zasobów finansowych. Koniec końców u Supergiant Games wszystko sprowadza się do świeżej wizji i sprawnego żonglowania gatunkami. Ale dopiero Hades rozbił bank, stając się największą pozytywną niespodzianką 2020 roku. Nie dziwią zatem plany kontynuacji.
SYNCED oraz Witchfire - kolejne gry z dodaną obsługą NVIDIA DLSS 3. Niektóre tytuły skorzystają z poprzedniej wersji technologii

W celu poprawienia wydajności wielu gier producenci często decydują się na implementację dostępnych rozwiązań, które pomagają uzyskać większą liczbę klatek na sekundę, a przy tym zachować odpowiednią jakość. Jednym z nich jest DLSS (Deep Learning Super Sampling) od NVIDII. Dzięki uczeniu maszynowemu i wykorzystaniu sieci neuronowej technologia ta umożliwia wygenerowanie klatek o wyższej rozdzielczości od natywnie wyświetlanej, a przy tym zwiększa płynność rozgrywki. Kolejne tytuły otrzymały...
Life by You - rywal The Sims 4 z przesuniętą datą premiery wczesnego dostępu. Twórcy zwracają pieniądze za preordery

Na początku tegorocznej wiosny Paradox Interactive zapowiedziało całkiem interesującą pozycję. Pojawiła się bowiem szansa na stworzenie liczącej się konkurencji dla rządzącej i dzielącej na rynku serii The Sims. Pierwsze materiały wskazywały na ambitne podejście, a Early Access miało ukazać się jeszcze tej jesieni, pokazując w praktyce, do czego zmierzają twórcy. Jak się okazuje, musimy jednak nieco dłużej zaczekać, żeby móc sprawdzić ten projekt.
Witchfire - zaprezentowano nowy zapis rozgrywki z gry polskiego studia The Astronauts. Znamy też datę debiutu tytułu

Proces produkcji strzelanki Witchfire trwa już wiele lat. Wystarczy przypomnieć, że projekt był pierwotnie zapowiedziany w 2017 roku. Od tego czasu przeszedł sporo zmian koncepcyjnych. Wygląda jednak na to, że polskie studio The Astronauts jest niemal gotowe do udostępnienia pierwszej wersji gry. Na Summer Game Fest 2023 zaprezentowano nowy, choć dosyć krótki, zapis rozgrywki, a także ujawniono, kiedy produkcja trafi na rynek.
Darkest Dungeon II - po weekendzie gra wychodzi z wczesnego dostępu. Pojawiła się premierowa zapowiedź

Minęło całkiem sporo czasu, ale wreszcie doczekaliśmy się wprowadzenia sequela jednej z najtrudniejszych współczesnych gier w swojej właściwej wersji. Dotąd posiadacze pecetów mogli sprawdzić ten tytuł jedynie na Epic Games Store w Early Access, w swoim czasie zaś tymczasowo pojawiła się wersja demo tej gry z okazji Steam Next Fest. Red Hook Studios wprowadziło wiele nowości do konceptu, teraz natomiast dojdzie do ostatecznej weryfikacji.
Torchlight: Infinite - poznaliśmy datę wyjścia finalnej wersji hack'n'slasha. Szykuje się przystawka przed Diablo IV

Jesienią ubiegłego roku w ramach wczesnego dostępu studio XD Games wypuściło w modelu free-to-play spin-off całkiem popularnej serii Torchlight. I mimo, że wielu do dziś nie darzy sympatią tej przeznaczonej w dużej mierze na urządzenia mobilnej odsłony (z racji kierunku porównywanej nierzadko z Diablo Immortal), odbiór graczy był dotąd całkiem pozytywny. Już wkrótce przekonamy się, ile warte będzie całe to przedsięwzięcie po wejściu we właściwą fazę.
- 1
- 2
- następna ›
Test kart graficznych AMD Radeon RX 9060 XT vs NVIDIA GeForce RTX 5060 Ti - Waga kogucia doładowana 16 GB pamięci?
NVIDIA z totalną dominacją na rynku kart graficznych dla PC. Intel na tym rynku praktycznie nie istnieje
AMD Radeon RX 9060 XT - pierwsze wyniki testów potwierdzają niższą wydajność od GeForce'a RTX 5060 Ti
AMD broni Radeona RX 9060 XT w wersji 8 GB. Taka pojemność VRAM rzekomo nadal wystarcza wielu graczom
AMD Radeon RX 9070 XT - modele z pamięciami GDDR6 od Samsunga są trochę wolniejsze od tych z modułami od SK hynix