DOOM: The Dark Ages - twórcy o stylistyce gry. Otwarte przestrzenie i pełnokrwiste klimaty średniowiecznego dark fantasy
Ten rok zaczął się dla branży całkiem nieźle. Przede wszystkim dzięki Kingdom Come Deliverance II. Ale najbliższe miesiące wcale nie muszą wyglądać gorzej. Zwłaszcza, że szykujemy się na mocną premierę od id Software. W szczególności najnowsza zapowiedź DOOM: The Dark Ages mogła pokazać, że po Eternal da się jeszcze trochę pobawić gatunkiem. Do premiery niespełna trzy miesiące, a tymczasem deweloperzy co jakiś czas opowiadają o swoim projekcie.
DOOM: The Dark Ages ma oferować różnorodne doświadczenie, gdzie nie będzie brakowało otwartych, zapewniających swobodę lokacji, a całość będzie utrzymywana w mrocznej stylistyce dark fantasy.
DOOM: The Dark Ages - nowe materiały z Xbox Developer Direct. Znamy wymagania sprzętowe wersji PC
Jak wynika zarówno z dotychczasowych materiałów, jak i ostatniego wywiadu reżysera Hugo Martina z redakcją magazynu Edge, id Software chce przesuwać kolejne granice w trakcie pracy nad nową odsłoną swojej legendarnej serii. Decydując się na prequel opowieści o Doom Slayerze i wprowadzając ją do stylistyki średniowiecznego fantasy, twórcy mogli dodać do DOOM: The Dark Ages jeszcze więcej brutalnych narzędzi do zabijania - na czele z metalową kulą na łańcuchu, czy robiącą furorę na trailerach piłotarczą. Nie wspominając już o opcji walki w mechu bądź dosiadaniu smoka z doczepioną wieżyczką na grzbiecie.
DOOM The Dark Ages otrzyma na premierę Path Tracing. Wiedźmin 4 skorzysta z najnowszych technologii NVIDIA RTX
Ale żeby mieć w ogóle miejsce na pewne popisy, potrzeba przestrzeni. Wśród przygotowywanych lokacji ma się znaleźć miejsce na największe poziomy w historii serii - idealne dla widowiskowych bitew i poszukiwania sekretów. "Możecie rozpocząć rozgrywkę od chodzenia po typowych dungeonach, by w drugiej partii poziomu przejść do otwartych sekwencji" - wyjaśnia Martin. - "Postaramy się, by gracz był w stanie poczuć, że zapewniamy mu odpowiednią dozę różnorodności". Warto odnotować, że pomimo częściowo sandboksowych terenów, deweloperzy będą unikać platformowych sekwencji, jakie znamy z Doom Eternal.
Powiązane publikacje

Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
0
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32