DOOM: The Dark Ages - grę będzie można ukończyć używając wyłącznie broni białej. Nowy wymagający wróg na horyzoncie
Trwają przygotowania do bezapelacyjnie jednej z kilku największych premier tego roku. id Software stara się regularnie podnosić poprzeczkę wypuszczając kolejne odsłony swojej najważniejszej serii. I tak po DOOM z 2016 roku pojawiło się już naprawdę mocno odchodzące od klasyki Eternal, a w połowie maja swoją premierę będzie miało The Dark Ages. Obecnie twórcy udzielają wywiadów, w których opowiadają o różnych szczegółach swojego projektu.
Deweloperzy pracujący nad DOOM: The Dark Ages zdradzili, że teoretycznie będziemy mieli możliwość przejścia gry polegając tylko na tarczy i broni do walki wręcz. Co więcej, pojawi się specjalny rodzaj przeciwnika przypominającego marudera z DOOM: Eternal.
DOOM: The Dark Ages - twórcy o stylistyce gry. Otwarte przestrzenie i pełnokrwiste klimaty średniowiecznego dark fantasy
Jakkolwiek kolejne odsłony serii zawsze były otwarte na różnych graczy, DOOM to także potencjalny poligon dla osób szukających wyzwań. Temat ten poruszono również w jednym z wywiadów dla numeru PC Gamera. Reżyser gry Hugo Martin zdradził na przykład, że nic nie stoi na przeszkodzie, by spróbować przejść The Dark Ages ograniczając się wyłącznie do broni białej. Porównał to do sytuacji z gry id Software z 2016 roku, gdy ludzie przechodzili grę używając jedynie startowego pistoletu (na tyle słabego, że w Eternal w ogóle nie występował). Podkreślono jednak, że mimo wszystko nie tworzą gry na podobieństwo Dishonored, gdzie szukanie alternatywnych rozwiązań jest zupełnie naturalne.
DOOM: The Dark Ages - nowe materiały z Xbox Developer Direct. Znamy wymagania sprzętowe wersji PC
Można powiedzieć, że DOOM: The Dark Ages ma nawiązać do wyzwań, jakie stawia sobie społeczność związana z grami FromSoftware, gdy np. pokonują wszelkie przeciwności w Dark Souls czy Bloodborne bez levelowania. W tej samej rozmowie Martin dodał, że gracze spotkają się z Agadon Hunterem, wyzwaniem stanowiącym odpowiednik Marudera z DOOM: Eternal - dość kontrowersyjnego demona, wręcz swoistego minibossa, na jakiego co jakiś czas natykał się Slayer. Choć Agadon nie będzie bezpośrednio wzorowany na Maruderze, również ma sprawdzać, jak dobrze gracz opanował kluczowe mechaniki rozgrywki.
Powiązane publikacje

Pixgun - intrygujące demo gry 2D w stylu pixel art debiutuje na festiwalu Steam Next od niezależnego polskiego studia
6
Postal 2 Redux - powstaje odświeżona wersja jednej z najbrutalniejszych gier w historii
17
Silent Hill Remake oficjalnie potwierdzony. Polskie studio Bloober Team bierze się za odświeżenie pierwszej gry z serii
8
Wiedźmin 3 może otrzymać jeszcze jeden dodatek do gry. Nowa zawartość ma powstawać we współpracy ze studiem Fool's Theory
49