Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Intel XeSS 2.1 umożliwi korzystanie ze skalowania oraz generatora klatek na kartach NVIDIA GeForce i AMD Radeon

Damian Marusiak | 01-08-2025 16:15 |

Intel XeSS 2.1 umożliwi korzystanie ze skalowania oraz generatora klatek na kartach NVIDIA GeForce i AMD RadeonTechnika skalowania Intel XeSS 2 zadebiutowała jesienią zeszłego roku, wraz z pierwszymi kartami graficznymi Intel ARC Battlemage, opartymi na architekturze Xe2. Udoskonalona wersja XeSS poszerzyła zakres możliwości zarówno o generator klatek (XeSS Frame Generation) jak również redukcję opóźnienia (XeLL - Xe Low Latency). XeSS 2 od początku był jednak oferowany wyłącznie na układach graficznych producenta. Nowy pakiet SDK dla XeSS 2.1 zmienia ten stan rzeczy.

Intel opublikował zestaw programistyczny dla techniki XeSS w wersji 2.1. Nowa wersja od teraz wspiera również karty graficzne NVIDIA GeForce oraz AMD Radeon, które obsługują Shader Model w wersji 6.4 i wyżej.

Intel XeSS 2.1 umożliwi korzystanie ze skalowania oraz generatora klatek na kartach NVIDIA GeForce i AMD Radeon [1]

Intel XeSS 2 to nowa wersja techniki skalowania, łącząca w sobie funkcje Super Resolution, Frame Generation oraz XeLL

Intel opublikował najnowszy zestaw programistyczny dla techniki XeSS, teraz zaktualizowanej do wersji 2.1. Oprócz poprawy znanych błędów czy ulepszenia stabilności obrazu po skalowaniu, nowe pliki stały się w końcu bardziej otwarte dla kart graficznych innych producentów. Od teraz, jeśli tylko XeSS 2.1 będzie zaimplementowane w danej grze, z jego możliwości skorzystają także posiadacze kart graficznych NVIDIA GeForce oraz AMD Radeon. Dotyczy to nie tylko skalowania Super Resolution, ale również XeSS Frame Generation oraz XeLL, choć w tym ostatnim przypadku mowa wyłącznie o działaniu jednocześnie z generatorem klatek (XeLL jako osobna technologia nie będzie dostępna poza kartami Intela).

Wymagania sprzętowe Mafia: The Old Country. Gra zaoferuje skalowanie NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4, Intel XeSS 2 oraz TSR

Aby skorzystać z możliwości Intel XeSS 2.1 poza ekosystemem Intela, wymagana będzie karta graficzna z Shader Model 6.4 oraz Windows 10 lub nowszy. Tym samym pełna forma skalowania otwiera się przed takimi kartami jak NVIDIA GeForce GTX 1000 i nowszymi generacjami (Pascal, Turing, Ampere, Ada Lovelace, Blackwell) oraz AMD Radeon RX 5000 i nowszymi (RDNA, RDNA 2, RDNA 3, RDNA 4). Intel XeSS 2.1 w swojej otwartej formie może okazać się ciekawą alternatywą dla AMD FSR 3.1 Frame Generation, który jest oferowany w wielu grach... pod warunkiem, że gier z XeSS 2.1 będzie szybko przybywać, a to nie jest takie oczywiste.

Intel XeSS 2.1 umożliwi korzystanie ze skalowania oraz generatora klatek na kartach NVIDIA GeForce i AMD Radeon [2]

Intel XeSS 2.1 umożliwi korzystanie ze skalowania oraz generatora klatek na kartach NVIDIA GeForce i AMD Radeon [3]

Źródło: Intel
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 12

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.