DOOM: The Dark Ages otrzyma Path Tracing oraz DLSS Ray Reconstruction w czerwcu. DLSS 4 już w 125 grach
Kilka dni temu zadebiutowała gra DOOM: The Dark Ages. Produkcja działa na silniku id Tech 8 i jest kolejnym tytułem, po Indiana Jones i Wielki Krąg, gdzie na silniku jest obligatoryjnie działający Ray Tracing, bez możliwości jego wyłączenia. Gra na długo przed premierą miała także obiecane wsparcie dla Path Tracingu oraz DLSS Ray Reconstruction, choć nie wiedzieliśmy kiedy aktualizacja zostanie wydana na PC. Podczas targów Computex w Tajpej, NVIDIA ogłosiła przybliżoną datę premiery owej aktualizacji.
NVIDIA ogłosiła, że aktualizacja dodająca Path Tracing oraz DLSS Ray Reconstruction do gry DOOM: The Dark Ages, zadebiutuje w czerwcu. Ponadto firma chwali się obecnością DLSS 4 już w przeszło 125 grach i programach.
Test wydajności DOOM: The Dark Ages - Starsze karty graficzne go nienawidzą! Potrzebna jest sprzętowa obsługa ray tracingu
Path Tracing w DOOM: The Dark Ages wpłynie jeszcze mocniej na jakość globalnego oświetlenia, znacząco ulepszy odbicia oraz poprawi cieniowanie. Do tego dojdzie także obsługa DLSS Ray Reconstruction, poprawiające chociażby jakość odbić względem surowej wersji PT. Aktualizacja, dodająca obsługę obu tych technologii, pojawi się na PC w czerwcu, choć jeszcze bez konkretnej daty. NVIDIA nie podzieliła się również szczegółami dotyczącymi wydajności. Na kilku poniższych zrzutach ekranu można jednak zobaczyć pierwsze porównania. W jednym mamy scenę z dużą ilością ognia, gdzie cała scena z Path Tracingiem wygląda na znacznie żywszą kolorystycznie. Drugie ujęcie skupia się na pokazaniu działania DLSS Ray Reconstruction.
Test DOOM: The Dark Ages PC kontra Xbox Series X. Jakość NVIDIA DLSS 4, AMD FSR, Intel XeSS oraz skalowanie wydajności
Przy okazji targów Computex, NVIDIA ujawniła także, iż technika DLSS 4 jest już dostępna w przeszło 125 grach oraz aplikacjach. Na liście nie brakuje m.in. wspomnianego DOOM: The Dark Ages, Cyberpunk 2077, Final Fantasy XVI, Black Myth: Wukong, Diablo IV (wraz z dodatkiem Vessel of Hatred), STALKER 2 czy The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered. Ogłoszono również kolejne gry, które otrzymają DLSS 4. Na liście znajduje się m.in. dobrze zapowiadający się Crimson Desert, debiutujący wkrótce F1 25, FBC Firebreak od Remedy Entertainment (sieciowy spin-off Control), InZOI czy Wuchang: Fallen Feathers.
DOOM: The Dark Ages PC - DLSS Ray Reconstruction OFF kontra DLSS Ray Reconstruction ON
Nowa aktualizacja pojawiła się również dla gry Portal RTX, który powstał w ramach pakietu RTX Remix. Produkcja została wzbogacona o DLSS 4 oraz technologię RTX Neural Radiance Cache. Ta ostatnia jest ściśle powiązane z Path Tracingiem. Pozwala sztucznej inteligencji na przewidywanie praktycznie nieograniczonej liczby odbić promieni światła na podstawie zaledwie jednego lub dwóch rzeczywistych odbić. To zaś poskutkuje dalszym wzrostem jakości niebezpośredniego oświetlenia, a także wydajności całego procesu. Będąc w temacie RTX Remix, NVIDIA potwierdziła, że w ramach programu zadebiutowało już ponad 100 modyfikacji, znacząco ulepszających wygląd starszych gier. Z kolei kolejne 350 projektów jest w fazie aktywnego przygotowywania. Jak widać, RTX Remix cieszy się wśród entuzjastów sporym zainteresowaniem.
NVIDIA GeForce RTX 5060 Laptop GPU - Poznaliśmy specyfikację mobilnego układu graficznego Blackwell
Jak wiadomo, dzisiaj debiutują karty graficzne NVIDIA GeForce RTX 5060 oraz pierwsze notebooki z układami GeForce RTX 5060 Laptop GPU. Firma już wcześniej omawiała wyniki wydajności desktopowej karty na tle poprzedników, tym razem z kolei podzieliła się pierwszymi szczegółami dotyczącymi mobilnego odpowiednika. Zaprezentowano wykres z osiągami GeForce RTX 5060 Laptop GPU w grach Hogwarts Legacy, Marvel's Rivals oraz STALKER 2. W każdym wypadku włączony był Ray Tracing oraz DLSS 4, przy czym w przypadku GeForce RTX 4060 Laptop GPU aktywny był Frame Generation x2, podczas gdy dla GeForce RTX 5060 Laptop GPU był to Frame Generation w wariancie x4. Nic zatem dziwnego, że na wykresie układ Blackwell wydaje się być średnio ponad 2-krotnie wydajniejszy od poprzednika. Wyniki znajdziecie poniżej i dotyczą one rozdzielczości Full HD (skalowanej z użyciem DLSS 4) oraz maksymalnych ustawień graficznych. TGP wszystkich układów graficznych wynosiło 100 W.
Powiązane publikacje

Next-genowe Red Dead Redeption 2 jeszcze w tym roku? Gra ma zmierzać na Nintendo Switch 2, PlayStation 5 i Xbox Series X|S
56
Stellar Blade - Sony podało szczegóły wersji PC jednej z najlepszych gier 2024 roku. Nowa zawartość, wymagania sprzętowe i inne
28
Star Wars Outlaws - duża aktualizacja z okazji kolejnego DLC. Sporo poprawek w elementach rozgrywki
12
Epic Games Store - Dead Island 2 wchodzi w skład darmowego pakietu sklepu, Happy Game na dokładkę
16