ue4
Intel XeSS 2 w końcu będzie łatwiejsze w implementacji dzięki pakietowi SDK i pluginom do popularnych silników gier

Technika Intel XeSS 2 jest z nami od grudnia 2024 roku, choć jej upowszechnienie przebiega stosunkowo wolno. Do tego stopnia, że niektórzy deweloperzy gier wysyłali zapytania w tej sprawie bezpośrednio do samej firmy. Jednak teraz ma to się diametralnie zmienić dzięki udostępnieniu pakietu Software Development Kit (SDK) oraz odpowiednich pluginów do popularnych silników gier, co ma przyspieszyć implementację tej technologii.
Satisfactory z aktualizacją, która przenosi grę na silnik Unreal Engine 5. Technologia Lumen przenosi grafikę na wyższy poziom

Bardzo udany tytuł Satisfactory, który jest swoistym połączeniem gier pokroju strategii ekonomicznej (budowanie fabryk) oraz symulacyjnych, otrzymał właśnie aktualizację wprowadzającą wielkie zmiany. Mimo że gra wciąż tkwi we wczesnym dostępie, to jest dość dynamicznie rozwijana. Update oznaczony numerem 8 przenosi grę z dotychczasowego silnika Unreal Engine 4, na obecną piątą wersję. Wraz ze zmianami Satisfactory zaczyna korzystać z nowej technologii Lumen.
Prince of Persia: Warrior Within na silniku Unreal Engine 4

Pamiętam jakby to było wczoraj. Rok 2004, wkładam do napędu płytę z kontynuacją Prince of Persia: The Sands of Time (tak, wtedy gry instalowało się jeszcze z płyt!), oglądam klimatyczne lecz stanowczo zbyt długie intro, zaczynam grać i... przegrywam walkę z pierwszym bossem. Cóż, zdecydowanie nie byłem mistrzem w tę grę, lecz mimo to wspominam Prince of Persia: Warrior Within z olbrzymim sentymentem. Jak się okazuje, nie ja jeden. Artysta Jake Missing również musi żywić ciepłe uczucia do tytułu,...
Gra MechWarrior 5: Mercenaries zapowiedziana po 15 latach

Starsi czytelnicy pewnie pamiętają zamierzchłe czasy, kiedy akceleratory 3D wcale nie były obowiązkowym elementem każdego komputera. Tryumfy wtedy świeciła seria gier MechWarrior. Gracz wcielał się w nich w pilota wielkich dwunożnych maszyn bojowych. To co wyróżniało je na tle innych gier akcji z podobnym motywem przewodnim to to, że tytuły z serii były rozbudowanymi symulatorami, w których nie wystarczyło szybko wciskać klawisza "fire". Od premiery ostatniej głównej odsłony minęło jednak kilkanaście...
Powstaje remake Castlevanii z Pegasusa na Unreal Engine 4

Kiedyś gry były lepsze, prawda? Wystarczyło kilka pikseli, osiem poziomów oraz wyśrubowany do granic możliwości poziom trudności, żeby wyrwać fanom elektronicznej rozrywki kilka tygodni z życiorysu. Jasne, fabuła w tych tytułach była szczątkowa, a grafika raczej "umowna", jednak pod tą siermiężną oprawą skrywały się nieskończone wręcz pokłady grywalności. Wiele osób wspomina te czasy z rozrzewnieniem, stąd coraz częściej obserwujemy jak część z nich podejmuje się prób odświeżenia...
Karty graficzne NVIDIA GeForce RTX 50 SUPER mają ukazać się jeszcze w tym roku. To dobra wiadomość dla niecierpliwych graczy
Jaki procesor kupić? Co wybrać w cenie od 400 do 3500 złotych? Lepszy Intel czy AMD? Poradnik zakupowy na lipiec 2025
AMD Radeon RX 9070 XT nadal na szczycie listy bestsellerów w MindFactory. Również tańsze modele RDNA 4 są rozchwytywane
AMD planowało wydanie układu RDNA 3 mającego rywalizować z GeForce RTX 4090? Mamy zdjęcia prototypowego chłodzenia
Sterowniki NVIDIA 590.26 w wersji preview wprowadzają obsługę Smooth Motion dla kart GeForce RTX 4000