Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

engine

Nowy Mass Effect powstaje na silniku Unreal Engine 5. BioWare może wkrótce całkowicie porzucić Frostbite

Nowy Mass Effect powstaje na silniku Unreal Engine 5. BioWare może wkrótce całkowicie porzucić Frostbite

Nieco ponad rok temu studio BioWare potwierdziło, że rozpoczęto prace nad nową częścią sagi Mass Effect. Podczas gali The Game Awards w 2020 roku opublikowano tajemniczy zwiastun, który sugeruje wykorzystanie wątków zarówno z oryginalnej trylogii jak również pobocznej odsłony nazwanej Andromeda. W tym roku z kolei podczas "N7 Day", czyli święta wszystkich fanów Mass Effect, studio opublikowało nowy concept-art, przedstawiający olbrzymi krater przypominający wyglądem Getha. Choć sama fabuła z pewnością...

Apple iPhone 13 vs iPhone 12: Test porównujący smartfony. Oceniamy zasadność wymiany na nowszy model

Apple iPhone 13 vs iPhone 12: Test porównujący smartfony. Oceniamy zasadność wymiany na nowszy model

Przez ostatni rok korzystałem nieprzerwanie ze smartfona Apple iPhone 12, który towarzyszył egzemplarzom testowym urządzeń Samsunga, Xiaomi, realme, Sony oraz wielu innych marek. Z racji „przesiadki” na Apple iPhone 13, której dokonałem kilkanaście dni temu, miałem szansę zestawić możliwości sprzętu z Cupertino jeden do jednego i ocenić zasadność wymiany modelu na tegoroczny. Wiele osób twierdzi, że liczba zmian względem poprzednika jest na tyle skromna, iż migracja na „13-tkę” mija się...

A15 Bionic ze smartfonów Apple iPhone 13 okazuje się wydajniejszy niż w deklaracjach producenta

A15 Bionic ze smartfonów Apple iPhone 13 okazuje się wydajniejszy niż w deklaracjach producenta

Według testów AnandTech chip Apple A15 Bionic, który napędza smartfony serii Apple iPhone 13, nie jest o 50% szybszy od konkurencji, jak deklaruje producent. Uzyskane wyniki pokazują, że sprzęt jest jednak aż o 62% wydajniejszy od alternatywnych modeli. Choć wzrost względem jednostki Apple A14 Bionic nie jest tak dużym krokiem naprzód, jak miało to miejsce zazwyczaj, w dalszym ciągu otrzymujemy istotny progres w porównaniu z poprzednikiem. Zanim przejdziemy do omówienia wniosków płynących z testów,...

Apple A15 Bionic: Szczegóły specyfikacji technicznej nowego SoC ze smartfonów serii Apple iPhone 13

Apple A15 Bionic: Szczegóły specyfikacji technicznej nowego SoC ze smartfonów serii Apple iPhone 13

Podczas wczorajszego eventu Apple zaprezentowało nowe smartfony serii iPhone 13 – modele podstawowy, mini, Pro oraz Pro Max. Wraz z nimi zadebiutował nowy procesor Apple A15 Bionic. Według zapewnień producenta, jednostka oferuje nawet 50% wyższą wydajność niż sztandarowe modele konkurencji. Choć nie miałem jeszcze okazji sprawdzić tytułowego SoC, typuję, iż w tym konkretnym przypadku deklaracje nie są dalekie od stanu faktycznego. Chipsety serii Apple A od lat oferują ponadprzeciętną wydajność,...

Apple szykuje zewnętrzny monitor ze wbudowanym układem A13 Bionic i wsparciem Neural Engine. To ma sens

Apple szykuje zewnętrzny monitor ze wbudowanym układem A13 Bionic i wsparciem Neural Engine. To ma sens

Według najnowszego raportu Apple przygotowuje nowy monitor zewnętrzny, który może być następcą modelu Pro Display XDR. Informacja ta nie byłaby niczym szczególnym, gdyby nie jeden istotny element, który otwiera drogę do nowych zastosowań. Chodzi o chipset Apple A13 Bionic, czyli autorski procesor firmy z Cupertino, który wykorzystano pierwotnie w smartfonach Apple iPhone 11, 11 Pro oraz 11 Pro Max, a następnie wrócono do niego w drugiej generacji iPhone’a SE. Mimo solidnych miesięcy na karku jednostka...

Unreal Engine 5 – Epic Games pokazało nowe demo technologiczne na Xbox Series X. UE5 jest już dostępne w early access

Unreal Engine 5 – Epic Games pokazało nowe demo technologiczne na Xbox Series X. UE5 jest już dostępne w early access

Nieco ponad rok temu Epic Games po raz pierwszy zaprezentowało możliwości silnika Unreal Engine 5. Mieliśmy wówczas okazję zobaczyć działające w czasie rzeczywistym na konsoli PS5 imponujące demo technologiczne Lumen in the Land of Nanite, przy którego opracowaniu wykorzystano Nanite (system zwirtualizowanej geometrii mikrowielokątów) i Lumen (narzędzie pozwalające na stworzenie scen z całkowicie dynamicznym oświetleniem globalnym). Silnik miał zadebiutować w 2021 roku, ale plany udało się spełnić...

NVIDIA Attic - nowe demo technologiczne na silniku Unreal Engine 4 z prezentacją zaawansowanego Ray Tracingu oraz DLSS 2.0

NVIDIA Attic - nowe demo technologiczne na silniku Unreal Engine 4 z prezentacją zaawansowanego Ray Tracingu oraz DLSS 2.0

Wkrótce minie trzy lata, odkąd NVIDIA zaprezentowała pierwsze karty graficzne, sprzętowo wspierające śledzenie promieni w czasie rzeczywistym (Ray Tracing). Od tamtej pory pojawiło się przynajmniej kilkanaście mniej lub bardziej znanych gier, w których efekty RT wykorzystywano na różne sposoby m.in. do polepszenia cieni, odbić na powierzchniach czy też do bardziej zaawansowanej prezentacji globalnego oświetlenia. Od pewnego czasu wiemy także, że jeden z najbardziej popularnych silników graficznych...

Apple pozbawi Epic Games narzędzi deweloperskich. Co dalej?

Apple pozbawi Epic Games narzędzi deweloperskich. Co dalej?

Wojna, bo tak można nazwać spór pomiędzy Apple i Epic Games, którego przedmiotem jest metoda mikropłatności w grze Fortnite, trwa w najlepsze. Sadownicy zdecydowali się właśnie wyciągnąć ciężkie działa. Niezależnie od tego, czy mamy do czynienia ze straszakiem, czy realnymi działaniami zmierzającymi do próby „wyniszczenia” twórców słynnego Battle Royale, sprawa jest poważna. Gigant z Cupertino zagroził studiu zablokowaniem dostępu do narzędzi deweloperskich wykorzystywanych przy tworzeniu...

Unreal Engine 5 ujawniony. Pokaz dema technologicznego na PS5

Unreal Engine 5 ujawniony. Pokaz dema technologicznego na PS5

Firma Epic Games zapowiedziała silnik Unreal Engine 5, dzięki któremu jakość oprawy graficznej w nadchodzących grach na PC oraz konsolach nowej generacji ma wznieść się na nieosiągalny dotąd poziom. Podczas wydarzenia Summer Game Fest zaprezentowano próbkę możliwości nowego silnika za pomocą dema technologicznego działającego w czasie rzeczywistym na konsoli PlayStation 5. W jego przygotowaniu wykorzystano wysokowydajne narzędzia, dzięki którym będzie można osiągnąć znacznie lepsze rezultaty...

Twórcy Call of Duty otwierają nowy oddział w... Polsce!

Twórcy Call of Duty otwierają nowy oddział w... Polsce!

Studio Infinity Ward powinien znać każdy, kto orientuje się czym jest seria Call of Duty. To właśnie to studio znane jest z tak fenomenalnych części jak jedynka, dwójka oraz bodaj najpopularniejsze Call of Duty 4: Modern Warfare. Rok temu wypuścili część nazwaną Call of Duty: Infinite Warfare, a obecnie pracują nad nową odsłoną, która zostanie wydana za dwa lata. Choć od dłuższego czasu nie wiedzieliśmy co się dzieje w studio, dzisiaj dość nieoczekiwanie, Infinity Ward oficjalnie poinformowało...

Test SteelSeries Rival 500 - Mysz do MMO z dobrym sensorem

Test SteelSeries Rival 500 - Mysz do MMO z dobrym sensorem

Analizując wypowiedzi polskich internautów, poszukujących dla siebie najlepszej myszki, bardzo często trafiam na opinie, iż zaopatrzenie gryzonia w więcej, niż 2 przyciski pod kciukiem, to zbędny kaprys. Pogląd ten najczęściej wyznają wielbiciele gier z gatunku FPS oraz gracze, którzy nie widzą sensu w korzystaniu z makr. Sam buszuję czasem po serwerach sieciowych strzelanek, lecz grywam także w inne gatunki, włączając w to MMO. Entuzjaści tej ostatniej gałęzi elektronicznej rozgrywki kochają...

Test wydajności Dishonored 2 PC - Zbrodnia na optymalizacji

Test wydajności Dishonored 2 PC - Zbrodnia na optymalizacji

Pierwotnie chciałem sobie odpuścić pomiary wydajności Dishonored 2, poczułem bowiem zmęczenie spowodowane wcześniejszymi testami Battlefield 1, Call of Duty: Infinite Warfare oraz Titanfall 2, jednak zaledwie kilkuminutowe oględziny najnowszej produkcji Arcane Studios wystarczyły do naładowania baterii. Zapadła męska decyzja - wracam do roboty! Dishonored 2 jest bowiem trudnym przypadkiem, który wzbudził ogromne niezadowolenie społeczności rozczarowanej poziomem optymalizacji, zakrawającym na spektakularną...

Powstaje remake Castlevanii z Pegasusa na Unreal Engine 4

Powstaje remake Castlevanii z Pegasusa na Unreal Engine 4

Kiedyś gry były lepsze, prawda? Wystarczyło kilka pikseli, osiem poziomów oraz wyśrubowany do granic możliwości poziom trudności, żeby wyrwać fanom elektronicznej rozrywki kilka tygodni z życiorysu. Jasne, fabuła w tych tytułach była szczątkowa, a grafika raczej "umowna", jednak pod tą siermiężną oprawą skrywały się nieskończone wręcz pokłady grywalności. Wiele osób wspomina te czasy z rozrzewnieniem, stąd coraz częściej obserwujemy jak część z nich podejmuje się prób odświeżenia...

Test wydajności Gears of War 4 PC - Nareszcie dobra optymalizacja

Test wydajności Gears of War 4 PC - Nareszcie dobra optymalizacja

Jeszcze jeden? Jeszcze jeden! Jeszcze jeden test wydajności!? Dobrze... ponieważ nasza publiczność jest wiecznie nienasycona, karmienie świeżym mięskiem trzeba przeprowadzać regularnie, zwłaszcza iż ostatnio zaserwowany kąsek najdelikatniej rzecz ujmując - okazał się wyjątkowo żylasty. Mafia III była kolejnym wysokobudżetowym tytułem z mizerną oprawą graficzną lecz astronomicznymi wymaganiami sprzętowymi, pozostawiając po sobie ogromny niesmak, ciężkostrawność, a nawet rozwolnienie wśród...

Powstaje remake pierwszego Quake na Unreal Engine 4

Powstaje remake pierwszego Quake na Unreal Engine 4

Czy są tutaj osoby pamiętające pierwszą część Quake? Zapewne tak, bowiem jest to jedna z najbardziej pamiętnych produkcji, która zrewolucjonizowała również rynek strzelanin pierwszoosobowych. A co byłoby gdyby odtworzyć grę przy użyciu współczesnej technologii? Tak się składa, że znaleźli się ochotnicy którzy podjęli się tego zadania. Cała akcja zostanie przeprowadzona przez stosunkowo małe, lecz znane studio zajmujące się fotorealistyczną grafiką 3D. Procedura może trochę potrwać,...

Test SteelSeries Apex M500 - klasyczna klawiatura mechaniczna

Test SteelSeries Apex M500 - klasyczna klawiatura mechaniczna

Co czyni klawiaturę idealną? Jaki przepis należy sporządzić, by dobre wrażenie nie zatarło się jeszcze długo po wyjęciu z pudełka? Czy jest to wszechobecne wszędzie podświetlenie RGB? Elegancki wygląd? Nowatorskie funkcje? A może pionierski kształt przypominający panele w podłokietnikach fotela kapitana USS Enterprise? A to wszystko najlepiej za rozsądną, niewygórowaną cenę? Odpowiedź, jak można się domyślić, nie jest wcale taka oczywista, albowiem każdy człowiek, obcujący na co dzień...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.