Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Nowy Mass Effect powstaje na silniku Unreal Engine 5. BioWare może wkrótce całkowicie porzucić Frostbite

Damian Marusiak | 19-12-2021 17:00 |

Nowy Mass Effect powstaje na silniku Unreal Engine 5. BioWare może wkrótce całkowicie porzucić FrostbiteNieco ponad rok temu studio BioWare potwierdziło, że rozpoczęto prace nad nową częścią sagi Mass Effect. Podczas gali The Game Awards w 2020 roku opublikowano tajemniczy zwiastun, który sugeruje wykorzystanie wątków zarówno z oryginalnej trylogii jak również pobocznej odsłony nazwanej Andromeda. W tym roku z kolei podczas "N7 Day", czyli święta wszystkich fanów Mass Effect, studio opublikowało nowy concept-art, przedstawiający olbrzymi krater przypominający wyglądem Getha. Choć sama fabuła z pewnością jeszcze długo będzie okryta sekretami, poznaliśmy inny szczegół dotyczący produkcji. BioWare bowiem potwierdza, że nowy Mass Effect nie będzie przygotowany na silniku Frostbite, tak jak miało to miejsce w przypadku Dragon Age Inkwizycji, wspomnianej Andromedy czy Anthem.

Jeden z pracowników studia BioWare potwierdził, że nowy Mass Effect nie będzie oparty o silnik Frostbite, a Unreal Engine 5.

Nowy Mass Effect powstaje na silniku Unreal Engine 5. BioWare może wkrótce całkowicie porzucić Frostbite [1]

Recenzja Mass Effect Legendary Edition - Sprawdzamy, czy oficjalny remaster jest w stanie zagrozić fanowskim modom

Brenon Holmes, jeden z producentów w studiu BioWare, który odpowiada za nowego Mass Effecta, opublikował na Twitterze informację, w której informuje o poszukiwaniu programistów mających doświadczenie z silnikiem Unreal Engine 4 oraz 5. W poście znalazła się informacja, że praca związana jest z nową częścią Mass Effect. Już od kilku miesięcy plotkowano o przejściu BioWare z Frostbite na nową wersję Unreal Engine, co miałoby znacząco ułatwić zaprojektowanie gry. Wpis głównego producenta właściwie potwierdza w 100% owe doniesienia.

Mass Effect 5 i Dragon Age 4 zaprezentowane podczas gali The Game Awards 2020. Gry BioWare otrzymały pierwsze zwiastuny

BioWare w swoich trzech ostatnich grach miało ogromne problemy z zaprojektowaniem tytułów (Dragon Age Inkwizycja, Mass Effect Andromeda oraz Anthem) z użyciem silnika Frostbite. Według programistów z kanadyjskiego studia, silnik pierwotnie zaprojektowany przez DICE nie nadawał się do konstrukcji gier RPG w otwartym świecie. Przerabianie Frostbite'a sprawiało tak dużo problemów, że w istotny sposób wpływało to na cały przebieg prac nad grami, co finalnie skutkowało oferowaniem niedopracowanych tytułów. Najwyraźniej Electronic Arts przestało w końcu na siłę forsować silnik DICE we wszystkich swoich grach. Pierwszą jaskółką był Star Wars Jedi: Fallen Order, ale wygląda na to, że takich jaskółek będzie więcej.

Nowy Mass Effect powstaje na silniku Unreal Engine 5. BioWare może wkrótce całkowicie porzucić Frostbite [2]

Źródło: Twitter @BrenonHolmes
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 32

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.