NVIDIA Attic - nowe demo technologiczne na silniku Unreal Engine 4 z prezentacją zaawansowanego Ray Tracingu oraz DLSS 2.0
Wkrótce minie trzy lata, odkąd NVIDIA zaprezentowała pierwsze karty graficzne, sprzętowo wspierające śledzenie promieni w czasie rzeczywistym (Ray Tracing). Od tamtej pory pojawiło się przynajmniej kilkanaście mniej lub bardziej znanych gier, w których efekty RT wykorzystywano na różne sposoby m.in. do polepszenia cieni, odbić na powierzchniach czy też do bardziej zaawansowanej prezentacji globalnego oświetlenia. Od pewnego czasu wiemy także, że jeden z najbardziej popularnych silników graficznych - Unreal Engine 4 - doczeka się wsparcia dla RT, a także DLSS 2.0. NVIDIA w ramach trwającego wydarzenia GPU Technology Conference zaprezentowała nowe demo technologiczne o nazwie Attic, które ma być pokazem możliwości RT na omawianym silniku.
NVIDIA zaprezentowała nowe demo technologiczne o nazwie Attic, które przedstawia kilka rozbudowanych opcji Ray Tracingu oraz DLSS 2.0.
NVIDIA oraz Epic Games zaprezentowali nowe demo technologiczne "RTX Technology Showcase", które ma pokazać kilka zaawansowanych opcji graficznych, ściśle powiązanych ze śledzeniem promieni w czasie rzeczywistym. W ramach konferencji GTC 2021, NVIDIA przedstawia jak niewielkim nakładem pracy programistów można w zauważalny sposób poprawić jakość oprawy graficznej, wykorzystując w tym celu funkcje RT dodane do silnika graficznego Unreal Engine 4. Demo rozgrywa się na strychu (stąd nazwa Attic), a specyficzna budowa miejsca oraz ilość znajdujących się tam elementów sprawia, że jest to wyjątkowo dobry pomysł na prezentację kilku opcji graficznych, ściśle powiązanych z Ray Tracingiem.
Wśród najbardziej rozbudowanych opcji RT w Unreal Engine 4 znajdują się funkcje RTX Direct Illumination oraz RTX Global Illumination. Pierwsza z wymienionych funkcji pozwala twórcom dodawać miliony dynamicznych świateł do środowisk gier bez martwienia się o ograniczenia zasobów. Oczywiście dodawanie owych dynamicznych źródeł oświetlenia odbywa się w czasie rzeczywistym. RTX Global Illumination zapewnia z kolei skalowalne rozwiązania do obliczania oświetlenia pośredniego z wieloma odbiciami bez czasów wypalania, wycieków światła lub innych rozwiązań, które kosztowałby znaczące pogorszenie wydajności w grach. Demo technologiczne pozwala również na aktywację odbić bazujących na śledzeniu promieni oraz bardziej realistycznego zaprezentowania przeźroczystości odpowiednich obiektów. Na koniec pozostaje nam również DLSS 2.0, w tym wypadku wpływający na poprawę wydajności bez zauważalnego pogorszenia jakości obrazu. W demie Attic możemy również szybko zmienić porę dnia, by zobaczyć jak dane efekty RT prezentują się zarówno w dzień jak i w nocy. Pliki dema NVIDII możemy pobrać m.in. z tej strony. Do działania wymagane jest posiadanie najnowszej wersji Windows 10 oraz karty graficznej NVIDIA GeForce RTX (Turing/Ampere) lub AMD Radeon RX 6000 (tak, układy RDNA 2 również otrzymały wsparcie).
NVIDIA Attic (Unreal Engine 4) - Ray Tracing OFF vs Ray Tracing ON
NVIDIA Attic (Unreal Engine 4) - Ray Tracing OFF vs Ray Tracing ON
Powiązane publikacje

Handel nieoficjalnymi kartami graficznymi NVIDII przybrał na sile. Producent stara się ukrócić cały proceder
29
3DMark wzbogacił się o test wydajności z wykorzystaniem techniki AMD FSR 2
18
NVIDIA GeForce RTX 4070 - pojawiły się wiarygodne informacje na temat cen. Będzie taniej niż przewidywano, ale wciąż drogo
68
Cyberpunk 2077 z Path Tracingiem ma działać dobrze na wszystkich kartach graficznych NVIDIA GeForce RTX 4000
65