Intel XeSS 2 w końcu będzie łatwiejsze w implementacji dzięki pakietowi SDK i pluginom do popularnych silników gier
Technika Intel XeSS 2 jest z nami od grudnia 2024 roku, choć jej upowszechnienie przebiega stosunkowo wolno. Do tego stopnia, że niektórzy deweloperzy gier wysyłali zapytania w tej sprawie bezpośrednio do samej firmy. Jednak teraz ma to się diametralnie zmienić dzięki udostępnieniu pakietu Software Development Kit (SDK) oraz odpowiednich pluginów do popularnych silników gier, co ma przyspieszyć implementację tej technologii.
Technika Intel XeSS 2 w końcu będzie łatwiejsza do implementacji. Gigant z Santa Clara udostępnił pakiet Software Development Kit (SDK) oraz odpowiednie pluginy do popularnych silników gier.
Intel XeSS 2 to nowa wersja techniki skalowania, łącząca w sobie funkcje Super Resolution, Frame Generation oraz XeLL
Intel, za sprawą techniki XeSS 2, wprowadził znaczące ulepszenia, w tym m.in. generator sztucznych klatek oraz narzędzie do zmniejszania opóźnień (input lag). Początkowo pula gier z implementacją tej wersji technologii nie była duża, podobnie jak w przypadku poprzednika XeSS, który również nie oferował wielu tytułów. Jednak teraz ma to się diametralnie zmienić dzięki udostępnieniu pakietu Software Development Kit (SDK) dla twórców gier, dostępnego także w popularnym repozytorium GitHub. Ponadto dostępne są odpowiednie pluginy dla silników gier takich jak Unreal Engine 4, Unreal Engine 5 oraz Unity Engine.
Test wydajności Kingdom Come Deliverance 2 - Jakie wymagania sprzętowe? Porównanie 60 kart graficznych NVIDIA, AMD i Intel
W skład udostępnionego oprogramowania wchodzą XeSS-SR (XeSS 2 Super Resolution), XeSS-FG (XeSS Frame Generation) oraz XeLL (Xe Low Latency). Zaktualizowano również XeSS Inspector, co daje deweloperom łatwy dostęp do wszystkich narzędzi potrzebnych do implementacji tej technologii w swoich grach. Należy jednak dodać, że mimo pojawienia się odpowiednich narzędzi w repozytorium GitHub, oprogramowanie nie jest otwartoźródłowe (open-source). Pomimo pewnych informacji krążących w sieci, na chwilę obecną brak jasnych i oficjalnych informacji, czy kiedykolwiek kod zostanie udostępniony w tej formie. Więcej szczegółów oraz opis poszczególnych składowych techniki XeSS 2 możecie odnaleźć w tym opracowaniu.
Powiązane publikacje

NVIDIA GeForce GTX 2080 Ti - oto nigdy nie wydany układ z 12 GB VRAM. Ma lepszą specyfikację niż GeForce RTX 2080 Ti
12
Borderlands 4 działa słabo na Twoim mocnym komputerze? Randy Pitchford ma dla Ciebie bardzo pomocną radę
65
AMD FSR 4 wykorzystujące instrukcje INT8 można uruchomić na kartach Radeon RX 7000 i RX 6000, a także GeForce RTX 3000
26
NVIDIA będzie pierwszym klientem litografii TSMC A16. Nadchodzą duże zmiany we współpracy gigantów na najbliższe lata
20