Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Intel XeSS 2 w końcu będzie łatwiejsze w implementacji dzięki pakietowi SDK i pluginom do popularnych silników gier

Mateusz Szlęzak | 19-03-2025 14:30 |

Intel XeSS 2 w końcu będzie łatwiejsze w implementacji dzięki pakietowi SDK i pluginom do popularnych silników gierTechnika Intel XeSS 2 jest z nami od grudnia 2024 roku, choć jej upowszechnienie przebiega stosunkowo wolno. Do tego stopnia, że niektórzy deweloperzy gier wysyłali zapytania w tej sprawie bezpośrednio do samej firmy. Jednak teraz ma to się diametralnie zmienić dzięki udostępnieniu pakietu Software Development Kit (SDK) oraz odpowiednich pluginów do popularnych silników gier, co ma przyspieszyć implementację tej technologii.

Technika Intel XeSS 2 w końcu będzie łatwiejsza do implementacji. Gigant z Santa Clara udostępnił pakiet Software Development Kit (SDK) oraz odpowiednie pluginy do popularnych silników gier.

Intel XeSS 2 w końcu będzie łatwiejsze w implementacji dzięki pakietowi SDK i pluginom do popularnych silników gier [1]

Intel XeSS 2 to nowa wersja techniki skalowania, łącząca w sobie funkcje Super Resolution, Frame Generation oraz XeLL

Intel, za sprawą techniki XeSS 2, wprowadził znaczące ulepszenia, w tym m.in. generator sztucznych klatek oraz narzędzie do zmniejszania opóźnień (input lag). Początkowo pula gier z implementacją tej wersji technologii nie była duża, podobnie jak w przypadku poprzednika XeSS, który również nie oferował wielu tytułów. Jednak teraz ma to się diametralnie zmienić dzięki udostępnieniu pakietu Software Development Kit (SDK) dla twórców gier, dostępnego także w popularnym repozytorium GitHub. Ponadto dostępne są odpowiednie pluginy dla silników gier takich jak Unreal Engine 4, Unreal Engine 5 oraz Unity Engine.

Intel XeSS 2 w końcu będzie łatwiejsze w implementacji dzięki pakietowi SDK i pluginom do popularnych silników gier [2]

Test wydajności Kingdom Come Deliverance 2 - Jakie wymagania sprzętowe? Porównanie 60 kart graficznych NVIDIA, AMD i Intel

W skład udostępnionego oprogramowania wchodzą XeSS-SR (XeSS 2 Super Resolution), XeSS-FG (XeSS Frame Generation) oraz XeLL (Xe Low Latency). Zaktualizowano również XeSS Inspector, co daje deweloperom łatwy dostęp do wszystkich narzędzi potrzebnych do implementacji tej technologii w swoich grach. Należy jednak dodać, że mimo pojawienia się odpowiednich narzędzi w repozytorium GitHub, oprogramowanie nie jest otwartoźródłowe (open-source). Pomimo pewnych informacji krążących w sieci, na chwilę obecną brak jasnych i oficjalnych informacji, czy kiedykolwiek kod zostanie udostępniony w tej formie. Więcej szczegółów oraz opis poszczególnych składowych techniki XeSS 2 możecie odnaleźć w tym opracowaniu.

Źródło: Intel, VideoCardz, GitHub
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 4

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.