Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Pełne wymagania sprzętowe gry Battlefield 6 PC. Komputerowa wersja otrzyma techniki skalowania DLSS 4, FSR 4 oraz XeSS 2

Damian Marusiak | 29-08-2025 12:00 |

Pełne wymagania sprzętowe gry Battlefield 6 PC. Komputerowa wersja otrzyma techniki skalowania DLSS 4, FSR 4 oraz XeSS 2Battlefield 6 w ostatnich tygodniach był intensywnie testowany przez społeczność graczy, zarówno tych grających na komputerach jak i konsolach. Studio EA DICE, które jest głównym producentem tytułu, obecnie wprowadza ostatnie poprawki przed październikową premierą gry. Jeszcze przed startem beta-testów, producent ogłosił wymagania sprzętowe Battlefielda 6. Teraz zostały one uzupełnione o dodatkowe informacje. Potwierdzono również cechy komputerowej wersji gry.

Studio EA DICE ujawniło pełne wymagania sprzętowe nadchodzącej gry Battlefield 6. Ponadto potwierdzono, że wersja PC otrzyma techniki skalowania w postaci NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4 oraz Intel XeSS 2.

Pełne wymagania sprzętowe gry Battlefield 6 PC. Komputerowa wersja otrzyma techniki skalowania DLSS 4, FSR 4 oraz XeSS 2 [1]

EA DICE podzieliło wymagania sprzętowe na kilka osobnych sekcji: Minimum, Rekomendowane oraz Ultra, a dodatkowo dwa ostatnie są jeszcze dalej dzielone na Performance (więcej klatek na sekundę w niższych ustawieniach graficznych) oraz Balanced (60 FPS przy wyższych ustawieniach graficznych oraz rozdzielczości). Tak naprawdę dwie pierwsze sekcje, a więc Minimum oraz Rekomendowane, są dokładnie takie same jak przed rozpoczęciem testów wersji beta z jednym wyjątkiem. W minimalnych wymaganiach pojawiła się teraz informacja na temat 55 GB wolnego miejsca na dysku (HDD) zamiast wcześniejszych 75 GB. Natomiast w rekomendowanych ustawieniach, ilość miejsca zwiększyła się ze wspomnianych 75 GB do 90 GB (wymagany SSD).

  Minimum Rekomendowane Ultra
Procesor Intel Intel Core i5-8400 Intel Core i7-10700 Intel Core i9-12900K
Procesor AMD AMD Ryzen 5 2600 AMD Ryzen 7 3700X AMD Ryzen 7 7800X3D
Karta NVIDIA GeForce RTX 2060 GeForce RTX 3060 Ti GeForce RTX 4080
Karta AMD Radeon RX 5600 XT Radeon RX 6700 XT Radeon RX 7900 XTX
Karta Intel ARC A380 ARC B580 -
Pamięć RAM 16 GB DDR4 2133 MT/s
Dual Channel
16 GB DDR4 3200 MT/s
Dual Channel
32 GB DDR5 4800 MT/s
Dual Channel
Miejsce na dysku 55 GB (HDD) 90 GB (SSD) 90 GB (SSD)
Rozdzielczość (Bez skalowania) 1920 x 1080 1920 x 1080 (Performance)
2560 x 1440 (Balanced)
2560 x 1440 (Performance)
3840 x 2160 (Balanced)
Ustawienia gry Niskie detale Niskie detale (Performance)
Wysokie detale (Balanced)
Wysokie detale (Performance)
Ultra detale (Balanced)
Płynność 30 FPS 80+ FPS (Performance)
60 FPS (Balanced)
144 FPS (Performance)
60 FPS (Balanced)
Biblioteki DirectX 12 DirectX 12 DirectX 12
System Windows 10 Windows 11 Windows 11
Inne Wymagane: TPM 2.0, UEFI Secure Boot, HVCI, VBS

Nowością są wymagania w sekcji Ultra, które dotyczą gry w przynamniej 144 FPS w rozdzielczości 2560 x 1440 i wysokich ustawieniach graficznych lub w 60 klatkach na sekundę, na ultra detalach i w rozdzielczości 4K. Te wymagania są wyraźnie wyższe, zarówno pod względem użytych procesorów jak i kart graficznych. EA DICE rekomenduje bowiem posiadanie takich jednostek CPU jak Intel Core i9-12900K czy AMD Ryzen 7 7800X3D oraz kart NVIDIA GeForce RTX 4080 lub AMD Radeon RX 7900 XTX. Również wymagania co do pamięci podskoczyły - zamiast 16 GB DDR4 3200 MT/s mowa o 32 GB DDR5 4800 MT/s. We wszystkich wymaganiach nie zmieniła się jedna rzecz - wymóg włączenia TPM 2.0, UEFI Secure Boot, HVCI oraz VBS, co ma związek z zastosowanym anti-cheatem, działającym na poziomie jądra systemu.

Studio EA DICE potwierdziło również informacje na temat komputerowej wersji gry. Battlefield 6 będzie obsługiwał wszystkie najważniejsze techniki skalowania: NVIDIA DLSS 4 (wraz z Multi Frame Generation), AMD FSR 4 (z Frame Generation) oraz Intel XeSS 2 (również z Frame Generation). Ze względu na fakt, że Frame Generation w przypadku NVIDIA DLSS oraz Intel XeSS 2 jest ściśle powiązane z działaniem zarówno NVIDIA Reflex jak i Intel XeLL, oba te rozwiązania znajdą się w Battlefieldzie 6 (nie znaleźliśmy potwierdzenia wykorzystania również AMD Anti-Lag 2). Posiadacze kart GeForce RTX dodatkowo będą mogli skorzystać z metody wygładzania krawędzi DLAA. Jednocześnie twórcy podkreślają, że strzelanina będzie na tyle dopracowana technicznie (lepsza optymalizacja ma się wiązać chociażby przez wzgląd na całkowitą rezygnację z Ray Tracingu), że korzystanie z technik skalowania nie będzie w żadnym wypadku konieczne, by móc cieszyć się z płynnej rozgrywki także na słabszych konfiguracjach PC. Jest to podkreślane samymi wymaganiami, które dotyczą natywnych rozdzielczości ekranów.

Pełne wymagania sprzętowe gry Battlefield 6 PC. Komputerowa wersja otrzyma techniki skalowania DLSS 4, FSR 4 oraz XeSS 2 [2]

Źródło: EA DICE
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 160

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.