Pełne wymagania sprzętowe gry Battlefield 6 PC. Komputerowa wersja otrzyma techniki skalowania DLSS 4, FSR 4 oraz XeSS 2
Battlefield 6 w ostatnich tygodniach był intensywnie testowany przez społeczność graczy, zarówno tych grających na komputerach jak i konsolach. Studio EA DICE, które jest głównym producentem tytułu, obecnie wprowadza ostatnie poprawki przed październikową premierą gry. Jeszcze przed startem beta-testów, producent ogłosił wymagania sprzętowe Battlefielda 6. Teraz zostały one uzupełnione o dodatkowe informacje. Potwierdzono również cechy komputerowej wersji gry.
Studio EA DICE ujawniło pełne wymagania sprzętowe nadchodzącej gry Battlefield 6. Ponadto potwierdzono, że wersja PC otrzyma techniki skalowania w postaci NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4 oraz Intel XeSS 2.
EA DICE podzieliło wymagania sprzętowe na kilka osobnych sekcji: Minimum, Rekomendowane oraz Ultra, a dodatkowo dwa ostatnie są jeszcze dalej dzielone na Performance (więcej klatek na sekundę w niższych ustawieniach graficznych) oraz Balanced (60 FPS przy wyższych ustawieniach graficznych oraz rozdzielczości). Tak naprawdę dwie pierwsze sekcje, a więc Minimum oraz Rekomendowane, są dokładnie takie same jak przed rozpoczęciem testów wersji beta z jednym wyjątkiem. W minimalnych wymaganiach pojawiła się teraz informacja na temat 55 GB wolnego miejsca na dysku (HDD) zamiast wcześniejszych 75 GB. Natomiast w rekomendowanych ustawieniach, ilość miejsca zwiększyła się ze wspomnianych 75 GB do 90 GB (wymagany SSD).
Minimum | Rekomendowane | Ultra | |
Procesor Intel | Intel Core i5-8400 | Intel Core i7-10700 | Intel Core i9-12900K |
Procesor AMD | AMD Ryzen 5 2600 | AMD Ryzen 7 3700X | AMD Ryzen 7 7800X3D |
Karta NVIDIA | GeForce RTX 2060 | GeForce RTX 3060 Ti | GeForce RTX 4080 |
Karta AMD | Radeon RX 5600 XT | Radeon RX 6700 XT | Radeon RX 7900 XTX |
Karta Intel | ARC A380 | ARC B580 | - |
Pamięć RAM | 16 GB DDR4 2133 MT/s Dual Channel |
16 GB DDR4 3200 MT/s Dual Channel |
32 GB DDR5 4800 MT/s Dual Channel |
Miejsce na dysku | 55 GB (HDD) | 90 GB (SSD) | 90 GB (SSD) |
Rozdzielczość (Bez skalowania) | 1920 x 1080 | 1920 x 1080 (Performance) 2560 x 1440 (Balanced) |
2560 x 1440 (Performance) 3840 x 2160 (Balanced) |
Ustawienia gry | Niskie detale | Niskie detale (Performance) Wysokie detale (Balanced) |
Wysokie detale (Performance) Ultra detale (Balanced) |
Płynność | 30 FPS | 80+ FPS (Performance) 60 FPS (Balanced) |
144 FPS (Performance) 60 FPS (Balanced) |
Biblioteki | DirectX 12 | DirectX 12 | DirectX 12 |
System | Windows 10 | Windows 11 | Windows 11 |
Inne | Wymagane: TPM 2.0, UEFI Secure Boot, HVCI, VBS |
Nowością są wymagania w sekcji Ultra, które dotyczą gry w przynamniej 144 FPS w rozdzielczości 2560 x 1440 i wysokich ustawieniach graficznych lub w 60 klatkach na sekundę, na ultra detalach i w rozdzielczości 4K. Te wymagania są wyraźnie wyższe, zarówno pod względem użytych procesorów jak i kart graficznych. EA DICE rekomenduje bowiem posiadanie takich jednostek CPU jak Intel Core i9-12900K czy AMD Ryzen 7 7800X3D oraz kart NVIDIA GeForce RTX 4080 lub AMD Radeon RX 7900 XTX. Również wymagania co do pamięci podskoczyły - zamiast 16 GB DDR4 3200 MT/s mowa o 32 GB DDR5 4800 MT/s. We wszystkich wymaganiach nie zmieniła się jedna rzecz - wymóg włączenia TPM 2.0, UEFI Secure Boot, HVCI oraz VBS, co ma związek z zastosowanym anti-cheatem, działającym na poziomie jądra systemu.
Studio EA DICE potwierdziło również informacje na temat komputerowej wersji gry. Battlefield 6 będzie obsługiwał wszystkie najważniejsze techniki skalowania: NVIDIA DLSS 4 (wraz z Multi Frame Generation), AMD FSR 4 (z Frame Generation) oraz Intel XeSS 2 (również z Frame Generation). Ze względu na fakt, że Frame Generation w przypadku NVIDIA DLSS oraz Intel XeSS 2 jest ściśle powiązane z działaniem zarówno NVIDIA Reflex jak i Intel XeLL, oba te rozwiązania znajdą się w Battlefieldzie 6 (nie znaleźliśmy potwierdzenia wykorzystania również AMD Anti-Lag 2). Posiadacze kart GeForce RTX dodatkowo będą mogli skorzystać z metody wygładzania krawędzi DLAA. Jednocześnie twórcy podkreślają, że strzelanina będzie na tyle dopracowana technicznie (lepsza optymalizacja ma się wiązać chociażby przez wzgląd na całkowitą rezygnację z Ray Tracingu), że korzystanie z technik skalowania nie będzie w żadnym wypadku konieczne, by móc cieszyć się z płynnej rozgrywki także na słabszych konfiguracjach PC. Jest to podkreślane samymi wymaganiami, które dotyczą natywnych rozdzielczości ekranów.
Powiązane publikacje

Czy da się kupić karty graficzne AMD Radeon RX 9000 w kwocie MSRP? Sprawdź obecne ceny modeli RDNA 4
96
Ile dziś zapłacimy za karty graficzne NVIDIA GeForce RTX z serii 50? Zobacz zestawienie wszystkich modeli względem MSRP
104
Umowa pomiędzy Intelem oraz NVIDIĄ nie powinna negatywnie wpłynąć na segment układów graficznych Intel ARC
25
AMD Radeon RX 7700 - zaskakujący debiut nowego układu RDNA 3. To może być tania alternatywa dla Radeona RX 9600 XT 16 GB
41