Test Dying Light: The Beast PC oraz PlayStation 5 Pro. Jakość technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4 oraz Intel XeSS 2 plus Frame Generation
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Test Dying Light: The Beast - Jakość technik skalowania obrazu
- 2 - Test Dying Light: The Beast - Platforma testowa
- 3 - Test Dying Light: The Beast - Miejsca testowe
- 4 - Test Dying Light: The Beast - Jakość wersji konsolowej
- 5 - Test Dying Light: The Beast - Skalowanie detali na PC
- 6 - Test Dying Light: The Beast - Jakość NVIDIA DLSS 4
- 7 - Test Dying Light: The Beast - Jakość AMD FSR 4
- 8 - Test Dying Light: The Beast - Jakość Intel XeSS 2
- 9 - Test Dying Light: The Beast - NVIDIA DLSS 4 vs AMD FSR 4
- 10 - Test Dying Light: The Beast - NVIDIA DLSS 4 vs Intel XeSS 2
- 11 - Test Dying Light: The Beast - AMD FSR 4 vs Intel XeSS 2
- 12 - Test Dying Light: The Beast - AMD FSR 4 vs AMD FSR 3.1.5
- 13 - Test Dying Light: The Beast - Jakość antyaliasingu
- 14 - Test Dying Light: The Beast - Skalowanie wydajności (NVIDIA)
- 15 - Test Dying Light: The Beast - Skalowanie wydajności (Intel)
- 16 - Test Dying Light: The Beast - Skalowanie wydajności (AMD)
- 17 - Test Dying Light: The Beast - Skalowanie wydajności z NVIDIA Frame Generation
- 18 - Test Dying Light: The Beast - Skalowanie wydajności z Intel Frame Generation
- 19 - Test Dying Light: The Beast - Skalowanie wydajności z AMD Frame Generation
- 20 - Test Dying Light: The Beast - Zużycie VRAM
- 21 - Test Dying Light: The Beast - Galeria screenów (PlayStation 5 Pro)
- 22 - Test Dying Light: The Beast - Podsumowanie
W ostatnich latach nie brakowało na rynku gier, w których na pierwszy plan wysuwał się motyw zombie. Polskie studio Techland z powodzeniem rozwija serię Dying Light, gdzie w przypadku pierwszej części pokazano jak powinno się wspierać tytuł w długim okresie czasu. Kilka lat temu do sprzedaży wprowadzono Dying Light 2: Stay Human, które już bardziej podzieliło społeczność. Nie wszyscy byli zadowoleni ze zmian jakie wprowadzono do gry. W międzyczasie do sprzedaży trafił Dead Island 2, który oferował kompletnie odmienny, bardziej jajcarski klimat. Teraz Techland wprowadził do sprzedaży Dying Light: The Beast, które jest bardziej kontynuacją jedynki i dodatku do niego, aniżeli dwójki. Gra zbliżyła się jakością czy mechanikami właśnie do jedynki, co wzbudziło entuzjazm graczy. A jak wygląda kwestia oprawy graficznej oraz technik skalowania?
Autor: Damian Marusiak
Dying Light: The Beast pozwala w końcu odetchnąć od absurdalnie wysokich wymagań sprzętowych, których byliśmy świadkami przy kilku ostatnich premierach gier, stworzonych na silniku Unreal Engine 5. Techland stawia ponownie na swoje rozwiązanie w postaci silnika C-Engine. Gra dzięki temu pójdzie także na słabszych komputerach, choć z drugiej strony próżno tutaj szukać jakiś znaczących usprawnień wizualnych względem Dying Light 2: Stay Human. Gra będzie również oferować wsparcie dla Ray Tracingu, choć w momencie pisania tych słów (18 września), produkcja nie otrzymała jeszcze stosownej aktualizacji. Jeśli chodzi o śledzenie promieni, to Dying Light: The Beast wykorzysta RT do globalnego oświetlenia, cieni, odbić oraz okluzji otoczenia. Posiadacze kart NVIDIA GeForce RTX będą mogli dodatkowo skorzystać z rekonstrukcji promieni świetlnych (DLSS Ray Reconstruction). Sama gra technicznie działa całkiem nieźle, co zostało już pokazane w teście wydajności Sebastiana.
Dying Light: The Beast na PC debiutuje z technikami skalowania NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4 oraz Intel XeSS 2. Testy upscalingu przeprowadziliśmy na kartach NVIDIA GeForce RTX 4080, AMD Radeon RX 9070 XT oraz Intel ARC B580. Ponadto sprawdzamy wydanie na konsolę PlayStation 5 (Pro).
Jeśli chodzi o techniki skalowania, to Techland stawia na najnowsze rozwiązania wszystkich trzech wiodących firm: NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4 oraz Intel XeSS 2. Wszystkie trzy techniki zostaną omówione w tym artykule, a do przygotowania porównań wykorzystaliśmy trzy karty graficzne: Gainward GeForce RTX 4080 Phoenix, Intel ARC B580 Limited Edition oraz ASRock Radeon RX 9070 XT Taichi OC. Oprócz technik skalowania, przyjrzeliśmy się również generatorowi klatek, który jest dostępny dla każdej z trzech technik upscalingu AI.
Minimalne | Zalecane | Wysokie | Entuzjasta | |
Rozdzielczość | 1920x1080 | 2560x1440 | 3840x2160 | 3840x2160 |
Ustawienia | Low | Medium | High | Ultra (RT) |
Frame Generation | - | - | - | Tak |
Procesor AMD | Ryzen 5 5800X | Ryzen 7 7700 | Ryzen 7 7800X3D | Ryzen 9 7950X3D |
Procesor Intel | Core i5-13400F | Core i5-13400F | Core i7-13700K | Core i9-14900K |
Karta AMD | Radeon RX 5500 XT | Radeon RX 6750 XT | Radeon RX 7900 GRE | Radeon RX 9070 |
Karta NVIDIA | GeForce GTX 1060 | GeForce RTX 3070 Ti | GeForce RTX 4070 Ti | GeForce RTX 5070 |
Karta Intel | ARC A750 | ARC B580 | - | ARC B580 |
Pamięć VRAM | 6 GB | 6 GB | 12 GB | 12 GB |
Pamięć RAM | 16 GB | 16 GB | 32 GB | 32 GB |
Nośnik SSD | 70 GB | 70 GB | 70 GB | 70 GB |
System | Windows 10/11 | Windows 10/11 | Windows 10/11 | Windows 10/11 |
Test wydajności Dying Light: The Beast - Nie potrzeba potwora do grania? Wymagania sprzętowe nie straszą... ale są niespodzianki
W przypadku konsolowego wydania Dying Light: The Beast, w momencie przeprowadzania testów dostępne były dwa tryby obrazu: Quality oraz Performance. Dotyczy to wydań na PlayStation 5 (Pro) oraz Xbox Series X. Przynajmniej w momencie premiery, Techland nie wykorzystał możliwości mocniejszej konsoli PS5 Pro, zatem tutaj jakość obrazu będzie podobna jak na bazowym PlayStation 5, choć sama konsola lepiej radzi sobie z utrzymaniem płynności. Krótko omówimy w tym artykule także różnice pomiędzy trybami Quality oraz Performance.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- następna ›
- ostatnia »
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Test Dying Light: The Beast - Jakość technik skalowania obrazu
- 2 - Test Dying Light: The Beast - Platforma testowa
- 3 - Test Dying Light: The Beast - Miejsca testowe
- 4 - Test Dying Light: The Beast - Jakość wersji konsolowej
- 5 - Test Dying Light: The Beast - Skalowanie detali na PC
- 6 - Test Dying Light: The Beast - Jakość NVIDIA DLSS 4
- 7 - Test Dying Light: The Beast - Jakość AMD FSR 4
- 8 - Test Dying Light: The Beast - Jakość Intel XeSS 2
- 9 - Test Dying Light: The Beast - NVIDIA DLSS 4 vs AMD FSR 4
- 10 - Test Dying Light: The Beast - NVIDIA DLSS 4 vs Intel XeSS 2
- 11 - Test Dying Light: The Beast - AMD FSR 4 vs Intel XeSS 2
- 12 - Test Dying Light: The Beast - AMD FSR 4 vs AMD FSR 3.1.5
- 13 - Test Dying Light: The Beast - Jakość antyaliasingu
- 14 - Test Dying Light: The Beast - Skalowanie wydajności (NVIDIA)
- 15 - Test Dying Light: The Beast - Skalowanie wydajności (Intel)
- 16 - Test Dying Light: The Beast - Skalowanie wydajności (AMD)
- 17 - Test Dying Light: The Beast - Skalowanie wydajności z NVIDIA Frame Generation
- 18 - Test Dying Light: The Beast - Skalowanie wydajności z Intel Frame Generation
- 19 - Test Dying Light: The Beast - Skalowanie wydajności z AMD Frame Generation
- 20 - Test Dying Light: The Beast - Zużycie VRAM
- 21 - Test Dying Light: The Beast - Galeria screenów (PlayStation 5 Pro)
- 22 - Test Dying Light: The Beast - Podsumowanie
Powiązane publikacje

Test wydajności Dying Light: The Beast - Nie potrzeba potwora do grania? Wymagania sprzętowe nie straszą... ale są niespodzianki
99
Test GTA V Enhanced - Analiza jakości obrazu, skalowania DLSS4 i wpływu Frame Generation na opóźnienia systemowe
165
Test kart graficznych 8 GB vs 16 GB VRAM na przykładzie GeForce RTX 5060 Ti vs Radeon RX 9060 XT. Także na obniżonych detalach
163
Test Cronos: The New Dawn PC. Jakość technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 3.1 oraz Intel XeSS 2. Frame Generation i skalowanie wydajności
273