Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Test Dying Light: The Beast PC oraz PlayStation 5 Pro. Jakość technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4 oraz Intel XeSS 2 plus Frame Generation

Damian Marusiak | 26-09-2025 08:00 |

Test Dying Light: The Beast PC oraz PlayStation 5 Pro. Jakość technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4 oraz Intel XeSS 2 plus Frame GenerationW ostatnich latach nie brakowało na rynku gier, w których na pierwszy plan wysuwał się motyw zombie. Polskie studio Techland z powodzeniem rozwija serię Dying Light, gdzie w przypadku pierwszej części pokazano jak powinno się wspierać tytuł w długim okresie czasu. Kilka lat temu do sprzedaży wprowadzono Dying Light 2: Stay Human, które już bardziej podzieliło społeczność. Nie wszyscy byli zadowoleni ze zmian jakie wprowadzono do gry. W międzyczasie do sprzedaży trafił Dead Island 2, który oferował kompletnie odmienny, bardziej jajcarski klimat. Teraz Techland wprowadził do sprzedaży Dying Light: The Beast, które jest bardziej kontynuacją jedynki i dodatku do niego, aniżeli dwójki. Gra zbliżyła się jakością czy mechanikami właśnie do jedynki, co wzbudziło entuzjazm graczy. A jak wygląda kwestia oprawy graficznej oraz technik skalowania?

Autor: Damian Marusiak

Dying Light: The Beast pozwala w końcu odetchnąć od absurdalnie wysokich wymagań sprzętowych, których byliśmy świadkami przy kilku ostatnich premierach gier, stworzonych na silniku Unreal Engine 5. Techland stawia ponownie na swoje rozwiązanie w postaci silnika C-Engine. Gra dzięki temu pójdzie także na słabszych komputerach, choć z drugiej strony próżno tutaj szukać jakiś znaczących usprawnień wizualnych względem Dying Light 2: Stay Human. Gra będzie również oferować wsparcie dla Ray Tracingu, choć w momencie pisania tych słów (18 września), produkcja nie otrzymała jeszcze stosownej aktualizacji. Jeśli chodzi o śledzenie promieni, to Dying Light: The Beast wykorzysta RT do globalnego oświetlenia, cieni, odbić oraz okluzji otoczenia. Posiadacze kart NVIDIA GeForce RTX będą mogli dodatkowo skorzystać z rekonstrukcji promieni świetlnych (DLSS Ray Reconstruction). Sama gra technicznie działa całkiem nieźle, co zostało już pokazane w teście wydajności Sebastiana.

Dying Light: The Beast na PC debiutuje z technikami skalowania NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4 oraz Intel XeSS 2. Testy upscalingu przeprowadziliśmy na kartach NVIDIA GeForce RTX 4080, AMD Radeon RX 9070 XT oraz Intel ARC B580. Ponadto sprawdzamy wydanie na konsolę PlayStation 5 (Pro).

Test Dying Light: The Beast PC oraz PlayStation 5 Pro. Jakość technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4 oraz Intel XeSS 2 plus Frame Generation [nc1]

Jeśli chodzi o techniki skalowania, to Techland stawia na najnowsze rozwiązania wszystkich trzech wiodących firm: NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4 oraz Intel XeSS 2. Wszystkie trzy techniki zostaną omówione w tym artykule, a do przygotowania porównań wykorzystaliśmy trzy karty graficzne: Gainward GeForce RTX 4080 Phoenix, Intel ARC B580 Limited Edition oraz ASRock Radeon RX 9070 XT Taichi OC. Oprócz technik skalowania, przyjrzeliśmy się również generatorowi klatek, który jest dostępny dla każdej z trzech technik upscalingu AI.

  Minimalne Zalecane Wysokie Entuzjasta
Rozdzielczość 1920x1080 2560x1440 3840x2160 3840x2160
Ustawienia Low Medium High Ultra (RT)
Frame Generation - - - Tak
Procesor AMD Ryzen 5 5800X Ryzen 7 7700 Ryzen 7 7800X3D Ryzen 9 7950X3D
Procesor Intel Core i5-13400F Core i5-13400F Core i7-13700K Core i9-14900K
Karta AMD Radeon RX 5500 XT Radeon RX 6750 XT Radeon RX 7900 GRE Radeon RX 9070
Karta NVIDIA GeForce GTX 1060 GeForce RTX 3070 Ti GeForce RTX 4070 Ti GeForce RTX 5070
Karta Intel ARC A750 ARC B580 - ARC B580
Pamięć VRAM 6 GB 6 GB 12 GB 12 GB
Pamięć RAM 16 GB 16 GB 32 GB 32 GB
Nośnik SSD 70 GB 70 GB 70 GB 70 GB
System Windows 10/11 Windows 10/11 Windows 10/11 Windows 10/11

Test Dying Light: The Beast PC oraz PlayStation 5 Pro. Jakość technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4 oraz Intel XeSS 2 plus Frame Generation [nc1]

Test wydajności Dying Light: The Beast - Nie potrzeba potwora do grania? Wymagania sprzętowe nie straszą... ale są niespodzianki

W przypadku konsolowego wydania Dying Light: The Beast, w momencie przeprowadzania testów dostępne były dwa tryby obrazu: Quality oraz Performance. Dotyczy to wydań na PlayStation 5 (Pro) oraz Xbox Series X. Przynajmniej w momencie premiery, Techland nie wykorzystał możliwości mocniejszej konsoli PS5 Pro, zatem tutaj jakość obrazu będzie podobna jak na bazowym PlayStation 5, choć sama konsola lepiej radzi sobie z utrzymaniem płynności. Krótko omówimy w tym artykule także różnice pomiędzy trybami Quality oraz Performance.

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 36

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.