F1 24 jest pierwszą grą, która otrzymała aktualizację wprowadzającą wsparcie dla techniki Intel XeSS 2
Wraz z premierą karty graficznej Intel ARC B580 na rynku zadebiutuje także technika Intel XeSS 2. Wśród dostępnych funkcji, obok znanego już z wcześniejszej wersji upscalingu obrazu, znajdzie się także możliwość generowania klatek w celu zwiększenia liczby FPS-ów w grach, a także algorytm odpowiedzialny za zmniejszanie opóźnień w sterowaniu. Wiemy już, że pierwszą grą, która otrzymała aktualizację wprowadzającą wsparcie dla XeSS 2 jest symulator wyścigowy F1 24.
Gracze F1 24 mogą korzystać już z aktualizacji wprowadzającej wsparcie dla Intel XeSS 2. Pełna funkcjonalność techniki będzie jednak dostępna dopiero po wydaniu odpowiednich sterowników do układów graficznych tej firmy.
Intel XeSS 2 to nowa wersja techniki skalowania, łącząca w sobie funkcje Super Resolution, Frame Generation oraz XeLL
Aktualizacja wprowadzająca do F1 24 wsparcie dla XeSS 2 została już oficjalnie udostępniona wszystkim użytkownikom Steama, Epic Games Store oraz EA App . Chodzi tutaj o poprawkę opatrzoną numerem 1.16. to ostatnia aktualizacja do tej produkcji w bieżącym roku. Oczywiście technika XeSS 2 nie będzie w pełni funkcjonalna dopóki Intel nie wypuści odpowiednich sterowników. Takowe są jednak spodziewane wraz z debiutem pierwszej dedykowanej karty graficznej z rodziny Battlemage. W praktyce może to być już tylko kwestia godzin. Najnowsza aktualizacja do F1 24 wprowadza także mniejsze poprawki graficzne oraz usuwa kilka błędów. Z pełną listą zmian można zapoznać się na odpowiedniej stronie w serwisie Steam.
Intel ARC B580 z nowymi testami w programie Geekbench 6. Karta może nawiązać walkę z NVIDIA GeForce RTX 4060
Należy pamiętać, że będący częścią składową techniki moduł XeSS-FG nie będzie dostępny na GPU innych producentów niż Intel. Można jednak będzie z niego korzystać też na zintegrowanych układach graficznych obecnych w procesorach Lunar Lake. Z racji specyfiki projektu i zasad jego funkcjonowania, jest mało prawdopodobne, by Intel zdecydował się udostępnić go kiedyś na kartach graficznych konkurencyjnych firm. Wykorzystano tu bowiem rozwiązanie zbliżone do techniki NVIDIA DLSS 3.