Wymagania sprzętowe Dying Light: The Beast PC. Gra otrzyma Ray Tracing, NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4 oraz Intel XeSS 2
Dying Light: The Beast pierwotnie miał ukazać się 22 sierpnia, jednak na kilka tygodni przed debiutem ogłoszono opóźnienie do 19 września tego roku. Powodem była chęć dopracowania gry pod względem technicznym, co wynikło z opinii dziennikarzy, którzy mieli okazję zagrać w wersję preview. Teraz do premiery pozostało nieco ponad dwa tygodnie i Techland zdecydował się opublikować oficjalne wymagania sprzętowe swojej gry. Co ciekawe, wymagania dotyczą zarówno desktopów jak i notebooków.
Techland opublikował wymagania sprzętowe nadchodzącej gry Dying Light: The Beast PC. Dotyczą one zarówno desktopów jak i notebooków. Gra na premierę będzie wspierać nie tylko Ray Tracing, ale również techniki skalowania NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 3.1 oraz FSR 4, a także Intel XeSS 2.
Dying Light: The Beast - udostępniono prawie 20-minutowy gameplay ukazujący demo z targów Gamescom
Wymagania sprzętowe gry Dying Light: The Beast dla desktopów zostały podzielone na cztery sekcje: Minimalne, Rekomendowane, High oraz Ultra. Tylko dla tego ostatniego wykorzystano także Ray Tracing (w formie globalnego oświetlenia opartego na śledzeniu promieni oraz odbić RT). Również w sekcji Ultra pojawiła się informacja o wymogu włączenia generatora klatek (choć prawdopodobnie bez samego skalowania). Jako że ustawienia te dotyczą gry w 60 FPS, bazowy framerate jest dużo niższy, zatem te ostatnie wymagania poskutkują de facto animacją o mocno zwiększonym input lagu, prowadzącym do efektu pływania na ekranie (było to mocno odczuwalne w Dying Light 2 Stay Human).
Desktop | Minimum | Rekomendowane | High | Ultra |
Procesor Intel | Core i5-13400F | Core i5-13400F | Core i7-13700K | Core i9-14900K |
Procesor AMD | Ryzen 7 5800F | Ryzen 7 7700 | Ryzen 7 7800X3D | Ryzen 9 7950X3D |
Karta NVIDIA | GeForce GTX 1060 | GeForce RTX 3070 Ti | GeForce RTX 4070 Ti | GeForce RTX 5070 |
Karta AMD | Radeon RX 5500 XT | Radeon RX 6750 XT | Radeon RX 7900 GRE | Radeon RX 9070 XT |
Karta Intel | ARC A750 | ARC B580 | - | - |
Pamięć VRAM | 6 GB | 8 GB | 12 GB | 12 GB |
Pamięć RAM | 16 GB | 16 GB | 32 GB | 32 GB |
Miejsce na dysku | 70 GB (SSD) | 70 GB (SSD) | 70 GB (SSD) | 70 GB (SSD) |
Ustawienia gry | LOW | MEDIUM | HIGH | ULTRA (+ RT + Frame Generation) |
Rozdzielczość | 1920x1080 | 2560x1440 | 3840x2160 | 3840x2160 |
Framerate | 30 FPS | 60 FPS | 60 FPS | 60 FPS |
System | Windows 10 lub nowszy | Windows 10 lub nowszy | Windows 10 lub nowszy | Windows 10 lub nowszy |
Biblioteki | DirectX 12 | DirectX 12 | DirectX 12 | DirectX 12 |
Wymagania sprzętowe Lords of the Fallen II. Nadchodzący souls-like będzie dostępny na PC tylko na Epic Games Store
Co ciekawe, ogólne wymagania zdają się kreować obraz, że do gry będą potrzebne mocne procesory, ale niekoniecznie topowe karty graficzne. Już przy najniższych detalach w Full HD i przy 30 FPS, twórcy zalecają posiadanie takich jednostek jak Intel Core i5-13400F oraz AMD Ryzen 7 5800F (choć raczej powinno być Ryzen 7 5800 lub Ryzen 7 5800X, nie przypominamy sobie bowiem premiery tego Ryzena w wersji bez zintegrowanego układu graficznego). Do grania w 4K, twórcy zalecają już takie procesory jak Intel Core i7-13700K oraz AMD Ryzen 7 7800 X3D. W przypadku kart jest znacznie lżej, bo wystarczą średniopółkowe modele tj. NVIDIA GeForce RTX 4070 Ti i AMD Radeon RX 7900 GRE do 4K i wysokich detali w 60 FPS.
Laptop | Minimum | Rekomendowane | High |
Procesor Intel | Core i5-12450H Core Ultra 7 258V |
Core i7-12700H | Core i7-14700HX |
Procesor AMD | Ryzen 5 6600H Ryzen AI 7 PRO 360 Ryzen AI 7 350 |
Ryzen 7 6800H Ryzen AI 9 HX 370 |
Ryzen 9 8940HX Ryzen AI Max+ 395 |
Karta NVIDIA | GeForce RTX 3050 Laptop 80 W+ | GeForce RTX 3080 Laptop | GeForce RTX 4070 Laptop |
Karta AMD | Radeon 880M (12 CU) Radeon 860M (8 CU) |
Radeon 890M (16 CU) | Radeon 8060S (40 CU) |
Karta Intel | ARC 140V (8 Xe-Core) | - | - |
Pamięć VRAM | 6 GB | 8 GB | 8 GB |
Pamięć RAM | 16 GB | 16 GB | 32 GB |
Miejsce na dysku | 70 GB (SSD) | 70 GB (SSD) | 70 GB (SSD) |
Ustawienia gry | LOW | MEDIUM | HIGH |
Rozdzielczość | 1920x1080 | 1920x1080 | 2560x1440 |
Framerate | 30 FPS | 60 FPS | 60 FPS |
System | Windows 10 lub nowszy | Windows 10 lub nowszy | Windows 10 lub nowszy |
Biblioteki | DirectX 12 | DirectX 12 | DirectX 12 |
Pełne wymagania sprzętowe gry Battlefield 6 PC. Komputerowa wersja otrzyma techniki skalowania DLSS 4, FSR 4 oraz XeSS 2
Techland, co w zasadzie się nie zdarza, opublikował również wymagania sprzętowe dla laptopów, jednak tutaj twórców poniosła już chyba trochę fantazja, ponieważ wyglądają one co najmniej dziwnie. Zestawiono ze sobą zintegrowane układy graficzne z osobnymi układami graficznymi NVIDII. O ile jestem w stanie zrozumieć postawienie obok siebie GeForce RTX 4070 Laptop oraz Radeon 8060S z AMD Ryzen AI Max+ 395 (ten iGPU przy dobrym wykorzystaniu faktycznie oferuje często porównywalną wówczas wydajność), tak łączenie np. GeForce RTX 3080 Laptop ze zintegrowanym AMD Radeon 890M (AMD Ryzen AI 9 HX 370) wydaje się niemal dzikie. Albo Techland tak dobrze zoptymalizował grę pod iGPU, że te dorównują znacznie mocniejszym rozwiązaniom dGPU, albo są po prostu zrobione "na odwal się".
Test Mafia: The Old Country PC. Jakość technik skalowania NVIDIA DLSS 4, AMD FSR, Intel XeSS, TSR oraz skalowanie wydajności
Dying Light: The Beast, oprócz Ray Tracingu, wykorzysta na PC także cztery różne techniki skalowania rozdzielczości: NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 3.1, AMD FSR 4 oraz Intel XeSS 2. We wszystkich przypadkach, dostępny będzie także Frame Generation. Nie zabraknie rozwiązań obniżających input lag: NVIDIA Reflex, AMD Anti-Lag 2 oraz Intel XeLL (Xe Low Latency). Ponadto otrzymamy HDR, obsługę monitorów ultrapanoramicznych czy opcję włączenia rozdzielczości dynamicznej. Co do wymagań - za nieco ponad 2 tygodnie przekonamy się, na ile mają one styczność z faktycznym działaniem gry na PC.
Powiązane publikacje

Usterka wirtualizacji w kartach NVIDIA RTX PRO 6000 Blackwell. Problem może dotyczyć także GeForce RTX 5090
31
NVIDIA Vera Rubin już w fazie preprodukcji w fabrykach TSMC. Tymczasem chińscy giganci oczekują na chipy B30A
10
Studio EA DICE nie chce Ray Tracingu w Battlefield 6 i ma ku temu konkretne powody. Sytuacja odwrotna do Battlefield V
106
NVIDIA ogranicza produkcję kart graficznych GeForce RTX 5060 i RTX 5060 Ti 8 GB w obliczu rynkowej dominacji
188