Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Wymagania sprzętowe Dying Light: The Beast PC. Gra otrzyma Ray Tracing, NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4 oraz Intel XeSS 2

Damian Marusiak | 02-09-2025 19:15 |

Wymagania sprzętowe Dying Light: The Beast PC. Gra otrzyma Ray Tracing, NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4 oraz Intel XeSS 2Dying Light: The Beast pierwotnie miał ukazać się 22 sierpnia, jednak na kilka tygodni przed debiutem ogłoszono opóźnienie do 19 września tego roku. Powodem była chęć dopracowania gry pod względem technicznym, co wynikło z opinii dziennikarzy, którzy mieli okazję zagrać w wersję preview. Teraz do premiery pozostało nieco ponad dwa tygodnie i Techland zdecydował się opublikować oficjalne wymagania sprzętowe swojej gry. Co ciekawe, wymagania dotyczą zarówno desktopów jak i notebooków.

Techland opublikował wymagania sprzętowe nadchodzącej gry Dying Light: The Beast PC. Dotyczą one zarówno desktopów jak i notebooków. Gra na premierę będzie wspierać nie tylko Ray Tracing, ale również techniki skalowania NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 3.1 oraz FSR 4, a także Intel XeSS 2.

Wymagania sprzętowe Dying Light: The Beast PC. Gra otrzyma Ray Tracing, NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4 oraz Intel XeSS 2 [1]

Dying Light: The Beast - udostępniono prawie 20-minutowy gameplay ukazujący demo z targów Gamescom

Wymagania sprzętowe gry Dying Light: The Beast dla desktopów zostały podzielone na cztery sekcje: Minimalne, Rekomendowane, High oraz Ultra. Tylko dla tego ostatniego wykorzystano także Ray Tracing (w formie globalnego oświetlenia opartego na śledzeniu promieni oraz odbić RT). Również w sekcji Ultra pojawiła się informacja o wymogu włączenia generatora klatek (choć prawdopodobnie bez samego skalowania). Jako że ustawienia te dotyczą gry w 60 FPS, bazowy framerate jest dużo niższy, zatem te ostatnie wymagania poskutkują de facto animacją o mocno zwiększonym input lagu, prowadzącym do efektu pływania na ekranie (było to mocno odczuwalne w Dying Light 2 Stay Human).

Desktop Minimum Rekomendowane High Ultra
Procesor Intel Core i5-13400F Core i5-13400F Core i7-13700K Core i9-14900K
Procesor AMD Ryzen 7 5800F Ryzen 7 7700 Ryzen 7 7800X3D Ryzen 9 7950X3D
Karta NVIDIA GeForce GTX 1060 GeForce RTX 3070 Ti GeForce RTX 4070 Ti GeForce RTX 5070
Karta AMD Radeon RX 5500 XT Radeon RX 6750 XT Radeon RX 7900 GRE Radeon RX 9070 XT
Karta Intel ARC A750 ARC B580 - -
Pamięć VRAM 6 GB 8 GB 12 GB 12 GB
Pamięć RAM 16 GB 16 GB 32 GB 32 GB
Miejsce na dysku 70 GB (SSD) 70 GB (SSD) 70 GB (SSD) 70 GB (SSD)
Ustawienia gry LOW MEDIUM HIGH ULTRA (+ RT + Frame Generation)
Rozdzielczość 1920x1080 2560x1440 3840x2160 3840x2160
Framerate 30 FPS 60 FPS 60 FPS 60 FPS
System Windows 10 lub nowszy Windows 10 lub nowszy Windows 10 lub nowszy Windows 10 lub nowszy
Biblioteki DirectX 12 DirectX 12 DirectX 12 DirectX 12

Wymagania sprzętowe Lords of the Fallen II. Nadchodzący souls-like będzie dostępny na PC tylko na Epic Games Store

Co ciekawe, ogólne wymagania zdają się kreować obraz, że do gry będą potrzebne mocne procesory, ale niekoniecznie topowe karty graficzne. Już przy najniższych detalach w Full HD i przy 30 FPS, twórcy zalecają posiadanie takich jednostek jak Intel Core i5-13400F oraz AMD Ryzen 7 5800F (choć raczej powinno być Ryzen 7 5800 lub Ryzen 7 5800X, nie przypominamy sobie bowiem premiery tego Ryzena w wersji bez zintegrowanego układu graficznego). Do grania w 4K, twórcy zalecają już takie procesory jak Intel Core i7-13700K oraz AMD Ryzen 7 7800 X3D. W przypadku kart jest znacznie lżej, bo wystarczą średniopółkowe modele tj. NVIDIA GeForce RTX 4070 Ti i AMD Radeon RX 7900 GRE do 4K i wysokich detali w 60 FPS.

Laptop Minimum Rekomendowane High
Procesor Intel Core i5-12450H
Core Ultra 7 258V
Core i7-12700H Core i7-14700HX
Procesor AMD Ryzen 5 6600H
Ryzen AI 7 PRO 360
Ryzen AI 7 350
Ryzen 7 6800H
Ryzen AI 9 HX 370
Ryzen 9 8940HX
Ryzen AI Max+ 395
Karta NVIDIA GeForce RTX 3050 Laptop 80 W+ GeForce RTX 3080 Laptop GeForce RTX 4070 Laptop
Karta AMD Radeon 880M (12 CU)
Radeon 860M (8 CU)
Radeon 890M (16 CU) Radeon 8060S (40 CU)
Karta Intel ARC 140V (8 Xe-Core) - -
Pamięć VRAM 6 GB 8 GB 8 GB
Pamięć RAM 16 GB 16 GB 32 GB
Miejsce na dysku 70 GB (SSD) 70 GB (SSD) 70 GB (SSD)
Ustawienia gry LOW MEDIUM HIGH
Rozdzielczość 1920x1080 1920x1080 2560x1440
Framerate 30 FPS 60 FPS 60 FPS
System Windows 10 lub nowszy Windows 10 lub nowszy Windows 10 lub nowszy
Biblioteki DirectX 12 DirectX 12 DirectX 12

Pełne wymagania sprzętowe gry Battlefield 6 PC. Komputerowa wersja otrzyma techniki skalowania DLSS 4, FSR 4 oraz XeSS 2

Techland, co w zasadzie się nie zdarza, opublikował również wymagania sprzętowe dla laptopów, jednak tutaj twórców poniosła już chyba trochę fantazja, ponieważ wyglądają one co najmniej dziwnie. Zestawiono ze sobą zintegrowane układy graficzne z osobnymi układami graficznymi NVIDII. O ile jestem w stanie zrozumieć postawienie obok siebie GeForce RTX 4070 Laptop oraz Radeon 8060S z AMD Ryzen AI Max+ 395 (ten iGPU przy dobrym wykorzystaniu faktycznie oferuje często porównywalną wówczas wydajność), tak łączenie np. GeForce RTX 3080 Laptop ze zintegrowanym AMD Radeon 890M (AMD Ryzen AI 9 HX 370) wydaje się niemal dzikie. Albo Techland tak dobrze zoptymalizował grę pod iGPU, że te dorównują znacznie mocniejszym rozwiązaniom dGPU, albo są po prostu zrobione "na odwal się".

Wymagania sprzętowe Dying Light: The Beast PC. Gra otrzyma Ray Tracing, NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4 oraz Intel XeSS 2 [2]

Test Mafia: The Old Country PC. Jakość technik skalowania NVIDIA DLSS 4, AMD FSR, Intel XeSS, TSR oraz skalowanie wydajności

Dying Light: The Beast, oprócz Ray Tracingu, wykorzysta na PC także cztery różne techniki skalowania rozdzielczości: NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 3.1, AMD FSR 4 oraz Intel XeSS 2. We wszystkich przypadkach, dostępny będzie także Frame Generation. Nie zabraknie rozwiązań obniżających input lag: NVIDIA Reflex, AMD Anti-Lag 2 oraz Intel XeLL (Xe Low Latency). Ponadto otrzymamy HDR, obsługę monitorów ultrapanoramicznych czy opcję włączenia rozdzielczości dynamicznej. Co do wymagań - za nieco ponad 2 tygodnie przekonamy się, na ile mają one styczność z faktycznym działaniem gry na PC.

Wymagania sprzętowe Dying Light: The Beast PC. Gra otrzyma Ray Tracing, NVIDIA DLSS 4, AMD FSR 4 oraz Intel XeSS 2 [3]

Źródło: Techland
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 44

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.