Test Assassin's Creed Shadows - PC kontra PlayStation 5. Test technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR i Intel XeSS, skalowanie wydajności
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Test Assassin's Creed Shadows - Porównanie PC oraz PlayStation 5
- 2 - Test Assassin's Creed Shadows - Platforma testowa
- 3 - Test Assassin's Creed Shadows - Miejsca testowe
- 4 - Test Assassin's Creed Shadows - PlayStation 5
- 5 - Test Assassin's Creed Shadows - Skalowanie detali na PC
- 6 - Test Assassin's Creed Shadows - Ray Tracing
- 7 - Test Assassin's Creed Shadows - PC kontra PlayStation 5
- 8 - Test Assassin's Creed Shadows - Jakość NVIDIA DLSS 4
- 9 - Test Assassin's Creed Shadows - Jakość AMD FSR 3.1
- 10 - Test Assassin's Creed Shadows - Jakość Intel XeSS
- 11 - Test Assassin's Creed Shadows - NVIDIA DLSS kontra AMD FSR
- 12 - Test Assassin's Creed Shadows - NVIDIA DLSS kontra Intel XeSS
- 13 - Test Assassin's Creed Shadows - AMD FSR kontra Intel XeSS
- 14 - Test Assassin's Creed Shadows - Jakość technik antyaliasingu
- 15 - Test Assassin's Creed Shadows - Skalowanie wydajności
- 16 - Test Assassin's Creed Shadows - Skalowanie wydajności (DLSS, FSR, XeSS) - RT OFF
- 17 - Test Assassin's Creed Shadows - Skalowanie wydajności (DLSS, FSR, XeSS) - RT ON
- 18 - Test Assassin's Creed Shadows - Galeria screenów
- 19 - Test Assassin's Creed Shadows - Podsumowanie
Od momentu zapowiedzi, Assassin's Creed Shadows ma niełatwe zadanie przekonania do siebie graczy. Z jednej strony otrzymaliśmy w końcu odsłonę, której akcja toczy się w Feudalnej Japonii (gracze prosili o ten setting jeszcze chyba w czasach trylogii Ezio), z drugiej jednak Ubisoft nie popisywał się w trakcie kampanii marketingowej, zaliczając co jakiś czas mniejszą lub większą wtopę. W końcu jednak doczekaliśmy się premiery nowej części popularnej sagi. Naszą recenzję mogliście już przeczytać na łamach PurePC.pl, podobnie jak test wydajności kart graficznych (jeśli został opublikowany przed tym materiałem). Ze swojej strony zapraszam na porównanie oprawy graficznej na PC oraz PlayStation 5, z uwzględnieniem technik skalowania oraz oceny poszczególnych metod antyaliasingu.
Autor: Damian Marusiak
Assassin's Creed Shadows bazuje na najnowszej wersji silnika Anvil, który wykorzystywany jest od początku istnienia marki. Obecna wersja silnika posiada bardziej rozbudowane systemy dla symulacji fizyki oraz destrukcji otoczenia, a także zaawansowane zmiany pór roku, które mają realny wpływ na gameplay. Nie brakuje również bardziej szczegółowej oprawy graficznej, na czele z poszerzonym zasięgiem rysowania obiektów czy implementacją Ray Tracingu w celu kompletnego przebudowania oświetlenia. Po kilkunastu godzinach spędzonych w Assassin's Creed Shadows, powiedziałbym że wizualnie prezentuje ona wyższy poziom niż Star Wars Outlaws, przynajmniej w takiej ogólnej ocenie. Postęp widoczny jest także w porównaniu do Assassin's Creed Valhalla czy Mirage, choć okupiono to wyższymi wymaganiami sprzętowymi.
Assassin's Creed Shadows to najnowsza część popularnej sagi o Asasynach i Templariuszach, tym razem umieszczona w klimatach Feudalnej Japonii. Oceniamy jakość wizualną na PC oraz PlayStation 5, z uwzględnieniem technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR oraz Intel XeSS.
Assassin's Creed Shadows na PC ma uwzględnionych całkiem sporo opcji, odpowiadających za całokształt oprawy graficznej. Po raz pierwszy w serii, możemy wykorzystać także Ray Tracing. Ubisoft zdecydował się na RTGI, czyli globalne oświetlenie bazujące na śledzeniu promieni, a także odbicia RT. Jeśli nie posiadamy dość mocnego sprzętu, RTGI możemy wykorzystać tylko w naszej kryjówce (tzw. Selective Ray Tracing). W pozostałych przypadkach, RT będzie działało w grze przez cały czas, a nie tylko w momentach gdy będziemy w bazie wypadowej. Dlaczego akurat tam zdecydowano się na zachowanie RTGI? Ubisoft tłumaczy to tym, że kryjówka (Hideout) może u każdego gracza wyglądać inaczej (wszak budujemy ją według własnego uznania) i lepszym rozwiązaniem będzie postawienie w tej sytuacji na RT, które dynamicznie będzie określać źródła światła. Poza RT, nie brakuje także technik skalowania - NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS oraz ich pochodne, służące jako metody wygładzania krawędzi.
Recenzja Assassin's Creed Shadows - recykling w sosie azjatyckim. Ubisoft próbuje odbić się od dna skacząc na plecy feudalnej Japonii
Na konsoli PlayStation 5 (oraz Xbox Series X), możemy natomiast liczyć na trzy tryby obrazu, z czego Balanced jest dostępny tylko dla wyświetlaczy 120 Hz i z HDMI 2.1. Tryb jakości oferuje stale działający RTGI oraz znacznie wyższą rozdzielczość bazową (prawdopodobnie okolice 1440p), skalowaną potem do 4K. W przypadku trybu Performance, otrzymujemy do 60 klatek, ale RTGI jest ograniczone wyłącznie do naszej kryjówki. Najlepiej zbalansowane tryby dostaniemy na PlayStation 5 Pro. W tym wypadku, tryb Performance oferuje taką samą jakość wizualną co Quality na PS5, tyle że w 60 klatkach na sekundę. Z kolei tryb jakości uwzględnia nie tylko RTGI na całej mapie, ale także odbicia realizowane poprzez śledzenie promieni. Całość jest jednak ograniczona wówczas do 30 klatek na sekundę.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- następna ›
- ostatnia »
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Test Assassin's Creed Shadows - Porównanie PC oraz PlayStation 5
- 2 - Test Assassin's Creed Shadows - Platforma testowa
- 3 - Test Assassin's Creed Shadows - Miejsca testowe
- 4 - Test Assassin's Creed Shadows - PlayStation 5
- 5 - Test Assassin's Creed Shadows - Skalowanie detali na PC
- 6 - Test Assassin's Creed Shadows - Ray Tracing
- 7 - Test Assassin's Creed Shadows - PC kontra PlayStation 5
- 8 - Test Assassin's Creed Shadows - Jakość NVIDIA DLSS 4
- 9 - Test Assassin's Creed Shadows - Jakość AMD FSR 3.1
- 10 - Test Assassin's Creed Shadows - Jakość Intel XeSS
- 11 - Test Assassin's Creed Shadows - NVIDIA DLSS kontra AMD FSR
- 12 - Test Assassin's Creed Shadows - NVIDIA DLSS kontra Intel XeSS
- 13 - Test Assassin's Creed Shadows - AMD FSR kontra Intel XeSS
- 14 - Test Assassin's Creed Shadows - Jakość technik antyaliasingu
- 15 - Test Assassin's Creed Shadows - Skalowanie wydajności
- 16 - Test Assassin's Creed Shadows - Skalowanie wydajności (DLSS, FSR, XeSS) - RT OFF
- 17 - Test Assassin's Creed Shadows - Skalowanie wydajności (DLSS, FSR, XeSS) - RT ON
- 18 - Test Assassin's Creed Shadows - Galeria screenów
- 19 - Test Assassin's Creed Shadows - Podsumowanie
Powiązane publikacje

Test karty graficznej MSI GeForce RTX 5060 Ti Gaming 16 GB - Więcej pamięci graficznej, jednak czy proporcjonalnie do wydajności?
230
Test wydajności Assassin's Creed Shadows PC - Wymagania sprzętowe to większy problem, niż czarnoskóry samuraj
165
Test wydajności GTA V Enhanced - Ray tracing podnosi wymagania sprzętowe do poziomu GTA VI. Wielka aktualizacja na 10 rocznicę
178
Test kart graficznych AMD Radeon RX 9070 vs NVIDIA GeForce RTX 5070 - Która jest wydajniejsza i bardziej opłacalna?
222