Test Assassin's Creed Mirage PC kontra PlayStation 5. Jakość technik DLSS, FSR i XeSS oraz skalowanie wydajności
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Test Assassin's Creed Mirage PC kontra PlayStation 5
- 2 - Platforma testowa
- 3 - Test Assassin's Creed Mirage - Miejsca testowe
- 4 - Test Assassin's Creed Mirage - Tryby Quality oraz Performance
- 5 - Test Assassin's Creed Mirage - Porównanie PC (Low) oraz PS5
- 6 - Test Assassin's Creed Mirage - Porównanie PC (Medium) oraz PS5
- 7 - Test Assassin's Creed Mirage - Porównanie PC (High) oraz PS5
- 8 - Test Assassin's Creed Mirage - Porównanie PC (Ultra High) oraz PS5
- 9 - Test Assassin's Creed Mirage - NVIDIA DLSS kontra PlayStation 5
- 10 - Test Assassin's Creed Mirage - AMD FSR kontra PlayStation 5
- 11 - Test Assassin's Creed Mirage - Intel XeSS kontra PlayStation 5
- 12 - Test Assassin's Creed Mirage - NVIDIA DLSS kontra AMD FSR
- 13 - Test Assassin's Creed Mirage - NVIDIA DLSS kontra Intel XeSS
- 14 - Test Assassin's Creed Mirage - AMD FSR kontra Intel XeSS
- 15 - Test Assassin's Creed Mirage - Skalowanie wydajności
- 16 - Test Assassin's Creed Mirage - Klasyczny filtr
- 17 - Test Assassin's Creed Mirage - Galeria screenów
- 18 - Test Assassin's Creed Mirage PC kontra PlayStation 5 - podsumowanie
Ostatni duży Assassin's Creed ukazał się w 2020 roku - była to oczywiście gra Assassin's Creed Valhalla, gdzie wcielaliśmy się w Eivor(a). Produkcja Ubisoftu ze względu na bardzo duże zainteresowanie otrzymała wyjątkowo długie życie. Oprócz dwóch podstawowych dodatków fabularnych, wchodzących w skład Przepustki Sezonowej, AC: Valhalla otrzymała również dodatkowe i największe rozszerzenie o nazwie Świt Ragnaroku. Ponadto produkcja była wspierana wieloma darmowymi dodatkami, w skład których wchodził m.in. crossover z Kassandrą z Assassin's Creed Odyssey. Finalnie AC: Valhalla miała otrzymać jeszcze jeden fabularny dodatek, skupiający się na postaci Asasyna Basima. W miarę czasu jak gra była produkowana, jej rozmiary wyszły poza skalę zwykłego dodatku i finalnie DLC przekształcono w osobną grę - Assassin's Creed Mirage. Produkcja właśnie wchodzi na rynek, a my oceniamy wydania PC oraz PlayStation 5.
Autor: Damian Marusiak
Assassin's Creed Mirage to pod wieloma względami powrót do korzeni oraz wycofanie się z charakterystycznych rozwiązań z trylogii Starożytności. Poprzednie Asasyny tak naprawdę bardzo mocno odcięły się od tego, czym faktycznie był Assassin's Creed. Jednocześnie dość nieudolnie próbowały być wielkimi grami RPG. Ostatecznie otrzymywaliśmy misz-masz, który nie był ani typowym Assassin's Creed, ani przede wszystkim dobrym RPG. W końcu jednak pewne głowy w Ubisofcie postanowiły przywrócić najważniejsze elementy, który odznaczała się ta seria. AC: Mirage to przede wszystkim gra o skrytobójcach oraz skrytobójstwach. Mechaniki opierają się na cichej eliminacji przeciwników, zamiast atakowania wszystkiego co popadnie niczym Rambo. Tempo gry z tego powodu uległo spowolnieniu, ale bynajmniej nie jest to wada.
Po blisko trzech latach od premiery Assassin's Creed Valhalla, na półki sklepowe trafia gra Assassin's Creed Mirage. Nowa część to powrót do korzeni serii, a jak wypada komputerowa wersja na tle konsolowej? Testujemy dwie wersje gry, a także porównujemy techniki NVIDIA DLSS, AMD FSR i Intel XeSS.
Assassin's Creed Mirage pozwala nam zwiedzić IX-wieczny Bagdad w skórze Basima, który na początku gry jest tylko złodziejem (bardzo dobrym, ale jednak tylko złodziejem). Dopiero po jakimś czasie trafia w szeregi Bractwa Ukrytych, po czym zaczynamy infiltrować największe, ówczesne miasto świata oraz eliminować członków Bractwa Starożytnych (którzy za jakiś czas przekształcą się w Templariuszy). Dodatkowo na pewnym etapie gry możemy operować w okolicach twierdzy Alamut, która później stanie się najważniejszym miejscem dla zreformowanego Bractwa Asasynów, którym przewodzić będzie Altair Ibn-La'Ahad.
Tryb jakości obrazu (Upscaling do 4K) | Intel XeSS | NVIDIA DLSS | AMD FSR |
Ultra Quality | 2944 x 1656 | - | - |
Quality | 2560 x 1440 | 2560 x 1440 | 2560 x 1440 |
Balanced | 2240 x 1260 | 2259 x 1270 | 2227 x 1253 |
Performance | 1920 x 1080 | 1920 x 1080 | 1920 x 1080 |
Ultra Performance | - | 1280 x 720 | 1280 x 720 |
TTest wydajności Assassin’s Creed Mirage PC - Porównanie kart graficznych NVIDIA GeForce, AMD Radeon i Intel ARC
Assassin's Creed Mirage jest ostatnią grą międzygeneracyjną z tej serii, co oznacza debiut nie tylko na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series, ale również na PlayStation 4, a także Xbox One. Na konsolach obecnej generacji ponownie możemy liczyć na dwa tryby działania: Quality oraz Performance. Komputerowa wersja z kolei oferuje nie tylko nielimitowany framerate, ale również obsługę trzech technik skalowania rozdzielczości: NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS. Co ciekawe, każdą z tych technik możemy wykorzystać nie jako opcję do zwiększenia wydajności kosztem rozdzielczości, ale również jako ulepszoną metodę AA, zachowując jednocześnie natywną rozdzielczość. W naszym teście sprawdzimy nie tylko działanie technik skalowania, ale również porównamy poszczególne presety graficzne z tym, co znajdziemy na konsolach obecnej generacji. Finalnie porównany ze sobą techniki DLSS, FSR oraz XeSS.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- następna ›
- ostatnia »
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Test Assassin's Creed Mirage PC kontra PlayStation 5
- 2 - Platforma testowa
- 3 - Test Assassin's Creed Mirage - Miejsca testowe
- 4 - Test Assassin's Creed Mirage - Tryby Quality oraz Performance
- 5 - Test Assassin's Creed Mirage - Porównanie PC (Low) oraz PS5
- 6 - Test Assassin's Creed Mirage - Porównanie PC (Medium) oraz PS5
- 7 - Test Assassin's Creed Mirage - Porównanie PC (High) oraz PS5
- 8 - Test Assassin's Creed Mirage - Porównanie PC (Ultra High) oraz PS5
- 9 - Test Assassin's Creed Mirage - NVIDIA DLSS kontra PlayStation 5
- 10 - Test Assassin's Creed Mirage - AMD FSR kontra PlayStation 5
- 11 - Test Assassin's Creed Mirage - Intel XeSS kontra PlayStation 5
- 12 - Test Assassin's Creed Mirage - NVIDIA DLSS kontra AMD FSR
- 13 - Test Assassin's Creed Mirage - NVIDIA DLSS kontra Intel XeSS
- 14 - Test Assassin's Creed Mirage - AMD FSR kontra Intel XeSS
- 15 - Test Assassin's Creed Mirage - Skalowanie wydajności
- 16 - Test Assassin's Creed Mirage - Klasyczny filtr
- 17 - Test Assassin's Creed Mirage - Galeria screenów
- 18 - Test Assassin's Creed Mirage PC kontra PlayStation 5 - podsumowanie
Powiązane publikacje

Test karty graficznej MSI GeForce RTX 5060 Ti Gaming 16 GB - Więcej pamięci graficznej, jednak czy proporcjonalnie do wydajności?
230
Test Assassin's Creed Shadows - PC kontra PlayStation 5. Test technik NVIDIA DLSS 4, AMD FSR i Intel XeSS, skalowanie wydajności
122
Test wydajności Assassin's Creed Shadows PC - Wymagania sprzętowe to większy problem, niż czarnoskóry samuraj
165
Test wydajności GTA V Enhanced - Ray tracing podnosi wymagania sprzętowe do poziomu GTA VI. Wielka aktualizacja na 10 rocznicę
178