Test wydajności Assassin’s Creed Mirage PC - Porównanie kart graficznych NVIDIA GeForce, AMD Radeon i Intel ARC
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Test wydajności Assassin’s Creed Mirage - Wstęp
- 2 - Test wydajności Assassin’s Creed Mirage - Porównanie detali
- 3 - Test wydajności Assassin’s Creed Mirage - Miejsce pomiarowe
- 4 - Test wydajności Assassin’s Creed Mirage - Platforma pomiarowa
- 5 - Test wydajności Assassin’s Creed Mirage - 1920x1080 / Medium
- 6 - Test wydajności Assassin’s Creed Mirage - 1920x1080 / Ultra
- 7 - Test wydajności Assassin’s Creed Mirage - 2560x1440 / Medium
- 8 - Test wydajności Assassin’s Creed Mirage - 2560x1440 / Ultra
- 9 - Test wydajności Assassin’s Creed Mirage - 3840x2160 / Medium
- 10 - Test wydajności Assassin’s Creed Mirage - 3840x2160 / Ultra
- 11 - Test wydajności Assassin’s Creed Mirage - Skalowanie detali
- 12 - Test wydajności Assassin’s Creed Mirage - Galeria screenów
- 13 - Test wydajności Assassin’s Creed Mirage - Podsumowanie
Assassin’s Creed powraca w kolejnej odsłonie, nawet nie zamierzam podawać w której dokładnie, ponieważ zapewne zgubiłbym się próbując policzyć wszystkie wcielenia. Odnoszę natomiast wrażenie, że Ubisoft postanowił dogonić legendarną Modę na Sukces, a seria zdążyła w międzyczasie dwukrotnie połknąć własny ogon. Dalsze rozważania zostawiam jednak recenzentom, a dzisiaj sprawdzimy wymagania sprzętowe Assassin’s Creed Mirage. Oprawa graficzna nie uległa specjalnej poprawie, więc przynajmniej czysto teoretycznie, nowa odsłona powinna chodzić identycznie jak trzyletni Assassin’s Creed Valhalla. Zobaczymy czy podobnego zdania będą karty graficzne NVIDIA GeForce, AMD Radeon, Intel ARC...
Autor: Sebastian Oktaba
Assassin’s Creed Mirage pod względem mechanik, systemu rozwoju czy ogólnej koncepcji rozgrywki, reprezentuje poziom zbliżony do Assassin’s Creed Origins, Odyssey i Valhalla. Zdecydowanie mniejsza jest natomiast skala przedsięwzięcia, bowiem obszar eksploracji rozmiarami przypomina pojedyncze regiony z poprzednich odsłon. Twórcy odchodząc od rozlazłego cRPG, obiecywali w zamian położyć większy nacisk na aspekty skrytobójcze, poszerzenie swobody podczas wykonywania zleceń i bardziej kameralną narrację. Finalnie powinno być więcej skradania, zamachów oraz kombinowania, niż serwowały poprzednie części. Jednocześnie zachowano flagowe elementy obecne od czasów Assassin’s Creed Origins m.in. wierzchowca i latającego zwiadowcę, które usprawniają eksplorację oraz prześwietlanie otoczenia. Wprowadzono też wachlarz nowości np.: spowalnianie czasu. Akcję osadzono w IX-wiecznym Bagdadzie, natomiast głównym, bohaterem jest skądinąd znany Basim Ibn Ishaq.
Assassin’s Creed Mirage bazuje na tym samym silniku, co trzyletni Assassin's Creed: Valhalla, jednak wymagania sprzętowe ma jednak sporo wyższe.
Deweloper podał całkiem szczegółowe wymagania sprzętowe Assassin’s Creed Mirage, podzielone wedle rozdzielczości i sugerowanych ustawień. Najsłabsza konfiguracja obejmuje procesor AMD Ryzen 5 1600 / Intel Core i7-4790K oraz układy graficzne NVIDIA GeForce GTX 1060 / AMD Radeon RX 570 / Intel ARC A380, czyli stosunkowo słabe komponenty. Pamiętajmy jednak, że mówimy o rozdzielczości 1920x1080, najniższych detalach i zaledwie 30 klatkach na sekundę. Lepsze wrażenia wizualne zapewnia dopiero połączenie AMD Ryzen 5 3600 / Intel Core i7-8700K oraz układów graficznych NVIDIA GeForce GTX 1660 / AMD Radeon RX 5600 XT / Intel ARC A750, które wygenerują około 60 klatek na sekundę w ustawieniach High. W przypadku 2560x1440 zalecane jest posiadanie NVIDIA GeForce RTX 2070 / AMD Radeon RX 5700 XT / Intel ARC A770, natomiast w 3840x2160 potrzeba NVIDIA GeForce RTX 3080 / AMD Radeon RX 6900 XT (brakuje odpowiednika od Intela). Względem Valhalli wymagania ewidentnie wzrosły.
Minimum | Zalecane | Entuzjasta | Ultra | |
Rozdzielczość | 1920x1080 | 1920x1080 | 2560x1440 | 3840x2160 |
Ustawienia | Low | High | High | Ultra |
Płynność | 30 FPS | 60 FPS | 60 FPS | 60 FPS |
Procesor AMD | Ryzen 5 1600 | Ryzen 5 3600 | Ryzen 7 3700X | Ryzen 5 5600X |
Procesor INTEL | Core i7-4790K | Core i7-8700K | Core i7-9700K | Core i5-11600K |
Karta AMD | RX 570 | RX 5600 XT | RX 5700 XT | RX 6900 XT |
Karta NVIDIA | GTX 1060 | GTX 1660 Ti | RTX 2070 | RTX 3080 |
Karta INTEL | ARC A380 | ARC A750 | ARC A770 | - |
Pamięć RAM | 8 GB | 16 GB | 16 GB | 16 GB |
Nośnik SSD | 40 GB | 40 GB | 40 GB | 40 GB |
Test komputerów za 3500, 6000 i 10000 złotych. Gamingowe zestawy Mad Dog PurePC Edition dostępne w sklepach Media Expert
Assassin’s Creed Mirage wykorzystuje usprawniony silnik Anvil, będący w użyciu od premiery Valhalli, czyli całkiem świeżą chociaż nie rewolucyjną technologię. Narzędzie obsługując m.in.: oświetlenie PBR (Physical Based Rendering), mapowanie refleksów globalnej iluminacji, wolumetryczne oświetlenie oraz dynamiczne zmiany warunków atmosferycznych. Żadnych poważniejszych zmian w jakości renderingu nie uświadczymy, produkcja wykorzystuje bowiem DirectX 12, aczkolwiek nie dysponuje jakimikolwiek technologiami bezwzględnie wymagającymi jego obecności (np.: ray tracing). Seria zawsze stanowiła pożywkę dla producentów sprzętu, dlatego wielokrotnie była elementem kampanii NVIDIA i AMD, działając zwykle sprawniej na kartach partnera technologicznego. Assassin’s Creed Mirage przejął natomiast INTEL, który powoli wchodzi na rynek desktopowych GPU, zaznaczając tym zabiegiem swoją obecność. Sprawdźmy zatem jak wyglądają rzeczywiste wymagania nowej produkcji Ubisoft.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- następna ›
- ostatnia »
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Test wydajności Assassin’s Creed Mirage - Wstęp
- 2 - Test wydajności Assassin’s Creed Mirage - Porównanie detali
- 3 - Test wydajności Assassin’s Creed Mirage - Miejsce pomiarowe
- 4 - Test wydajności Assassin’s Creed Mirage - Platforma pomiarowa
- 5 - Test wydajności Assassin’s Creed Mirage - 1920x1080 / Medium
- 6 - Test wydajności Assassin’s Creed Mirage - 1920x1080 / Ultra
- 7 - Test wydajności Assassin’s Creed Mirage - 2560x1440 / Medium
- 8 - Test wydajności Assassin’s Creed Mirage - 2560x1440 / Ultra
- 9 - Test wydajności Assassin’s Creed Mirage - 3840x2160 / Medium
- 10 - Test wydajności Assassin’s Creed Mirage - 3840x2160 / Ultra
- 11 - Test wydajności Assassin’s Creed Mirage - Skalowanie detali
- 12 - Test wydajności Assassin’s Creed Mirage - Galeria screenów
- 13 - Test wydajności Assassin’s Creed Mirage - Podsumowanie
Powiązane publikacje

Test wydajności GTA V Enhanced - Ray tracing podnosi wymagania sprzętowe do poziomu GTA VI. Wielka aktualizacja na 10 rocznicę
162
Test kart graficznych AMD Radeon RX 9070 vs NVIDIA GeForce RTX 5070 - Która jest wydajniejsza i bardziej opłacalna?
221
Test kart graficznych AMD Radeon RX 9070 XT vs NVIDIA GeForce RTX 5070 Ti - Dobra wydajność w rozsądnej cenie? Czy to możliwe?
633
Test karty graficznej MSI GeForce RTX 5070 Gaming Trio - Chłodzenie na miarę oczekiwań? Founders Edition może pozazdrościć
22