Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Test wydajności Assassin’s Creed Mirage PC - Porównanie kart graficznych NVIDIA GeForce, AMD Radeon i Intel ARC

Sebastian Oktaba | 04-10-2023 14:00 |

Test wydajności Assassin’s Creed Mirage PC - Porównanie kart graficznych NVIDIA GeForce, AMD Radeon i Intel ARCAssassin’s Creed powraca w kolejnej odsłonie, nawet nie zamierzam podawać w której dokładnie, ponieważ zapewne zgubiłbym się próbując policzyć wszystkie wcielenia. Odnoszę natomiast wrażenie, że Ubisoft postanowił dogonić legendarną Modę na Sukces, a seria zdążyła w międzyczasie dwukrotnie połknąć własny ogon. Dalsze rozważania zostawiam jednak recenzentom, a dzisiaj sprawdzimy wymagania sprzętowe Assassin’s Creed Mirage. Oprawa graficzna nie uległa specjalnej poprawie, więc przynajmniej czysto teoretycznie, nowa odsłona powinna chodzić identycznie jak trzyletni Assassin’s Creed Valhalla. Zobaczymy czy podobnego zdania będą karty graficzne NVIDIA GeForce, AMD Radeon, Intel ARC...

Autor: Sebastian Oktaba

Assassin’s Creed Mirage pod względem mechanik, systemu rozwoju czy ogólnej koncepcji rozgrywki, reprezentuje poziom zbliżony do Assassin’s Creed Origins, Odyssey i Valhalla. Zdecydowanie mniejsza jest natomiast skala przedsięwzięcia, bowiem obszar eksploracji rozmiarami przypomina pojedyncze regiony z poprzednich odsłon. Twórcy odchodząc od rozlazłego cRPG, obiecywali w zamian położyć większy nacisk na aspekty skrytobójcze, poszerzenie swobody podczas wykonywania zleceń i bardziej kameralną narrację. Finalnie powinno być więcej skradania, zamachów oraz kombinowania, niż serwowały poprzednie części. Jednocześnie zachowano flagowe elementy obecne od czasów Assassin’s Creed Origins m.in. wierzchowca i latającego zwiadowcę, które usprawniają eksplorację oraz prześwietlanie otoczenia. Wprowadzono też wachlarz nowości np.: spowalnianie czasu. Akcję osadzono w IX-wiecznym Bagdadzie, natomiast głównym, bohaterem jest skądinąd znany Basim Ibn Ishaq.

Assassin’s Creed Mirage bazuje na tym samym silniku, co trzyletni Assassin's Creed: Valhalla, jednak wymagania sprzętowe ma jednak sporo wyższe.

Test wydajności Assassin’s Creed Mirage PC - Porównanie kart graficznych NVIDIA GeForce, AMD Radeon i Intel ARC [nc1]

Deweloper podał całkiem szczegółowe wymagania sprzętowe Assassin’s Creed Mirage, podzielone wedle rozdzielczości i sugerowanych ustawień. Najsłabsza konfiguracja obejmuje procesor AMD Ryzen 5 1600 / Intel Core i7-4790K oraz układy graficzne NVIDIA GeForce GTX 1060 / AMD Radeon RX 570 / Intel ARC A380, czyli stosunkowo słabe komponenty. Pamiętajmy jednak, że mówimy o rozdzielczości 1920x1080, najniższych detalach i zaledwie 30 klatkach na sekundę. Lepsze wrażenia wizualne zapewnia dopiero połączenie AMD Ryzen 5 3600 / Intel Core i7-8700K oraz układów graficznych NVIDIA GeForce GTX 1660 / AMD Radeon RX 5600 XT / Intel ARC A750, które wygenerują około 60 klatek na sekundę w ustawieniach High. W przypadku 2560x1440 zalecane jest posiadanie NVIDIA GeForce RTX 2070 / AMD Radeon RX 5700 XT / Intel ARC A770, natomiast w 3840x2160 potrzeba NVIDIA GeForce RTX 3080 / AMD Radeon RX 6900 XT (brakuje odpowiednika od Intela). Względem Valhalli wymagania ewidentnie wzrosły.

  Minimum Zalecane Entuzjasta Ultra
Rozdzielczość 1920x1080 1920x1080 2560x1440 3840x2160
Ustawienia Low High High Ultra
Płynność 30 FPS 60 FPS 60 FPS 60 FPS
Procesor AMD Ryzen 5 1600 Ryzen 5 3600 Ryzen 7 3700X Ryzen 5 5600X
Procesor INTEL Core i7-4790K Core i7-8700K Core i7-9700K Core i5-11600K
Karta AMD RX 570 RX 5600 XT RX 5700 XT RX 6900 XT
Karta NVIDIA GTX 1060 GTX 1660 Ti RTX 2070 RTX 3080
Karta INTEL ARC A380 ARC A750 ARC A770 -
Pamięć RAM 8 GB 16 GB 16 GB 16 GB
Nośnik SSD 40 GB 40 GB 40 GB 40 GB

Test komputerów za 3500, 6000 i 10000 złotych. Gamingowe zestawy Mad Dog PurePC Edition dostępne w sklepach Media Expert

Assassin’s Creed Mirage wykorzystuje usprawniony silnik Anvil, będący w użyciu od premiery Valhalli, czyli całkiem świeżą chociaż nie rewolucyjną technologię. Narzędzie obsługując m.in.: oświetlenie PBR (Physical Based Rendering), mapowanie refleksów globalnej iluminacji, wolumetryczne oświetlenie oraz dynamiczne zmiany warunków atmosferycznych. Żadnych poważniejszych zmian w jakości renderingu nie uświadczymy, produkcja wykorzystuje bowiem DirectX 12, aczkolwiek nie dysponuje jakimikolwiek technologiami bezwzględnie wymagającymi jego obecności (np.: ray tracing). Seria zawsze stanowiła pożywkę dla producentów sprzętu, dlatego wielokrotnie była elementem kampanii NVIDIA i AMD, działając zwykle sprawniej na kartach partnera technologicznego. Assassin’s Creed Mirage przejął natomiast INTEL, który powoli wchodzi na rynek desktopowych GPU, zaznaczając tym zabiegiem swoją obecność. Sprawdźmy zatem jak wyglądają rzeczywiste wymagania nowej produkcji Ubisoft.

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 96

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.