looter shooter
Borderlands 4 - ujawniono piątego Vault Huntera, który pojawi się wraz z pierwszym DLC
Nowa gra z serii jest już na rynku od blisko trzech tygodni. Od tamtego czasu wypowiedzieć na ten temat zdążył się już niemal każdy zainteresowany (za wyjątkiem osób, które postanowiły zaczekać na zniżki bądź rozszerzenia). Na pewno pod wieloma względami można mówić o progresie względem poprzednika - inna sprawa, że nie jest to zbyt wysoko postawiona poprzeczka - ale opinie są dość mieszane, w dużej mierze przez problemy techniczne. Ale to oczywiście nie koniec rozwoju Borderlands 4 - jak...
Borderlands 4 - Gearbox wreszcie wypuszcza większą aktualizację, która ma poprawić krytykowany stan techniczny gry
Zapoczątkowana w 2009 roku seria wyróżniała się kilkoma istotnymi cechami - w tym efektowną, cell-shadingową grafiką. To sprawiło, że Borderlandsy nie starzeją się wizualnie w takim stopniu, jak wiele innych gier. Mimo to przy pracach nad czwartą częścią twórcy i tak uznali, że warto przenieść się na Unreal Engine 5. Na ile było to potrzebne, to już kwestia dyskusyjna, na pewno natomiast optymalizacja jest największym problemem Borderlands 4.
Borderlands 4 - twórcy biorą się za poprawki licznych problemów. Działanie na PC podstawowym priorytetem
I już po premierze czwartej odsłony słynnej serii looter shooterów. Jeśli chodzi o zainteresowanie, na pewno trudno tutaj mówić o porażce. Co do całej reszty, zdania są dość mocno podzielone. Jakkolwiek historia czy pewne elementy rozgrywki są powszechnie uważane za lepsze niż w poprzedniczce, optymalizacja kuleje tak mocno, że znajduje się nisko nawet biorąc pod uwagę dzisiejsze standardy. Ale twórcy oczywiście chcą poprawić działanie Borderlands 4.
Recenzja Borderlands 4 - Gearbox wyprowadza serię z Pandory, dorzuca Unreal Engine 5 i próbuje przywrócić jej dawną chwałę
Tak jak nie jestem i nigdy nie byłem fanem looter shooterów, tak Borderlandsy stanowią jedyny jak dotychczas wyjątek. Wiele lat temu pierwsza część wzięła mnie zupełnie z zaskoczenia, a do drugiej do dziś czasem wracam - choćby do co-opa ze znajomymi. Potem już niestety było tylko gorzej (nie liczę Tales From Borderlands, tworzonego przez kogoś innego), z bardzo taką sobie częścią trzecią na czele. To właśnie ona okazała się swoistym hamulcem dla serii, odchodząc od wielu udanych konceptów...
Borderlands 4 - niejednoznaczny start nowej części serii. Wysokie oceny, mocna krytyka za stan techniczny
Okres przedpremierowy gry Gearbox to dość niestabilna huśtawka nastrojów. Już na samym starcie nie było łatwo z racji bardzo różnie przyjętej części trzeciej, do tego Randy Pitchford postanowił dodać coś od siebie, wywołując kolejną burzę. Ale z czasem jako tako ustabilizowano sytuację, Pitchford wychylał się jakby rzadziej, a kolejne materiały obiecywały znaczną poprawę jakości. Jak to wyszło przy okazji premiery? Cóż, zależy gdzie się spojrzy.
Borderlands 4 - ujawniono ceny i zawartość poszczególnych zestawów, a także wymagania sprzętowe
Jak Gearbox by nie podchodziło do tematu, co najmniej aż do premiery będzie miało pod górkę. Ale tak bywa, gdy Randy Pitchford postanawia ponownie się odezwać i nie ma w pobliżu nikogo, kto mógłby tych zapędów powstrzymać. Teraz jego "prawdziwi fani znajdą sposób, by kupić grę za 80 dolarów" długo będzie pobrzmiewać w sieci, i żadne tłumaczenia czy przeprosiny tego nie zatrzymają. Niemniej jednak poznaliśmy m.in. prawdziwą cenę Borderlands 4.
Epic Games Store - looter shooter Tiny Tina's Wonderlands oraz platformówka Limbo w darmowym pakiecie
Pora na kolejny zestaw okazji na Epic Games Store. Obecnie trwa znaczniejsza wyprzedaż, w trakcie której można znaleźć trochę interesujących ofert w niższej niż zwykle cenie. W parze z tym idą oczywiście nieco lepsze niż w zwyczajowym okresie darmowe gry. Ubiegły tydzień przyniósł nam trzy pozycje - Deliver At All Costs, Gigapocalypse i Sifu. Teraz już mamy klasyczny dwupak, ale Tiny Tina's Wonderlands i Limbo to nie są anonimowe tytuły.
Borderlands 4 - 20 minut nowego materiału. Pokaz pierwszych grywalnych Vault Hunterów i spojrzenie na mechaniki gry
Minęło już ponad piętnaście lat, odkąd światło dzienne ujrzała pierwsza odsłona Borderlands, z miejsca wywołując spore zamieszanie w gatunku. W roku 2012 pojawił się sequel, stanowiąc niemal perfekcyjną ewolucję dotychczasowych pomysłów i jednego z najlepszych antagonistów w historii gier wideo, czyli Handsome Jacka. Trzecia część poprawiła wiele mechanik, ale została przyjęta znacznie chłodniej od poprzedników. Teraz powoli zbliża się kolejna.
Suicide Squad: Kill the Justice League - pierwsze oceny i opinie po premierze. Recenzje i odbiór graczy mieszany
Kontrowersje związane z niepopularnymi decyzjami Warner Bros. Games, czy kierunkiem tworzenia samego studia Rocksteady to dosyć często poruszane tematy w ciągu ostatnich miesięcy. No i nadszedł wreszcie luty, co oznacza, że Harley Quinn wraz z pozostałą trójką wyruszają na łowy, by powstrzymać największych ziemskich bohaterów, których umysły zostały zniewolone przez Brainiaca. Minęło już parę dni od premiery, toteż można rzucić okiem na wstępny odbiór.
Suicide Squad: Kill the Justice League - gra raczej nie zakończy się po uratowaniu świata. Joker pierwszą z wielu sezonowych postaci
Coraz bliżej premiery nowej gry Rocksteady, a dotychczasowy odbiór bynajmniej nie uległ poprawie. Część dziennikarzy, która miała możliwość ograć wczesną jej wersję, jedynie pogłębiła obiekcje, zaś kolejne materiały czy prezentacja wymagań sprzętowych wprowadziła co najwyżej dodatkową irytację. Na jakieś półtora tygodnia przed wejściem na rynek twórcy starają się jak mogą, by nieco ocieplić ten wizerunek - także mniej standardowymi środkami.
Suicide Squad: Kill the Justice League - pojawiły się pierwsze przedpremierowe opinie. Gra Rocksteady w ogniu krytyki
Od zakończenia uznanej trylogii Arkham (ze znacznie mniej uznanym, acz wciąż popularnym Origins od zespołu WB Games Montreal) minęło już naprawdę sporo czasu. Niejeden fan franczyzy liczył, że to nie koniec obiecującego uniwersum i Rocksteady prędzej czy później pojawi się z czymś nowym. I siłą rzeczy na początku lutego właśnie to nas czeka. Inna sprawa, że kontynuacja jednej z najrówniejszych serii gier na razie wygląda zupełnie inaczej, niż moglibyśmy sobie tego życzyć.
The First Descendant - widowiskowy looter shooter oparty na Unreal Engine 5 dostępny przed debiutem
Obecnie nie mamy dostępnych zbyt wielu gier, które oparte są na najnowszym silniku Unreal Engine 5. Wielkimi krokami zbliża się jednak premiera jednej z nich - tytułowego The First Descendant. Będzie to trzecioosobowa strzelanka, w którą zagramy zarówno w trybie dla pojedynczego gracza, jak i w kooperacji z innymi. Tytuł charakteryzuje się bardzo dobrą oprawą graficzną, a już teraz sami możemy się o tym przekonać, ponieważ twórcy otworzyli beta testy produkcji.



























AMD potwierdza: karty graficzne Radeon RX 5000 i RX 6000 nie otrzymają już nowych funkcji i optymalizacji gier
Test Battlefield 6 - Analiza jakości obrazu, wydajności DLSS 4 oraz wpływu Multi Frame Generation na opóźnienia systemowe
Test wydajności Battlefield 6 - Wymagania sprzętowe nie zabijają, ale graficznie również bez fajerwerków
Pudełko, sprzęt i dokumentacja - czy potrzeba czegoś więcej? Sony i Apple pokazują, że nie. W ślad za ładowarkami mogą iść przewody...
Koniec z instalacją Windows 11 bez konta Microsoft. Popularne triki przestają działać w nowych wersjach systemu