Diablo 4, Redfall, Forza Horizon 5 - kolejne gry otrzymają obsługę DLSS 3. Frame Generation trafi jako wtyczka do Unreal Engine 5
NVIDIA DLSS 3 zadebiutowała w zeszłym roku, wraz z wprowadzeniem pierwszych kart graficznych GeForce RTX 4000. Obecnie dostępna jest dla trzech desktopowych kart: GeForce RTX 4090, GeForce RTX 4080 oraz GeForce RTX 4070 Ti, a także nowej generacji notebooków z układami GeForce RTX 4000 Laptop GPU. W ostatnich miesiącach kolejne produkcje zyskiwały wsparcie dla DLSS Super Resolution, Frame Generation oraz Reflex - wszystkie trzy elementy są częścią techniki znanej jako DLSS 3. Do takich gier jak Cyberpunk 2077, Wiedźmin 3: Dziki Gon, Dziedzictwo Hogwartu czy Atomic Heart, w najbliższych miesiącach dołączą kolejne gry. Przy okazji zbliżającej się konferencji GDC, NVIDIA poinformowała o jeszcze łatwiejszej implementacji DLSS 3, gdy developerzy skorzystają z silnika Unreal Engine 5.2.
DLSS 3 trafi do kolejnych gier, m.in. Diablo 4, Forza Horizon 5 oraz Redfall. Ponadto nowa wersja techniki DLSS Super Resolution wraz z Frame Generation oraz DLAA będzie dostępna jako otwarta wtyczka dla developerów gier oraz programów 3D, co w zamyśle ma ułatwić implementację DLSS do kolejnych gier czy oprogramowania.
AMD FSR 2.2 jest już dostępny w formie wtyczki dla silnika graficznego Unreal Engine
Diablo 4, Forza Horizon 5 oraz Redfall - to trzy duże produkcje AAA, które w najbliższych miesiącach otrzymają obsługę techniki NVIDIA DLSS 3. Wysoce oczekiwane Diablo IV oraz wampirzy Redfall otrzymają wsparcie w momencie premiery. Przypominamy, że nowa gra od studia Blizzard trafi na rynek 6 czerwca, natomiast produkcja developerów z Arkane pojawi się 2 maja i będzie dostępna również za pośrednictwem abonamentu Game Pass (PC oraz Xbox). Forza Horizon 5 już 28 marca otrzyma aktualizację dodającą obsługę techniki DLSS 3.
NVIDIA DLSS 3.1 - nowy pakiet bibliotek SDK wprowadza opcję automatycznej aktualizacji plików w grach
Przy okazji zbliżającej się konferencji Game Developers Conference (GDC 2023), NVIDIA poinformowała również o finalizacji prac nad implementacją wtyczki DLSS 3 dla silnika graficznego Unreal Engine 5.2. Dodatkowo producent potwierdza przygotowanie otwartych pluginów do wykorzystania w innych silnikach graficznych. Dzięki temu, dodanie nowej wersji techniki upscalingu wraz z Frame Generation będzie jeszcze łatwiejsze dla developerów gier oraz aplikacji 3D. Dostęp do publicznej wtyczki DLSS będzie oferowany za pośrednictwem platformy NVIDIA Streamline. Upubliczniona wersja będzie oferowała najnowszą i usprawnioną wersję DLSS, w tym także poszczególnych funkcjonalności: DLSS Frame Generation, DLSS Super Resolution z poprawionym trybem Ultra Performance (większa szczegółowość drobnych obiektów na ekranie oraz ulepszona ostrość obrazu) oraz metodę antyaliasingu znaną jako DLAA, wykorzystującą rdzenie Tensor dla lepszego wygładzania krawędzi.
Powiązane publikacje

Poznaliśmy szczegóły specyfikacji pamięci od HBM4 do HBM8. Wbudowane chłodzenie, wysoka przepustowość i gęstość pamięci
15
AMD Radeon RX 9070 XT - modele z pamięciami GDDR6 od Samsunga są trochę wolniejsze od tych z modułami od SK hynix
317
NVIDIA GeForce RTX 5050 - nowe informacje o najsłabszym Blackwellu. VRAM i sekcja zasilania zdradzają możliwości karty
53
AMD Instinct MI400 z 432 GB pamięci HBM4 zadebiutuje w 2026 roku. AMD EPYC Verano z premierą w 2027 roku
32