Diablo 4, Redfall, Forza Horizon 5 - kolejne gry otrzymają obsługę DLSS 3. Frame Generation trafi jako wtyczka do Unreal Engine 5
NVIDIA DLSS 3 zadebiutowała w zeszłym roku, wraz z wprowadzeniem pierwszych kart graficznych GeForce RTX 4000. Obecnie dostępna jest dla trzech desktopowych kart: GeForce RTX 4090, GeForce RTX 4080 oraz GeForce RTX 4070 Ti, a także nowej generacji notebooków z układami GeForce RTX 4000 Laptop GPU. W ostatnich miesiącach kolejne produkcje zyskiwały wsparcie dla DLSS Super Resolution, Frame Generation oraz Reflex - wszystkie trzy elementy są częścią techniki znanej jako DLSS 3. Do takich gier jak Cyberpunk 2077, Wiedźmin 3: Dziki Gon, Dziedzictwo Hogwartu czy Atomic Heart, w najbliższych miesiącach dołączą kolejne gry. Przy okazji zbliżającej się konferencji GDC, NVIDIA poinformowała o jeszcze łatwiejszej implementacji DLSS 3, gdy developerzy skorzystają z silnika Unreal Engine 5.2.
DLSS 3 trafi do kolejnych gier, m.in. Diablo 4, Forza Horizon 5 oraz Redfall. Ponadto nowa wersja techniki DLSS Super Resolution wraz z Frame Generation oraz DLAA będzie dostępna jako otwarta wtyczka dla developerów gier oraz programów 3D, co w zamyśle ma ułatwić implementację DLSS do kolejnych gier czy oprogramowania.
AMD FSR 2.2 jest już dostępny w formie wtyczki dla silnika graficznego Unreal Engine
Diablo 4, Forza Horizon 5 oraz Redfall - to trzy duże produkcje AAA, które w najbliższych miesiącach otrzymają obsługę techniki NVIDIA DLSS 3. Wysoce oczekiwane Diablo IV oraz wampirzy Redfall otrzymają wsparcie w momencie premiery. Przypominamy, że nowa gra od studia Blizzard trafi na rynek 6 czerwca, natomiast produkcja developerów z Arkane pojawi się 2 maja i będzie dostępna również za pośrednictwem abonamentu Game Pass (PC oraz Xbox). Forza Horizon 5 już 28 marca otrzyma aktualizację dodającą obsługę techniki DLSS 3.
NVIDIA DLSS 3.1 - nowy pakiet bibliotek SDK wprowadza opcję automatycznej aktualizacji plików w grach
Przy okazji zbliżającej się konferencji Game Developers Conference (GDC 2023), NVIDIA poinformowała również o finalizacji prac nad implementacją wtyczki DLSS 3 dla silnika graficznego Unreal Engine 5.2. Dodatkowo producent potwierdza przygotowanie otwartych pluginów do wykorzystania w innych silnikach graficznych. Dzięki temu, dodanie nowej wersji techniki upscalingu wraz z Frame Generation będzie jeszcze łatwiejsze dla developerów gier oraz aplikacji 3D. Dostęp do publicznej wtyczki DLSS będzie oferowany za pośrednictwem platformy NVIDIA Streamline. Upubliczniona wersja będzie oferowała najnowszą i usprawnioną wersję DLSS, w tym także poszczególnych funkcjonalności: DLSS Frame Generation, DLSS Super Resolution z poprawionym trybem Ultra Performance (większa szczegółowość drobnych obiektów na ekranie oraz ulepszona ostrość obrazu) oraz metodę antyaliasingu znaną jako DLAA, wykorzystującą rdzenie Tensor dla lepszego wygładzania krawędzi.