Wiedźmin 4 zaprezentowany na State of Unreal 2025. Pierwszy materiał pokazuje grę na PlayStation 5 z Ray Tracingiem
Studio CD Projekt RED oficjalnie ogłosiło grę Wiedźmin 4 na gali The Game Awards w grudniu 2024 roku. Od tamtej pory nastąpiła względna cisza w temacie nadchodzącej gry, choć oczywiście wiemy już chociażby o tym, że tym razem wcielimy się w Ciri, a sama gra budowana jest na najnowszej wersji silnika Unreal Engine - Unreal Engine 5.6. Wczoraj ogłoszono, że coś w temacie Wiedźmina 4 pojawi się na State of Unreal 2025. Tegoroczny panel dotyczący najpopularniejszego obecnie silnika otworzyła właśnie produkcja od CD Projekt RED.
Na panelu State of Unreal 2025, przedstawiciele ze studia CD Projekt RED zaprezentowali demo gry Wiedźmin 4, które ma pokazać poziom wizualny, do jakiego producent dąży. Grę uruchomiono na konsoli PlayStation 5, w 60 klatkach na sekundę oraz działającym Ray Tracingiem.
Wiedźmin 4 - CD Projekt RED przygotowuje fanów na długie czekanie na premierę i omawia kilka kwestii związanych z grą
Podczas konferencji State of Unreal 2025, przedstawiciele ze studia CD Projekt RED, w tym Sebastian Kalemba, zaprezentowali pierwszy materiał, prezentujący w akcji grę Wiedźmin 4. Nie jest to jednak gameplay w pełnym tego słowa znaczeniu. Mowa raczej o technologicznym demie, które prezentuje obecny stan produkcji oraz przede wszystkim jakość do jakiej dążą twórcy. To co już teraz robi bardzo dobre wrażenie, to fakt że Wiedźmina 4 pokazano na podstawowej konsoli PlayStation 5, tym samym studio od samego początku chce demonstrować grę nie tylko na mocnych komputerach, ale również konsolach (czego nie doczekaliśmy się w przypadku Cyberpunka 2077). Demo działało w 60 klatkach na sekundę, a sama gra miała włączony zarówno Ray Tracing (Hardware Lumen) jak i Nanite Foliage - ta ostatnia jest ściśle opracowywana przez CD Projekt RED oraz Epic Games z myślą o Wiedźminie 4 oraz silniku Unreal Engine 5.6. Z całą pewnością tech demo miało również działające skalowanie rozdzielczości, bowiem grafika była dość mocno rozmazana w wielu miejscach.
Wiedźmin 4 - filmowy zwiastun za kulisami. CD Projekt RED i Platige Image na 10-minutowym materiale o trailerze i koncepcie historii
Materiał z gry potwierdza kilka informacji o samej produkcji. Już teraz wiemy, że jedną z krain do jakiej trafimy będzie Kovir. Dotychczas o Kovirze słyszeliśmy chociażby w Wiedźminie 3 (gdy Geralt zwiąże się z Triss to właśnie tam trafiają po wydarzeniach z trójki, a przynajmniej tak zostało to przedstawione przez CD Projekt RED), jednak nie mieliśmy wcześniej okazji zwiedzić tego rejonu. Demo przedstawiło nam portowe miasto Valdrest, które jest nie tylko klimatyczne, ale również bogate w liczbę NPC-ów. Miejsce to wykorzystano do zaprezentowania bardziej złożonej fizyki oraz naturalnych interakcji z postaciami niezależnymi. Podczas jednej z rozmów wspominana zostaje Mantikora (pod koniec materiału stwór przelatuje nad portowym miastem), co oznacza że na pewno będziemy mieli do czynienia z nowymi typami potworów (nowymi w grze, ale doskonale znanymi w uniwersum Wiedźmina). Końcówka wersji demo jasno także sugeruje, że w Wiedźminie 4 odwiedzimy także stolicę Koviru - Lan Exeter. Nie brakowało także wzmianek o Gwincie w rozmowach, co sugeruje że popularna i lubiana gra karciana powróci do nadchodzącej produkcji.
Wiedźmin 4 z nowymi informacjami - polski głos Ciri, obecność Geralta w grze oraz kanoniczne zakończenie Wiedźmina 3
Oprócz Ray Tracingu, Wiedźmin 4 skorzysta z technologii Nanite Foliage, które jest bardziej zaawansowaną formą Nanite (czyli systemu geometrii). W przypadku Nanite Foliage, technologia ta zostanie w Wiedźminie 4 wykorzystana do renderowania lepszej jakości roślinności, prezentując się nieco inaczej w zależności od obecnego położenia słońca. Ciri z kolei będzie mogła szybko poruszać się na swoim koniu Kelpie. Twórcy z CD Projekt RED zatrzymali się na dłuższą chwilę w temacie konia, by zademonstrować złożoną fizykę w postaci naturalnej deformacji mięśni konia, gdy ten się porusza (sposób deformacji będzie ściśle uzależniony od tempa poruszania się zwierzęcia). Oprócz systemów Lumen czy Nanite Foliage, Wiedźmin 4 będzie wyposażony także w system MetaHuman, dzięki czemu napotykani NPC-e będą odznaczać się naturalną mimiką twarzy, a ich sam wygląd będzie również bardziej unikalny.
Powiązane publikacje

Pragmata - Capcom wyciąga grę akcji SF z deweloperskiego piekła. Zapowiedź z zaktualizowaną orientacyjną datą premiery
4
Metal Gear Solid Δ: Snake Eater - gameplay trailer z prezentacją skradania i konfrontacji z przeciwnikami
2
Silent Hill f z nowym zwiastunem oraz datą premiery. W japoński survival horror zagramy tuż po wakacjach
8
Nioh 3 - zbliża się kolejna część kultowej serii, można już sprawdzić wersję demo. Team Ninja wraca do korzeni z paroma nowościami
2