Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

NPC

Inteligentne NPC zrewolucjonizują gry wideo, ale jeszcze nie teraz. Potwierdza to nowe, cyberpunkowe demo od Convai i Unity

Inteligentne NPC zrewolucjonizują gry wideo, ale jeszcze nie teraz. Potwierdza to nowe, cyberpunkowe demo od Convai i Unity

Wydaje się, że obecne możliwości technologiczne związane ze „sztuczną inteligencją” są w stanie także dodać więcej realizmu do gier wideo. Pierwsze projekty, w których możemy zobaczyć inteligentne i świadome otoczenia postacie niezależne (NPC), są już dostępne, a kolejne firmy pracują nad udoskonaleniem tego rozwiązania. Jednym z efektów jest zaprezentowane demo Project Neural Nexus, które powstało dzięki współpracy startupu Convai z firmą Unity.

NVIDIA oraz Inworld współpracują przy tworzeniu dema Covert Protocol, w którym AI ożywi postacie niezależne

NVIDIA oraz Inworld współpracują przy tworzeniu dema Covert Protocol, w którym AI ożywi postacie niezależne

W zeszłym roku zaprezentowano technologię NVIDIA ACE for Games, która może w przyszłości pozwolić na porzucenie tradycyjnych dialogów z postaciami niezależnymi w grach na rzecz otwartych i dynamicznych konwersacji. Ich bazą będzie oczywiście sztuczna inteligencja. Podczas GTC 2024 NVIDIA zapowiedziała wraz z firmą Inworld demo technologiczne Covert Protocol. Do ożywienia postaci wykorzystane zostanie zarówno ACE for Games, jak i inne technologie.

Xbox nawiązuje współpracę z Inworld. Celem jest stworzenie postaci niezależnych, które wykorzystają potencjał AI

Xbox nawiązuje współpracę z Inworld. Celem jest stworzenie postaci niezależnych, które wykorzystają potencjał AI

Do stworzenia wiarygodnego świata gry niezbędne są odpowiednio dopracowane postacie niezależne. To właśnie interakcje z nimi są nierzadko istotniejsze od grafiki. Xbox chce uczynić kolejny krok na drodze do budowy zaawansowanych światów w grach. Nawiązano w tym celu współpracę z interesującym start-upem Inworld. Rezultatem mają być narzędzia korzystające z potencjału sztucznej inteligencji, które doprowadzą do przełomu w projektowaniu gier.

Inworld - platforma do tworzenia inteligentnych NPC otrzymała spory zastrzyk gotówki. Nowy wymiar immersji w grach

Inworld - platforma do tworzenia inteligentnych NPC otrzymała spory zastrzyk gotówki. Nowy wymiar immersji w grach

Czy tego chcemy, czy nie, musimy się przyzwyczaić, że usługi oparte na algorytmach sztucznej inteligencji będą stosowane na coraz większą skalę. Często jednak mają one całkiem pozytywny wydźwięk i pomagają rozwijać sporo dziedzin. Jedną z nich są gry wideo. Elementem, który skutecznie może zepsuć immersję, nierzadko okazują się postacie w grze (NPC). Niekiedy dialogi wydają się szablonowe i po prostu "drętwe". To oblicze może zmienić rozwijająca się platforma Inworld.

NVIDIA ACE for Games - czy nadchodzi przełom w interakcji z postaciami niezależnymi w grach?

NVIDIA ACE for Games - czy nadchodzi przełom w interakcji z postaciami niezależnymi w grach?

Postęp związany z rozwojem sztucznej inteligencji nie ominie także branży gier. Poza znaczącym ułatwieniem procesu produkcji niektórych tytułów, może umożliwić bardzo zaawansowane interakcje z postaciami niezależnymi. NVIDIA podczas Computex 2023 zaprezentowała technologię ACE for Games, która ma potencjał, by całkowicie zrewolucjonizować ten aspekt. Choć praktyczna implementacja algorytmów to wciąż przyszłość, to zdecydowanie jest na co czekać.

Popul8 - wypuszczono narzędzia AI, które pozwalają na szybkie tworzenie postaci niezależnych. Na jakie efekty można liczyć?

Popul8 - wypuszczono narzędzia AI, które pozwalają na szybkie tworzenie postaci niezależnych. Na jakie efekty można liczyć?

Rozwój technologii bazujących na algorytmach sztucznej inteligencji nieustannie postępuje. Rozwiązania takie znajdą swoje miejsce także w procesie tworzenia gier. Choć wykorzystanie AI do tego celu na szeroką skalę to dopiero śpiew przyszłości, to pojawiają się już pierwsze zwiastuny zbliżającej się rewolucji. Wypuszczono na rynek narzędzia Popul8, które mogą znacząco usprawnić proces tworzenia postaci niezależnych w grach.

S.T.A.L.K.E.R. 2 – w grze pojawi się NFT. Będą nimi awatary prawdziwych graczy. Chętnych na bycie NPCami jest mnóstwo

S.T.A.L.K.E.R. 2 – w grze pojawi się NFT. Będą nimi awatary prawdziwych graczy. Chętnych na bycie NPCami jest mnóstwo

Studio GSC Game World odpowiedzialne za przygotowywanie gry S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl ogłosiło, że przyszłoroczna strzelanka będzie wykorzystywać NFT. Nie będą to jednak takie klasyczne NFT, jakie znamy z innych gier (i nie tylko gier). Obecnie jako NFT rozumie się rodzaj niezamiennego, cyfrowego, unikalnego tokena kryptograficznego opartego o technologię Blockchain. Mogą one reprezentować w zasadzie wszystko - zarówno przedmioty materialne oraz niematerialne. Już teraz wśród NFT znajdziemy...

Alternate Crowd Behavior - mod do gry Cyberpunk 2077 poprawia zachowanie tłumu na ulicach Night City. NPCe są inteligentniejsi

Alternate Crowd Behavior - mod do gry Cyberpunk 2077 poprawia zachowanie tłumu na ulicach Night City. NPCe są inteligentniejsi

Nawet jeśli nie graliście jeszcze w Cyberpunk 2077 to z dużą pewnością słyszeliście o niedoróbkach gry. Jedną z nich jest zachowanie przechadzających się po Night City przechodniów, którzy wprost nie grzeszą inteligencją. Gdy ostrzeliwujemy czyjeś auto, pasażerowie wysiadają i zaczynają klęczeć zakładając ręce na głowę, a gdy mierzymy do nich z pistoletu nawet nie myślą o ucieczce. Problemy z NPCami bardzo trafnie ukazał z resztą jeden z użytkowników YouTube'a, który w dwóch materiałach...

TOP 5 irytujących rzeczy w grach, o których się nie mówi

TOP 5 irytujących rzeczy w grach, o których się nie mówi

Gry mają to do siebie, że zawsze posiadają jakiś defekt, niezależnie od czasu włożonego w ich przygotowanie. W końcu nie ma rzeczy idealnych, więc trudno, by akurat skomplikowany zlepek kodu służący do rozrywki mógł uchodzić za nieskazitelny. Przyzwyczailiśmy się już do niektórych specyficznych błędów w grach i z biegiem czasu przestaliśmy je zauważać - blokujące czy przenikające się postacie, sztuczne ograniczenia, niedoczytane tekstury czy różnego rodzaju błędy techniczne to już chleb...

Watch Dogs Legion: Screeny w sieci, jeszcze przed Ubisoft Forward

Watch Dogs Legion: Screeny w sieci, jeszcze przed Ubisoft Forward

Już w najbliższą niedzielę (12 lipca o godzinie 21:00 polskiego czasu) odbędzie się pokaz Ubisoft Forward, podczas którego zobaczymy nadchodzące gry studia m.in. Assassin's Creed: Valhalla, Watch Dogs Legion czy Far Cry 6. Całość potrwa około 45 minut, więc możemy mieć nadzieje, że otrzymamy nowe materiały foto i wideo każdej z produkcji. Fani Watch Dogs już dziś dostali jednak przedsmak tego, co nastąpi w niedzielę, bowiem do sieci przedostały się właśnie nowe screenshoty z gry (zaledwie cztery,...

Watch_Dogs Legion - trailer, premiera, wsparcie dla ray-tracingu

Watch_Dogs Legion - trailer, premiera, wsparcie dla ray-tracingu

Wczorajsza konferencja Ubisoftu, delikatnie mówiąc, nie była powalająca. W zasadzie gdyby nie zapowiedź Watch_Dogs Legion oraz abonamentu Uplay+ to wydarzenie Ubi można by określić mianem totalnej klapy. No, ale przynajmniej zaprezentowano nową odsłonę Watch_Dogs i trzeba przyznać, że pod pewnymi względami prezentuje się całkiem interesująco. Co ciekawe, premiera nie nastąpi w tym roku, a dopiero 6 marca 2020 roku na PC, PlayStation 4 oraz Xbox One. Można za to już składać zamówienia przedpremierowe,...

The Black Masses - nowa prezentacja ciekawej gry cRPG

The Black Masses - nowa prezentacja ciekawej gry cRPG

Brilliant Game Studios wciąż pracuje nad swoją nową grą The Black Masses, która według planów ma pojawić się na rynku w przyszłym roku. Gra to RPG osadzone w czasach średniowiecza. Akcja rozgrywać się będzie na wyspie o powierzchni 16 kilometrów kwadratowych. Naszym zadaniem będzie zmierzenie się w boju z tysiącami opętanych ludzi, których jedynym celem będzie dopaść postaci graczy. Dla uatrakcyjnienia rozgrywki, do dyspozycji będziemy mieć nie tylko bitkę wręcz, czy miecze, ale też broń...

Tagi:

No Man's Sky - premiera galaktycznego sandboxa

No Man's Sky - premiera galaktycznego sandboxa

Nigdy wcześniej nie było gry niezależnej, która wzbudzałaby tyle emocji co mające w dniu dzisiejszym premierę w Europie dzieło czteroosobowego studia Hello Games. No Man's Sky, bowiem o tym tytule mowa, zdążył dorobić się wielu nagród dla najbardziej oczekiwanej gry roku 2016. Otrzymał również wyróżnienie na ostatnim The Game Awards, gdzie pokonał choćby Uncharted 4 - ostatnią odsłonę jednej z najlepszych serii na wyłączność konsoli Sony. Problemem było jednak zrozumienie tego "hype trainu",...

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.